eitaa logo
ارتباط موثر
1.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
413 ویدیو
8 فایل
مسیری برای یادآوری و تداوم مطالعه و آموختن مهارت‌های توسعه فردی به خصوص مهارت‌های ارتباطی مربوط به دوره‌های ارتباط موثرِ حجة الاسلام مخدوم این‌کانال با هدف تامل و به کارگیری مهارت‌ها، در هفته به طور متوسط با سه مطلب کاربردی به روز رسانی می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌐 داستان‌هایی که ذهن ما تولید می‌کند... به عنوان کسی که قصه‌گوست و با قصه سر و کار دارد می‌خواهم رازی را به شما بگویم. نوجوان که بودم مجموعه داستانی می‌خواندم به نام نبرد با شیاطین، نوشته‌ی دارن شان. خلاصه‌ی داستان اینطور بود که شیاطینی در جهان دیگری وجود داشتند که گاهی به واسطه‌ی پنجره‌های کوچکی که میان جهان ما و آنها ساخته می‌شد می‌توانستند به جهان ما هجوم بیاورند و انسان‌ها را قلع و قمع کنند. اما این پنجره‌ها چطور ساخته می‌شدند؟ به دست آدم‌ها! گاهی آدمی خیانتکار می‌توانست با آیین‌های خاصی پلی میان دو جهان بسازد؛ آدمی که وعده و وعید‌های شیاطین را باور می‌کرد. قصه هم، چنین مکانیزمی دارد. قصه در یک جهان خیالی زیست می‌کند اما می‌تواند وحشیانه به جهان ما بریزد، قلع و قمع کند و یا بهبود ببخشد. اما قصه‌ها اعتبارشان را از کجا می‌گیرند؟ آن پنجره‌ی کوچکی که قصه را به جهان واقع می‌آورد را چه کسی می‌سازد؟ کسی که باورشان کند! قصه اعتبارش را از مخاطبی می‌گیرد که نمی‌تواند جهان واقع و خیال را تمیز دهد. از کسی که اعتباری بیش از قصه بودن برایش قائل شود! گاهی خیلی ساده اتفاق می‌افتد؛ مثل همان‌وقتی که فیلم کازابلانکا را می‌بینی و پس از پایانش دلت می‌خواهد به سبک هامفری بوگارت یک سیگار دود کنی! گاهی هم چنان پیچیده می‌شود که چندین نسل یک قوم برای قصه‌شان قربانی می‌دهند، خون می‌ریزند یا جشن می‌گیرند. قصه به خودی خودش توانایی ویرانگری یا سازندگی ندارد. مانند ویروس‌ها برای حیاتش به کالبدی نیاز دارد. کالبدی که آن را به جهان واقع بیاورد. به گمان من بحران همانجایی رخ می‌دهد که کسانی به قصه‌ای اعتباری بالاتر از قصه‌های دیگر بدهند و نگذارند دیگر قصه‌ها در جهان پرسه بزنند؛ خواه قصه، قصه‌ی ملی‌گرایی باشد، خواه قصه‌ای مذهبی! فاشیسم باشد یا بودایی که در میانمار قتل‌عام می‌کند. باور به بازار آزاد باشد یا اقتصاد دولتی! همین که کسی قصه‌ای را بیش از قصه‌های دیگر بپذیرد و آن را امر مطلق تجسم کند، پنجره‌‌ی شیطانی باز می‌شود و شیاطین هجوم می‌آورند. خاصه اگر آن شخص یا اشخاص از قدرت قهریه برخورددار باشند. به گمان من اگر این ساز و کار را ندانیم، تنها از قصه‌ای به قصه‌ای دیگر سقوط می‌کنیم و ممکن است یادمان برود که قصه‌ها هرگز از خودشان کالبدی نداشته‌اند! 📝دکتر سهیل سرگلزایی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌در رویدادهای مختلف زندگی مراقب داستان سرایی ذهن خود باشیم، گاهی ناخواسته ما را به پرتگاه افکار ویرانگر(نسبت به خودمان یا دیگران) سوق می‌دهد. کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini .
آمد برون ز خیمه‌ی غربت، قفس به دست آزاد کرد چلچله‌ای را که مانده‌بود شعر: استاد محمدعلی مجاهدی کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط موثر
✊🏼برای حفظ امید و ایستادگی در دفاع مقدس(۲۳) چطور در شرایط بحران‌، آرامش خود را حفظ کنیم؟ ۱۳) کمک خ
✊🏼برای حفظ امید و ایستادگی در دفاع مقدس(۲۴) چطور در شرایط بحران‌، آرامش خود را حفظ کنیم؟ ۱۴) بحران‌ها فقط نقطه پایان نیستند؛ شاید نقطه آغاز باشند... در روان‌شناسی رشد، مفهومی کلیدی وجود دارد به نام: "رشد پس از سانحه" (Post-Traumatic Growth ) یا به اختصار PTG، این مفهوم به تغییرات مثبت روانشناختی اشاره دارد که فرد پس از تجربه یک رویداد آسیب‌زا تجربه می‌کند. این تغییرات می‌تواند شامل: احساس قدرت شخصی بیشتر، روابط عمیق‌تر، درک تازه‌ای از زندگی و اولویت‌ها، شکوفایی معنوی، و توانایی دیدن فرصت در دل بحران باشد. به عبارت دیگر، PTG زمانی اتفاق می‌افتد که فرد نه تنها از یک بحران یا حادثه آسیب‌زا جان سالم به در می‌برد، بلکه از این تجربه برای رشد و تغییر مثبت در زندگی خود استفاده می‌کند. 🔹این مفهوم با تاب‌آوری که به معنای بازگشت به وضعیت اولیه بعد از بحران است، متفاوت است، زیرا PTG به معنای فراتر رفتن از وضعیت اولیه و رسیدن به سطح بالاتری از رشد روانی است. به طور کلی، PTG یک مفهوم امیدبخش است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان از تجربیات آسیب‌زا به عنوان فرصتی برای رشد و تحول شخصی استفاده کرد. ✅ تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که در دل بحران‌ها به دنبال معنا می‌گردند، نه تنها تاب‌آوری بیشتری نشان می‌دهند، بلکه احساس کنترل، هدفمندی و رضایت بیشتری از زندگی پیدا می‌کنند. 🌼 امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: ما اهل صبر هستیم، امّا شیعیان ما از ما صبورتر هستند؛ زیرا صبر ما بر چیزى است که مى‌دانیم، ولى آنان بر چیزى صبر مى‌کنند که نمى‌دانند. ادامه دارد... به لطف خداوند همه باهم هستیم. بخش‌های پیشین این موضوع اول دوم سوم چهارم پنجم ششم هفتم هشتم نهم دهم یازدهم دوازدهم سیزدهم چهاردهم پانزدهم شانزدهم هفدهم هیجدهم نوزدهم بیستم بیست و یکم بیست و دوم بیست و سه کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های بلاغ مبین ویژه طلاب در شوشتر کارگاه آموزشی «مهارت‌های بلاغ مبین» ویژه طلاب شهر شوشتر، با هدف تبیین پیام تاریخی مقام معظم رهبری به مناسبت یکصدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه، برگزار شد. این کارگاه تخصصی با حضور طلاب علاقه‌مند و تدریس استاد مخدوم، به همت متولیان آموزشی حوزه علمیه شوشتر برگزار گردید و شرکت‌کنندگان در فضایی علمی و پویا با ابعاد و محتوای پیام مقام معظم رهبری و روش‌های توسعه مهارت‌های تبلیغی و بیان مؤثر معارف اسلامی آشنا شدند. برگزاری این دوره در راستای ارتقاء سطح بینش علمی، بصیرتی و مهارتی طلاب و آمادگی بیشتر آنان جهت نقش‌آفرینی در عرصه تبلیغ معارف اسلامی صورت پذیرفت و با استقبال طلاب شوشتر همراه شد.. 🔻دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان: ✅https://eitaa.com/joinchat/92143724C11a6bbdd9f
📚 جرعه‌ای از یک کتاب همه‌ی انسانها در دو دنیا زندگی می‌کنند: ۱) دنیای واقعی و حقیقی ۲) دنیای مطلوب و فردی 🔷 دنیای حقیقی یک واحد است. این دنیا همان دنیایی است که در آن یک اتفاق برای همه پیش می‌آید دنیایی است که همه‌ی ما در آن هستیم در این دنیا می‌بینیم، می‌بوییم، می‌شنویم و لمس می‌کنیم. 🔶 در مقابل دنیای کوچک شخصی (اما فوق العاده مهم) وجود دارد که هر کس اندکی بعد از تولد آن را در حافظه اش خلق می‌کند و در طول زندگی به خلق آن ادامه می‌دهد و گاهی دوباره آن را پالایش و خلق می‌کند. به آن دنیای مطلوب می‌گوییم. 🔷 یکی از مهم ترین تفاوت‌های بین این دو دنیا در این است که ما قادر به تغییر اکثر رویدادها در دنیای حقیقی نیستیمِ(مثل تغییر رفتار و خلق خوی دیگران با توصیه و دستور و ...)ِ اما می توانیم محتویات دنیای مطلوب و درونی خود را باز آفرینی و تغییر دهیم. 🔶تصاویر و محتویات دنیای مطلوب از سه بخش تشکیل شده است: ۱. آدم هایی که بیش از دیگران خواهان بودن با آنها هستیم. ۲. چیزهایی که بیش از چیزهای دیگر خواهان داشتن آنها یا تجربه کردن آنها هستیم. ۳. عقاید یا نظام های عقیدتی که بر بخش اعظم رفتار ما حاکم است. 🔷 ما وقتی احساس بسیار خوبی داریم که طوری رفتار کنیم و طوری با ما رفتار شود که شخص، چیز یا عقیده‌ای در دنیای واقعی با تصویر آن شخص چیز یا عقیده در دنیای مطلوب ما هماهنگ و همتا شود. 📌 انسان در طول زندگی بیشتر از هر چیزی با دنیای مطلوب خود در تماس است. ما اتفاقات موجود در دنیای واقعی را آنگونه که دوست داریم ادراک می‌کنیم دنیای مطلوب ما مدینه‌ی فاضله‌ی ماست. در این دنیا دانش و اشخاص و چیزهایی قرار دارند که برای ما بیشترین اهمیت را دارند. 📌در این دنیا معمولا بسیاری از تعریف‌های ما از اشخاص محیط و اشیاء کمال گرایانه و ایده آل است. 🔶 بیشتر خشونت‌ها و بدرفتاری‌ها زمانی شکل می‌گیرد که ما می‌خواهیم اشخاص پیرامون‌مان (مثلا فرزندمان و یا همسرمان) طبق قوانین موجود در دنیای مطلوب ما رفتار کنند. یعنی ما (چه زن و چه مرد) در دنیای مطلوب خود تعریف و تصویر همکار، شهروند، فرزند، زن و شوهر و ... ایده‌ال را ترسیم کرده‌ایم و وقتی شخص بر خلاف آن تعریف که ساخته و پرداخته‌ی ذهن خودمان است رفتار نمی‌کند دست به کنترل‌گری، سرزنش و خشونت می‌زنیم ⛔️به عبارت دیگر: ما دیگران را تنبیه می‌کنیم برای اینکه آنها طبق قوانین ما رفتار نکرده اند. برگزفته از کتاب تئوری انتخاب/ با تقریر دکتر علی صاحبی @ertebatmoaserdini .
◽️برای تامل: برخی گفته اند: "النص مهما كان عظيما، إذا قرأه عقل صغير، يتحول هذا النص نفسه إلى نص صغير..." هر چقدر هم که یک متن، عالی باشد، اگر یک ذهنِ کوچک آن را بخواند، آن متن به یک متنِ ناچیز تبدیل می‌شود... کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini .