مدرسه علوم انسانی سها
🎧 گفتگو هایی پیرامون جهاد و جنگ
📻 آغاز ویژه برنامه های مدرسه سها
• محتوای اختصاصی ایام محرم و جهاد
📱 با ما همراه باشید...
ــــــــــــــــــــ
✦ مدرسه علوم انسانی اسلامی سها 👇🏻
📮 کانال ایتا | وب سایت
My Recording02-404.03.31.mp3
زمان:
حجم:
58.1M
🎧 گفتگو هایی پیرامون جهاد و جنگ
نفاق،مریض،مرجف
🪧جلسه دوم
📅 تاریخ: 404.03.31
🗒زندگی در اسلام یعنی جهاد
🎤 حجت الاسلام #علی_اسدی
ـــــــ
#سخنرانی
#جهاد_و_جنگ
#محرم #جنگ #جهاد
ــــــــــــــــــــ
✦ مدرسه علوم انسانی اسلامی سها 👇🏻
📮 کانال ایتا | وب سایت
My Recording03-404.04.01.mp3
زمان:
حجم:
44.69M
My Recording04-404.04.01.mp3
زمان:
حجم:
47.16M
My Recording05-404.04.02.mp3
زمان:
حجم:
95.76M
My Recording06-404.04.02.mp3
زمان:
حجم:
68.08M
❖ گریه ما فریاد مقابل ظالم است.
📝 #سید_روح_الله_خمینی.
.
.
.
.
.
🖼 برای مشاهده سایر عکس نوشته ها در گالری سها به لینک زیر مراجعه نمایید 👇🏻
🔗 https://B2n.ir/yf7882
_____
#عکس_نوشته #استوری
#محرم #عاشورا
ــــــــــــــــــــ
✦ مدرسه علوم انسانی اسلامی سها 👇🏻
📮 کانال ایتا | وب سایت
❖ اولین درس گفتار تخصصی مبانی فلسفی جریان های فکری ایران معاصر
📻 درس گفتار #نظام_سازی
💡 تاملی فلسفی در معنای تحجر، آزادی روشنفکری
🪧 بازخوانی نسبت فکری لیبرالیسم و مارکسیسم با اندیشههای کانت و هگل
💠 به زودی ...
🎧 کاری از مدرسه علوم انسانی سها
_____
#درس_گفتار
#علی_اسدی #روشنفکری #آزادی #تحجر
#لیبرالیسم #مارکسیسم #کانت #هگل #جریان_شناسی
ــــــــــــــــــــ
✦ مدرسه علوم انسانی اسلامی سها 👇🏻
📮 کانال ایتا | وب سایت
❖ تاملی در ابتذال ایدئالیسم سیاسی
📝 یادداشتی از حجت الاسلام #علی_اسدی
#ابتذال_ایدئالیسم واژه ای است که گاهی من دربارۀ برخی از سیاسیون به کار می برم، اگر کانت و هگل کسانی بودند که مسیر واقعیت را از سمت ذهن به عین تغییر دادند و به این اعتقاد رسیدند که عینیت را سوژه و فاعل شناسا می سازد، این بدین معنا نبود که رویاهای خود را به عنوان عین جا بزنند، اساسا سوژه امری استعلایی بود که توان فراروی از ذهن ها کوچک را داشت، اما امروز ایدئالیست های ما یک سری گزاره هایی که دوست دارند را به عنوان ایدئالیسم جا می زنند، در سیاست خارجی این مسئله بسیار مسخره شده است هر چیزی را که دوست دارند به عنوان توضیح ایدئال جامعۀ جهانی به مردم می فروشند، آنها بیش از اینکه خود توان سوژه شدن داشته باشند محصولِ سوژه ای هستند که آنها را ساخته است، به واقع آنها ایدئالیست نیستند بلکه محصول سوژه ای هستند که بر آنها سلطه دارد و خود را مقهور آن سوژه می دانند و هر کس به آن سوژه چیزی بگوید برافروخته می شوند، این سوژه که آنها را ساخته است تنها دولت مدرنِ غربی نیست بلکه بیش از آن فرهنگ مدرنِ غربی است، آن فرهنگی که در آرزوهای خود می جویند و خیالات خود را به آن گره زده اند، فرهنگی که در بیرون از ذهن آنها نیست عینیت این فرهنگ چیزی نیست جز در رویاهای این گروه، و سوژه مدرن توانسته است در ذهن آنها به این فرهنگ عینیت بخشد
#یادداشت
#ایدئالیسم #فلسفه_غرب #سوژه
ـــــــــــــــــــ
✦ مدرسه علوم انسانی اسلامی سها 👇🏻
📮 کانال ایتا | وب سایت
مدرسه علوم انسانی سها
❖ اولین درس گفتار تخصصی مبانی فلسفی جریان های فکری ایران معاصر 📻 درس گفتار #نظام_سازی 💡 تاملی ف
💡پشت پرده درسگفتارهای فلسفه نظامسازی
📻 #نظام_سازی
📝 تاکنون درسگفتارهای زیادی درباره شناخت جریان های سیاسی ایران معاصر ارائه شده است. اما آنچه این مجموعه را از دیگران متمایز میکند، توجه به مبانی فلسفی و معرفتی این جریان هاست. بسیاری از جریان های فکری در ایران امروز، پیش از آنکه هویت اسلامی و ملی داشته باشند، ریشه در مبانی معرفتی غرب دارند. این جریان ها نه در بستر فرهنگ ایرانیـ اسلامی، بلکه بر اساس تعریفی از دانش شکل گرفته اند که با هویت تاریخی و فلسفی ما بی ارتباط است. توجه به معنی و چیستی دانش و چگونگی ارتباط نظام های فکری بر اساس فرهنگ های گوناگون از جمله مسائلی است که در این جلسات به آن پرداخت شده است.
🎧 در این جلسات، برای اولین بار تلاش شده تا پیشینه فلسفی این جریان ها به صورت تخصصی بررسی شود؛ اینکه چگونه این اندیشه ها مانند وصله های ناجور به پیکره فکری ایران چسبانده شده اند. ویژگی مهم این نگاه، تحلیل عقلی و غیرجانبدارانه است تا مخاطب بتواند بدون قضاوت ارزشی، درستی یا نادرستی مبانی این جریانها را ارزیابی کند.
📚 در این مرحله، نه نگاه سیاسی داریم و نه قضاوت ارزشی؛ صرفاً میخواهیم ریشه های فلسفیِ شکلگیری این جریان ها را توضیح دهیم. مثلا در این جلسات توضیح داده میشود که نسبت شکل گیری جریان های لیبرال با تفکر فلسفی کانت یا هگل چگونه است؟ همچنین نشان میدهیم که حتی در مقایسه با مبانی غربی، این جریان ها برداشتی ناقص و تحریف شده دارند و اساساً هویت اصلی خود را هم بهدرستی نفهمیدهاند.
🖇 ناگفته نماند که در این جلسات علی رغم اینکه با مبانی فلسفی آنچه غرب مدرن نامیده میشود آشنا میشویم اثبات خواهیم کرد که هویت فلسفی و معرفتی ما که در اوج خود با تفکرات علامه طباطبایی به شکوفایی رسیده است چگونه ظرفیتی برتر از همه رویکرد های فلسفی برای ساخت یک نظام اجتماعی را دارا میباشد. شناخت این جریان ها با رویکرد فلسفی، بیش از پیش ارزش تفکر ایرانی اسلامی و ظرفیت های آن را آشکار میکند؛ تفکری که ریشه در تاریخ پربار فلسفی این سرزمین دارد.
📍 درسگفتارهای «مبانی فلسفی نظام سازی» از مدرسه علوم انسانی سُها منتشر میشود.این مجموعه، حاصل دوره تابستان ۱۴۰۴ مدرسه سُهاست که به زودی در دسترس عموم قرار میگیرد.
#معرفی_درس_گفتار
ــــــــــــــــــــ
✦ مدرسه علوم انسانی اسلامی سها 👇🏻
📮 کانال ایتا | وب سایت
❖ تاملی در امکان فهم طبقاتی از جامعه ایرانی
نقدی بر تحلیل های شبه مارکسیستی از جامعه ایرانی
📝 یادداشتی از حجت الاسلام #علی_اسدی
در فضای مجازی این روزها تحلیل های طبقاتی از جامعۀ ایران بخصوص تحلیل از نوع طبقاتی مثل بورژوا و پرولتاریا بسیار افزایش یافته است، این تحلیل های شبه مارکسی که جامعه را با طبقۀ سرمایه دار و کارگر و مانند آن توضیح می دهند توجه ندارند که بورژوا فقط یک طبقۀ اقتصادی نیست بلکه طبقه ای است که دارای فرهنگ خاص به خود، سیاست خاص به خود و مانند آن است حتی امنیت برای او معنای خاصی دارد، اما آیا در ایران اساسا چنین وجهِ اشتراکی میان یک طبقه می توان یافت؟
مثلا فردی از نظر برخی قرائت ها مذهبی است(مذهب به معنای خاص و بین الاذهانی نه مذهب به معنایی که دین معرفی می کند) ولی همین فرد در عین مذهبی بودن پولدار است، در عین حال گرایش سیاسی او با مذهبی بودن او تفاوت وحشتناکی دارد حال چگونه او را مثلا با فردی که فقیر است و از نظر مذهبی هم شبیه فرد اول است ولی گرایشهای سیاسی کاملا متفاوتی دارد در یک طبقه قرار دهیم؟
اساسا باید پرسید فهم طبقاتی در جهان کنونی امکان دارد؟ و یا اصلا در هیچ دوره ای فهم طبقاتی امکان داشته است؟ یا تنها باید فهم طبقاتی را مربوط به یک جنبه از حیات بشر دانست مثلا بیان داشت که چون اقتصاد زیر بناست و فرهنگ خاص خود را هم تولید می کند فهم طبقاتی با زیر بنای اقتصادی ممکن است؟ و اگر چنین باشد آیا این نفی دیالکتیک مورد ادعای خودِ آقایان نخواهد بود؟ چرا که اگر این دوستان دیالکتیک را در همه جا مطرح می نمایند باید قائل باشند که نوعی رابطۀ دیالکتیک از فرهنگ به اقتصاد و از اقتصاد به فرهنگ و نیز از مقولات دیگر اجتماعی به دیگری وجود داشته باشد. (چنانکه برخی مجبور به قبول این دیدگاه شده اند)گرچه ما را رایی دیگر است که اینجا مجال طرحش نیست، اما به طور خلاصه باید گفت طبقاتی کردن جامعه بیشتر از آنکه یک طرحِ مبتنی بر رئالیسم اجتماعی باشد نوعی نظم دادن سوبژکتیو به جامعه است چیزی که خودِ آقایان در بنیاد نفی آن خود را تعریف کرده اند.
#مارکس #فلسفه_غرب #جامعه_طبقاتی
ـــــــــــــــــــ
✦ مدرسه علوم انسانی اسلامی سها 👇🏻
📮 کانال ایتا | وب سایت