2-سخنرانی حجت الاسلام اخوان.mp3
زمان:
حجم:
19.36M
سخنرانی #شب_سوم دهه اول محرم الحرام
#بنی_امیه
#یهود
#اصحاب_فیل
آیتالله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110
شذرات المعارف
سخنرانی #شب_سوم دهه اول محرم الحرام #بنی_امیه #یهود #اصحاب_فیل آیتالله #شیخ_عباس_اخوان https://
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
00:30 يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ (٢٧) ارْجِعِي إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً (٢٨) فَادْخُلِي فِي عِبَادِي (٢٩) وَ ادْخُلِي جَنَّتِي #الفجر۳۰
00:57 ذکر آباء و اجداد ائمه اطهار علیهمالسلام بهمنظور تذکر به جریانی #توحیدی در بسترهٔ #تاریخ که از زمان #حضرت_آدم علیهالسلام و دو فرزند وی آمده بهعنوان دو مسیر: وَ اتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَانًا فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَ لَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الْآخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ #المائدة۲۷
02:50 معارضت همیشگی دو مسیر حق و باطل؛ تبیین معارضت قهری جریان باطل با جریان حق و حکمت آن با خداسازی برای خود؛ زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَ الْبَنِينَ وَ الْقَنَاطِيرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ وَ الْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَ الْأَنْعَامِ وَ الْحَرْثِ ذَٰلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَ اللَّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ #آل_عمران۱۴؛ أَ رَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلٰهَهُ هَوَاهُ أَ فَأَنتَ تَكُونُ عَلَيْهِ وَكِيلا #الفرقان۴۳؛ هجوم همیشگی جریان باطل و شرک به جریان توحیدی به علت دلبستگی جریان باطل به #دنیا: لَئِنْ بَسَطتَ إِلَيَّ يَدَكَ لِتَقْتُلَنِي مَا أَنَا بِبَاسِطٍ يَدِيَ إِلَيْكَ لِأَقْتُلَكَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِينَ #المائدة۲۸؛ نمونهای از فخرفروشی اهالی جریان باطل به اهالی جریان حق و توحید: وَ اضْرِبْ لَهُمْ مَثَلًا رَجُلَيْنِ جَعَلْنَا لِأَحَدِهِمَا جَنَّتَيْنِ مِنْ أَعْنَابٍ وَ حَفَفْنَاهُمَا بِنَخْلٍ وَ جَعَلْنَا بَيْنَهُمَا زَرْعًا (٣٢) كِلْتَا الْجَنَّتَيْنِ آتَتْ أُكُلَهَا وَ لَمْ تَظْلِمْ مِنْهُ شَيْئًا وَ فَجَّرْنَا خِلَالَهُمَا نَهَرًا (٣٣) وَ كَانَ لَهُ ثَمَرٌ فَقَالَ لِصَاحِبِهِ وَ هُوَ يُحَاوِرُهُ أَنَا أَكْثَرُ مِنكَ مَالًا وَ أَعَزُّ نَفَرًا (٣٤) وَ دَخَلَ جَنَّتَهُ وَ هُوَ ظَالِمٌ لِنَفْسِهِ قَالَ مَا أَظُنُّ أَنْ تَبِيدَ هٰذِهِ أَبَدًا (۳۵) وَ مَا أَظُنُّ السَّاعَةَ قَائِمَةً وَ لَئِنْ رُدِدتُ إِلَىٰ رَبِّي لَأَجِدَنَّ خَيْرًا مِنْهَا مُنقَلَبًا (٣٦) قَالَ لَهُ صَاحِبُهُ وَ هُوَ يُحَاوِرُهُ أَ كَفَرْتَ بِالَّذِي خَلَقَكَ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ سَوَّاكَ رَجُلًا (٣٧) لٰكِنَّا هُوَ اللَّهُ رَبِّي وَ لَا أُشْرِكُ بِرَبِّي أَحَدًا #الکهف۳۸
06:50 عواقب دلدادگی به غیر خدا و جریانی در مورد شخصی که نذر #حضرت_رقیه علیهماالسلام کرد ولی توفیق ادای نذر خود را پیدا نکرد
10:18 خدا شدن دنیا برای کسی که دنیا اکبر هم اوست: لا تَكُنِ الدُّنيا أكبَرَ هَمِّكَ #بحارالأنوار ج۷۸ص۹۸؛ کلامی از مرحوم آیتالله #شاه_آبادی از خطر محبوب شدن دنیا نزد انسان در هنگام #مرگ و عداوت کردن با #حضرت_عزرائیل علیهالسلام هنگام مرگ
11:10 فضلیت توحیدی آباء و اجداد طاهرین #پیامبر اکرم و ائمه اطهار علیهمالسلام در کفرستان #حجاز: أَشْهَدُ أَنَّکَ کُنْتَ نُورا فِی الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجَاهِلِیَّةُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْکَ مِنْ مُدْلَهِمَّاتِ ثِیَابِهَا #زیارت_وارث؛ موحد بودن آباء و اجداد حضرات معصومین علیهمالسلام همچون جناب #کعب_بن_لؤى علیهالسلام از اجداد پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم و #حضرت_عبدالمطلب علیهالسلام؛ وجود جریان #کفر و ریشهٔ همهٔ پستیها یعنی #بنی_امیه؛ معلوم نبودن تبار و ریشهٔ بنی امیه و ساخت داستانهای جعلی بهمنظور گم کردن ریشهٔ بنی امیه؛ وجود جریانهای فساد همچون #ربا و #فحشا در #مکه در دست بنی امیه و تقابل ایشان با طائفهٔ شریف #بنی_هاشم
13:35 جریان #مفاخره کردن #امیه با #حضرت_هاشم علیهالسلام نزد یک کاهنه و شکست امیه و تبعید ده سالهٔ به #شام و پایهگذاری ریشهٔ عداوت بنی امیه با بنی هاشم در شام؛ ادامه عداوت تاریخی بنی امیه با بنی هاشم و ولادت پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم در زمانیکه رباخواری در مکه در دست بنی امیه بود؛ ظهور آثار متعالی از پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم و انکار فضائل حضرت توسط بنیامیه؛ يَعْرِفُونَ نِعْمَتَ اللَّهِ ثُمَّ يُنكِرُونَهَا وَ أَكْثَرُهُمُ الْكَافِرُونَ #النحل۸۳؛ الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ وَ إِنَّ فَرِيقًا مِنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ #البقرة۱۴۶؛ فَلَمَّا جَاءَهُمْ مَا عَرَفُوا كَفَرُوا بِهِ #البقرة۸۹
شذرات المعارف
سخنرانی #شب_سوم دهه اول محرم الحرام #بنی_امیه #یهود #اصحاب_فیل آیتالله #شیخ_عباس_اخوان https://
16:55 رسیدن برخی امور به افراد به #وراثت و ارث بردن بنیامیه از دهها نفر!؛ نمونهای از وراثت در بنیامیه در شرح حال #زیاد_بن_ابیه که پسر #هند_جگرخوار بوده (که از صاحبان پرچم در مکه و زن #ابوسفیان بوده است)؛ #فصاحت کلام زیاد بن ابیه و جریان نامهنگاریاش (در هنگامیکه در اردوی #امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه بوده) با #معاویه؛ جریان #بدعت معاویه در #الحاق_نسب زیاد بن ابیه به ابوسفیان؛ #گناه_کبیره الحاق نسب
24:00 فضای فرهنگ بنیامیه و مقابل آن فضای فرهنگ بنیهاشم؛ أَشْهَدُ أَنَّکَ کُنْتَ نُورا فِی الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجَاهِلِیَّةُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْکَ مِنْ مُدْلَهِمَّاتِ ثِیَابِهَا #زیارت_وارث؛ #طهارت همیشگی نسل و خاندان اهلبیت علیهمالسلام
25:00 علت حساسیت بنیامیه بر روی پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم از هنگام ولادت حضرت؛ لشکرکشی #ابرهه به مکه برای ویرانی #کعبه در #عام_الفیل و ریشهیابی این جریان در شورشی بودن ابرهه بر علیه فرماندار #یمن در دورهای که یمن تحت نفوذ امپراتوری #بیزانس (امپراتوری #مسیحیت) بوده است؛ تهدید امپراتوری بیزانس بر علیه ابرهه و ترس ابرهه از کشته شدن و سپس لشکرکشی به مکه برای ویرانی کعبه؛ خط و نشان کشیدن خدای متعال بر ضد دشمنان کعبه و #قریش: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ (۱) أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ (۲) وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبَابِيلَ (۳) تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ (۴) فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ #الفیل:۵؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ لِإِيلَافِ قُرَيْشٍ (۱) إِيلَافِهِمْ رِحْلَةَ الشِّتَاءِ وَالصَّيْفِ (۲) فَلْيَعْبُدُوا رَبَّ هَذَا الْبَيْتِ (۳) الَّذِي أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَآمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ #قریش۴؛ مشهور در #فقه این است که سورههای فیل و قریش و سورههای #الضحی و #الانشراح یک سورهاند؛ حمله به قصد از بین بردن #قریش برای از بین بردن پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم؛ فتنه ابرهه و نقش #یهود و انتقال فتنههای دیگر از یهود به بنیامیه
30:50 عِده و عُده نداشتن همیشگی #یهود در تاریخ؛ دروغگویی یهود در تعداد #جمعیت خود؛ پیشبرد اهداف طائفهٔ یهود از پنجهٔ مسیحیت مثل استفادهٔ از #ترامپ؛ عدم وجود #مسیحی بعد از ماجرای #پولس و به وجود آمدن #مسیحی_یهودی؛ پولس و #پطرس و ذکر جریان پولس در توسط #ملای_رومی در #مثنوی_معنوی دفتر اول بخش ۱۲ به بعد؛ مطیع کردن مسیحیت توسط یهود در دو دوره پولس و سپس از طریق #لوتر و جریان #پروتستان؛ سخن لوتر در باب یهودی بودنش: «یهودیان خویشاوندان خداوند ما (عیسی مسیح) هستند، برادران و پسرعموهای اویند، روی سخنم با کاتولیکهاست، اگر از اینکه مرا کافر بنامند خسته شدهاند، بهتر است مرا یهودی بخوانند»
(Leon Poliakov, History of nti- Semitism, p. 221)
سران #آمریکا همچون #بوش نوعا از فرقهٔ #پیوریتن (Puritan) از فرقههای پروتستان هستند؛ کلام مرحوم آیتالله شیخ #حسین_لنکرانی پیرامون دین #هویدا و پدر #بهائی وی؛ انتساب یهودی بودن از طریق #مادر در یهودیت
34:43 السلام علیک یا مولانا یا اباعبدالله
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین
صلی الله علیک یا مولانا یا اباعبدالله
السلام علی الحسین و علی علیّ بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین
بینش اهل حـقیقت چو حقیقت بین است
در تو بینند حقیقت که حقیقت این است
نیست چشم دگران سوی حقیقت نگران
ورنه آن راست حقیقت که چنین آئینست
من اگر جاهل گمراهم اگر شیخ طریق
قبلهام روی حسین است و همینم دین است
او چو جویای حقیقت بود از دیدهٔ من
به خداوند مرا چشم حقیقت بین است
خردلی بار غمت را دل عالم نکشد
آه از این بار امانت که عجب سنگین است
دختری را به که گویم که سر نعش پدر
تسلیت سیلی شمر و سر نی تسکین است
#فؤادکرمانی
عمتی عمتی هذا نعش من
آیتالله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110
4-سخنرانی-حجت الاسلام اخوان (1).mp3
زمان:
حجم:
18.39M
سخنرانی #شب_چهارم دهه اول محرم الحرام
#یهود
#اصحاب_فیل
آیتالله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110
شذرات المعارف
سخنرانی #شب_چهارم دهه اول محرم الحرام #یهود #اصحاب_فیل آیتالله #شیخ_عباس_اخوان https://eitaa.com
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
00:55 مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلا #الأحزاب۲۳
01:20 تبیین وقوع ماجرای #اصحاب_فیل به تحریک #یهود و با سرپنجهٔ #نصاری بهمنظور نابود کردن طائفهٔ #قریش؛ موقعیت ممتاز سیاسی و اقتصادی و اجتماعی طائفهٔ قریش در #مکه؛ #ام_القری بودن مکه به معنی پایتخت است برای #حجاز و لقب #امی مثل لقب تهرانی به کسیکه اهل تهران است میباشد؛ لِإِيلَافِ قُرَيْشٍ (۱) إِيلَافِهِمْ رِحْلَةَ الشِّتَاءِ وَالصَّيْفِ #قریش۲؛ شکست لشکر #ابرهه با واقعهای غیرمنتظره یعنی نابودی به وسیله #ابابیل؛ نقل تاریخی از باقی ماندن تنها یک نفر از لشکر ابرهه و نقل خبر شکست به امپراتوری #روم؛ تلاش مورخان یهود و غربی برای تحریف این مسأله که #عام_الفیل سال ولادت #پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم نبوده است؛ فهمیدن حساسیت موضوع لشکرکشی ابرهه با تأمل در سختیهای سپاه دارای فیل از #یمن تا مکه
06:55 ادامه فتنهگری یهود بعد از واقعه عام الفیل همچون فتنهگری در ماجرای ازدواج #حضرت_عبدالله با #حضرت_آمنه علیهماالسلام که هفتاد نفر از #احبار یهود درصدد قتل حضرت عبدالله علیهالسلام برآمدند تا جلوی ولادت پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم را بگیرند؛ شناخت پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم توسط یهود: الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ وَ إِنَّ فَرِيقًا مِنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ #البقرة۱۴۶
09:20 مقام #جناب_عدنان علیهالسلام که (جد بیستم پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم) و جریان لشکرکشی یهود به فرماندهی #بخت_النصر_اول به مکه در زمان ایشان و شکست جناب عدنان و حرکت به سمت #شام و جریان پیش آمده همچون جریان #کربلا که پانصد نفر از یهودیان قصد کشت جناب عدنان را کردند و نجات معجزهآسای جناب عدنان علیهالسلام؛ عنوان یهودی بودن #بخت_النصر مثل عنوان #شاهنشاه؛ انتقال جناب عدنان علیهالسلام یمن و نامگذاری فرزند خود #جناب_معد علیهالسلام به معنای پیروز
12:50 محدود نشدن عداوت یهود به دوران پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم؛ #ایدئولوژی سازی یهود در ماجرای فرزندآوری #هاجر (همسر #حضرت_ابراهیم و مادر #حضرت_اسماعیل علیهماالسلام) و کم توجهی حضرت ابراهیم علیهالسلام بدین سبب به #ساره؛ برجسته کردن کنیز بودن هاجر و زن عقدی بودن ساره برای حضرت ابراهیم علیهالسلام از سوی یهود؛ توجه یهود به شمال #عراق و #کردستان_عراق و تحریف #تورات از ۱۸۰ سال اخیر برای این منظور؛ آرزوها و خیالپردازیهای بیپایه و اساس یهود: وَ مِنْهُمْ أُمِّيُّونَ لَا يَعْلَمُونَ الْكِتَابَ إِلَّا أَمَانِيَّ وَ إِنْ هُمْ إِلَّا يَظُنُّونَ #البقرة۷۸
17:18 ادامهٔ فتنهگری یهود تا #اسلام و شدت آن از زمان #عثمان خلیفهٔ سوم با ورود شخصیتی همچون #کعب_الأحبار؛ #حبر بزرگ یهود است؛ درگیری جناب #ابوذر غفاری رحمهالله با کعب الأحبار و تبعید جناب ابوذر به #ربذه و شهادت مظلومانه وی: وَ إِنَّمَا نَزَلَتْ فِي أَبِي ذَرٍّ رَحْمَةُ اَللَّهِ عَلَيْهِ وَ عُثْمَانَ بْنِ عَفَّانَ وَ كَانَ سَبَبُ ذَلِكَ لَمَّا أَمَرَ عُثْمَانُ بِنَفْيِ أَبِي ذَرٍّ إِلَى اَلرَّبَذَةِ دَخَلَ عَلَيْهِ أَبُو ذَرٍّ وَ كَانَ عَلِيلاً مُتَوَكِّئاً عَلَى عَصَاهُ-وَ بَيْنَ يَدَيْ عُثْمَانَ مِائَةُ أَلْفِ دِرْهَمٍ-قَدْ حُمِلَتْ إِلَيْهِ مِنْ بَعْضِ اَلنَّوَاحِي-وَ أَصْحَابُهُ حَوْلَهُ يَنْظُرُونَ إِلَيْهِ وَ يَطْمَعُونَ أَنْ يَقْسِمَهَا فِيهِمْ-فَقَالَ أَبُو ذَرٍّ لِعُثْمَانَ مَا هَذَا اَلْمَالُ-فَقَالَ عُثْمَانُ مِائَةُ أَلْفِ دِرْهَمٍ حُمِلَتْ إِلَيَّ مِنْ بَعْضِ اَلنَّوَاحِي-أُرِيدُ أَضُمُّ إِلَيْهَا مِثْلَهَا ثُمَّ أَرَى فِيهَا رَأْيِي-فَقَالَ أَبُو ذَرٍّ «يَا عُثْمَانُ أَيُّمَا أَكْثَرُ مِائَةُ أَلْفِ دِرْهَمٍ أَوْ أَرْبَعَةُ دَنَانِيرَ» فَقَالَ عُثْمَانُ بَلْ «مِائَةُ أَلْفِ دِرْهَمٍ» قَالَ أَ مَا تَذْكُرُ أَنَا وَ أَنْتَ وَ قَدْ دَخَلْنَا عَلَى رَسُولِ اَللَّهِ ص عَشِيّاً-فَرَأَيْنَاهُ كَئِيباً حَزِيناً فَسَلَّمْنَا عَلَيْهِ فَلَمْ يَرُدَّ عَلَيْنَا اَلسَّلاَمَ-فَلَمَّا أَصْبَحْنَا أَتَيْنَاهُ فَرَأَيْنَاهُ ضَاحِكاً مُسْتَبْشِراً-فَقُلْنَا لَهُ
بِآبَائِنَا وَ أُمَّهَاتِنَا دَخَلْنَا إِلَيْكَ اَلْبَارِحَةَ-فَرَأَيْنَاكَ كَئِيباً حَزِيناً ثُمَّ عُدْنَا إِلَيْكَ اَلْيَوْمَ-فَرَأَيْنَاكَ فَرِحاً مُسْتَبْشِراً-فَقَالَ نَعَمْ كَانَ قَدْ بَقِيَ عِنْدِي مِنْ فَيْءِ اَلْمُسْلِمِينَ أَرْبَعَةُ دَنَانِيرَ-لَمْ أَكُنْ قَسَمْتُهَا وَ خِفْتُ أَنْ يُدْرِكَنِي اَلْمَوْتُ وَ هِيَ عِنْدِي-وَ قَدْ قَسَمْتُهَا اَلْيَوْمَ وَ
شذرات المعارف
سخنرانی #شب_چهارم دهه اول محرم الحرام #یهود #اصحاب_فیل آیتالله #شیخ_عباس_اخوان https://eitaa.com
اِسْتَرَحْتُ مِنْهَا فَنَظَرَ عُثْمَانُ إِلَى كَعْبِ اَلْأَحْبَارِ وَ قَالَ لَهُ-يَا أَبَا إِسْحَاقَ مَا تَقُولُ فِي رَجُلٍ أَدَّى زَكَاةَ مَالِهِ اَلْمَفْرُوضَةَ-هَلْ يَجِبُ عَلَيْهِ فِيمَا بَعْدَ ذَلِكَ شَيْئاً فَقَالَ لاَ وَ لَوِ اِتَّخَذَ لَبِنَةً مِنْ ذَهَبٍ وَ لَبِنَةً مِنْ فِضَّةٍ مَا وَجَبَ عَلَيْهِ شَيْءٌ-فَرَفَعَ أَبُو ذَرٍّ عَصَاهُ فَضَرَبَ بِهَا رَأْسَ كَعْبٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ يَا اِبْنَ اَلْيَهُودِيَّةِ اَلْكَافِرَةِ-مَا أَنْتَ وَ اَلنَّظَرَ فِي أَحْكَامِ اَلْمُسْلِمِينَ قَوْلُ اَللَّهِ أَصْدَقُ مِنْ قَوْلِكَ حَيْثُ قَالَ «اَلَّذِينَ يَكْنِزُونَ اَلذَّهَبَ وَ اَلْفِضَّةَ وَ لاٰ يُنْفِقُونَهٰا فِي سَبِيلِ اَللّٰهِ-فَبَشِّرْهُمْ بِعَذٰابٍ أَلِيمٍ يَوْمَ يُحْمىٰ عَلَيْهٰا فِي نٰارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوىٰ بِهٰا جِبٰاهُهُمْ وَ جُنُوبُهُمْ وَ ظُهُورُهُمْ-هٰذٰا مٰا كَنَزْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ فَذُوقُوا مٰا كُنْتُمْ تَكْنِزُونَ» الخبر #تفسیر_القمی ج۱ص۵۱؛ ورود بزرگ یهودیان یعنی کعب الأحبار به دستگاه عثمان که از #بنی_امیه و ادامهٔ این مسیر تا #بنی_العباس
19:25 نقلی از #سفرنامه_رابی_بنیامین_تودولایی فرانسوی (#رابی لقبی برای برخی از یهودیان است) پیش از حمله #مغول در سفر به #آسیای_میانه و هشدار از فتنه مغول! و نقل وی از سفر به #بغداد و اینکه محترمترین شخص در بغداد نزد خلیفهٔ عباسی، خبر بزرگ یهود بوده است
22:20 نفوذ یهود و سررشتهٔ آن در ماجرای شهادت #سیدالشهداء علیهالسلام؛ سرّ تلاوت آیهٔ کهف و رقیم توسط سر بریده سیدالشهداء صلواتاللهعلیه بر روی نیزه و اشاره آن به فتنه یهود در شهادت سیدالشهداء علیهالسلام؛ أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبا #الکهف۹؛ واقع شدن #اصحاب_کهف_و_رقیم در دوره یهود و مبتلا شدن به فتنهگری یهود که در طول تاریخ همیشه بوده است؛ تبیین خنثی شدن توطئه یهود توسط سیدالشهداء علیهالسلام؛ ادعای امیرالمؤمنینی از جانب #یزید شرابخوار و رسوا شدن وی در مجلس شام؛ اظهار دشمنی یزید با #حضرت_هاشم علیهالسلام: رَوَى شَيْخٌ صَدُوقٌ مِنْ مَشَايِخِ بَنِي هَاشِمٍ وَ غَيْرُهُ مِنَ النَّاسِ: أَنَّهُ لَمَّا دَخَلَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ علیهماالسلام وَ حَرَمُهُ عَلَى يَزِيدَ وَ جِيءَ بِرَأْسِ الْحُسَيْنِ علیهالسلام وَ وُضِعَ بَيْنَ يَدَيْهِ فِي طَسْتٍ فَجَعَلَ يَضْرِبُ ثَنَايَاهُ بِمِخْصَرَةٍ كَانَتْ فِي يَدِهِ وَ هُوَ يَقُولُ:
لَعِبَتْ هَاشِمُ بِالْمُلْكِ فَلَا
خَبَرٌ جَاءَ وَ لَا وَحْيٌ نَزَلَ
لَيْتَ أَشْيَاخِي بِبَدْرٍ شَهِدُوا
جَزَعَ الْخَزْرَجِ مِنْ وَقْعِ الْأَسَلِ
لَأَهَلُّوا وَ اسْتَهَلُّوا فَرَحاً
وَ لَقَالُوا يَا يَزِيدُ لَا تَشَلَ
فَجَزَيْنَاهُ بِبَدْرٍ مَثَلًا
وَ أَقَمْنَا مِثْلَ بَدْرٍ فَاعْتَدَلَ
لَسْتُ مِنْ خِنْدِفَ إِنْ لَمْ أَنْتَقِمْ
مِنْ بَنِي أَحْمَدَ مَا كَانَ فَعَلَ
#الاحتجاح ج۲ص۳۰۷؛ تغییر احوال یزید پس از خطبهٔ #امام_سجاد علیهالسلام؛ احتجاج #حضرت_زینب سلام الله علیها با یزید و اشاره حضرت زینب سلام الله علیها در خطاب به یزید به دشمنی وی با اولاد #حضرت_عبدالمطلب علیهالسلام به علت شخصیت محوری حضرت عبدالمطلب علیهالسلام در ماجرای اصحاب فیل و فرمایش جناب عبدالمطلب علیهالسلام: فَقَالَ عَبْدُ اَلْمُطَّلِبِ: أَنَا رَبُّ اَلْإِبِلِ وَ لِهَذَا اَلْبَيْتِ رَبٌّ #بحارالأنوار ج۱۵ص۱۵۸؛ تغییر طریق امامکشی پس از واقعه کربلا به صورت دسیسه
28:44 نقش عجیب مادری حضرت زینب سلام الله علیها؛ روضه فرزندان حضرت زینب سلام الله علیها؛ کلام جناب #عبدالله_بن_جعفر رحمهالله پیرامون شهادت فرزندانش در رکاب سیدالشهداء علیهالسلام: و قال ابن الأثير عند ذكره مقتل الحسين في سنة احدى و ستّين من تاريخه الكامل ما نصه: «و لمّا بلغ عبد اللَّه بن جعفر قتل ابنيه مع الحسين (علیهالسلام) دخل عليه بعض مواليه يعزّيه و النّاس يعزّونه فقال مولاه: هذا ما لقيناه من الحسين فحذفه ابن جعفر بنعله و قال: يا ابن اللّخناء أ للحسين تقول هذا؟! و اللَّه لو شهدته لأحببت أن لا أفارقه حتّى اقتل معه، و اللَّه انّه لممّا يسخي بنفسي عنهما و يهوّن عليّ المصاب بهما أنّهما أصيبا مع أخي و ابن عمّي مواسيين له صابرين معه ثمّ قال: ان لم تكن آست الحسين يدي فقد آساه ولدي» و نقل السيد على خان في الدرجات الرفيعة عن المدائني نحوه و زاد في آخره: «ثمّ أقبل على جلسائه فقال: الحمد للَّه، عزّ عليّ مصرع الحسين؛ ان لا أكن واسيت حسينا بيدي فقد واساه ولداي» و سمّى مولاه القائل: هذا ما لقينا من الحسين بأبي السّلاسل. #الغارات ج۲ص۶۹۵
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین
ای که به عشقت اسیر، خیل بنی آدمند!
سوختگان غمت، با غم دل خرمند
شذرات المعارف
اِسْتَرَحْتُ مِنْهَا فَنَظَرَ عُثْمَانُ إِلَى كَعْبِ اَلْأَحْبَارِ وَ قَالَ لَهُ-يَا أَبَا إِسْحَاقَ
هر که غمت را خرید، عشرت عالم فروخت
با خبران غمت بیخبر از عالمند
در شکن طرّهات، بسته دل عالمی است
و آن همه دلبستگان، عقده گشای همند
یوسف مصر بقا، در همه عالم تویی
در طلبت مرد و زن، آمده با درهمند
#فؤادکرمانی
حسین جان حسین جان
حسین جان حسین جان
روضه حضرت #عبدالله_بن_الحسن علیهالسلام
حسین جان حسین جان
آیتالله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110
3-سخنرانی-حجت الاسلام اخوان.mp3
زمان:
حجم:
19.09M
سخنرانی #شب_پنجم دهه اول محرم الحرام
#یهود
#سرجون
آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110
شذرات المعارف
سخنرانی #شب_پنجم دهه اول محرم الحرام #یهود #سرجون آیت الله #شیخ_عباس_اخوان https://eitaa.com/akav
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
01:10 مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلا #الأحزاب۲۳
شخصیت منفی طائفهٔ #یهود در طی قرون متمادی در جوامع مختلف و در #اسلام خصوصاً در طول زندگی #پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم تا ماجرای شهادت #سیدالشهداء علیهالسلام و به باد رفتن توطئه یهود توسط سیدالشهداء علیهالسلام؛ درگیری مستمر یهود با شخصیتهای ربانیای که نوعاً در سلسلهٔ اجداد پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم بودهاند همچون #جناب_عدنان علیهالسلام و مثل ماجرای #اصحاب_فیل و مثل تعارضی که با #حضرت_عبدالمطلب علیهالسلام خواستند بنمایند و مثل توطئهٔ قتل #حضرت_عبدالله علیهالسلام
04:12 توطئهچینی یهود در آغاز اسلام در شهر #مدینه و درصدد بودن اعلام پایتختی یهود در مدینه از سالیان دور پیشین؛ از مشاغل همیشگی یهود شغل جواهرات و فلزات گرانبها که در دوران صدر اسلام تبلورش در طلا و نقره بوده است؛ وقوع درگیریهای مختلف یهود با مردم عرب؛ سرگردانی همیشگی قوم یهود و سرگردانی در #وادی_تیه: قَالَ فَإِنَّهَا مُحَرَّمَةٌ عَلَيْهِمْ أَرْبَعِينَ سَنَةً يَتِيهُونَ فِي الأَرْضِ فَلاَ تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْفَاسِقِينَ #المائدة۲۶؛ ادعای همیشگی #سرزمین_موعود توسط یهود در جوامع مختلف همچون ادعای سرزمین موعود در #آمریکا و #آرژانتین و جنایات یهود در اینباره بنابر گزارشات خودشان؛ سرزمین موعود فعلی یهود در #قدس؛ گزینش مدینه بهعنوان پایتخت یهود (نه سرزمین موعود) در صدر اسلام و توطئه تاجگذاری برای عبدالله_بن_أبی (رئیس #منافقین مدینه) بهعنوان پادشاه پایتخت یهود در مدینه؛ آیات در مذمت منافقین در سورهٔ #البقرة به نوعی درصدد رد یهود از طریق رد عبدالله بن أبی است که رابط یهود در مدینه بوده است؛ خنثی شدن توطئه یهود با ورود پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم به مدینه و کینهتوزی همیشگی یهود با حضرت؛ ساخت #ضرب_المثل های زشت توسط یهود نسبت به رسول الله صلیالله علیه وآله وسلم؛ کینه یهود مضاعف بر کینه #صهیونیزم نسبت به رسول الله صلیالله علیه وآله وسلم؛ جریان جلوگیری آیتالله #وحید_خراسانی از فتنه کشتار مسلمانان توسط یهود در محلهٔ #عیدگاه در #مشهد مقدس؛ مشکل خاص یهود با #ایرانیان و #ایران و بازگشت آن به ماجرای جشن #پوریم یا عید #پسح و ارتباط آن با #سیزده_به_در؛ شخصیت مرضیالطرفین #ملک_الشعرای_بهار نزد مذهبیون و #ملی_گرا ها همچون #دهخدا؛ اندرزنامه ملک الشعرای بهار به #محمدرضاپهلوی در مورد #محمدعلی_فروغی بهعنوان یک یهودیِ یهودیزاده
شاها کنم از خبث فروغی خبرت
خون میکند این جهود ناکس جگرت
خطبهی شهی و عزل تو را خواهد خواند
زانگونه که خواند از برای پدرت
#ملک_الشعرای_بهار
خیانتهای متعدد فروغی از دوران #قاجار تا #پهلوی_اول و #پهلوی_دوم و استمرار این خیانتها با کار #فرهنگی تا به امروز و نمونهٔ آن در حذف اشعاری از دیوان #حافظ که رگههایی از #تشیع را نشان میداده است؛ کار یهود در تعارض #شیعه و غیرشیعه در طرفداری از غیرشیعه و در تعارض اسلام و غیراسلام به جانبداری از غیراسلام
14:23 ذکر شهر مدینه بهعنوان شهر #یثرب در کتب فعلی تحصیلی یهود تا ادعای ارضیشان نسبت به یثرب فراموش نشود؛ همدستی یهود با #بنی_امیه؛ ید طولانی بنیامیه در #زنا و #شراب و #ربا و #قمار بهعنوان مشترکاتی بین بنیامیه و یهود؛ موقعیت تاریخی و ممتاز #اقتصادی شهر #مکه پیش از اسلام بهعنوان چهارراه تجاری کاروانهای تجاری از غرب به شرق و بالعکس یعنی از #چین (چین و ماچین) به غرب مثل تجارت پارچههای گرانبهای #سندس و #استبرق: وَ يَلْبَسُونَ ثِيَابًا خُضْرًا مِنْ سُندُسٍ وَ إِسْتَبْرَقٍ #الکهف۳۱؛ انحصار راز پارچه #ابریشم در قرون متمادی در دست چین؛ مسیر تجاری شرق به غرب: از چین به صحرای #مغولستان و به #افغانستان و #پاکستان و سپس به فلات ایران و شمال #خزر یا از مسیر #جزیرة_العرب به #دریای_سیاه و از آنجا به #اروپا و بازگشت کالاهای تجاری ارزشمند از #روم به سمت شرق از طریق ایران یا جزیرة العرب؛ در مسیر شمال به جنوب و بالعکس بودن مکه؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ لِإِيلَافِ قُرَيْشٍ (۱) إِيلَافِهِمْ رِحْلَةَ الشِّتَاءِ وَالصَّيْفِ #قریش۲؛ قدمت تاریخی تمدن #فینیقیه در #سوریه بهعنوان اولین تمدنهای بشری مثل ابداع #خط و فلز #مفرق ( #آلیاژ) که کاروانهای تجاری میآمدند به #یمن ( #سد_مآرب): لَقَدْ كَانَ لِسَبَإٍ فِي مَسْكَنِهِمْ آيَةٌ جَنَّتَانِ عَنْ يَمِينٍ وَ شِمَالٍ كُلُوا مِنْ رِزْقِ رَبِّكُمْ وَ اشْكُرُوا لَهُ بَلْدَةٌ طَيِّبَةٌ وَ رَبٌّ غَفُورٌ (١٥) فَأَعْرَضُوا فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ سَيْلَ الْعَرِمِ وَ بَدَّلْنَاهُمْ بِجَنَّتَيْهِمْ جَنَّتَيْنِ
شذرات المعارف
سخنرانی #شب_پنجم دهه اول محرم الحرام #یهود #سرجون آیت الله #شیخ_عباس_اخوان https://eitaa.com/akav
ذَوَاتَيْ أُكُلٍ خَمْطٍ وَ أَثْلٍ وَ شَيْءٍ مِنْ سِدْرٍ قَلِيلٍ #السبأ۱۶؛ مکه بهعنوان کانون انباشت #ثروت و رابطهٔ انباشت ثروت با #فقر و #فحشا و ربا؛ صاحبان فاحشهخانهها در مکه مثل #هند_جگرخوار و #مرجانه بهعنوان برندهای فحشا در مکه؛ وجود شرابخانهها و قمارخانههای متعدد در مکه
20:52 طائفهٔ پاک و طاهر #بنی_هاشم در مکه که پیروان دین جدشان #حضرت_ابراهیم علیهالسلام بودند که از شرابخواری و رباخواری و قماربازی و زناکاری پرهیز میکردند؛ لقب #حنیف (=پاک) از سوی عرب برای بنیهاشم و مرجع کارهای مهم بودن بنیهاشم بین عرب؛ وَ مَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ مِلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْرَاهِيمَ هُوَ سَمَّاكُمُ الْمُسْلِمِينَ مِنْ قَبْلُ وَ فِي هٰذَا #الحج۷۸؛ شناخت پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم در مکه قبل از اسلام بهعنوان #امین؛ بیان #ابن_سینا در مورد #معجزه بودن خود وجود مطهر رسول الله صلیالله علیه وآله وسلم در محیط فاسد مکه؛ خطبهٔ #حضرت_ابوطالب در عقد رسول الله با #حضرت_خدیجه علیهمالسلام و حمد الهی از قرار گرفتن اهلبیت علیهمالسلام بهعنوان خلیفه الهی در زمین: يه : خطب أبوطالب ; لما تزوج النبي صلیالله علیه وآله وسلم خديجة بنت خويلد رحمها الله بعد أن خطبها إلى أبيها، ومن الناس من يقول: إلى عمها، فأخذ بعضادتي الباب ومن شاهده من قريش حضور ، فقال: «الحمد لله الذي جعلنا من زرع إبراهيم و ذرية إسماعيل ، وجعل لنا بيتا محجوجا، وحرما آمنا، يجبی إليه ثمرات كل شئ وجعلنا الحكام على الناس في بلدنا الذي نحن فيه ثم إن ابن أخي محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب لا يوزن برجل من قريش إلا رجح، ولا يقاس بأحد منهم إلا عظم عنه، وإن كان في المال قل فإن المال رزق حائل، وظل زائل، وله في خديجة رغبة، ولها فيه رغبة، والصداق ما سألتم عاجله وآجله من مالي، وله خطر عظيم، وشأن رفيع، ولسان شافع جسيم، فزوجه ودخل بها من الغد، فأول ما حملت ولدت عبدالله بن محمد #بحارالأنوار ج۱۶صص۱۶-۱۷؛ فضیلت حضرت ابوطالب از لسان #امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیهما در جواب تفکر انحرافی ایجاد شده توسط #معاویه: أَخْبَرَنَا الْحُسَيْنُ بْنُ عُبَيْدِ اللَّهِ، قَالَ: أَخْبَرَنَا أَبُو مُحَمَّدٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ الْهَمْدَانِيُّ، قَالَ: حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ خَالِدٍ الْبَرْقِيُّ، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سِنَانٍ، عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، عَنْ آبَائِهِ (عَلَيْهِمُ السَّلَامُ)، عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، قَالَ: كَانَ ذَاتَ يَوْمٍ جَالِساً بِالرَّحَبَةِ وَ النَّاسُ حَوْلَهُ مُجْتَمِعُونَ، فَقَامَ إِلَيْهِ رَجُلٌ فَقَالَ: يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ، إِنَّكَ بِالْمَكَانِ الَّذِي أَنْزَلَكَ اللَّهُ بِهِ، وَ أَبُوكَ يُعَذَّبُ بِالنَّارِ! فَقَالَ لَهُ: مَهْ فَضَّ اللَّهُ فَاكَ، وَ الَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِيّاً، لَوْ شَفَعَ أَبِي فِي كُلِّ مُذْنِبٍ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ لَشَفَّعَهُ اللَّهُ (تَعَالَى) فِيهِمْ، أَبِي يُعَذَّبُ بِالنَّارِ وَ ابْنُهُ قَسِيمُ النَّارِ! ثُمَّ قَالَ: وَ الَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِيّاً، إِنَّ نُورَ أَبِي طَالِبٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ لَيُطْفِئُ أَنْوَارَ الْخَلْقِ إِلَّا خَمْسَةَ أَنْوَارٍ: نُورَ مُحَمَّدٍ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)، وَ نُورِي، وَ نُورَ فَاطِمَةَ، وَ نُورَيِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ مَنْ وَلَدَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ، لِأَنَّ نُورَهُ مِنْ نُورِنَا الَّذِي خَلَقَهُ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) مِنْ قَبْلِ خَلْقِ آدَمَ بِأَلْفَيْ عَامٍ #الأمالی تألیف #شیخ_طوسی ص۳۰۵
25:50 معنای #فساد و تباهی عقبافتادگی عرب در #جاهلیت؛ احتیاج سیستم ربوی به علم #ریاضی؛ استفادهٔ عرب جاهلی از سیستم #بهره_مرکب: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا الرِّبَا أَضْعَافًا مُضَاعَفَةً #آل_عمران۱۳۰؛ ظرافت عرب جاهلی در تراشیدن #بت؛ ارتباط عرب جاهلی با روم و فرهنگ رومی مثل فرهنگ #ارباب_انواع که فرهنگ روم است و داشتن إلاهههای متعدد: يَا صَاحِبَيِ السِّجْنِ أَ أَرْبَابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ #یوسفعلیهالسلام۳۹؛ جاهلیت عرب جاهلی به گویش اسلام است وگرنه عرب جاهلی خود را جاهل نمیدانستند؛ مترصد بودن عرب پس از اسلام برای بازگشت به فرهنگ جاهلی: وَ مَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَ فَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ وَ مَنْ يَنقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا وَ سَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ #آل_عمران۱۴۴؛ أَ فَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ #المائدة۵۰
شذرات المعارف
سخنرانی #شب_پنجم دهه اول محرم الحرام #یهود #سرجون آیت الله #شیخ_عباس_اخوان https://eitaa.com/akav
28:40 بازگرداندن عنان اسلام به فرهنگ جاهلی توسط بنیامیه و نقش یهود در این جهت؛ نمونهای از دست یهود در انحلال در اسلام: وصیت معاویه به #یزید و سفارش به مشاوره گرفتن از #سرجون و نقش این مشاوره رومی و فرستاده و نفوذی یهود در قتل سیدالشهداء علیهالسلام و واقعه #کربلا: قَالَ هِشَام: قَالَ عوانة: فلما اجتمعت الكتب عِنْدَ يَزِيد ليس بين كتبهم إلا يومان، دعا يَزِيد بن مُعَاوِيَة سرجون مولى مُعَاوِيَة فَقَالَ: مَا رأيك؟
فإن حسينا قَدْ توجه نحو الْكُوفَة، ومسلم بن عقيل بالكوفة يبايع للحسين، وَقَدْ بلغني عن النُّعْمَان ضعف وقول سيئ- وأقرأه كتبهم- فما ترى من أستعمل عَلَى الْكُوفَة؟ وَكَانَ يَزِيد عاتبا عَلَى عُبَيْد اللَّهِ بن زياد، فَقَالَ سرجون: أرأيت مُعَاوِيَة لو نشر لك، أكنت آخذا برأيه؟ قَالَ: نعم، فأخرج عهد عُبَيْد اللَّهِ عَلَى الْكُوفَة فَقَالَ: هَذَا رأي مُعَاوِيَة... #تاریخ_الطبری ج۵ص۳۵۷؛ فكتب بقول النُّعْمَان إِلَى يَزِيد، فدعا مولى لَهُ يقال لَهُ: سرجون، - وَكَانَ يستشيره- فأخبره الخبر، فَقَالَ لَهُ: أكنت قابلا من مُعَاوِيَة لو كَانَ حيا؟ قَالَ: نعم، قَالَ: فاقبل مني، فإنه ليس للكوفة إلا عُبَيْد اللَّهِ ابن زياد، فولها إِيَّاهُ #تاریخ_الطبری ج۵ص۳۴۸؛ فرمان سرجون به یزید بر #نسل_کشی بنیهاشم که امروزه هم این سیاست نسلکشی سیاست یهود است؛ وَ إِذَا تَوَلَّىٰ سَعَىٰ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَ يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ اللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ #البقرة۲۰۵؛ خاموش کردن آتش فتنهگری یهود توسط خدای متعال: كُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا الله #المائدة۶۴
33:31 صلی الله علیک یا مولانا یا ابا عبدالله
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین
زنده جاويد كيست؟ كشته شمشير دوست
كآب حيات قلوب، در دمِ شمشير اوست
گر بشِكافى هنوز، خاك شهیدان عشق
آيد از آن كشتگان، زمزمه دوست دوست
بندهٔ یزدانشناس موت و حیاتش یکی است
زآنکه به نور خداش پرورش طبع و خوست
گوش دل مؤمن است سامع صوت خدا
گرچه ز آواز خلق ملک پر از های و هوست
حسین جان حسین جان
حسین جان حسین جان
عاشق ديدار دوست، اوست كه همچون حسين
زردىِ رُخسار او، سرخ ز خون گلوست
دوست به شمشير اگر، پاره كند پيكرش منّت شمشير دوست، بر بدنش مو به موست
گر به اسيرى بَرند عترت او دشمنان
هر چه ز دشمن بر او، دوست پسندد، نكوست
#فؤادکرمانی
حسین جان حسین جان
حسین جان حسین جان
آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110