eitaa logo
تعلیقات
1.6هزار دنبال‌کننده
490 عکس
80 ویدیو
31 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (حسین ایزدی _ طلبه حوزه قم) @fotros313h (📲 نشر لطفا با #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
چشمی که پای روضه‌ی تو آبرو گرفت حیف است خرج دیدن نامحرمان شود... 🆔 @taalighat
🔖 انقلاب، عقل، طمأنینه در دل حرکت و شور و خروش است. انقلاب‌ها معمولا در دل خود هیجان و فوران و میل به تغییر با مقیاس سرعت دارند. این طبیعت انقلاب است. اما انقلاب وقتی اسلامی شد، گویا مجمع الاضداد می‌شود، همچون وجود انسان کامل. انقلاب وقتی اسلامی بود، در عین شور، مملو از عقل است. غیر از عقلانیت مادی است. عقلانیتی الهی است اما هر چه هست عقل است. این عقل را کمتر می‌شناسیم. انقلاب در عین شور و خروش اما وقتی در بستر اسلام پدید آمد چون وجود انسان کامل، مملو از آرامش و است. آرام است. در عین طمأنینه، در خروش است. خروش را در دل عقل انقلابی و طمأنینه اش دنبال می‌کند. کسی‌که این پدیده را نمی‌شناسد و متأثر از دوران مدرن، انقلاب اسلامی را مدرن قرائت می‌کند، معنای سکوت و آرامش انقلاب در بزنگاه را، خروج از انقلاب می‌داند. چرا که انقلاب را در فریاد معنا کرده است، چون انقلاب را مدرن خوانده است هرچند نداند. اما پدیده خروش در را نمی‌شناسد. اميرالمؤمنين در خطبه همام، یکی از صفات متقین را حزن در قلب و فرح در ظاهر می‌دانند. یعنی متقین بر احساس و هیجان خود مسیطر و مسلط هستند. زیر خاکستر شاید آتش برافروخته دارند اما نمی‌گذارند این اندرون مگر در موقع لزوم خود را بروز دهد. آن‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند کجا لایه درون، بروز بیرونی بیابد. آرامش او را به حساب بی‌خیالی نگذار، شاید درون برافروخته دارد و شعله آن دارد آتش یک می‌شود اما بدون هیاهو بلکه با طمأنینه. انقلابی در ادبیات دینی نیز این‌گونه است. نباید سکوت او، آرامش او، طمأنینه او را تخطئه کرد و او را متهم به غیر انقلابی شدن و سازشکار شدن و الینه شدن کرد. باید افق او را شناخت. در همان افق تحلیلش کرد. متقین چون در مقام هستند، هر چه را در جای خود دارند. سکوت و خروش را دارند ولی در جای خود. این را باید فهمید. مؤمن انقلابی، دارد. عقل از عقال است، انسان را باز می‌دارد. گاه از خروش و گاه از سکون. اما سکون و خروش هردو ریشه و مبدأ و منشأ دارند. و این محیط و مسلط بودن بر و یعنی طمأنینه. اما کسی‌که اسیر هیجان است فقط تمنای خروش آن هم در ظاهر را دارد. حتی خروش آرام را نمی‌شناسد و دائم در اعتراض است و این و آن را متهم می‌کند. شیوه مدیریت و رهبری آقا مصداق طمأنینه و عقل انقلابی است. در این منظومه هم وجود دارد هم گزاره "من دیپلمات نیستم، من انقلابی‌ام". و اصیل و دقیق در زندگی یک انقلابی جریان دارد، اما در عین عقل و طمأنینه. اما کسی‌که افق را نمی‌شناسد دائم در حال تخطئه است هم صبر راهبردی را، هم مبارزه دائمي را. حالا وضعیت دور و برمان را نگاه کنیم، اوضاع چطور است؟! 🆔 @taalighat
🔖 ده ضابطه مطالبه‌گری در کلام رهبری (بیان ده ضابطه در دو سخنرانی) رهبر معظم انقلاب فقط در همین ۴ ماه گذشته و فقط در دو سخنرانی ده ضابطه برای مطالبه‌گری بیان و تأکید کرده‌اند. نگاهی به این ضوابط نشان‌می‌دهد طیفی از کنش‌ها با عنوان مطالبه‌گری نیازمند آسیب‌شناسی اساسی است. در شرایط خطیر امروز کشور توجه به این ضوابط مدنظر رهبری ضروری است: ۱. احتمال صحت بدهید بعضی از ایرادها و انتقادهای دانشجویان به مسئولان بر اثر است؛ چرا مثلاً فرض کنید در فلان وقت انجام نگرفت و فلان وقت انجام گرفت؟ اگر در فلان وقت انجام میگرفت، فلان حادثه اتفاق نمی‌افتاد. خب، این درست نیست. آن کسانی که متصدی این کارها هستند به انقلاب دلبستگی‌شان، وابستگی‌شان، عشقشان و آمادگی‌شان کمتر از من و شما نیست؛ نمیشود متهم کرد. حساب دارند و با محاسبه کار میکنند. آنچه که انجام میدهند، اگر شما هم جای آنها بودید، همین کار را انجام میدادید. این احتمال را همیشه در ذهنتان داشته باشید. متهم نکنید افراد را. ۲. تهمت نزنید من سال گذشته یکی از توصیه‌هایم این بود که انتقاد کنید، نقد اشکال ندارد. منتها نقد کردن با زدن فرق میکند. مراقب باشید وقتی میکنید، کسی را متهم نکنید. ۳. در برخی موارد، حتی سوال را هم مطرح نکنید سؤال مطرح بشود اشکال ندارد، سؤال مطرح بشود، ابهام مطرح بشود و فرصت جواب دادن بوجود بیاید. گاهی هست که بعضی از سؤالات را طرف جواب هم نمیتواند بدهد، یعنی ندارد یا دادن نیست نسبت به این قضیه. اینطور موارد . ۴. بن‌بست‌نمایی نکنید در انتقادها مراقب باشید نشود؛ یعنی جوری انتقاد نکنید که وقتی مردم عادی میشنوند، احساس بن‌بست بکنند. گاهی اوقات اشکالی که بیان میشود، جوری است که وقتی انسان آن را میشنود، احساس میکند واقعاً هیچ راهی وجود ندارد. خب، این غلط است. ۱۴۰۳/۱۲/۲۲ ۵. انتقاد با لحن مناسب ممکن است کسی در یک قضیه‌ی مربوط به نظامی یا دیپلماسی یا غیره به یک مسئولی اعتراض داشته باشد، ما نمی‌گوییم اعتراض را نگویند. چرا، منتها: اولاً لحنی که برای بیان اعتراض و بیان انتقاد انتخاب میشود قابل قبولی باشد. ۶. کسب اطلاع، شرط انتقاد ثانیاً بعد از تحقیق باشد. بعد از اطلاع‌یابی باشد. گاهی اوقات یک چیزهایی را، بعضی انسان، من می‌بینم در روزنامه‌ها بعضی جاهای دیگر، می‌بینم بعضی یک حرف‌هایی می‌زنند، اعتراض‌هایی میکنند، ناشی از است، نمیدانند چه کار انجام گرفته یا چه کار باید انجام میگرفته و نشده، مثلاً انجام بگیرد. ناشی از است. اطلاع درست به دست بیاورند و با لحن مناسب نظراتشان را ابراز کنند. ۷. تبیین آری، جنجال نه لازم است. رفع مغالطه‌هایی که گاهی انجام می‌گیرد لازم است. اما را به میان کشیدن و درباره‌اش بحث کردن و بر روی مسائل کوچک کردن این مضّر است. اینها با هم فرق دارد. همان ابطال مغالطه‌ای هم که عرض کردیم، با بهترین شکلش باید آن را انجام بدهند که مشکلی برای کشور به وجود نیاید. ۸. بحث‌های جناحی ممنوع وفاداری به نظام به زبان، در زبان، در اظهار، این چیز لازم و مفیدی است. هم لازم است، هم مفید است؛ که همه سیاست‌های کلی نظام را در همین زمینه‌ی مورد بحث تأیید کنند و حمایت کنند و مورد قبول قرار بدهند. این لازم است اما اینکه یک اختلاف‌نظرهایی وجود دارد بین افراد، اینها را غلیظ کنند که این مال فلان است، این مال فلان جناح است، این حرفش این جوری است، نه، این مضرّ است. این است. ۹. شور انقلابی آری، بی‌صبری نه شور و هیجان عمومی مردم لازم است. امروز ملّت ایران یک شور و هیجانی دارد، به خصوص جوانها شور و هیجان دارند، این چیز خیلی خوبی است، این چیز خیلی لازمی است، اما مضرّ است. اینکه بی‌صبری کنند، که آقا چرا نشد، چرا نکردید، چرا اقدام نشد، فلان، این مضرّ است. یعنی بدانیم کدام کار، کار درستی است، کدام کار کار مضرّی است. ۱۰. اتحاد ملی را حفظ کنید ... افراد با جهت‌گیری‌های سیاسی گوناگون، با جهت‌گیری‌های سیاسی گاهی متقابل، با وزن مذهبیِ کاملاً متفاوت، در کنار هم ایستادند و این وحدت بزرگ را، این را به وجود آوردند. من حرفم این است: این را حفظ کنید، این را نگه دارند... هر کسی یک وظیفه‌ای دارد در قبال این حالت، این را نگه دارند. این با اختلاف سلیقه‌ی سیاسی منافات ندارد، با اختلاف وزن مذهبی منافات ندارد. این در کنار هم ایستادنِ برای دفاع از یک حقیقت است، دفاع از کشور است، دفاع از نظام است، دفاع از ایران عزیز است. ۱۴۰۴/۰۴/۲۵ 🆔 @taalighat
☘ هیئت یازینب از اول محرم تا آخر صفر هر شب دارد. حال و هوای روضه‌اش را، کنار شهدا بودنش را، و به‌ویژه نفس هادی عزیز را دوست دارم. فرصت داشتید برسانید خودتان را... 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/yazeinaba_ir 🆔 @taalighat
6.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰استاد مصطفایی: بی طرف نداریم! یا با حقی یا با باطل! ✨ کسی که دعوتِ ولّی خدا را لبیک نمی گوید حتی اگر مستقیماً در صفِ دشمن نباشد عملاً در میدان باطل ایستاده است. 🔖 پی‌نوشت: این فیلم، سخنان یک منبری معمولی، یک طلبه انقلابی و... نیست. این بخشی از یکی از اساتید اخلاق و سلوک است. یکی از شاگردان گمنام مرحوم (پهلوانی) است. در مکتب عرفان اصیل شیعی، رسیدن به مراتب بالای توحید با در بالاترین سطوح آن همراه و توأمان است. آیت‌الله سعادت‌پرور که تربیت‌شده علامه طباطبایی و امتداد مکتب سلوکی مرحوم قاضی است را باید آیت‌الله مجاهدپرور نامید که منشأ تربیت طیف وسیعی از عرفا و اساتید برجسته اخلاق امروز حوزه است که یک رکن اساسی مکتب تربیت آن‌ها، و است. از استاد تحریری و استاد مؤیدی گرفته تا استاد مجاهدی و فروغی و مصطفایی. این صراحت، صلابت، اصالت و بدون لکنت پای و استکبارستیزی ایستادن آن هم از پایگاه شیعی، ارمغان ارزشمندی است که باید درباره آن بسیار نوشت. 🔻🔻🔻 @borhan_maaref ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
❤️ معمای حاج رمضان ...
تعلیقات
❤️ معمای حاج رمضان ...
🔖 معمای حاج رمضان را نه هیچ‌وقت دیده بودم نه از نزدیک می‌شناختم. اما دقیقا از لحظه‌ای که خبر شهادتش آمد، احساس کردم این مرد را سال‌های سال است می‌شناسم. اصلا برایم غریبه نبود، انگار سال‌ها دوستش می‌داشتم مثل حاج قاسم، مثل حاج حسین همدانی، مثل حاجی‌زاده. انگار الان از نبودنش احساس یک کاستی و خلا می‌کنم. وقتی خبر تشییع ش آمد، ولع داشتم خودم را برسانم. وقتی شنیدم قم دفن می‌شود یعنی به او نزدیکم خوشحال بودم. دور و برم را نگاه کردم، از برخی رفقا سوال کردم دیدم آن‌ها هم همین حس را دارند. این حس عمیق یک معما بود. اما وقتی تصویر آمد، وقتی آن جمله همسرش منتشر شد که "هرچه حاجت دارید از او بخواهید من ضمانت می‌کنم"، وقتی اولین فیلم چند دقیقه‌ای مملو از آرامش و و اقتدار و از او بیرون آمد، معما حل شد. فهمیدم این حس درست است، منشأ آن را پیدا کردم. این کار خدا بود که محبت او را در دل ما گذاشت، محصول عمل و ایمان حاجی بود: إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا آن رمز و رازی است، سری است از اسرار الهی. اصلا آن سجاده بود که حب این مرد را در دل این همه آدم ندیده و نشناخته انداخته است. آن سجاده بود که حاج رمضان را و کرده بود. کار انقلاب از این سجاده شروع می‌شود اگر بدانیم. آیات قرآن چقدر اینجا در ذهنم مرور می‌شود. اهل سجاده بودن، استعاره است از عبد خدا بودن. هيچگاه کار انقلاب و جبهه مقاومت را سروصدا و دادوهوار و خودنمایی جلو نبرد، و و و عبور از نفسانیت و بود که کار را به اینجا رساند. حاج رمضان ها زیادند اما در اوج سکوت، چشم ظاهربین وقتی این را نمی‌بیند و نمی‌فهمد دهان به نقد و تخطئه و فریاد می‌گشاید. والله افرادی را می‌شناسم از جنس حاج رمضان و در اوج اثرگذاری برای انقلاب که آقا مهمترین مأموریت‌های انقلاب را به دوش آن‌ها می‌گذارد و همین‌ها را لجن زار فضای مجازی به‌فحش می‌کشد، نسبت ناروا می‌هد، به‌نام انقلابی‌گری. هنوز یادمان نرفته چقدر به‌همین‌ عزیز زدند. رفقا اگر می‌خواهیم باری از دوش انقلاب برداریم، به امثال حاج رمضان ها نگاه کنیم. نگذاریم را برای مان غلط معنا کنند. کار از نیمه‌شب آغاز می‌شود، از ... 🆔 @taalighat
🇵🇸گزارش فعالیت‌های اخیر در غزه 🥘 طبخ و توزیع وعده ی غذایی بین مردم 🔸اطعام (غذای گرم)، توزیع آب سالم، بسته سبزیجات و نان توسط بنیاد خیریه ام‌الیتامی خدیجة الکبری علیها‌السلام، در غزه در حال انجام است. 📌قابل توجه پويش‌ها، تشكل‌ها، خيريه‌ها، هيئات، مساجد، شركت‌هاى توليدى و…! بنیاد خیریه ام‌الیتامی خدیجة الکبری علیها‌السلام آمادگى دارد كمک‌هاى شما را با نام و هويت بصرى خودتان به يتيمان و مظلومان غزه برساند. منتظر كمک‌هاى شما هستيم …. لینک پرداخت آسان: http://khadijakubra.com/pay 💳🇵🇸 شماره کارت‌های خیریه (کمک به مردم غزه): بانک پاسارگاد:
5022291329674046
بانک ملت:
6104338926896834
بانک ملی:
6037997599838944
راه هاى ارتباطى ⬇️ تلفن: ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۴۴ ارتباط با ادمین: @gomnami68 🔻بنیاد خیریه ام‌الیتامی خدیجة الکبری (س) واسطه کمک‌های شما به مظلومان غزه 🆔 @bonyadkhadijah جهت مشاهده گزارش‌ها روی لینک‌های زیر ضربه بزنید سایت | بله | ایتا | روبیکا
از آب هم مضایقه کردند ناکسان💔 @nafahatgraphic ➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
تعلیقات
از آب هم مضایقه کردند ناکسان💔 #غزه @nafahatgraphic ➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
🖤 برای وضعیت بحرانی امروز باید همه ظرفیت‌ها را فعال کرد. علمیه، علما و مراجع به علمای جهان اسلام و نامه بنویسند و این مسئولیت تاریخی را تذکر دهند بلکه با فشار به مصر گذرگاه رفح بازگشایی شود. شورای اسلامی از ظرفیت نشست رؤسای مجالس کشورهای اسلامی و از نشست فوری وزاری خارجه و یا سران کشورهای اسلامی و ده‌ها ظرفیت دیگر بهره ببرد. مجمع جهانی اهل‌بیت و دسترسی گسترده به عالمان و اندیشمندان را فعال کند. و در فضای مجازی در برجسته‌شدن این درد به‌عنوان دغدغه مردم جهان و بلندشدن صدای ملت‌ها همت بگمارد. زمان به‌سرعت درحال سپری شدن است... 🆔 @taalighat
🔖 آقا را نمی‌شناسیم... (فهرستی از برخی کم‌کاری های ما نسبت به آقا) مدتی است با جمع هایی از رفقا برخی آثار رهبری را مباحثه می‌کنیم. با یک جمع کتاب اندیشه اسلامی، با یک جمع و کتاب ، با جمع دیگری کتاب و معارف انقلاب اسلامی. بااینکه برخی از این کتب را قبلا هم مطالعه و بحث کردم اما همچنان بسیاری از نکات و بکر به‌نظر می‌رسد و است و بارها با خودم تکرار کردم "" و "نسبت به آقا کم‌کاری داریم". عمیقا احساس می‌کنم همه ما به‌شدت نیازمند مطالعه آقا، تأمل در اندیشه آقا، مباحثه اندیشه آقا، و آشناتر شدن با این اندیشه و عدم اکتفا به تک سخنراني‌ها هستیم. شاید بتوان فهرستی از کم‌کاری های ما نسبت به آقا تهیه کرد و سرفصل‌هایی را به‌عنوان کارهای روی زمین‌مانده و یا نیازمند تکمیل و تعمیق ارائه کرد، از جمله: _ معرفی اندیشه و شخصیت آقا به لایه‌های مختلف اجتماعی از کودک و نوجوان گرفته تا استاد دانشگاه و ... _ استخراج نظریه‌های بنیادین آقا به‌صورتی که امکان ارائه در مجامع آکادمیک داخلی و خارجی را داشته باشد. _ تولید رمان‌های فاخر درباره شخصیت آقا _ ساخت استعاره‌های اجتماعی فاخر از آقا که در یادداشت زیر توضیح دادم: https://eitaa.com/taalighat/2097 _ استخراج مکتب و منظومه رهبری متکی به مبانی آقا نه با قرائت‌های متأثر از علوم انسانی یا متنافر _ استخراج تک نظریه‌های مربوط به مسائل روز از دیدگاه آقا و ترویج آن در جهان اسلام _ معرفی لایه‌های الهام‌بخش انظار آقا به جهان غرب از نخبه دانشگاهی تا جوان آزادی‌خواه _ تولید فناوری اتصال جبهه انقلاب و جامعه ایران به منظومه فکری رهبری _ تبدیل برخی زوایای ایده رهبری به طرح راهبردی و تدوین فرآیند تبدیل به کنش عینی در لایه‌های گوناگون از جمله در لایه حکمرانی _ روایت شخصیت و تبار علمی آقا _ روایت سیره و شخصیت معنوی آقا _ روایت سیره و سبک رهبری آقا _ تولید روش‌شناسی آشنایی با اندیشه رهبری _ تولید اطلس مجموعه‌های متولی پژوهش در اندیشه رهبری و ارزیابی راهبردی عقلانیت مواجهه با اندیشه و تولید فرآیند هم‌افزایی در عین حفظ تکثر _ و ... اکنون مجال و فرصت مناسبی نیست، اما باید بعدا درباره جریاناتی که مانع یا حجاب فهم سلیس و سلیم آقا هستند، گفتگو کرد. 🆔 @taalighat
تعلیقات
🔖 آقا را نمی‌شناسیم... (فهرستی از برخی کم‌کاری های ما نسبت به آقا) مدتی است با جمع هایی از رفقا برخ
🔻 یادداشتی از جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین دعائی باعنوان "مقدمه‌ای بر ضرورت آشنایی با اندیشه‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب" که در اختیار ما قرار دادند: بخش اول: https://eitaa.com/Smh_Doaei/152 بخش دوم: https://eitaa.com/Smh_Doaei/153 🆔 @taalighat