eitaa logo
ارتباط موثر
1.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
410 ویدیو
8 فایل
مسیری برای یادآوری و تداوم مطالعه و آموختن مهارت‌های توسعه فردی به خصوص مهارت‌های ارتباطی مربوط به دوره‌های ارتباط موثرِ حجة الاسلام مخدوم این‌کانال با هدف تامل و به کارگیری مهارت‌ها، در هفته به طور متوسط با سه مطلب کاربردی به روز رسانی می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷چقدر خود را می پذیریم؟ تحمل خود نا خوب‌مان را داشته باشیم! در ما ضعف، کاستی و نقص وجود دارد و لحظاتی هست که در ما احساسات ترس، اضطراب، غم، خشم، ناراحتی، حسرت، حسادت، کینه‌ و... حضور دارد. اگر تحمل خود را با تمام این ضعف‌ها و احساسات رنج‌آور، نداشته باشیم؛ یعنی اصلا خود را نپذیرفته‌ایم! مشکل از این احساسات نیست؛ مشکل از جایی شروع می‌شود که می‌خواهیم جلوی تجربه این احساسات بایستیم! و نتیجه این می‌شود که احساسات شما، شدیدتر و‌ طولانی می‌شوند! مثلا می‌گویید فاجعه است که چنین احساسی عاطفی دارم! یا من نباید نسبت به همسر و یا پدر و مادرم، دچار خشم شوم؛ بعد احساس گناه هم به شما دست می‌دهد! وقتی احساسات خود را با تفسیرها و قضاوت‌ها، همراه می‌کنید؛ وقتی آنها را دائمی و ماندگار، فرض می‌کنید، وقتی بی رحمانه خود را به سبب هیجانات و احساسات‌تان، سرزنش و یا سرکوب می‌کنید، و وقتی می‌خواهید از رنج آنها فرار کنید؛ مشکلات هیجانی شما بیشتر و ادامه دار می‌شود. @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️آشتی با خود...! نوشته اند: دوران مدرسه، یک همکلاسی‌ داشتیم که به شکل ترحم‌برانگیزی ناآروم بود. هر حرفی رو توهین به خودش تصور می‌کرد، مدام بُراق بود به بقیه که مبادا بهش زور بگن، مبادا حقش رو بخورن، طرز نشستن و راه رفتنش شبیه جانور ترسیده‌‌ی کوچیکی شده بود که هر لحظه ممکنه شکار بشه. ناایمن، هراسان، سنگر گرفته. ➖یک روز معلم ادبیات‌مون بهش گفت: حمید! خودت با خودت درگیری؟ حمید گفت: نه! معلم‌‌مون گفت: با خودت آشتی باش. ✔️ این جمله توی گوش من زنگ زد. معلم‌ نگفت با بقیه صلح کن، مدارا کن، نجنگ، دشمنی نکن. نگفت با بقیه آشتی باش. گفت با خودت آشتی باش. بعد از اون من توی جمع‌ها دقت کردم به آدم‌ها. به آدم‌های آشتی با خود. آشتی با خودها رها و راحتند. زیاد می‌خندند، راحت می‌خندند، نگاهشان دودو نمی‌زند، لب‌هاشون از خشم نمی‌لرزه، نه سپر برداشتن و نه اسلحه کشیدن، احساس تحت‌نظر بودن ندارند، گوش تیز نمی‌کنند برای شنیدن حرف‌های پشت سر، چشم بُراق نمی‌کنند، احساس خفت ندارند، احساس بزرگی و غرور کاذب هم ندارند. نه به فرش افتادند، و نه به توهم عرش چسبیده، شکار کسی نیستند، شکارچی کسی هم نیستند. 🌿 آشتی با خود واقعا یک نعمته، و اولین ابزار برای رسیدن به آرامش. آشتی با خود، اولین قدم در آشتی با دنیاست، راهی برای رسیدن به تعادل و رها شدن از نق‌زدن‌ها. آدم‌های قهر با خود، تمام انرژی‌شون رو صرف توجیه قهرهاشون می‌کنند. صرفِ دلیل‌آوری برای حقانیت خود در دشمنی و کینه، صرفِ صیقل‌ دادن لبه‌های تیز و خشن روح خود. حالا با خود فکر کنیم، با خود قهریم یا آشتی؟ تا دیر نشده از بند درگیری با خود رها باشیم، و رها کنیم … @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ارتباط موثر
📚مسئولیت‌پذیری در کدام درس ، آموزش داده می‌شود؟ ابوالفضل بختیاری، دانش آموز پایه پنجم شهرستان فریدن، وقتی به عنوان کاندید شورای دانش آموزی ثبت نام می‌کند، قول می‌دهد نقاط حادثه خیز مدرسه را ترمیم کند. بعد از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی، در تاریخ ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲ او نفر اول شده؛ در همان روز،در قدم اول به شعارش عمل می‌کند. نقل از کانال کارگزینی آموزش و پرورش 📌آموزش مهارت برای زندگی، نیاز حیاتی همه سطوح آموزشی است. @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷فرایند رشد... رشد، فرایندی تکرار شونده و بی‌پایان است. ما وقتی چیز جدیدی یاد می‌گیریم، از اشتباه به درست نمی‌رویم؛ از اشتباه به رتبه کمی اشتباه کمتر می‌رویم و به همین ترتیب. .. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پس به خاطر داشته باشیم فرایند رشد شامل کاستن اشتباهات است و نباید توقع داشت از اشتباه کردن یک‌باره به رتبه برتر و یا حتی کمال برسیم. @ertebatmoaserdini .
4.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸مهربانی با کودکان در بین سخنرانی نماینده ولی فقیه در همدان ، دخترک جلو رفته و می‌گوید: اجازه! شعر بخوانم؟ @ertebatmoaserdini .
❇️ برای تامل: جایگاه و رتبه شاگردی بیشتر ما، بخصوص ما معلم‌ها وقتی می‌خواهیم تواضع نشان بدهیم می‌گوییم: «من استاد نیستم، من شاگرد هستم» و «من خودم شاگردی می‌کنم»، و این را معمولاً در مقابل تعبیر استاد و استادی کردن بکار می‌بریم. یا می‌گوییم من خودم دانشجوی این رشته هستم و هنوز دارم می‌آموزم و یاد می‌گیرم. گویی که شاگردی یا دانشجویی، کاری کوچک و جایگاه پایینی است. این در حالی است که اساساً جایگاه دانشجو و شاگرد خیلی بالاتر است از معلم و استاد. بیش از استادی، این دانشجویی و شاگردی است که مایه بزرگی است! اولا همیشه شاگردی هست که استادی‌ هست، و تا شاگردی نباشد، وجود استاد معنا نخواهد داشت و معکوس آن صادق نیست. گذشته از آن، یک معلم یا استاد هرقدر هم از حیث علمی بالا برود، باید همواره شاگرد باشد و شاگردی کند وگرنه به ورطه رکود و حتی سقوط در خواهد افتاد. شاگردی کردن است که علم و دانش و شناخت انسان را پویا و زنده نگه می‌دارد. 🖊ساسان حبیب‌وند(نویسنده) @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻نظم در آموختن... وقتی نظم در دانش نباشد، هرچه این دانش بیشتر باشد انسان را دستپاچه‌تر می­‌کند ... @ertebatmoaserdini .