📻 بارگذاری جلسات 45 الی 55 + درس نامه اختصاصی رایگان
🎧 درس گفتار نظام فلسفی علامه طباطبایی
📍 مبحث جلسات: موضوع علم فلسفه
🎙 برای دسترسی به 55 جلسه بارگذاری شده از این درس گفتار همراه با خلاصه سرفصل جلسات و درس نامه اختصاصی به لینک زیر مراجعه نمایید👇🏻
🔗 https://B2n.ir/h85270
📢 لینک معرفی درس گفتار:
🖇 https://eitaa.com/msoha_ir/411
📒 مشخصات دوره
- تعداد جلسات: تا کنون 55 جلسه
- مدرس: حجت الاسلام علی اسدی
- سطح دوره: تخصصی
- سال شروع: 1403
- مکان تدریس: قم
▫️پ.ن؛ شرکت در دوره رایگان بوده و برای دسترسی صرفا نیاز به ثبت نام در دوره مد نظر میباشد.
______________
#درس_گفتار
#فلسفه #درس_گفتار_علامه
ــــــــــــــــــــــــ
✦ مدرسه علوم انسانی اسلامی سها 👇🏻
📮 کانال ایتا | وب سایت
❖ اجتهاد مصطلح در حوزه کافی نیست.
📝 #سید_روح_الله_خمینی
• مادامى كه فقه در كتابها و سينۀ علما مستور بماند، ضررى متوجه جهانخواران نيست و روحانيت تا در همۀ مسائل و مشكلات حضور فعال نداشته باشد، نمىتواند درك كند كه اجتهاد مصطلح براى ادارۀ جامعه كافى نيست.
.
.
.
.
.
🖼 برای مشاهده سایر عکس نوشته ها در گالری سها به لینک زیر مراجعه نمایید 👇🏻
🔗 https://B2n.ir/yf7882
_____
#عکس_نوشته #استوری
ــــــــــــــــــــ
✦ مدرسه علوم انسانی اسلامی سها 👇🏻
📮 کانال ایتا | وب سایت
«خدای تاریخی یا وجود مطلق؟ نقدی بر قرائتهایدگری از دین»
❖ نقد مدرنیته و تفسیر تاریخی انسان در اندیشه هایدگر
📝 #یادداشت
در سنت مدرنیته، هر آن چیزی که تو را محدود میکند، باید مقابلش ایستاد. وقتی شما ملاک معرفتیات را از دست دادید و انسان را —به تبع هایدگر— تاریخی تفسیر کردید، فکر نکن که آن ساحت وجودی پررنگ خواهد شد. آن چیزی که پررنگ خواهد شد، ساحتی است که تو از آن به عنوان «نیهیلیسم» یاد میکردی و از آن میترسیدی؛ چون او دیگر دوست ندارد. میگوید: «من دوست دارم نقاشیای بکشم که کاملاً بیمعنی است. چه کسی گفته که در نقاشیام رنگها باید معنی داشته باشد؟» او هیچ محدودیتی را نمیپذیرد، حتی اینکه این «من» را محدود کند که بگویم میخواهم [دائم] وضعیتام عوض شود. با این هم مخالف است و خودش را میکشد.
وقتی برای شما چنین فضایی حاکم است، فکر نکنید که جامعۀ ایرانی را دارید به سمت خوبی میبرید و به اسم حزبالله، ما را به آن سمت میبرید (تاریخیت فهم!). من فعلاً ارزیابی معرفتی نمیکنم، میخواهم ارزیابی اجتماعی کنم. دقیقاً این، به قهقرا بردن دین است؛ چون هایدگر ساحت دین را ساحت وجودی میداند، بعد آن را به موجودی که «دازاین» باشد، ارتباط میدهد.
👈🏼 « مطالعه ادامه یادداشت »
📄 حجت الاسلام #علی_اسدی
ـــــــــــــــــــــ
#هایدگر #معنی #مدرنیته #غرب_زدگی
#اسلام_التقاطی
ــــــــــ
✦ مدرسه علوم انسانی اسلامی سها 👇🏻
📮 کانال ایتا | وب سایت
مدرسه علوم انسانی سها
«خدای تاریخی یا وجود مطلق؟ نقدی بر قرائتهایدگری از دین» ❖ نقد مدرنیته و تفسیر تاریخی انسان در اندیش
• در وضعیت کنونی، که خوانشی از دین با رویکردی هایدگری همراه شده و با رنگ و بویی انقلابی و حزب اللهی نمایان گشته است، توجه به تمایزهای بنیادین میان سنت فلسفۀ اسلامی و پرهیز از افتادن در دام التقاط نظام های مدرن و پست مدرن غربی، اهمیتی دوچندان یافته است. اهمیت این یادداشتِ موجز، در هشدار نسبت به تفاوتِ ساختاریِ نظام فرهنگی ما با اندیشۀ هایدگر و تناقض های درونیِ آن نهفته است.
❖ مسئله غدیر اختصاص به شیعیان و معتقدین به امیرالمومنین ندارد.
📝 #سید_علی_خامنه_ای
• ...اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئلهی غدیر میتواند وحدتآفرین باشد. بحث اعتقاد قلبی و اتصال یک نحلهی دینی و مذهبی به یک اصل اعتقادی، یک بحث است؛ شناخت مسئله، بحث دیگری است. اسلام عالیترین مسئله در باب تشکیل جامعهی اسلامی و نظام اسلامی و دنیای اسلامی را در مسئلهی غدیر متجلی کرده است...
.
.
.
.
.
🖼 برای مشاهده سایر عکس نوشته ها در گالری سها به لینک زیر مراجعه نمایید 👇🏻
🔗 https://B2n.ir/yf7882
_____
#عکس_نوشته #استوری
#غدیر #عید
ــــــــــــــــــــ
✦ مدرسه علوم انسانی اسلامی سها 👇🏻
📮 کانال ایتا | وب سایت
• منطق مقاومت؛ مقاومت امری ایجابی است.
❖ «فاقتلوهم حتی لا تکون فتنه و یکونَ الدین کلّه لله» (با آنان بجنگید تا هیچ نوع فساد و فتنه ای (ناامنی و خونریزی) بر جا نماند و دین کلش برای خدا باشد)
📝#یادداشت حجت الاسلام #علی_اسدی
بحثی وجود دارد به نام «کنش متقابل» که در این یادداشت قصد تفصیل آن را ندارم، به صورتِ بسیار ساده اگر بگویم، در صورتی که برای جامعه واقعیت قائل شویم و نیز برای جامعه کنش نیز قائل باشیم، آنگاه اگر یک جامعه ای به جامعۀ دیگر ظلم بکند، اگر جامعۀ دوم ظلم را قبول کند بر اساس کنش متقابل مفهوم «ظالم و مظلوم» شکل می گیرد، ولی اگر جامعۀ دوم مبارزه کند در آن صورت مفهوم #جهاد، مفهوم #استضعاف و مفهوم #مقاومت و مانند آن شکل می گیرد.
جامعه ای که مورد ظلم واقع شود و این ظلم را قبول کند مظلوم است ولی اگر قبول نکند مورد ظلم واقع شده است ولی مظلوم نیست بلکه مقاوم است.
امروز ما باید مقاومت نشان دهیم اما مقاومتِ رو به جلو، مقاومت فقط امری سلبی نیست باید کاری کنیم دیگر ظلمی نباشد، زمانی مبارزه برای مقاومت جنگِ وجودی است که شما احساس کنید اساسا وجودِ ظالم مشکلِ شماست پس دست به انقلاب می زنید، شما می خواهید دیگر آن فردی که ظالم است نباشد چون اگر امروز فقط دفاع کردید دوباره ممکن است چند ساله دیگر بازگردد پس چاره ای جز حمله ندارید، اینجاست که #جنگی_وجودی آغاز می شود..
ـــــــــــــ
#جنگ #مقاومت #اسرائیل
ــــــــــــــــــــ
✦ مدرسه علوم انسانی اسلامی سها 👇🏻
📮 کانال ایتا | وب سایت
01-404.03.30.mp3
زمان:
حجم:
11.55M
🎧 گفتگو هایی پیرامون جهاد و جنگ
🪧جلسه اول
📅 تاریخ: 404.03.30
🗒زندگی در اسلام یعنی جهاد
❖ توضیح جلسات:
این جلسات بیشتر یک گفتگوی صمیمی در جمع اعضای گروه سها است، برای این هست که بفهمیم با چه چیزی از دو سمت ماجرا طرف هستیم بیان شده است، و به دردِ #مبلغین_محترم در کار تبیین و نیز جامعۀ فرهیخته برای تبیین می خورد، مقصود از این سخنان این نیست که همین حرفها را برای مردم بزنیم، بلکه مقصود فهمی است که از ماجرا به نظر بنده رسیده است(هر چند ناقص) تا بتوانیم بدانیم چه اتفاقی می افتد، اگر کسی بداند چه اتفاقی دارد می افتد آنگاه می تواند هر مدل و هر موضوع از تبیین را که انتخاب کرد با این آگاهی پیش ببرد
🎤 حجت الاسلام #علی_اسدی
ـــــــ
#سخنرانی
#جهاد_و_جنگ
#محرم #جنگ #جهاد
ــــــــــــــــــــ
✦ مدرسه علوم انسانی اسلامی سها 👇🏻
📮 کانال ایتا | وب سایت
مدرسه علوم انسانی سها
🎧 گفتگو هایی پیرامون جهاد و جنگ
📻 آغاز ویژه برنامه های مدرسه سها
• محتوای اختصاصی ایام محرم و جهاد
📱 با ما همراه باشید...
ــــــــــــــــــــ
✦ مدرسه علوم انسانی اسلامی سها 👇🏻
📮 کانال ایتا | وب سایت
My Recording02-404.03.31.mp3
زمان:
حجم:
58.1M
🎧 گفتگو هایی پیرامون جهاد و جنگ
نفاق،مریض،مرجف
🪧جلسه دوم
📅 تاریخ: 404.03.31
🗒زندگی در اسلام یعنی جهاد
🎤 حجت الاسلام #علی_اسدی
ـــــــ
#سخنرانی
#جهاد_و_جنگ
#محرم #جنگ #جهاد
ــــــــــــــــــــ
✦ مدرسه علوم انسانی اسلامی سها 👇🏻
📮 کانال ایتا | وب سایت
My Recording03-404.04.01.mp3
زمان:
حجم:
44.69M
My Recording04-404.04.01.mp3
زمان:
حجم:
47.16M
My Recording05-404.04.02.mp3
زمان:
حجم:
95.76M