eitaa logo
نویسندگان حوزوی
5هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
برای روحانی مجاهد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سقای بی‌ریا امروز خبر اندوهبار رحلت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سقای بی‌ریا رسید. او را هنوز و همچنان آنگونه که باید و شاید نشناخته‌ایم. کسی که شناختی عمیق از مبانی دینی داشت، عقلانیت در او بلوغ یافته بود، برای انقلاب دردمند و بی‌قرار بود، نسبت به حساسیت ویژه داشت. در مورد اقدامات انقلابی مرحوم بی‌ریا در دل آمریکا، ناگفته‌ها و برخی ناگفتنی‌های فراوان وجود دارد که انشالله روزی روزگاری که فرصت بازگفتن فراهم شود، حوزه و دانشگاه قدر او را بهتر خواهند شناخت. همین‌قدر باید گفت که او برای اهداف عالی انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه بود. حساسیت به مسئله او را بر آن داشت که در دوران دشوار بیماری صعب‌العلاج، کتاب را دست گرفت و بر صفحات متعددی از آن حاشیه و تکمله نوشت. صراحت در بیان حقیقت و انصاف و دقت‌نظر شاخصه مهم این حواشی است. آن یادداشت‌های پرنکته انشالله در چاپ پنجم کتاب منتشر خواهد شد. مرحوم بی‌ریا واقعا به رسم هم بی‌ریا بود. مردی دوست‌داشتنی و عزیز که آدم نمی‌داند و درمی‌ماند کدام صفت و خصلت خوبش را باید ذکر کند. حوزه دانشگاه بزرگمردی را از دست داد اخلاص و عقلانیت و اخلاق شاخصه بارز شخصیتی او بود امیدواریم همه دوستان و نخبگان جریان انقلابی در پاسداشت شخصیت و مرام این بزرگمرد سنگ تمام بگذارند تا سیره و زندگانی مخلصانه او برای نسل‌های جوان‌تر الهام‌بخش باشد. برای شادی روح مطهر او صلوات و حمدی هدیه کنیم @rozaneebefarda 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
ناگواری پرسشگری پیرامون اندیشه‌ها و سخنان یکی از دلایل عمده‌ی عدم تحمل پرسشگری در مورد اندیشه‌ها و سخنان، احساس ناامنی است. زمانی که فرد با پرسشی مواجه می‌شود، ناخودآگاه این احتمال را در نظر می‌گیرد که ممکن است اندیشه یا سخن او نادرست یا ناقص باشد و در صورت پاسخ به سوال اول، مجبور به پاسخ به سوالات بعدی شده و در نهایت به پوچی پاسخ ها نیل یابد. این امر سبب ایجاد حالت دفاعی و عدم استقبال از پرسشگری می‌گردد. عامل دیگر می‌تواند قطعیت‌انگاری در باورها و افکار باشد. این تصور که اندیشه‌ها و سخنان فرد مطلقاً صحیح و غیرقابل بحث هستند، موجب مقاومت در برابر هر نوع سوال و بررسی می‌شود. این نوع نگرش مانع از شنیدن و درک دیدگاه‌های متفاوت و کسب دانش و آگاهی بیشتر می‌گردد این امر تاجایی پیش میرود که پیروان و طرفداران خود را نیز به مقاومت وا میدارد و با استفاده از روش های روانشناسانه و حرفه ای، آنان را علیه پرسشگر می شوراند. ✍علی محمدی هوشیار @howzavian_zanjan
11.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️اعتکاف و تأثیر معنوی آن بر نسل زد ✍️استاد|کارشناس اخلاق و تربیت با باشید👇 🗒️@HamQalam
🔸لالاییِ وفاق ▪️پزشکیان را به مناطق عملیاتی مانور پیامبر اعظم ۱۹ ببرید ✍️ سیدمختار موسوی جواد ظریف و دیگر غربگرایان حاضر در دولت ؛ مسعود پزشکیان را کرده اند. و حاجبی شده اند بین مولفه های قدرت و عزت ایران و پزشکیان . مرتب درگوش او ضرورت التماس مذاکره با آمریکا وتسلیم وسازش می‌خوانند. رسانه های اصلاح طلب وصداوسیمای جبلی هم با مردم راخواب می‌کنند. آیا فریادرسی هست که جلوی این فاجعه ملی را بگیرد و به فکر علاج واقعه قبل از وقوع باشد؟ 🔹نسخه درمانی پیشنهادی برای باطل کردن سحر و جادوی جوادظریف در پزشکیان: هرچه سریعتر پزشکیان را به مناطق عملیاتی مانور پیامبر اعظم ۱۹ ببرید. تا با چشمان خود اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران ؛ و آمادگی دلاور مردان نیروهای مسلح را ببیند. بلکه سحر و جادوی جواد ظریف در او باطل شود واز التماس مذاکره دست بردارد . و از نزول بلای دیگر بر سر ملت ایران و لیبی سازی ایران عزیزمان جلوگیری شود . @howzavian_khuzestan
جهاد تبیین زینب کبری سلام الله علیها.pdf
حجم: 460K
منبر مکتوب «جهاد تبیین زینب کبری» 💢وفات حضرت زینب سلام‌الله‌علیها ــــــــــــــــــــــــ هم‌قلم شبکۀ ملی تولیدکنندگان محتوای تبلیغی eitaa.com/Hamghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 هنر تبلیغی امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) 💠 غلامعباس هاشمی همدانی 🔸 تبلیغات اموی، عداوت با امیرالمومنین علی (علیه السلام) و خاندان عصمت را در سراسر جغرافیای اسلامی گستراند تا جایی که بالای هفتاد هزار منبر علی علیه السلام سب و لعن می شد. منبر در آن زمان رسانه رسمی در بلاد بود یعنی مانند آگهی بازرگانی امروز در پس و پیش از هر برنامه عبادی و سیاسی امام علی را لعن می کردند. ▫️حتی دوستان امیرالمومنین در بلاد اسلامی از دشمنی بنی امیه در امان نماندند. تعقیب، شکنجه و شهادت حجر بن عدی، عمرو بن حمق خزاعى، جويريه بن‌مسهر  و رشيد هجرى نمونه های برجسته ای از ابراز کینه و دشمنی به دوستان علی علیه السلام است. 👌 در این میان، سرزمین شام که قلمرو وسیعی مانند سوریه، فلسطین، لبنان و اردن را شامل می شد در دشمنی با امیرالمومنین و خاندان آن حضرت با همه بلاد اسلامی متفاوت بود؛ زیرا شام در زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فتح نشده بود از همین روی از معارف و حقائق اسلام بهره ای نبرد. شام در سال چهاردهم هجری و در زمان خلیفه دوم فتح شد و به دست مسلمانان افتاد. یزید بن ابی سفیان اولین حاکم شام به وسیله عمر منصوب شد و پس از او معاویه حاکم شام شد، در نتیجه مردم شام از ابتداء با افکار و اندیشه اموی تربیت یافتند. تربیت اموی یعنی قرآن در بین مردم حرف اول را می زند ولی با تفسیر اموی، پیامبر و عترت پیامبر حریم اول را دارند ولی با تفسیر اموی. ▫️تربیت اموی یعنی مردم راه های توحید را فرا گرفتند ولی اسباب کفر و شرک را ندانستند. و این تربیت اموی است که شام را از همه بلاد اسلامی ممتاز می کند. تا سال ۳۵ اندیشه وحی ستیزانه اموی در شام حاکم بود از سال ۳۵ هجری و به خلافت رسیدن امام علی علیه السلام، علاوه بر اندیشه وحی ستیز اموی، ترویج افکار علی ستیزانه نیز در دستور کار قرار گرفت. ۲۶سال مداوم علیه امیرالمومنین برنامه ریزی کردند تا جایی که بغض و کینه آن حضرت و فرزندانش را جزو عبادات مهم دینی شمرده شد. 🔸 پس از ورود امام سجاد (علیه السلام) و زینب کبری (سلام الله علیها) به شام و توقف کوتاه آنها در شام به ویژه دمشق و اطراف آن، حقیقت تبلیغ با زبان امامت تجلی نمود. 🔸 محیط فکری شام بر اثر بيدارى و آگاهی مردم به وسیله سخنان و رفتار تبلیغی امام سجاد(عليه السلام) و زينب كبرى(سلام الله علیها) پس از ده ها سال تبیین، تفسیر و تبلیغ دستگاه بنی امیه علیه علی (علیه السلام) و اهل بیت،چنان بر علیه یزید و بنی امیه شد که به آستانه انقلابی بزرگ رسید. از همین رو با اینکه یزید در باطن از کرده خود پشیمان نبود در ظاهر، شهادت امام حسین را به گردن ابن زیاد انداخت و از این عمل اظهار ندامت نمود و در صدد بود در ظاهر، امام سجاد را تکریم نموده تا از خشم مردم بر علیه خود بکاهد. با این حال بنیان همه تلاش های فکری و فرهنگی بنی امیه فرو ریخت و پیوند علی (علیه السلام) و اهل بیت با قرآن برای همیشه در جهان اسلام آفتابی شد و اهل بیت در جایگاه والای خود نشستند. جریر طبرى نقل مى كند: يزيد پسر مرجانه را لعن مى كرد و مى گفت: فَبَغَّضَني بِقَتْلِهِ إِلَى الْمُسْلِمِينَ وَ زَرَعَ لي في قُلُوبِهِمُ العَداوَةَ، فَبَغَّضَنِي الْبِرُّ وَ الْفاجِرُ بِمَا اسْتَعْظَمَ النَّاسُ مِنْ قَتلي حُسَيْناً. (تاريخ طبرى، ج 4، ص 389) ابن زياد مرا با كشتن حسين بن علی مبغوض مسلمانان کرد و بذر عداوت با من را در قلبشان كاشت. پس همه مردم مرا منفور می دارند به سبب اینکه مردم قتل حسین به دست من رامصیبت بزرگی می دانند. @howzavian_hamedan
🔖بانوی تمدن‌ساز کربلا سازوکار بقای حقایق در تاریخ این بوده و هست که همواره راویانی که اهل حق و حقیقت باشند و از اصل وقایع به‌درستی مطلع باشند، با بیان روایت و خاطره‌گویی به تدوین و انتشار حقایق تاریخی بپردازند تا جایگاه واقعی آن حوادث، جاودان بماند. این در حالی است که ارزش‌گذاری این حقایق و تعیین میزان تاثیرگذاری آنها در سیر تکوینی و تشریعی عالم، اهمیت روایت و حضور راوی امین در ماندگاری آن حقیقت را معین می‌کند. از آنجا که واقعه عاشورا در سال ۶۱هجری قمری، بزرگ‌ترین و مهمترین حادثه‌ی‌ ماندگار، در تاریخ اسلام است و نقش مهمی در سیر تکامل تشریعی بشریت دارد؛ تنها با روایتی حقیقی، انقلابی، به هنگام، هنرمندانه، جامع و بدون تحریف ماندگار می‌گشت. «بنیان‌گذار بنای حفظ حوادث با ادبیات و هنر، حضرت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) هستند. اگر حرکت و اقدام ایشان نمی‌بود و بعد از آن بزرگوار هم بقیه‌ی اهل‌بیت (علیهم السلام)_ حضرت سجاد (علیه السلام) و دیگران_ نمی‌بودند، حادثه‌ی عاشورا در تاریخ نمی‌ماند. سنت الهی این است که این‌گونه حوادث در تاریخ ماندگار شود.» (بیانات رهبر انقلاب،۳ شهریور ۸۴) حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) بانوی تمدن‌ساز تاریخ اسلام است که عامل پيروزی خون بر شمشير در کربلاست. ایشان هم در حادثه‌ی عاشورا و آن‌همه سختی و محن و هم در هدایت مجموعه‌ی به جا مانده از مخدرات اسیر، به‌عنوان یک ولی الهی آن‌چنان درخشید که نظیری در طول تاریخ برایش متصور نیست؛ چنان‌که بعد از وقایع عاشورا و در حوادث پی‌درپی دوران اسارت در کوفه و شام تا اربعین اباعبدالله(علیه‌السلام)، زینب سرآغاز دیگری برای حرکت اسلامی و پیشرفت تفکر اسلامی است که نقش مهمی در پیش بردن جامعه‌ی اسلامی به‌عهده داشت. «جوهر زنانه‌ی مؤمن» در وجود مبارک او، در کنار «شور عاطفه‌ی زنانه‌» این‌چنین رخ می‌نماید که عظمت و متانت قلب یک انسان مؤمن را در زبان صریح و روشن یک مجاهد فی‌سبیل‌الله نشان می‌دهد. زلال معرفتی که از قلب و زبان او بیرون می‌تراود و شنوندگان و حاضران را مبهوت می‌کند، با عظمت زنانه‌اش، بزرگان دروغین ظاهری را در مقابل او حقیر و کوچک می‌کند. «عظمت زنانه‌ی‌ او» یعنی مخلوطی از شور و عاطفه انسانی که در هیچ مردی نمی‌توان این عاطفه‌ی شورانگیز را پیدا کرد، اما زینب به آن مزین است. «متانت در شخصیت و استواری روح در زینب کبری (سلام‌الله علیها)»، حوادث خطیر و بزرگ را آن‌چنان در او هضم می‌کند که بر روی آتش‌های گداخته‌ی حوادث، شجاعانه قدم می‌گذارد، عبور می‌کند، آگاهی می‌بخشد و درس می‌دهد و بعد از شهادت حسين‌ بن علی(علیه السلام) که دنيا ظلمانی شده، دل‌ها، جان‌ها و آفاق عالم تاريک گرديده، او چون نوری تابان می‌درخشد.  آری! عاشورا بدون حضور زینب (سلام‌الله علیها)، آن حادثه تاريخی ماندنی نمی‌شد؛ چرا‌که شخصيت او در اين حادثه آنچنان بارز است، تو گویی او حسينی دیگر است در پوشش يک زن، در لباس دختر علی. نکته‌ی مهم و قابل توجه این است که ارزش و عظمت زينب کبرى‌(سلام الله علیها)، به خاطر موضع و حرکت عظيم انسانى و اسلامى او بر اساس تکليف الهى است. کار او، تصميم او، نوع حرکت او، به او اين‌طور عظمت بخشيد. هرکس چنين کارى بکند، ولو دختر اميرالمؤمنين (عليه‌السّلام) هم نباشد، عظمت پيدا مى‌کند. بخش عمده اين عظمت از اين‌جاست که اولاً موقعيت را شناخت– هم موقعيت قبل از رفتن امام حسين(عليه‌السّلام) به کربلا، هم موقعيت لحظات بحرانى روز عاشورا، هم موقعيت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسين(علیه‌السلام) را– و ثانياً طبق هر موقعيت، يک انتخاب کرد. در حقیقت اين انتخاب‌ها، «زينب» (سلام‌الله علیها)  را ساخت. 🖋آمنه عسکری منفرد @AFKAREHOWZAVI
🔻درسی از عقیله بنی‌هاشم ▪️نکته مهمی که حضرت زینب کبری سلام الله علیها در مجلس یزید بعد از کفر گویی این ملعون مطرح کرد قرائت این آیه قرآن بود که «ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذِينَ أَساؤُا السُّواى‏ أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ الله وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُنَ؛ ‌سپس پایان کار آنان که بد کردند این است که آیات خدا را تکذیب کرده و آن‌ها را مسخره می‌کنند.» (سوره روم، آیه ۱۰) ♦️این نکته مهمی است که نباید از آن غافل باشیم و تلنگری جدی است که عاقبت معصیت خدا، تکذیب آیات الهی و تمسخر آن را به همراه خواهد داشت و جا دارد که انسان مؤمن از این عاقبت بترسد. @howzavian_tehran
پرده نشینِ حماسه ساز نوشتاری به مناسبت سالروز وفات شهادت گونه عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) به قلم:حجت الاسلام والمسلمین امین بهرامی(شریعت شوشتری) برای مطالعه این یادداشت به پایگاه خبری اجتماعی آمال مراجعه بفرمایید. http://amalnews.ir/?p=5360 @howzavian_khuzestan
نویسنده کسی‌ست که نوشتن‌ را جبر می‌داند. و هم‌سنگر این جبرِ نوشتن، جبرِ اندیشیدن است. آنهایی که خوب می‌اندیشند، یقینا خوب می‌نویسند. و البته افرادی که خوب می‌نویسند، الزاما آدم‌های خوبی نیستند. ✍امیرحسن اوصالی @howzavian_zanjan
"برکات فردی و اجتماعی آیین اعتکاف در عصر انقلاب اسلامی" 🔻اعتکاف به رشد ایمانی، معنوی و اجتماعی فرد کمک کرده و در نهایت به بهبود شاخص‌های فرهنگی و دین‌مداری جامعه اسلامی منجر می‌شود و در روند روبه رشد انقلاب اسلامی نیز تاثیر مثبت می‌گذارد. 🔺متن کامل یاددشت محمدباقر مشکاتی را در خبرگزاری بین المللی ایکنا بخوانید🔻 https://iqna.ir/00HsGk @howzavian_westazarbaijan