شذرات المعارف
            
            سخنرانی #شب_چهارم دهه اول محرم الحرام  #یهود #اصحاب_فیل  آیتالله #شیخ_عباس_اخوان  https://eitaa.com
        
                                        بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
00:55 مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلا #الأحزاب۲۳
01:20 تبیین وقوع ماجرای #اصحاب_فیل به تحریک #یهود و با سرپنجهٔ #نصاری بهمنظور نابود کردن طائفهٔ #قریش؛ موقعیت ممتاز سیاسی و اقتصادی و اجتماعی طائفهٔ قریش در #مکه؛ #ام_القری بودن مکه به معنی پایتخت است برای #حجاز و لقب #امی مثل لقب تهرانی به کسیکه اهل تهران است میباشد؛ لِإِيلَافِ قُرَيْشٍ (۱) إِيلَافِهِمْ رِحْلَةَ الشِّتَاءِ وَالصَّيْفِ #قریش۲؛ شکست لشکر #ابرهه با واقعهای غیرمنتظره یعنی نابودی به وسیله #ابابیل؛ نقل تاریخی از باقی ماندن تنها یک نفر از لشکر ابرهه و نقل خبر شکست به امپراتوری #روم؛ تلاش مورخان یهود و غربی برای تحریف این مسأله که #عام_الفیل سال ولادت #پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم نبوده است؛ فهمیدن حساسیت موضوع لشکرکشی ابرهه با تأمل در سختیهای سپاه دارای فیل از #یمن تا مکه
06:55 ادامه فتنهگری یهود بعد از واقعه عام الفیل همچون فتنهگری در ماجرای ازدواج #حضرت_عبدالله با #حضرت_آمنه علیهماالسلام که هفتاد نفر از #احبار یهود درصدد قتل حضرت عبدالله علیهالسلام برآمدند تا جلوی ولادت پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم را بگیرند؛ شناخت پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم توسط یهود: الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ وَ إِنَّ فَرِيقًا مِنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ #البقرة۱۴۶
09:20 مقام #جناب_عدنان علیهالسلام که (جد بیستم پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم) و جریان لشکرکشی یهود به فرماندهی #بخت_النصر_اول به مکه در زمان ایشان و شکست جناب عدنان و حرکت به سمت #شام و جریان پیش آمده همچون جریان #کربلا که پانصد نفر از یهودیان قصد کشت جناب عدنان را کردند و نجات معجزهآسای جناب عدنان علیهالسلام؛ عنوان یهودی بودن #بخت_النصر مثل عنوان #شاهنشاه؛ انتقال جناب عدنان علیهالسلام یمن و نامگذاری فرزند خود #جناب_معد علیهالسلام به معنای پیروز
12:50 محدود نشدن عداوت یهود به دوران پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم؛ #ایدئولوژی سازی یهود در ماجرای فرزندآوری #هاجر (همسر #حضرت_ابراهیم و مادر #حضرت_اسماعیل علیهماالسلام) و کم توجهی حضرت ابراهیم علیهالسلام بدین سبب به #ساره؛ برجسته کردن کنیز بودن هاجر و زن عقدی بودن ساره برای حضرت ابراهیم علیهالسلام از سوی یهود؛ توجه یهود به شمال #عراق و #کردستان_عراق و تحریف #تورات از ۱۸۰ سال اخیر برای این منظور؛ آرزوها و خیالپردازیهای بیپایه و اساس یهود: وَ مِنْهُمْ أُمِّيُّونَ لَا يَعْلَمُونَ الْكِتَابَ إِلَّا أَمَانِيَّ وَ إِنْ هُمْ إِلَّا يَظُنُّونَ #البقرة۷۸
17:18 ادامهٔ فتنهگری یهود تا #اسلام و شدت آن از زمان #عثمان خلیفهٔ سوم با ورود شخصیتی همچون #کعب_الأحبار؛ #حبر بزرگ یهود است؛ درگیری جناب #ابوذر غفاری رحمهالله با کعب الأحبار و تبعید جناب ابوذر به #ربذه و شهادت مظلومانه وی: وَ إِنَّمَا نَزَلَتْ فِي أَبِي ذَرٍّ رَحْمَةُ اَللَّهِ عَلَيْهِ وَ عُثْمَانَ بْنِ عَفَّانَ وَ كَانَ سَبَبُ ذَلِكَ لَمَّا أَمَرَ عُثْمَانُ بِنَفْيِ أَبِي ذَرٍّ إِلَى اَلرَّبَذَةِ دَخَلَ عَلَيْهِ أَبُو ذَرٍّ وَ كَانَ عَلِيلاً مُتَوَكِّئاً عَلَى عَصَاهُ-وَ بَيْنَ يَدَيْ عُثْمَانَ مِائَةُ أَلْفِ دِرْهَمٍ-قَدْ حُمِلَتْ إِلَيْهِ مِنْ بَعْضِ اَلنَّوَاحِي-وَ أَصْحَابُهُ حَوْلَهُ يَنْظُرُونَ إِلَيْهِ وَ يَطْمَعُونَ أَنْ يَقْسِمَهَا فِيهِمْ-فَقَالَ أَبُو ذَرٍّ لِعُثْمَانَ مَا هَذَا اَلْمَالُ-فَقَالَ عُثْمَانُ مِائَةُ أَلْفِ دِرْهَمٍ حُمِلَتْ إِلَيَّ مِنْ بَعْضِ اَلنَّوَاحِي-أُرِيدُ أَضُمُّ إِلَيْهَا مِثْلَهَا ثُمَّ أَرَى فِيهَا رَأْيِي-فَقَالَ أَبُو ذَرٍّ «يَا عُثْمَانُ أَيُّمَا أَكْثَرُ مِائَةُ أَلْفِ دِرْهَمٍ أَوْ أَرْبَعَةُ دَنَانِيرَ» فَقَالَ عُثْمَانُ بَلْ «مِائَةُ أَلْفِ دِرْهَمٍ» قَالَ أَ مَا تَذْكُرُ أَنَا وَ أَنْتَ وَ قَدْ دَخَلْنَا عَلَى رَسُولِ اَللَّهِ ص عَشِيّاً-فَرَأَيْنَاهُ كَئِيباً حَزِيناً فَسَلَّمْنَا عَلَيْهِ فَلَمْ يَرُدَّ عَلَيْنَا اَلسَّلاَمَ-فَلَمَّا أَصْبَحْنَا أَتَيْنَاهُ فَرَأَيْنَاهُ ضَاحِكاً مُسْتَبْشِراً-فَقُلْنَا لَهُ 
بِآبَائِنَا وَ أُمَّهَاتِنَا دَخَلْنَا إِلَيْكَ اَلْبَارِحَةَ-فَرَأَيْنَاكَ كَئِيباً حَزِيناً ثُمَّ عُدْنَا إِلَيْكَ اَلْيَوْمَ-فَرَأَيْنَاكَ فَرِحاً مُسْتَبْشِراً-فَقَالَ نَعَمْ كَانَ قَدْ بَقِيَ عِنْدِي مِنْ فَيْءِ اَلْمُسْلِمِينَ أَرْبَعَةُ دَنَانِيرَ-لَمْ أَكُنْ قَسَمْتُهَا وَ خِفْتُ أَنْ يُدْرِكَنِي اَلْمَوْتُ وَ هِيَ عِنْدِي-وَ قَدْ قَسَمْتُهَا اَلْيَوْمَ وَ
                
            
                شذرات المعارف
            
            سخنرانی #شب_چهارم دهه اول محرم الحرام  #یهود #اصحاب_فیل  آیتالله #شیخ_عباس_اخوان  https://eitaa.com
        
                                        اِسْتَرَحْتُ مِنْهَا فَنَظَرَ عُثْمَانُ إِلَى كَعْبِ اَلْأَحْبَارِ وَ قَالَ لَهُ-يَا أَبَا إِسْحَاقَ مَا تَقُولُ فِي رَجُلٍ أَدَّى زَكَاةَ مَالِهِ اَلْمَفْرُوضَةَ-هَلْ يَجِبُ عَلَيْهِ فِيمَا بَعْدَ ذَلِكَ شَيْئاً فَقَالَ لاَ وَ لَوِ اِتَّخَذَ لَبِنَةً مِنْ ذَهَبٍ وَ لَبِنَةً مِنْ فِضَّةٍ مَا وَجَبَ عَلَيْهِ شَيْءٌ-فَرَفَعَ أَبُو ذَرٍّ عَصَاهُ فَضَرَبَ بِهَا رَأْسَ كَعْبٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ يَا اِبْنَ اَلْيَهُودِيَّةِ اَلْكَافِرَةِ-مَا أَنْتَ وَ اَلنَّظَرَ فِي أَحْكَامِ اَلْمُسْلِمِينَ قَوْلُ اَللَّهِ أَصْدَقُ مِنْ قَوْلِكَ حَيْثُ قَالَ «اَلَّذِينَ يَكْنِزُونَ اَلذَّهَبَ وَ اَلْفِضَّةَ وَ لاٰ يُنْفِقُونَهٰا فِي سَبِيلِ اَللّٰهِ-فَبَشِّرْهُمْ بِعَذٰابٍ أَلِيمٍ يَوْمَ يُحْمىٰ عَلَيْهٰا فِي نٰارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوىٰ بِهٰا جِبٰاهُهُمْ وَ جُنُوبُهُمْ وَ ظُهُورُهُمْ-هٰذٰا مٰا كَنَزْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ فَذُوقُوا مٰا كُنْتُمْ تَكْنِزُونَ» الخبر #تفسیر_القمی ج۱ص۵۱؛ ورود بزرگ یهودیان یعنی کعب الأحبار به دستگاه عثمان که از #بنی_امیه و ادامهٔ این مسیر تا #بنی_العباس
19:25 نقلی از #سفرنامه_رابی_بنیامین_تودولایی فرانسوی (#رابی لقبی برای برخی از یهودیان است) پیش از حمله #مغول در سفر به #آسیای_میانه و هشدار از فتنه مغول! و نقل وی از سفر به #بغداد و اینکه محترمترین شخص در بغداد نزد خلیفهٔ عباسی، خبر بزرگ یهود بوده است
22:20 نفوذ یهود و سررشتهٔ آن در ماجرای شهادت #سیدالشهداء علیهالسلام؛ سرّ تلاوت آیهٔ کهف و رقیم توسط سر بریده سیدالشهداء صلواتاللهعلیه بر روی نیزه و اشاره آن به فتنه یهود در شهادت سیدالشهداء علیهالسلام؛ أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبا #الکهف۹؛ واقع شدن #اصحاب_کهف_و_رقیم در دوره یهود و مبتلا شدن به فتنهگری یهود که در طول تاریخ همیشه بوده است؛ تبیین خنثی شدن توطئه یهود توسط سیدالشهداء علیهالسلام؛ ادعای امیرالمؤمنینی از جانب #یزید شرابخوار و رسوا شدن وی در مجلس شام؛ اظهار دشمنی یزید با #حضرت_هاشم علیهالسلام: رَوَى شَيْخٌ صَدُوقٌ مِنْ مَشَايِخِ بَنِي هَاشِمٍ وَ غَيْرُهُ مِنَ النَّاسِ: أَنَّهُ لَمَّا دَخَلَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ علیهماالسلام وَ حَرَمُهُ عَلَى يَزِيدَ وَ جِيءَ بِرَأْسِ الْحُسَيْنِ علیهالسلام وَ وُضِعَ بَيْنَ يَدَيْهِ فِي طَسْتٍ فَجَعَلَ يَضْرِبُ ثَنَايَاهُ بِمِخْصَرَةٍ كَانَتْ فِي يَدِهِ وَ هُوَ يَقُولُ:
لَعِبَتْ هَاشِمُ بِالْمُلْكِ فَلَا
خَبَرٌ جَاءَ وَ لَا وَحْيٌ نَزَلَ
لَيْتَ أَشْيَاخِي بِبَدْرٍ شَهِدُوا
جَزَعَ الْخَزْرَجِ مِنْ وَقْعِ الْأَسَلِ
لَأَهَلُّوا وَ اسْتَهَلُّوا فَرَحاً
وَ لَقَالُوا يَا يَزِيدُ لَا تَشَلَ
فَجَزَيْنَاهُ بِبَدْرٍ مَثَلًا
وَ أَقَمْنَا مِثْلَ بَدْرٍ فَاعْتَدَلَ
لَسْتُ مِنْ خِنْدِفَ إِنْ لَمْ أَنْتَقِمْ
مِنْ بَنِي أَحْمَدَ مَا كَانَ فَعَلَ
#الاحتجاح ج۲ص۳۰۷؛ تغییر احوال یزید پس از خطبهٔ #امام_سجاد علیهالسلام؛ احتجاج #حضرت_زینب سلام الله علیها با یزید و اشاره حضرت زینب سلام الله علیها در خطاب به یزید به دشمنی وی با اولاد #حضرت_عبدالمطلب علیهالسلام به علت شخصیت محوری حضرت عبدالمطلب علیهالسلام در ماجرای اصحاب فیل و فرمایش جناب عبدالمطلب علیهالسلام: فَقَالَ عَبْدُ اَلْمُطَّلِبِ: أَنَا رَبُّ اَلْإِبِلِ وَ لِهَذَا اَلْبَيْتِ رَبٌّ #بحارالأنوار ج۱۵ص۱۵۸؛ تغییر طریق امامکشی پس از واقعه کربلا به صورت دسیسه
28:44 نقش عجیب مادری حضرت زینب سلام الله علیها؛ روضه فرزندان حضرت زینب سلام الله علیها؛ کلام جناب #عبدالله_بن_جعفر رحمهالله پیرامون شهادت فرزندانش در رکاب سیدالشهداء علیهالسلام: و قال ابن الأثير عند ذكره مقتل الحسين في سنة احدى و ستّين من تاريخه الكامل ما نصه: «و لمّا بلغ عبد اللَّه بن جعفر قتل ابنيه مع الحسين (علیهالسلام) دخل عليه بعض مواليه يعزّيه و النّاس يعزّونه فقال مولاه: هذا ما لقيناه من الحسين فحذفه ابن جعفر بنعله و قال: يا ابن اللّخناء أ للحسين تقول هذا؟! و اللَّه لو شهدته لأحببت أن لا أفارقه حتّى اقتل معه، و اللَّه انّه لممّا يسخي بنفسي عنهما و يهوّن عليّ المصاب بهما أنّهما أصيبا مع أخي و ابن عمّي مواسيين له صابرين معه ثمّ قال: ان لم تكن آست الحسين يدي فقد آساه ولدي» و نقل السيد على خان في الدرجات الرفيعة عن المدائني نحوه و زاد في آخره: «ثمّ أقبل على جلسائه فقال: الحمد للَّه، عزّ عليّ مصرع الحسين؛ ان لا أكن واسيت حسينا بيدي فقد واساه ولداي» و سمّى مولاه القائل: هذا ما لقينا من الحسين بأبي السّلاسل. #الغارات ج۲ص۶۹۵
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین
ای که به عشقت اسیر، خیل بنی آدمند!
سوختگان غمت، با غم دل خرمند
                
            
                شذرات المعارف
            
            اِسْتَرَحْتُ مِنْهَا فَنَظَرَ عُثْمَانُ إِلَى كَعْبِ اَلْأَحْبَارِ وَ قَالَ لَهُ-يَا أَبَا إِسْحَاقَ
        
                                        هر که غمت را خرید، عشرت عالم فروخت
با خبران غمت بیخبر از عالمند
در شکن طرّهات، بسته دل عالمی است
و آن همه دلبستگان، عقده گشای همند
یوسف مصر بقا، در همه عالم تویی
در طلبت مرد و زن، آمده با درهمند
#فؤادکرمانی
حسین جان حسین جان
حسین جان حسین جان
روضه حضرت #عبدالله_بن_الحسن علیهالسلام
حسین جان حسین جان
آیتالله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110
                
            3-سخنرانی-حجت الاسلام اخوان.mp3
                                        
                                             زمان:
                                                
                                                                                        حجم:
                                            19.09M
                                    سخنرانی #شب_پنجم دهه اول محرم الحرام
#یهود
#سرجون
آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110
                
            
                شذرات المعارف
            
            سخنرانی #شب_پنجم دهه اول محرم الحرام  #یهود #سرجون  آیت الله #شیخ_عباس_اخوان  https://eitaa.com/akav
        
                                        بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
01:10 مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلا #الأحزاب۲۳
شخصیت منفی طائفهٔ #یهود در طی قرون متمادی در جوامع مختلف و در #اسلام خصوصاً در طول زندگی #پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم تا ماجرای شهادت #سیدالشهداء علیهالسلام و به باد رفتن توطئه یهود توسط سیدالشهداء علیهالسلام؛ درگیری مستمر یهود با شخصیتهای ربانیای که نوعاً در سلسلهٔ اجداد پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم بودهاند همچون #جناب_عدنان علیهالسلام و مثل ماجرای #اصحاب_فیل و مثل تعارضی که با #حضرت_عبدالمطلب علیهالسلام خواستند بنمایند و مثل توطئهٔ قتل #حضرت_عبدالله علیهالسلام
04:12 توطئهچینی یهود در آغاز اسلام در شهر #مدینه و درصدد بودن اعلام پایتختی یهود در مدینه از سالیان دور پیشین؛ از مشاغل همیشگی یهود شغل جواهرات و فلزات گرانبها که در دوران صدر اسلام تبلورش در طلا و نقره بوده است؛ وقوع درگیریهای مختلف یهود با مردم عرب؛ سرگردانی همیشگی قوم یهود و سرگردانی در #وادی_تیه: قَالَ فَإِنَّهَا مُحَرَّمَةٌ عَلَيْهِمْ أَرْبَعِينَ سَنَةً يَتِيهُونَ فِي الأَرْضِ فَلاَ تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْفَاسِقِينَ #المائدة۲۶؛ ادعای همیشگی #سرزمین_موعود توسط یهود در جوامع مختلف همچون ادعای سرزمین موعود در #آمریکا و #آرژانتین و جنایات یهود در اینباره بنابر گزارشات خودشان؛ سرزمین موعود فعلی یهود در #قدس؛ گزینش مدینه بهعنوان پایتخت یهود (نه سرزمین موعود) در صدر اسلام و توطئه تاجگذاری برای عبدالله_بن_أبی (رئیس #منافقین مدینه) بهعنوان پادشاه پایتخت یهود در مدینه؛ آیات در مذمت منافقین در سورهٔ #البقرة به نوعی درصدد رد یهود از طریق رد عبدالله بن أبی است که رابط یهود در مدینه بوده است؛ خنثی شدن توطئه یهود با ورود پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم به مدینه و کینهتوزی همیشگی یهود با حضرت؛ ساخت #ضرب_المثل های زشت توسط یهود نسبت به رسول الله صلیالله علیه وآله وسلم؛ کینه یهود مضاعف بر کینه #صهیونیزم نسبت به رسول الله صلیالله علیه وآله وسلم؛ جریان جلوگیری آیتالله #وحید_خراسانی از فتنه کشتار مسلمانان توسط یهود در محلهٔ #عیدگاه در #مشهد مقدس؛ مشکل خاص یهود با #ایرانیان و #ایران و بازگشت آن به ماجرای جشن #پوریم یا عید #پسح و ارتباط آن با #سیزده_به_در؛ شخصیت مرضیالطرفین #ملک_الشعرای_بهار نزد مذهبیون و #ملی_گرا ها همچون #دهخدا؛ اندرزنامه ملک الشعرای بهار به #محمدرضاپهلوی در مورد #محمدعلی_فروغی بهعنوان یک یهودیِ یهودیزاده
شاها کنم از خبث فروغی خبرت
خون میکند این جهود ناکس جگرت
خطبهی شهی و عزل تو را خواهد خواند
زانگونه که خواند از برای پدرت
#ملک_الشعرای_بهار
خیانتهای متعدد فروغی از دوران #قاجار تا #پهلوی_اول و #پهلوی_دوم و استمرار این خیانتها با کار #فرهنگی تا به امروز و نمونهٔ آن در حذف اشعاری از دیوان #حافظ که رگههایی از #تشیع را نشان میداده است؛ کار یهود در تعارض #شیعه و غیرشیعه در طرفداری از غیرشیعه و در تعارض اسلام و غیراسلام به جانبداری از غیراسلام
14:23 ذکر شهر مدینه بهعنوان شهر #یثرب در کتب فعلی تحصیلی یهود تا ادعای ارضیشان نسبت به یثرب فراموش نشود؛ همدستی یهود با #بنی_امیه؛ ید طولانی بنیامیه در #زنا و #شراب و #ربا و #قمار بهعنوان مشترکاتی بین بنیامیه و یهود؛ موقعیت تاریخی و ممتاز #اقتصادی شهر #مکه پیش از اسلام بهعنوان چهارراه تجاری کاروانهای تجاری از غرب به شرق و بالعکس یعنی از #چین (چین و ماچین) به غرب مثل تجارت پارچههای گرانبهای #سندس و #استبرق: وَ يَلْبَسُونَ ثِيَابًا خُضْرًا مِنْ سُندُسٍ وَ إِسْتَبْرَقٍ #الکهف۳۱؛ انحصار راز پارچه #ابریشم در قرون متمادی در دست چین؛ مسیر تجاری شرق به غرب: از چین به صحرای #مغولستان و به #افغانستان و #پاکستان و سپس به فلات ایران و شمال #خزر یا از مسیر #جزیرة_العرب به #دریای_سیاه و از آنجا به #اروپا و بازگشت کالاهای تجاری ارزشمند از #روم به سمت شرق از طریق ایران یا جزیرة العرب؛ در مسیر شمال به جنوب و بالعکس بودن مکه؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ لِإِيلَافِ قُرَيْشٍ (۱) إِيلَافِهِمْ رِحْلَةَ الشِّتَاءِ وَالصَّيْفِ #قریش۲؛ قدمت تاریخی تمدن #فینیقیه در #سوریه بهعنوان اولین تمدنهای بشری مثل ابداع #خط و فلز #مفرق ( #آلیاژ) که کاروانهای تجاری میآمدند به #یمن ( #سد_مآرب): لَقَدْ كَانَ لِسَبَإٍ فِي مَسْكَنِهِمْ آيَةٌ جَنَّتَانِ عَنْ يَمِينٍ وَ شِمَالٍ كُلُوا مِنْ رِزْقِ رَبِّكُمْ وَ اشْكُرُوا لَهُ بَلْدَةٌ طَيِّبَةٌ وَ رَبٌّ غَفُورٌ (١٥) فَأَعْرَضُوا فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ سَيْلَ الْعَرِمِ وَ بَدَّلْنَاهُمْ بِجَنَّتَيْهِمْ جَنَّتَيْنِ
                
            
                شذرات المعارف
            
            سخنرانی #شب_پنجم دهه اول محرم الحرام  #یهود #سرجون  آیت الله #شیخ_عباس_اخوان  https://eitaa.com/akav
        
                                        ذَوَاتَيْ أُكُلٍ خَمْطٍ وَ أَثْلٍ وَ شَيْءٍ مِنْ سِدْرٍ قَلِيلٍ #السبأ۱۶؛ مکه بهعنوان کانون انباشت #ثروت و رابطهٔ انباشت ثروت با #فقر و #فحشا و ربا؛ صاحبان فاحشهخانهها در مکه مثل #هند_جگرخوار و #مرجانه بهعنوان برندهای فحشا در مکه؛ وجود شرابخانهها و قمارخانههای متعدد در مکه
20:52 طائفهٔ پاک و طاهر #بنی_هاشم در مکه که پیروان دین جدشان #حضرت_ابراهیم علیهالسلام بودند که از شرابخواری و رباخواری و قماربازی و زناکاری پرهیز میکردند؛ لقب #حنیف (=پاک) از سوی عرب برای بنیهاشم و مرجع کارهای مهم بودن بنیهاشم بین عرب؛ وَ مَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ مِلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْرَاهِيمَ هُوَ سَمَّاكُمُ الْمُسْلِمِينَ مِنْ قَبْلُ وَ فِي هٰذَا #الحج۷۸؛ شناخت پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم در مکه قبل از اسلام بهعنوان #امین؛ بیان #ابن_سینا در مورد #معجزه بودن خود وجود مطهر رسول الله صلیالله علیه وآله وسلم در محیط فاسد مکه؛ خطبهٔ #حضرت_ابوطالب در عقد رسول الله با #حضرت_خدیجه علیهمالسلام و حمد الهی از قرار گرفتن اهلبیت علیهمالسلام بهعنوان خلیفه الهی در زمین: يه : خطب أبوطالب ; لما تزوج النبي صلیالله علیه وآله وسلم خديجة بنت خويلد رحمها الله بعد أن خطبها إلى أبيها، ومن الناس من يقول: إلى عمها، فأخذ بعضادتي الباب ومن شاهده من قريش حضور ، فقال: «الحمد لله الذي جعلنا من زرع إبراهيم و ذرية إسماعيل ، وجعل لنا بيتا محجوجا، وحرما آمنا، يجبی إليه ثمرات كل شئ وجعلنا الحكام على الناس في بلدنا الذي نحن فيه ثم إن ابن أخي محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب لا يوزن برجل من قريش إلا رجح، ولا يقاس بأحد منهم إلا عظم عنه، وإن كان في المال قل فإن المال رزق حائل، وظل زائل، وله في خديجة رغبة، ولها فيه رغبة، والصداق ما سألتم عاجله وآجله من مالي، وله خطر عظيم، وشأن رفيع، ولسان شافع جسيم، فزوجه ودخل بها من الغد، فأول ما حملت ولدت عبدالله بن محمد #بحارالأنوار ج۱۶صص۱۶-۱۷؛ فضیلت حضرت ابوطالب از لسان #امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیهما در جواب تفکر انحرافی ایجاد شده توسط #معاویه: أَخْبَرَنَا الْحُسَيْنُ بْنُ عُبَيْدِ اللَّهِ، قَالَ: أَخْبَرَنَا أَبُو مُحَمَّدٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ الْهَمْدَانِيُّ، قَالَ: حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ خَالِدٍ الْبَرْقِيُّ، قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سِنَانٍ، عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، عَنْ آبَائِهِ (عَلَيْهِمُ السَّلَامُ)، عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، قَالَ: كَانَ ذَاتَ يَوْمٍ جَالِساً بِالرَّحَبَةِ وَ النَّاسُ حَوْلَهُ مُجْتَمِعُونَ، فَقَامَ إِلَيْهِ رَجُلٌ فَقَالَ: يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ، إِنَّكَ بِالْمَكَانِ الَّذِي أَنْزَلَكَ اللَّهُ بِهِ، وَ أَبُوكَ يُعَذَّبُ بِالنَّارِ! فَقَالَ لَهُ: مَهْ فَضَّ اللَّهُ فَاكَ، وَ الَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِيّاً، لَوْ شَفَعَ أَبِي فِي كُلِّ مُذْنِبٍ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ لَشَفَّعَهُ اللَّهُ (تَعَالَى) فِيهِمْ، أَبِي يُعَذَّبُ بِالنَّارِ وَ ابْنُهُ قَسِيمُ النَّارِ! ثُمَّ قَالَ: وَ الَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِيّاً، إِنَّ نُورَ أَبِي طَالِبٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ لَيُطْفِئُ أَنْوَارَ الْخَلْقِ إِلَّا خَمْسَةَ أَنْوَارٍ: نُورَ مُحَمَّدٍ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)، وَ نُورِي، وَ نُورَ فَاطِمَةَ، وَ نُورَيِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ مَنْ وَلَدَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ، لِأَنَّ نُورَهُ مِنْ نُورِنَا الَّذِي خَلَقَهُ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) مِنْ قَبْلِ خَلْقِ آدَمَ بِأَلْفَيْ عَامٍ #الأمالی تألیف #شیخ_طوسی ص۳۰۵
25:50 معنای #فساد و تباهی عقبافتادگی عرب در #جاهلیت؛ احتیاج سیستم ربوی به علم #ریاضی؛ استفادهٔ عرب جاهلی از سیستم #بهره_مرکب: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا الرِّبَا أَضْعَافًا مُضَاعَفَةً #آل_عمران۱۳۰؛ ظرافت عرب جاهلی در تراشیدن #بت؛ ارتباط عرب جاهلی با روم و فرهنگ رومی مثل فرهنگ #ارباب_انواع که فرهنگ روم است و داشتن إلاهههای متعدد: يَا صَاحِبَيِ السِّجْنِ أَ أَرْبَابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ #یوسفعلیهالسلام۳۹؛ جاهلیت عرب جاهلی به گویش اسلام است وگرنه عرب جاهلی خود را جاهل نمیدانستند؛ مترصد بودن عرب پس از اسلام برای بازگشت به فرهنگ جاهلی: وَ مَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَ فَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ وَ مَنْ يَنقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا وَ سَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ #آل_عمران۱۴۴؛ أَ فَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ #المائدة۵۰
                
            
                شذرات المعارف
            
            سخنرانی #شب_پنجم دهه اول محرم الحرام  #یهود #سرجون  آیت الله #شیخ_عباس_اخوان  https://eitaa.com/akav
        
                                        28:40 بازگرداندن عنان اسلام به فرهنگ جاهلی توسط بنیامیه و نقش یهود در این جهت؛ نمونهای از دست یهود در انحلال در اسلام: وصیت معاویه به #یزید و سفارش به مشاوره گرفتن از #سرجون و نقش این مشاوره رومی و فرستاده و نفوذی یهود در قتل سیدالشهداء علیهالسلام و واقعه #کربلا: قَالَ هِشَام: قَالَ عوانة: فلما اجتمعت الكتب عِنْدَ يَزِيد ليس بين كتبهم إلا يومان، دعا يَزِيد بن مُعَاوِيَة سرجون مولى مُعَاوِيَة فَقَالَ: مَا رأيك؟
فإن حسينا قَدْ توجه نحو الْكُوفَة، ومسلم بن عقيل بالكوفة يبايع للحسين، وَقَدْ بلغني عن النُّعْمَان ضعف وقول سيئ- وأقرأه كتبهم- فما ترى من أستعمل عَلَى الْكُوفَة؟ وَكَانَ يَزِيد عاتبا عَلَى عُبَيْد اللَّهِ بن زياد، فَقَالَ سرجون: أرأيت مُعَاوِيَة لو نشر لك، أكنت آخذا برأيه؟ قَالَ: نعم، فأخرج عهد عُبَيْد اللَّهِ عَلَى الْكُوفَة فَقَالَ: هَذَا رأي مُعَاوِيَة... #تاریخ_الطبری ج۵ص۳۵۷؛ فكتب بقول النُّعْمَان إِلَى يَزِيد، فدعا مولى لَهُ يقال لَهُ: سرجون، - وَكَانَ يستشيره- فأخبره الخبر، فَقَالَ لَهُ: أكنت قابلا من مُعَاوِيَة لو كَانَ حيا؟ قَالَ: نعم، قَالَ: فاقبل مني، فإنه ليس للكوفة إلا عُبَيْد اللَّهِ ابن زياد، فولها إِيَّاهُ #تاریخ_الطبری ج۵ص۳۴۸؛ فرمان سرجون به یزید بر #نسل_کشی بنیهاشم که امروزه هم این سیاست نسلکشی سیاست یهود است؛ وَ إِذَا تَوَلَّىٰ سَعَىٰ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَ يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ اللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ #البقرة۲۰۵؛ خاموش کردن آتش فتنهگری یهود توسط خدای متعال: كُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا الله #المائدة۶۴
33:31 صلی الله علیک یا مولانا یا ابا عبدالله
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین
زنده جاويد كيست؟ كشته شمشير دوست
كآب حيات قلوب، در دمِ شمشير اوست
گر بشِكافى هنوز، خاك شهیدان عشق
آيد از آن كشتگان، زمزمه دوست دوست
بندهٔ یزدانشناس موت و حیاتش یکی است
زآنکه به نور خداش پرورش طبع و خوست
گوش دل مؤمن است سامع صوت خدا
گرچه ز آواز خلق ملک پر از های و هوست
حسین جان حسین جان
حسین جان حسین جان
عاشق ديدار دوست، اوست كه همچون حسين
زردىِ رُخسار او، سرخ ز خون گلوست
دوست به شمشير اگر، پاره كند پيكرش                      منّت شمشير دوست، بر بدنش مو به موست
گر به اسيرى بَرند عترت او دشمنان
هر چه ز دشمن بر او، دوست پسندد، نكوست
#فؤادکرمانی
حسین جان حسین جان
حسین جان حسین جان
آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110
                
            3-سخنرانی-حجت الاسلام اخوان (1).mp3
                                        
                                             زمان:
                                                
                                                                                        حجم:
                                            17.85M
                                    سخنرانی #شب_ششم دهه اول محرم الحرام
#یهود
#وصیت_معاویه_به_یزید
آیتالله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110
                
            
                شذرات المعارف
            
            سخنرانی #شب_ششم دهه اول محرم الحرام  #یهود #وصیت_معاویه_به_یزید  آیتالله #شیخ_عباس_اخوان  https://e
        
                                        بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
01:10 يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ (٢٧) ارْجِعِي إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً (٢٨) فَادْخُلِي فِي عِبَادِي (٢٩) وَ ادْخُلِي جَنَّتِي #الفجر۳۰
01:28 تحرکات #یهود در طول تاریخ قبل و بعد از #اسلام و همزمان با زندگانی ائمه اطهار علیهمالسلام؛ نقش یهود در ایجاد واقعهٔ #کربلا؛ #وصیت_معاویه_به_یزید و سفارش به مشاوره گرفتن از #سرجون و نقش این مشاوره رومی و فرستاده و نفوذی یهود در قتل سیدالشهداء علیهالسلام و واقعه #کربلا: قَالَ هِشَام: قَالَ عوانة: فلما اجتمعت الكتب عِنْدَ يَزِيد ليس بين كتبهم إلا يومان، دعا يَزِيد بن مُعَاوِيَة سرجون مولى مُعَاوِيَة فَقَالَ: مَا رأيك؟ فإن حسينا قَدْ توجه نحو الْكُوفَة، ومسلم بن عقيل بالكوفة يبايع للحسين، وَقَدْ بلغني عن النُّعْمَان ضعف وقول سيئ- وأقرأه كتبهم- فما ترى من أستعمل عَلَى الْكُوفَة؟ وَكَانَ يَزِيد عاتبا عَلَى عُبَيْد اللَّهِ بن زياد، فَقَالَ سرجون: أرأيت مُعَاوِيَة لو نشر لك، أكنت آخذا برأيه؟ قَالَ: نعم، فأخرج عهد عُبَيْد اللَّهِ عَلَى الْكُوفَة فَقَالَ: هَذَا رأي مُعَاوِيَة... #تاریخ_الطبری ج۵ص۳۵۷؛ فكتب بقول النُّعْمَان إِلَى يَزِيد، فدعا مولى لَهُ يقال لَهُ: سرجون، - وَكَانَ يستشيره- فأخبره الخبر، فَقَالَ لَهُ: أكنت قابلا من مُعَاوِيَة لو كَانَ حيا؟ قَالَ: نعم، قَالَ: فاقبل مني، فإنه ليس للكوفة إلا عُبَيْد اللَّهِ ابن زياد، فولها إِيَّاهُ #تاریخ_الطبری ج۵ص۳۴۸؛ پایه جریان کربلا برای از بین بردن نسل #بنی_هاشم با مشاوره سرجون به #یزید: وَحَدَّثَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ صَالِح الْمُقْرِئُ عَن أبي زبيد عَنْ أبي حصين قَالَ: بلغ يزيد بْن مُعَاوِيَة أن الحسين عليه السلام يريد الخروج إلى الكوفة فغمه ذلك وساءه، فأرسل إلى سرجون مولاهم وكان كاتبه وأنيسه فاستشاره فيمن يوليه الكوفة فأشار بعبيد اللَّه بْن زياد، فَقَالَ: إنه لا خير عنده، قَالَ: أرأيت لو كان مُعَاوِيَة حيّا فأشار عليك به أكنت توليه؟ قَالَ: نعم، قَالَ: فهذا عهد مُعَاوِيَة إليه بخاتمه وقد كان ولاه، فلم يمنعني أن أعلمك ذلك إلا معرفتي ببغضك له، فأنفذه إليه وعزل النعمان بْن بشير، وكتب إليه: أما بعد فإن الممدوح مسبوب يومًا وإن المسبوب ممدوح يومًا، وقد سمي بك يومًا إلى غاية أنت فيها كما قَالَ الأول: رفعت فجاوزت السحاب وفوقه ... فما لك إلا مرقب الشمس مقعد #انساب_الأشراف تألیف: #بلاذری ج۵ص۳۷۹؛ نقلهای دوپهلو از وصیت #معاویه به یزید همچون وصیت مدارای با #کوفیان و مدارا با #سیدالشهداء علیهالسلام و از طرفی توصیه به گوش دادن به مشاورهٔ سرجون: قال هشام قال عوانة قد سمعنا في حديث آخر انَّ مُعاوِیَةَ لَمّا حَضَرَهُ المَوتُ ـ وذلِکَ فی سَنَةِ سِتّینَ ـ وکانَ یَزیدُ غائِبا، فَدَعا بِالضَّحّاکِ بنِ قَیسٍ الفِهرِیِّ وکانَ صاحِبَ شُرطَتِهِ ومُسلِمِ بنِ عُقبَةَ المُرِّیِّ، فَاَوصی الَیهِما، فَقالَ: بَلِّغا یَزیدَ وَصِیَّتی: اُنظُر اهلَ الحِجازِ فَاِنَّهُم اصلُکَ، فَاَکرِم مَن قَدِمَ عَلَیکَ مِنهُم وتَعاهَد مَن غابَ. وَانظُر اهلَ العِراقِ، فَاِن سَاَلوکَ ان تَعزِلَ عَنهُم کُلَّ یَومٍ عامِلاً فَافعَل، فَاِنَّ عَزلَ عامِلٍ احَبُّ الَیَّ مِن ان تُشهَرَ عَلَیکَ مِئَةُ الفِ سَیفٍ. وَانظُر اهلَ الشّامِ فَلیَکونوا بِطانَتَکَ وعَیبَتَکَ، فَاِن نابَکَ شَیءٌ مِن عَدُوِّکَ فَانتَصِر بِهِم، فَاِذا اصَبتَهُم فَاردُد اهلَ الشّامِ الی بِلادِهِم #تاریخ_الطبری ج۴صص۳۲۸-۳۲۹؛ تصریح معاویه به مقام سرجون نزد وی و اینکه فرستادهٔ امپراتور #روم است؛ عدم #بیعت #امام_مجتبی و سیدالشهداء علیهماالسلام با معاویه و مدارا کردن معاویه با ایشان علیرغم بیعت نکردن و برخلاف سیره معاویه عمل کردن یزید در مورد سیدالشهداء علیهالسلام به علت مشاورههای سرجون به یزید
06:29 شخصیتشناسی یزید و نگرانی معاویه در این جهت؛ پایهگذاری خلافت یزید توسط #مغیرة_بن_شعبة که از زمرهٔ اذکیاء و سیاستمداران بزرگ به حساب میآید؛ عدم اعتنای #امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه به جایگاه مغیره در جنگ #جمل؛ ولما قدم رسول الاحنف على علي (علیهالسلام) بما بذله من كف قومه عنه قال رجل يا أمير المؤمنين من هذا؟ قال ادهى العرب وخيرهم لقومه فقال كذلك هو وانى لامثل بينه وبين المغيرة بن شعبة لزم الطائف فأقام بها ينتظر على من تستقيم الامة فقال الرجل انى لاحسب ان الاحنف لاسرع إلى ما تحب من المغيرة فقال علي (علیهالسلام) اجل ما يبالي المغيرة اي لواء رفع لواء ضلالة أو هدى #الجمل تألیف #شیخ_مفید رحمهالله ص۱۵۹
07:57 ماجرای پایهگذاری مقدمات خلافت یزید پس از معاویه توسط مغیره؛ والی مدینه شدن مغیره بهجای #ابوهریره و توصیه به مدارا کردن با امام مجتبی علیهالسلام؛ معنای #مدارا به تبعیت از سیاستِ: «دستی که نمیشود برید را باید بوسید!»؛
                
            
                شذرات المعارف
            
            سخنرانی #شب_ششم دهه اول محرم الحرام  #یهود #وصیت_معاویه_به_یزید  آیتالله #شیخ_عباس_اخوان  https://e
        
                                        سیاست معاویه در مقابل امام مجتبی علیهالسلام؛ مریضی جسمی و روحی مغیره
10:09 مقایسهٔ غلط بین شجاعت امام مجتبی و امام حسین علیهماالسلام از سوی جاهلان به معرفةالإمام؛ فضل یکتای #اهلبیت علیهمالسلام: روي عن الصادق (عليهالسلام) أنه قال: علمنا واحد وفضلنا واحد ونحن شئ واحد #بحارالأنوار ج۲۶ص۳۱۷؛ ظهور ذوات مقدسه حضرات معصومین علیهمالسلام به مقتضای شرایط مختلف؛ روایتی پیرامون مقام #امام_صادق از لسان مطهر #امام_باقر علیهماالسلام و ماجرای پس از آن
12:33 جریان شماتت مغیره به امام مجتبی علیهالسلام و تنبیه مغیره توسط سیدالشهداء علیهالسلام
16:19 شدید البطش بودن سیدالشهداء علیهالسلام
17:32 شجاعت و دلاوری سیدالشهداء علیهالسلام در جنگ آوری در واقعهٔ کربلا و شهرت آن تا دو قرن در عرب؛ لزوم دقت در تعداد تلفات سپاه دشمن و نحوهٔ آن در کربلا؛ خاطرهای از منبرهای مرحوم آقای #سیدابراهیم_شبیری_زنجانی (برادر آیتالله  #سیدموسی_شبیری_زنجانی)؛ نقش #علمدار در #جنگ های قدیم؛ زمان شهادت سیدالشهداء علیهالسلام در روز #عاشورا از حدود ساعت یک بعدازظهر تا حدود ساعت پنج بعدازظهر؛ معنای #وتر_الموتور در #زیارت_عاشورا (تک تکنهاده شده)؛ جنگیدن سیدالشهداء علیهالسلام در کربلا به #علم_واقعی نه #علم_ظاهری و رها کردن کسانیکه از نسلشان #مؤمن به وجود میآمدند
25:43 عزل مغیره از ولایت مدینه و فرا خواندنش توسط معاویه به #شام؛ تثبیت جانشینی یزید برای معاویه با اقدامات مغیره و نظر #شهیدمطهری در کتاب #حماسه_حسینی ج۱صص۱۸۵-۱۸۸؛ شخصیت پست یزید؛ توصیه معاویه به یزید برای مدارا با سیدالشهداء علیهالسلام: وأما الحسين فقد عرفت حظه من رسول الله وهو من لحم رسول الله ودمه، وقد علمت لا محالة أن أهل العراق سيخرجونه إليهم ثم يخذلونه ويضيعونه، فان ظفرت به فاعرف حقه ومنزلته من رسول الله ، ولا تؤاخذه بفعله، ومع ذلك فان لنا به خلطة ورحما وإياك أن تناله بسوء أو يرى منك مكروها. #بحارالأنوار ج۴۴صص۳۱۱-۳۱۲؛ منزلت سیدالشهداء علیهالسلام نزد #پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم از زبان معاویه
31:36 مصیبت #حضرت_قاسم علیهالسلام؛ جریان اجازه گرفتن حضرت قاسم از سیدالشهداء علیهماالسلام برای جنگ و لگدکوب نعل اسبان شدن حضرت قاسم علیهالسلام؛ الرابع و الثمانون العوذة الّتی ربطها-علیه السلام-فی کتف ابنه 
القاسم و أمره أن یعمل بما فیها 
۹۳۱/۹۳-الفخری: قال: روی انه لما آل أمر الحسین-علیه السلام-إلی القتال بکربلاء و قتل جمیع أصحابه و وقعت النوبة علی أولاد  أخیه الحسن-علیه السلام-جاء القاسم بن الحسن-علیهما السلام-و قال: یا عمّ الاجازة لأمضی إلی هؤلاء الکفار. فقال له الحسین-علیه السلام-: یا ابن أخی أنت من أخی علامة و ارید [أن] تبقی (لی) لأتسلی بک و لم یعطه إجازة للبراز. فجلس مهموما مغموما باکی العین حزین القلب و أجاز الحسین- علیه السلام-إخوته للبراز و لم یجزه، فجلس القاسم متألما و وضع رأسه علی رجلیه و ذکر أنّ أباه قد ربط له عوذة فی کتفه الأیمن و قال له إذا أصابک ألم و همّ فعلیک بحل العوذة و قراءتها فافهم معناها و اعمل بکل ما تراه مکتوبا فیها، فقال القاسم لنفسه: مضی سنون علیّ و لم یصبنی مثل هذا الألم فحلّ العوذة و فضها و نظر إلی کتابتها و إذا فیها: یا ولدی (یا) قاسم اوصیک إنّک إذا رأیت عمّک الحسین-علیه السلام-فی کربلاء و قد أحاطت به الأعداء فلا تترک البراز و الجهاد لأعداء (اللّه و اعداء) رسوله و لا تبخل علیه بروحک و کلما نهاک عن البراز عاوده لیأذن لک فی البراز لتحظی فی السعادة الأبدیّة. 
فقام [القاسم] من ساعته و أتی الی الحسین-علیه السلام-و عرض ما کتب (أبوه) الحسن-علیه السلام-علی عمّه الحسین-علیهما السلام-فلمّا قرأ الحسین-علیه السلام-العوذة، بکی بکاء شدیدا و نادی بالویل و الثبور و تنفّس الصعداء،... #مدینة_المعاجز ج۳صص۳۶۶-۳۷۱
لا یَوْمَ کَیَوْمِکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللهِ #الأمالی تألیف #شیخ_صدوق ص۱۷۷
هر قدمی غصه و دامی دگر
#دیوان_شمس غزل ۱۱۷۱
آیتالله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110
                
            4-سخنرانی-حجت الاسلام اخوان (2).mp3
                                        
                                             زمان:
                                                
                                                                                        حجم:
                                            19.03M
                                    سخنرانی #شب_هفتم دهه اول محرم الحرام
فضائل #امیرالمؤمنین صلوات الله علیه 
#یهود
آیت الله #شیخ_عباس_اخوان
https://eitaa.com/akavan110
                
            
                شذرات المعارف
            
            سخنرانی #شب_هفتم دهه اول محرم الحرام  فضائل #امیرالمؤمنین صلوات الله علیه   #یهود  آیت الله #شیخ_عبا
        
                                        بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
01:08 مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلا #الأحزاب۲۳
01:25 علت پرداختن ویژه به موضوع قوم #بنی_اسرائیل و سرزنش قوم #یهود در #قرآن کریم به علت داشتن برنامههای مرموز یهود نسبت به #اسلام است؛ وَ لَنْ تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَ لَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ #البقرة۱۰۶؛ راضی نشدن یهود و #نصاری از مگر به تبعیت از آنها؛ بدترین #دشمن یهود است: لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ #المائدة۸۲؛ برخورد اسلام با توطئههای یهود و کینهٔ یهود نسبت به اسلام همچون جلوگیری از ورود یهود به #مدینه توسط #پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم
04:02 فعالیت #اقتصادی و #فرهنگی و #نظامی یهود بر ضد اسلام؛ فعالیت اقتصادی یهود در مدینه و درگیری نبی مکرم اسلام صلیالله علیه وآله وسلم با طائفهٔ #بنی_مصطلق و درگیری اسلام با فعالیت فرهنگی یهود در جریانات #کعب_الأحبار و درگیری نظامی با طائفهٔ #مرحب_خیبری و در جنگ #احزاب ( #خندق) و مقابله با #عمروبن_عبدود که اینها با عقبهٔ یهود به مقابله با مسلمانان پرداختند؛ عهدشکنی یهود #خیبر نسبت به عهد خود با پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم با تأمین لشکر #مشرکین و فرستادن ابطال و مبارزین به جنگ مسلمانان؛ علت نامگذاری #بطل و شجاعت #امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در دفاع از اسلام؛ حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ عَبْدِ الْجَبَّارِ، ثنا يُونُسُ بْنُ بُكَيْرٍ، عَنِ ابْنِ إِسْحَاقَ، قَالَ: كَانَ عَمْرُو بْنُ عَبْدِ وُدٍّ ثَالِثَ قُرَيْشٍ، وَكَانَ قَدْ قَاتَلَ يَوْمَ بَدْرٍ حَتَّى أَثْبَتَتْهُ الْجِرَاحَةُ، وَلَمْ يَشْهَدْ أُحُدًا، فَلَمَّا كَانَ يَوْمُ الْخَنْدَقِ خَرَجَ مُعْلِمًا لَيَرَى مَشْهَدَهُ، فَلَمَّا وَقَفَ هُوَ وَخَيْلُهُ قَالَ لَهُ عَلِيُّ: يَا عَمْرُو قَدْ كُنْتَ تُعَاهِدُ اللَّهَ لِقُرَيْشٍ أَنْ لَا يَدْعُوَ رَجُلٌ إِلَى خَلَّتَيْنِ إِلَّا قَبِلْتَ مِنْهُ أَحَدَهُمَا، فَقَالَ عَمْرٌو: أَجَلْ، فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ: فَإِنِّي أَدْعُوكَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ وَإِلَى رَسُولِهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَالْإِسْلَامِ، فَقَالَ: لَا حَاجَةَ لِي فِي ذَلِكَ، قَالَ: فَإِنِّي أَدْعُوكَ إِلَى الْبَرَازِ، قَالَ: يَا ابْنَ أَخِي، لِمَ؟ فَوَاللَّهِ مَا أُحِبُّ أَنْ أَقَتُلَكَ، فَقَالَ عَلِيٌّ: لَكِنِّي أُحِبُّ أَنْ أَقَتُلَكَ، فَحَمِيَ عَمْرٌو فَاقْتَحَمَ عَنْ فَرَسِهِ فَعَقَرَهُ، ثُمَّ أَقْبَلَ فَجَاءَ إِلَى عَلِيٍّ، وَقَالَ: مَنْ يُبَارِزُ؟ فَقَامَ عَلِيٌّ وَهُوَ مُقَنَّعٌ فِي الْحَدِيدِ، فَقَالَ: أَنَا لَهُ يَا نَبِيَّ اللَّهِ، فَقَالَ: إِنَّهُ عَمْرُو بْنُ عَبْدِ وُدٍّ اجْلِسْ، فَنَادَى عَمْرٌو: أَلَا رَجُلٌ؟ «فَأَذِنَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ» فَمَشَى إِلَيْهِ عَلِيٌّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ وَهُوَ يَقُولُ:
[البحر الكامل]
لَا تَعْجَلَنَّ فَقَدْ أَتَاكَ
مُجِيبٌ صَوْتَكَ غَيْرُ عَاجِزْ
ذُو نُبْهَةٍ وَبَصِيرَةٍ
وَالصِّدْقُ مَنْجَى كُلِّ فَائِزْ
إِنِّي لَأَرْجُو أَنْ أُقِيمَ
عَلَيْكَ نَائِحَةَ الْجَنَائِزْ
مِنْ ضَرْبَةٍ نَجْلَاءَ
يَبْقَى ذِكْرُهَا عِنْدَ الْهَزَاهِزْ
فَقَالَ لَهُ عَمْرٌو: مَنْ أَنْتَ؟ قَالَ: أَنَا عَلِيٌّ قَالَ: ابْنُ مَنْ؟ قَالَ: ابْنُ عَبْدِ مَنَافٍ أَنَا عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ، فَقَالَ: عِنْدَكَ يَا ابْنَ أَخِي مِنْ أَعْمَامِكَ مَنْ هُوَ أَسَنُّ مِنْكَ فَانْصَرِفْ فَإِنِّي أَكْرَهُ أَنْ أُهَرِيقَ دَمَكَ، فَقَالَ عَلِيٌّ: لَكِنِّي وَاللَّهِ مَا أَكْرَهُ أَنْ أُهَرِيقَ دَمَكَ، فَغَضِبَ، فَنَزَلَ فَسَلَّ سَيْفَهُ كَأَنَّهُ شُعْلَةُ نَارٍ، ثُمَّ أَقْبَلَ نَحْو عَلِيٍّ مُغْضَبًا وَاسْتَقْبَلَهُ عَلِيٌّ بِدَرَقَتِهِ فَضَرَبَهُ عَمْرُو فِي الدَّرَقَةِ فَقَدَّهَا، وَأَثْبَتَ فِيهَا السَّيْفَ وَأَصَابَ رَأْسَهُ فَشَجَّهُ، وَضَرَبَهُ عَلِيٌّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ عَلَى حَبَلِ الْعَاتِقِ، فَسَقَطَ وَثَارَ الْعَجَاجُ، فَسَمِعَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ التَّكْبِيرَ، فَعَرَفَ أَنَّ عَلِيًّا قَتَلَهُ، فَثَمَّ يَقُولُ عَلِيٌّ رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ:
أَعَلَيَّ يَقْتَحِمُ الْفَوَارِسُ هَكَذَا
عَنِّي وَعَنْهُمْ أَخِّرُوا أَصْحَابِي
الْيَوْمَ يَمْنَعُنِي الْفِرَارُ حَفِيظَتِي
وَمُصَمِّمٌ فِي الرَّأْسِ لَيْسَ بِنَابِي
إِلَّا ابْنَ عَبْدٍ حِينَ شَدَّ إِلَيْهِ
وَحَلَفْتُ فَاسْتَمِعُوا مِنَ الْكِتَابِ
                
            