eitaa logo
شذرات المعارف
1.1هزار دنبال‌کننده
8 عکس
40 ویدیو
23 فایل
به توفیق الهی جلسات حضرت آیت الله شیخ عباس اخوان به مرور بارگزاری و حتی‌المقدور موضوعات و منابع جلسات ذکر شده تا محققین محترم بهره‌مند گردند لازم به ذکر است که این کانال هیچ ارتباطی با شخص حضرت آیت الله اخوان حفظه الله تعالی ندارد یا علی مدد
مشاهده در ایتا
دانلود
شذرات المعارف
جریاناتی از توطئه‌های یهود خبیث بر ضد پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم نکته: زمان سخنرانی به فا
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 00:50 أَفَمَنْ كَانَ مُؤْمِنًا كَمَنْ كَانَ فَاسِقًا لَا يَسْتَوُونَ 02:33 مواجهه اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم با و و ؛ کفار شامل و ها؛ اهل کتاب شامل و ؛ جریانات روز [جنگ و ] ادامه وقایع صدر اسلام است؛ یهود گذشته از عداوت با عداوت با است؛ ضعف دستگاه ما؛ محل سؤال بودن عدم روشنگری دستگاه‌های تبلیغاتی داخل پیرامون جشن دینی در یهود برای گرامیداشت توسط یهود که در هم ذکر شده است؛ عدم آشنایی جامعه ما با تورات و تلقی عامیانه به اینکه تورات مثل کریم همه‌اش الهی است در حالی‌که قسمت کوچکی از تورات وحی به علیه‌السلام است و قسمتی از آن نویسی است که بعد از جریان (= ) می‌باشد؛ بخت النصر صندوق تورات را شکست و آتش زد و یهود را به اسارات و بردگی برد که موجب بردگی ۳۰۹ ساله یهود (بنابر گزارش خود یهود) گردید؛ آزادی یهود توسط ؛ تاریخ‌نویسی پیران یهود پس از آزادی از مطالب سینه به سینه از تورات و همچنین مطالبی که برایشان اتفاق افتاده بود به‌عنوان تورات قسمتی از تاریخ یهود نوشتند؛ بخت النصری که یهود را به اسارت گرفته غیر از بخت النصری است که به حمله کرد و با مکیان جنگید 08:30 نفوذ یهود در دربار ؛ ابهام تاریخ تورات در بین فرضیهٔ تحریک یهود از ابتدا در هخامنشیان در مقابل فرضیه نفوذ یهود پس از ایجاد هخامنشیان؛ ماجرای نفوذ و (مدفون در ) به دربار پادشاه هخامنشی [= ] در پی امتناع ملکه (خواهر پادشاه) برای مضاجعت با پادشاه در ملأ عام؛ اخراج ملکه وشتی از دربار و ابهام در کشته شدن وی؛ جایگزین شدن استر به جای ملکه وشتی و ابهام در برآورده کردن تقاضای پادشاه در ملأ عام؛ نسبت ظاهری استر و مردخای به‌عنوان برادرزاده و عمو یا خواهرزاده و دایی؛ تقاضای قتل عام توسط استر و مردخای از پادشاه هخامنشی به علت عداوت ایرانیان با یهود؛ نامعلوم بودن منشأ عداوت ایرانیان با یهود در تاریخ که همین عداوت پایه فرضیه روی کار آمدن هخامنشیان توسط یهود برای سرکوب ایرانیان است؛ ایرانی نبودن بخت النصر؛ امتناع ابتدایی پادشاه هخامنشی در مقابل درخواست استر و مردخای و سپس اجازه دادن وی به استر و مردخای برای کشتار ایرانیان به مدت سه روز؛ ابهام در تورات در تعداد روزهای ایرانی کشی؛ تعداد کشته‌شدگان ایرانی طبق گزارشات تورات بین ۷ هزار نفر تا ۷۰ هزار نفر نقل شده است؛ روز واقعه کشتار ایرانیان در ۱۳ است که در فرهنگ ایرانیان است و در فرهنگ یهودیان جشن است؛ شکرانه ۲۵۰۰ ساله کشتار ایرانیان توسط یهود و ادعا و قصد ایشان بر ادامه ایرانی کشی؛ پیدایش رسم سیزده بدر از سوی ایرانیان به علت ترسی که از کشتار داشتند سال به سال ادامه پیدا کرد خصوصاً با نفوذ یهود در دربار؛ رسم شدن ابتدایی زدن به کوه و صحرا از ترس تکرار کشتار در سیزده بدر؛ ضعف دستگاه تبلیغاتی ما و امکان در آن؛ برخی مدعیان به اسم قصد زدن ایران را دارند؛ عداوت قوم یهود با ایرانیان؛ مانور یهود بر هخامنشیان با عقیم کردن با محدودیت تاریخ سلطنت ۱۱ هزار ساله در ایران به ۲۵۰۰ سال و شروع پادشاهی از هخامنشی 16:55 تبیین عدوات یهود با ؛ سرگردانی قوم یهود در تاریخ؛ و دروغ‌پردازی بسیار یهود در تاریخ؛ بیان نویسنده پیرامون دروغ‌پردازی یهود در تاریخ؛ گزارش در پیرامون بیان (۱۶۹۴-۱۷۷۸م) درباره دروغ‌پردازی یهود در 19:50 چرایی سکونت در حاشیه توسط یهود قبل از اسلام به علت اعتقاد به اینکه Māšîaḥ# در دامنه کوه در اطراف مکه به دنیا می‌آید؛ تفسیرهای یهودیان از کوه فاران نزد برخی از ایشان به و نزد برخی از ایشان به اطراف مکه؛ سکونت یهود در اطراف مکه و به قدرت در زمینه‌های طلا و ساخت شمشیر و دارو رسیدن؛ تولد پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم و متوجه شدن یهود از این تولد و قصد ایشان برای قتل رسول الله صلی‌الله علیه وآله وسلم؛ قصد یهود بر آباد سلطنت در مدینه و توافق با برای سلطنت به‌عنوان پادشاه یهود که با پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم از مکه به مدینه این نقشه به هم خورد؛ دو جهت دشمنی یهود با عرب و اسلام:
شذرات المعارف
جریاناتی از توطئه‌های یهود خبیث بر ضد پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم نکته: زمان سخنرانی به فا
و رواه عن الكلبي كرواية مندل، أخوه حبان، و محمد بن فضيل، و حماد بن سلمة و محمود بن الحسن.. تألیف ج۱صص۵۷۲-۵۷۴؛ منزلت نزد ؛ علت طرح مباحث کتاب شواهد التنزیل حسکانی از علمای اهل به علت سوال مستمعین از اینکه آیا در مورد امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه در قرآن کریم آیاتی وارد شده است؛ ۶۱۴- [وَ رَوَاهُ أَيْضاً اَلْحِبَرِيُّ ]بِرِوَايَةِ حِبَّانَ [أَخْبَرَنَا] اَلْجَوْهَرِيُّ قَالَ: أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عِمْرَانَ قَالَ: أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ الْحَافِظُ قَالَ: حَدَّثَنَا اَلْحُسَيْنُ بْنُ حَكَمٍ قَالَ: حَدَّثَنَا حَسَنُ بْنُ حُسَيْنٍ قَالَ: حَدَّثَنَا حِبَّانُ بْنُ عَلِيٍّ عَنِ اَلْكَلْبِيِّ عَنْ أَبِي صَالِحٍ عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ [فِي قَوْلِهِ تَعَالَى]: أَ فَمَنْ كانَ مُؤْمِناً [قَالَ هُوَ]. عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ كَمَنْ كانَ فاسِقاً اَلْوَلِيدُ بْنُ عُقْبَةَ بْنِ أَبِي مُعَيْطٍ. [وَ قَوْلُهُ تَعَالَى:] فَلَهُمْ جَنّاتُ الْمَأْوى نَزَلَتْ فِي عَلِيٍّ. [وَ قَوْلُهُ]: فَمَأْواهُمُ اَلنّارُ نَزَلَتْ فِي اَلْوَلِيدِ بْنِ عُقْبَةَ. ج۱ص۵۷۷ 42:00 صلی الله علیک یا مولانا یا اباعبدالله السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین روضه سلام الله علیها خواهرش بر سینه و بر سرزنان رفت تا گیرد برادر را عنان ۱۴۰۲پائیز آیت الله https://eitaa.com/akavan110
هدایت شده از شیخ عباس اخوان
4_5828077561892045358.mp3
زمان: حجم: 48.01M
💠 بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی صلوات الله علیه ✅ ثبات قدم داشتن حضرت عبدالعظیم 👈 بازگشت به فهرست موضوعی https://eitaa.com/shikhabbasakhavan
شذرات المعارف
💠 بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی صلوات الله علیه ✅ ثبات قدم داشتن حضرت عبدالعظیم 👈 بازگشت به فهرست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ولادت حضرت حسنی علیه‌السلام 01:07 من زار عبدالعظیم بری کمن زار الحسین بکربلاء؛ دَخَلَ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْهَادِی مِنْ أَهْلِ الرَّیِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ الْعَسْکَرِیِّ علیه‌السلام فَقَالَ أَیْنَ کُنْتَ قُلْتُ زُرْتُ الْحُسَیْنَ علیه‌السلام قَالَ أَمَا إِنَّکَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ الْعَظِیمِ عِنْدَکُمْ لَکُنْتَ کَمَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ علیه‌السلام ص۹۹؛ عَنْ بَعْضِ أَهْلِ الرَّیِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ الْعَسْکَرِیِّ علیه‌السلام فَقَالَ أَیْنَ کُنْتَ فَقُلْتُ زُرْتُ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ علیه‌السلام فَقَالَ أَمَا إِنَّکَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِالْعَظِیمِ عِنْدَکُمْ لَکُنْتَ کَمَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ علیه‌السلام ص۳۲۴؛ جایگاه والای حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام؛ درک محضر سه امام معصوم علیهم‌السلام و نشدن از این مسأله؛ آفت در درک محضر بزرگان و سلب در پی این آفت 02:35 جریان سلطان و و سعایت از ایاز نزد سلطان محمود؛ زمین خوردن از ناحیه کسانی‌که انسان به آن‌ها می‌کند چون نیک نگه‌ کرد و پر خویش بر او دید گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست زمین خوردن برخی از سلاطین در تاریخ که توسط پسران خودشان زمین خوردند؛ اقدام علیه پدربزرگ خود ؛ ضرورت اقدام نکردن در هنگام 08:00 فضل بسیار نویسنده ( ) و گزارش وی از ملاقات با مرحوم ؛ وصف کمالات و ملایی جهانگیر خان در علوم مختلف و و و و غیره؛ جهانگیر خان از بوده است و در زمان می‌زیسته و در مدرسه تدریس می‌کرده است و به سر نمی‌گذاشته؛ متعارف اهالی تا زمان شامل بوده که بعداً در تا تغییراتی شده؛ شرکت و بزرگ در درس جهانگیر خان؛ مواظبت جهانگیر خان بر عدم فراموشی شأن گذشته خود و مغرور نشدن؛ رسوم اهالی ایل قشقایی همچون ؛ جریان شروع جهانگیر خان به تحصیل جهانگیر خان در چهل سالگی؛ شاگردی درس جهانگیر خان توسط مرحوم آیت‌الله ؛ ضرورت توجه به گذشته خود و مغرور نشدن از جایگاه؛ از منی بودی منی را واگذار ای ایاز آن پوستین را یاد دار 18:30 روایتی پیرامون عدم فراموشی حتی یک تا پایان عمر انسان مؤمن مبادا خدا او را نبخشید (= ) و اگر همه عمر گناه کرده باشد از رحمت خدا ناامید نمی‌شود زیرا که از این‌ها بدتر (= )؛ جریان ناامیدی از رحمت خدا پس از جنایت کشتار به دستور ج۴۸صص۱۷۶-۱۷۷؛ گناه : حَدَّثَنِی سُفْیَانُ بْنُ عُیَیْنَةَ اَلْخَطْمِیُّ، قَالَ: حَدَّثَنِی: أَنَّ اَلزُّهْرِیَّ عَزَّرَ غُلاَماً لَهُ، فَمَاتَ تَحْتَ یَدِهِ، فَقَنَطَ حَتَّی أَتَی عَلِیَّ بْنَ اَلْحُسَیْنِ عَلَیْهِمَا السَّلاَمُ فَقَالَ لَهُ: قُنُوطُکَ أَعْظَمُ مِنْ ذَنْبِکَ!. علیه‌السلام تألیف امامی ج۱ص۱۵۱؛ در عین اینکه انسان نباید ناامید باشد در عین حال هم نباید گذشته خودش را از یاد ببرد 23:50 سیر جناب عبدالعظیم حسنی و غره نشدن از درک محضر سه امام معصوم علیهم‌السلام؛ جریانی از دوران نوجوانی و جلسات ؛ عیب شدن برخی از افراد از نظر ؛ ضرورت جلو رفتن با لازمه برای هرهری‌مذهب نشدن؛ جریانی از دوران طلبگی؛ ضرورت رعایت در امور؛ عیب اظهارنظر نسنجیده توسط افراد سطحی که به حدود خودشان واقف نیستید 30:00 یکی از عوامل درجا زدن در وادی دیانت توهم به پایان سیر رسیدن است که از مکاید است؛ جریاناتی از دوران کودکی و نوجوانی و هیئت‌داری و ؛ جریان فجیع به جرم توسط ؛ 34:30 عدم اطلاع انسان از خود؛ فَثَبَّتَنِىَ اللّهُ أبدا ما حَييتُ عَلى مَوالاتِكُمْ وَ مُحَبَّتِكُمْ وَ دينَكُْم ؛ جریانی از مرحوم آیت‌الله و دعا برای 39:30 جریانی از مرحوم حاج 42:15 توفیقی بالاتر از سیاهی‌های امام حسین (علیه‌السلام) نیست؛ جریاناتی از شخصیت والای حضرت آیت و فرمایش پیرامون ایشان و جریان ارتحال مرحوم آیت‌الله خوانساری؛
شذرات المعارف
💠 بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی صلوات الله علیه ✅ ثبات قدم داشتن حضرت عبدالعظیم 👈 بازگشت به فهرست
آنجا که عقاب پر بریزد از پشه لاغری چه خیزد 46:00 اهمیت به علیه‌السلام که از افضل قربات الهی است؛ شروع با صیحه و با در دست داشتن سر مبارک سیدالشهداء علیهم‌السلام؛ (ويروى) عن الرسول عليه الصلاة والسلام انه قال: إذا كان يوم القيامة تقبل فاطمة على ناقة من نياق الجنة وبيدها قميص الحسين ملطخ بدمه فتصرخ وتزج نفسها عن الناقة وتخر ساجدة لله عز وجل وتقول الهي وسيدي ومولاي احكم بيني وبين من قتل ولدي الحسين فيأتيها النداء من قتل الله عز وجل يا حبيبتي وابنة حبيبي ارفعي راسك فوعزتي وجلالي لا نتفمن اليوم ممن ظلمك وظلم ولدك ثم يامر بجميع من حضر قتل الحسين ومن شارك في قتله الى النار تألیف ص۸۲؛ ج۴۳صص۲۲۵-۲۲۷؛ روایت حضور حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در مجلس عزای سیدالشهداء علیه‌السلام و دعا برای فرزندشان 47:31 توسل به سیدالشهداء علیه‌السلام غلام تو منم حسین اگرچه روسیاهم خودت می‌دونی عمریه عاشق یک نگاتم به جان زهرا مادرت، حسین بده پناهم می‌میرم از برای تو اگه کنی نگاهم چی کارکنم دوست دارم خدای تو می‌دونه در بگشا، عقده گشا، راهم بده تو خونه ندیده عاشقت شدم، نمی‌دونم چی میشه شاهد این سوز دل و دیده تر کی میشه هر چی میگم: حسین حسین، دلم که سیر نمیشه تا که می‌خوام ببینمت، باز تو میگی نمیشه چی کار کنم دوست دارم، خدای تو می‌دونه در بگشا، عقده گشا، راهم بده تو خونه حسین جان حسین جان حسین جان https://eitaa.com/akavan110
شذرات المعارف
✨ ولادت امام حسن عسکری علیه السلام 👈 بازگشت به فهرست موضوعی #شیخ_عباس_اخوان https://eitaa.com/sh
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم * نکته: دقایق ابتدایی جلسه موجود نمی‌باشد. ایام متعلق به امام حسن عسکری و حضرت معصومه سلام الله علیهما 00:00 شناخت افراد در مواضع مختلف؛ شأن والای و و خاطره‌ای از استاد در این مورد؛ جذبه علم در افراد مختلف و شباهت در جذب افراد؛ لوازم علم‌آموزی همچون (بردباری) و : عن معاوية بن وهب قال: سمعت أبا عبد الله عليه السلام يقول: اطلبوا العلم وتزينوا معه بالحلم والوقار ج۱ص۳۶؛ دخالت شیطان در ؛ فریب دیگران از راه علم علم رسمی سر به سر قیل است و قال نه از او کیفیتی حاصل، نه حال طبع را افسردگی بخشد مدام مولوی باور ندارد این کلام 05:25 توصیف ؛ فریب خوردن در مواجهه با صاحبان علوم وهبی؛ علل مختلف دارایی به علم وهبی؛ عدم ضایع شدن : إِنَّا لَا نُضِيعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلا ؛ عدم اطمینان از زمین نخوردن صاحبان علم وهبی همچون نمونه‌های قرآنی آن مثل و ؛ وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ الَّذِي آتَيْنَاهُ آيَاتِنَا فَانْسَلَخَ مِنْهَا فَأَتْبَعَهُ الشَّيْطَانُ فَكَانَ مِنَ الْغَاوِينَ (۱۷۵) وَ لَوْ شِئْنا لَرَفَعْناهُ بِها وَ لكِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَى الْأَرْضِ وَ اتَّبَعَ هَواهُ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ الْكَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَتْرُكْهُ يَلْهَثْ ذلِكَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذينَ كَذَّبُوا بِآياتِنا فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ؛ جریانات بعلم باعورا که صاحب بود؛ و أما قوله‌ وَ اتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ الَّذِي آتَيْناهُ آياتِنا- فَانْسَلَخَ مِنْها فَأَتْبَعَهُ الشَّيْطانُ فَكانَ مِنَ الْغاوِينَ‌ فإنها نزلت في بلعم بن باعوراء و كان من بني إسرائيل، وَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنِ الْحَسَنِ [الْحُسَيْنِ‌] بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا علیه‌السلام أَنَّهُ أُعْطِيَ بَلْعَمُ بْنُ بَاعُورَاءَ الِاسْمَ الْأَعْظَمَ، فَكَانَ يَدْعُو بِهِ فَيُسْتَجَابُ لَهُ- فَمَالَ إِلَى فِرْعَوْنَ فَلَمَّا مَرَّ فِرْعَوْنُ فِي طَلَبِ مُوسَى وَ أَصْحَابِهِ- قَالَ فِرْعَوْنُ لِبَلْعَمَ ادْعُ اللَّهَ عَلَى مُوسَى وَ أَصْحَابِهِ لِيَحْبِسَهُ عَلَيْنَا- فَرَكِبَ حِمَارَتَهُ لِيَمُرَّ فِي طَلَبِ مُوسَى وَ أَصْحَابِهِ- فَامْتَنَعَتْ عَلَيْهِ حِمَارَتُهُ فَأَقْبَلَ يَضْرِبُهَا فَأَنْطَقَهَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ- فَقَالَتْ وَيْلَكَ عَلَى مَا تَضْرِبُنِي- أَ تُرِيدُ أَجِي‌ءُ مَعَكَ لِتَدْعُوَ عَلَى مُوسَى نَبِيِّ اللَّهِ وَ قَوْمٍ مُؤْمِنِينَ، فَلَمْ يَزَلْ يَضْرِبُهَا حَتَّى قَتَلَهَا وَ انْسَلَخَ الِاسْمُ الْأَعْظَمُ مِنْ لِسَانِهِ، وَ هُوَ قَوْلُهُ‌ فَانْسَلَخَ مِنْها فَأَتْبَعَهُ الشَّيْطانُ فَكانَ مِنَ الْغاوِينَ- وَ لَوْ شِئْنا لَرَفَعْناهُ بِها- وَ لكِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَى الْأَرْضِ وَ اتَّبَعَ هَواهُ- فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ الْكَلْبِ- إِنْ تَحْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَتْرُكْهُ يَلْهَثْ‌ وَ هُوَ مَثَلٌ ضَرَبَهُ؛ دستور به بعلم باعورا برای دعا بر ضد علیه‌السلام؛ عدم ملازمت بودن با علم وهبی؛ نفوذ بیشتر شیطان در علوم وهبی از نفوذ در علوم کسبی؛ ضرورت بیشتر صاحبان علوم وهبی از دیگران 11:40 تصور اشتباه مردم در مورد علم و علیهم‌السلام؛ تقسیم علوم به سه قسم علوم کسبی و علوم وهبی و علوم لدنی توسط ؛ انبیاء و اولیاء علیهم‌السلام؛ منشأ علوم لدنی در افراد در در وادی ؛ عدم تسلط شیطان بر صاحبان علوم لدنی 13:39 روایتی از علیه‌السلام؛ علیه‌السلام کی و چگونه متوجه می‌شوند که الان امام هستند: باب فی الإمام متی یعلم أنّه إمام ... رأیت أبا الحسن علیه السّلام فی الیوم الذی توفّی فیه أبو جعفر علیه السّلام، فقال: إنّا للّه و إنّا إلیه راجعون، مضی أبو جعفر. فقیل له: و کیف عرفت ذلک؟ قال: داخلتنی ذلّة للّه لم أکن أعرفها ج۲صص۳۸۲-۳۸۳؛ و ثمرات آن؛ اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم: ثُمَّ دَنَا فَتَدَلّی (۸) فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى ؛ منشأ علوم لدنی نزدیک بودن به خداست که شیطان در آن مقام راه ندارد: قَالَ فَاخْرُجْ مِنْهَا فَإِنَّكَ رَجِيمٌ 17:00 بودن علم لدنی: الْعِلْمُ نُورٌ يَقْذِفُهُ اللَّهُ فِي قَلْبِ مَنْ يَشَاءُ ص۱۶؛ حصول ثمرات قرب الی الله در صاحبان علوم لدنی؛ در ؛ مَنْ اَخْلَصَ لِلّهِ اَرْبَعينَ صَباحا، ظَهَرَتْ يَنابيعُ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلى لِسانِهِ؛ ما أخلص عبد لله عز وجل أربعين صباحا إلا جرت ينابيع الحكمة من قلبه على لسانه
شذرات المعارف
✨ ولادت امام حسن عسکری علیه السلام 👈 بازگشت به فهرست موضوعی #شیخ_عباس_اخوان https://eitaa.com/sh
علیه‌السلام ج۱ص۷۴؛ منشأ علوم شخصیت‌هایی مثل و و سلام الله علیهم اجمعین به علت همراهی همیشگی مقام قرب الهی 18:25 جریانی به نقل از مرحوم آیت‌الله شیخ از شخصی که ادعای اعلم بودن از حضرت عباس صلوات‌الله‌علیه داشت! 23:00 نمونه‌ای از علوم وهبی در اشخاص ربانی با ذکر جریانی از مرحوم آقای از نوجوان نابینای عنایت شده 32:40 منشأ علوم شخصیت‌هایی مثل و و حضرت معصومه سلام الله علیهم اجمعین به علت همراهی همیشگی مقام قرب الهی و در معصوم علیه‌السلام؛ تب کردن حضرت معصومه سلام الله علیها با شنیدن خبر دروغین شهادت علیه‌السلام؛ منزلهٔ حضرت معصومه به امام رضا منزلهٔ حضرت زینب به صلوات الله علیهم اجمعین است؛ توصیف از استاد خود ؛ توصیف میرداماد از حضرت معصومه سلام الله علیها؛ توصیف از و حضرت معصومه علیهماالسلام: لم یلدم بسته لب و گرنه بگفتم دخت خدایند این دو نور مطهر گر که نگفتی امام هستم بر خلق موسی جعفر، ولّی حضرت داور آن یک بر فرق انبیا شده تارک وین یک اندر سرْ اولیا را مغفر دیوان اشعار 36:00 شأن و مقام حضرت معصومه علیهماالسلام نزد علیه‌السلام؛ مجلس حضرت علیه‌السلام و ورورد سلام الله علیها به مجلس عزا؛ ورود حضرت معصومه علیهاالسلام به و استقبال از حضرتشان و نزول اجلال حضرت معصومه علیهاالسلام به طبق سیرهٔ پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم هنگام ورود به ؛ فرماندار در قم در زمان به احترام حضرت معصومه علیهاالسلام 39:35 مصائب حضرت معصومه علیهاالسلام و احترام به حضرتشان از هنگام رحلت؛ خاکساری علما در محضر حضرت معصومه علیهاالسلام و جریان وصیت مرحوم آیت‌الله ؛ مصائب حضرت زینب کبری سلام الله علیها آیت الله https://eitaa.com/akavan110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شذرات المعارف
🏴 شب وفات #حضرت_معصومه سلام الله علیها https://eitaa.com/akavan110
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🏴 شب وفات سلام الله علیها 01:00 ذکر و یادبودی از مرحوم آیت‌الله 02:20 سوال پیرامون حضور تعداد بالای در ؛ پاسخ اجمالی: حضور در تمام بلاد و به علت نبود احترام به ایشان به فراموشی سپرده شده‌اند ولی به دلیل وجود فرهنگ اصیل به امامزادگان در ایران این بزرگواران مورد تجلیل قرار گرفته‌اند 04:45 آیا در ایران امام‌زاده زیاد شده است؟ خیر بلکه در طول برخی از حکومت‌های قبل این امامزادگان مورد بی‌اعتنایی و بی‌احترامی قرار گرفته‌اند و فراموش شده‌اند که بعد در دوره‌های دیگر به دلیل عرق دینی این بزرگواران مورد تجلیل واقع شده‌اند پاسخ تفصیلی: تشکیل به‌عنوان شهر در دوران صلوات الله علیه؛ مهاجرت به قم با صلاحدید امام صادق علیه‌السلام و تشکیل شیعه در قم؛ مرکزیت شیعه در قم در دوران علیه‌السلام؛ سرایت شیعه به و ؛ موقعیت جغرافیایی آوج بین و و ؛ سرایت شیعه سپس به که نیمی شیعه شدند؛ سابقه هفت هزار ساله و ری؛ مرکزیت ری با وجود حضور شیعیان؛ قم و کاشان و آوج سه مرکز شیعی خالص و ری مرکز نیمه شیعی 07:25 وَ رُوِیَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَهْلِ الرَّیِّ: أَنَّهُمْ دَخَلُوا عَلَی أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام وَ قَالُوا نَحْنُ مِنْ أَهْلِ الرَّیِّ فَقَالَ مَرْحَباً بِإِخْوَانِنَا مِنْ أَهْلِ قُمَّ ج۵۷ص۲۱۶ اِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمانِيَةَ أَبْوابٍ، وَ لاَِهْلِ قُم واحِدٌ مِنْها، فَطُوبى لَهُمْ، ثُمَّ طُوبى لَهُمْ ثُمَّ طُوبى لَهُمْ ج۶ص۲۱۶ 08:20 قدرت بسیار شیعه در قم زمان امام کاظم علیه‌السلام؛ قم اولین شهری است که به صورت یکپارچه برای معصوم علیه‌السلام فرستادند؛ ثروتمند شدن مردم قم و تشکیل مثل که مثل نسبت و نسبت به می‌باشد که را در آنجا مشخص می‌کنند و باقی کارها دست خودشان است؛ سابقه فرمانداری کل پیش از در ایران مثل فرمانداری کل و فرمانداری کل که پس از انقلاب به دلیل عرق مردم در برابر و این‌ها سر تعظیم فرود آوردند 10:00 قم حکومتی مثل فرمانداری کل نسبت به حکومت داشته است؛ موقعیت ممتاز قم در دوره صلوات الله علیه و آرزوی مردم برای آمدن به قم که بسیار وسیع بوده در آن دوران؛ امام رضا علیه‌السلام به سبب قضیه و اذیت و رنج حضرت رضا علیه‌السلام؛ ترس از امام رضا علیه‌السلام؛ اقامت مأمون در تا قبل از شهادت امام رضا علیه‌السلام و مهاجرت مأمون به بلافاصله پس از شهادت امام رضا علیه‌السلام؛ سیاست مأمون در قضیه ولایتعهدی برای کنترل امام رضا علیه‌السلام؛ ضرب به نام امام رضا علیه‌السلام در همه بلاد توسط مأمون تصمیم برادران امام رضا علیه‌السلام که در مدینه بودند برای دیدن حضرت و حرکت از مدینه به طوس با طی سه کشور و و ؛ تشکیل کاروانی به ریاست جناب ( ) علیه‌السلام توسط برادران امام رضا علیه‌السلام و استیذان از حاکم مدینه بنابر عرف زمانه؛ حرکت از راه دریا توسط مردان و حرکت زنان از راه خشکی به علت رسم نبودن حرمت زنان از راه دریا؛ مسیر دریایی از بندر به و سپس به و سپس به بندر ( =پدر شهرها) و از آن‌جا در خشکی به و سپس و سپس و از قم به سمت که این مسیر شیعه بوده ولی غیر شیعیان یکسره بدون آمدن به قم به طوس می‌رفتند؛ مسیر حرکت خانم‌ها در خشکی همان مسیر حرکت علیه‌السلام به بوده است؛ طی مسیر حرکت علیه‌السلام از مدینه به کوفه توسط مولف کتاب مسیر خشکی عبارت بود از مدینه به سمت شمال حجاز و در مرز ایران و عراق از یا داخل ایران و سپس و به سمت اصفهان و قم می‌آمدند؛ قرار کاروان خانم‌ها این بود که تا قم بیایند و در قم توقف کرده تا مردان از راه دریا برسند و بروند برای زیارت امام رضا علیه‌السلام در طوس که این جریان در سال‌های ۲۰۱ و ۲۰۲ قمری بوده است کاروان پانصد نفری مردان به سرپرستی جناب شاهچراغ علیه‌السلام در بوشهر در مسیر شیراز به پانزده هزار نفر رسید 20:10 حاکم زیرک شیراز یک به نام بوده که در مواجهه با کاروان پر جمعیت جناب شاهچراغ علیه‌السلام احساس خطر برای مأمون کرد و کاروان را در شیراز متوقف کرد؛ نامه قتلغ خان برای مأمون و ابراز خطر برای مأمون و دستور مأمون مبنی بر بازگرداندن کاروان؛ مذاکره قتلغ خان با جناب احمد بن موسی علیه‌السلام برای