eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 هنر تبلیغی امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) 💠 غلامعباس هاشمی همدانی 🔸 تبلیغات اموی، عداوت با امیرالمومنین علی (علیه السلام) و خاندان عصمت را در سراسر جغرافیای اسلامی گستراند تا جایی که بالای هفتاد هزار منبر علی علیه السلام سب و لعن می شد. منبر در آن زمان رسانه رسمی در بلاد بود یعنی مانند آگهی بازرگانی امروز در پس و پیش از هر برنامه عبادی و سیاسی امام علی را لعن می کردند. ▫️حتی دوستان امیرالمومنین در بلاد اسلامی از دشمنی بنی امیه در امان نماندند. تعقیب، شکنجه و شهادت حجر بن عدی، عمرو بن حمق خزاعى، جويريه بن‌مسهر  و رشيد هجرى نمونه های برجسته ای از ابراز کینه و دشمنی به دوستان علی علیه السلام است. 👌 در این میان، سرزمین شام که قلمرو وسیعی مانند سوریه، فلسطین، لبنان و اردن را شامل می شد در دشمنی با امیرالمومنین و خاندان آن حضرت با همه بلاد اسلامی متفاوت بود؛ زیرا شام در زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فتح نشده بود از همین روی از معارف و حقائق اسلام بهره ای نبرد. شام در سال چهاردهم هجری و در زمان خلیفه دوم فتح شد و به دست مسلمانان افتاد. یزید بن ابی سفیان اولین حاکم شام به وسیله عمر منصوب شد و پس از او معاویه حاکم شام شد، در نتیجه مردم شام از ابتداء با افکار و اندیشه اموی تربیت یافتند. تربیت اموی یعنی قرآن در بین مردم حرف اول را می زند ولی با تفسیر اموی، پیامبر و عترت پیامبر حریم اول را دارند ولی با تفسیر اموی. ▫️تربیت اموی یعنی مردم راه های توحید را فرا گرفتند ولی اسباب کفر و شرک را ندانستند. و این تربیت اموی است که شام را از همه بلاد اسلامی ممتاز می کند. تا سال ۳۵ اندیشه وحی ستیزانه اموی در شام حاکم بود از سال ۳۵ هجری و به خلافت رسیدن امام علی علیه السلام، علاوه بر اندیشه وحی ستیز اموی، ترویج افکار علی ستیزانه نیز در دستور کار قرار گرفت. ۲۶سال مداوم علیه امیرالمومنین برنامه ریزی کردند تا جایی که بغض و کینه آن حضرت و فرزندانش را جزو عبادات مهم دینی شمرده شد. 🔸 پس از ورود امام سجاد (علیه السلام) و زینب کبری (سلام الله علیها) به شام و توقف کوتاه آنها در شام به ویژه دمشق و اطراف آن، حقیقت تبلیغ با زبان امامت تجلی نمود. 🔸 محیط فکری شام بر اثر بيدارى و آگاهی مردم به وسیله سخنان و رفتار تبلیغی امام سجاد(عليه السلام) و زينب كبرى(سلام الله علیها) پس از ده ها سال تبیین، تفسیر و تبلیغ دستگاه بنی امیه علیه علی (علیه السلام) و اهل بیت،چنان بر علیه یزید و بنی امیه شد که به آستانه انقلابی بزرگ رسید. از همین رو با اینکه یزید در باطن از کرده خود پشیمان نبود در ظاهر، شهادت امام حسین را به گردن ابن زیاد انداخت و از این عمل اظهار ندامت نمود و در صدد بود در ظاهر، امام سجاد را تکریم نموده تا از خشم مردم بر علیه خود بکاهد. با این حال بنیان همه تلاش های فکری و فرهنگی بنی امیه فرو ریخت و پیوند علی (علیه السلام) و اهل بیت با قرآن برای همیشه در جهان اسلام آفتابی شد و اهل بیت در جایگاه والای خود نشستند. جریر طبرى نقل مى كند: يزيد پسر مرجانه را لعن مى كرد و مى گفت: فَبَغَّضَني بِقَتْلِهِ إِلَى الْمُسْلِمِينَ وَ زَرَعَ لي في قُلُوبِهِمُ العَداوَةَ، فَبَغَّضَنِي الْبِرُّ وَ الْفاجِرُ بِمَا اسْتَعْظَمَ النَّاسُ مِنْ قَتلي حُسَيْناً. (تاريخ طبرى، ج 4، ص 389) ابن زياد مرا با كشتن حسين بن علی مبغوض مسلمانان کرد و بذر عداوت با من را در قلبشان كاشت. پس همه مردم مرا منفور می دارند به سبب اینکه مردم قتل حسین به دست من رامصیبت بزرگی می دانند. @howzavian_hamedan
🔖بانوی تمدن‌ساز کربلا سازوکار بقای حقایق در تاریخ این بوده و هست که همواره راویانی که اهل حق و حقیقت باشند و از اصل وقایع به‌درستی مطلع باشند، با بیان روایت و خاطره‌گویی به تدوین و انتشار حقایق تاریخی بپردازند تا جایگاه واقعی آن حوادث، جاودان بماند. این در حالی است که ارزش‌گذاری این حقایق و تعیین میزان تاثیرگذاری آنها در سیر تکوینی و تشریعی عالم، اهمیت روایت و حضور راوی امین در ماندگاری آن حقیقت را معین می‌کند. از آنجا که واقعه عاشورا در سال ۶۱هجری قمری، بزرگ‌ترین و مهمترین حادثه‌ی‌ ماندگار، در تاریخ اسلام است و نقش مهمی در سیر تکامل تشریعی بشریت دارد؛ تنها با روایتی حقیقی، انقلابی، به هنگام، هنرمندانه، جامع و بدون تحریف ماندگار می‌گشت. «بنیان‌گذار بنای حفظ حوادث با ادبیات و هنر، حضرت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) هستند. اگر حرکت و اقدام ایشان نمی‌بود و بعد از آن بزرگوار هم بقیه‌ی اهل‌بیت (علیهم السلام)_ حضرت سجاد (علیه السلام) و دیگران_ نمی‌بودند، حادثه‌ی عاشورا در تاریخ نمی‌ماند. سنت الهی این است که این‌گونه حوادث در تاریخ ماندگار شود.» (بیانات رهبر انقلاب،۳ شهریور ۸۴) حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) بانوی تمدن‌ساز تاریخ اسلام است که عامل پيروزی خون بر شمشير در کربلاست. ایشان هم در حادثه‌ی عاشورا و آن‌همه سختی و محن و هم در هدایت مجموعه‌ی به جا مانده از مخدرات اسیر، به‌عنوان یک ولی الهی آن‌چنان درخشید که نظیری در طول تاریخ برایش متصور نیست؛ چنان‌که بعد از وقایع عاشورا و در حوادث پی‌درپی دوران اسارت در کوفه و شام تا اربعین اباعبدالله(علیه‌السلام)، زینب سرآغاز دیگری برای حرکت اسلامی و پیشرفت تفکر اسلامی است که نقش مهمی در پیش بردن جامعه‌ی اسلامی به‌عهده داشت. «جوهر زنانه‌ی مؤمن» در وجود مبارک او، در کنار «شور عاطفه‌ی زنانه‌» این‌چنین رخ می‌نماید که عظمت و متانت قلب یک انسان مؤمن را در زبان صریح و روشن یک مجاهد فی‌سبیل‌الله نشان می‌دهد. زلال معرفتی که از قلب و زبان او بیرون می‌تراود و شنوندگان و حاضران را مبهوت می‌کند، با عظمت زنانه‌اش، بزرگان دروغین ظاهری را در مقابل او حقیر و کوچک می‌کند. «عظمت زنانه‌ی‌ او» یعنی مخلوطی از شور و عاطفه انسانی که در هیچ مردی نمی‌توان این عاطفه‌ی شورانگیز را پیدا کرد، اما زینب به آن مزین است. «متانت در شخصیت و استواری روح در زینب کبری (سلام‌الله علیها)»، حوادث خطیر و بزرگ را آن‌چنان در او هضم می‌کند که بر روی آتش‌های گداخته‌ی حوادث، شجاعانه قدم می‌گذارد، عبور می‌کند، آگاهی می‌بخشد و درس می‌دهد و بعد از شهادت حسين‌ بن علی(علیه السلام) که دنيا ظلمانی شده، دل‌ها، جان‌ها و آفاق عالم تاريک گرديده، او چون نوری تابان می‌درخشد.  آری! عاشورا بدون حضور زینب (سلام‌الله علیها)، آن حادثه تاريخی ماندنی نمی‌شد؛ چرا‌که شخصيت او در اين حادثه آنچنان بارز است، تو گویی او حسينی دیگر است در پوشش يک زن، در لباس دختر علی. نکته‌ی مهم و قابل توجه این است که ارزش و عظمت زينب کبرى‌(سلام الله علیها)، به خاطر موضع و حرکت عظيم انسانى و اسلامى او بر اساس تکليف الهى است. کار او، تصميم او، نوع حرکت او، به او اين‌طور عظمت بخشيد. هرکس چنين کارى بکند، ولو دختر اميرالمؤمنين (عليه‌السّلام) هم نباشد، عظمت پيدا مى‌کند. بخش عمده اين عظمت از اين‌جاست که اولاً موقعيت را شناخت– هم موقعيت قبل از رفتن امام حسين(عليه‌السّلام) به کربلا، هم موقعيت لحظات بحرانى روز عاشورا، هم موقعيت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسين(علیه‌السلام) را– و ثانياً طبق هر موقعيت، يک انتخاب کرد. در حقیقت اين انتخاب‌ها، «زينب» (سلام‌الله علیها)  را ساخت. 🖋آمنه عسکری منفرد @AFKAREHOWZAVI
🔻درسی از عقیله بنی‌هاشم ▪️نکته مهمی که حضرت زینب کبری سلام الله علیها در مجلس یزید بعد از کفر گویی این ملعون مطرح کرد قرائت این آیه قرآن بود که «ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذِينَ أَساؤُا السُّواى‏ أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ الله وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُنَ؛ ‌سپس پایان کار آنان که بد کردند این است که آیات خدا را تکذیب کرده و آن‌ها را مسخره می‌کنند.» (سوره روم، آیه ۱۰) ♦️این نکته مهمی است که نباید از آن غافل باشیم و تلنگری جدی است که عاقبت معصیت خدا، تکذیب آیات الهی و تمسخر آن را به همراه خواهد داشت و جا دارد که انسان مؤمن از این عاقبت بترسد. @howzavian_tehran
پرده نشینِ حماسه ساز نوشتاری به مناسبت سالروز وفات شهادت گونه عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) به قلم:حجت الاسلام والمسلمین امین بهرامی(شریعت شوشتری) برای مطالعه این یادداشت به پایگاه خبری اجتماعی آمال مراجعه بفرمایید. http://amalnews.ir/?p=5360 @howzavian_khuzestan
نویسنده کسی‌ست که نوشتن‌ را جبر می‌داند. و هم‌سنگر این جبرِ نوشتن، جبرِ اندیشیدن است. آنهایی که خوب می‌اندیشند، یقینا خوب می‌نویسند. و البته افرادی که خوب می‌نویسند، الزاما آدم‌های خوبی نیستند. ✍امیرحسن اوصالی @howzavian_zanjan
"برکات فردی و اجتماعی آیین اعتکاف در عصر انقلاب اسلامی" 🔻اعتکاف به رشد ایمانی، معنوی و اجتماعی فرد کمک کرده و در نهایت به بهبود شاخص‌های فرهنگی و دین‌مداری جامعه اسلامی منجر می‌شود و در روند روبه رشد انقلاب اسلامی نیز تاثیر مثبت می‌گذارد. 🔺متن کامل یاددشت محمدباقر مشکاتی را در خبرگزاری بین المللی ایکنا بخوانید🔻 https://iqna.ir/00HsGk @howzavian_westazarbaijan
"نیمی از قلبم"💔 ✍🏻 فاطمه تقی‌زاده به مناسبت شب رحلت حضرت زینب سلام الله علیها، شبکه تلویزیونی یک مستند پخش کرد که در آن یک آقای کشیش مسیحی صحبت می‌کرد که دو کتاب درباره حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهما نگاشته بود. نقش حضرت زینب را خیلی زیبا در کربلا توصیف کرد و نام کتاب هم از لحظه وداع حضرت با برادر وام گرفته بود. به راستی حضور فعال این دو بانو در جریان مهم تاریخی زمان خودشان باعث اثر گذاری هرچه بیشتر اون حادثه شد. شاید اگر زن نبودند، نویسنده‌ از کنار این حوادث به سادگی عبور می‌کرد. و همین حضور فعال، باعث تحقیق و نگارش درباره ایشان شده. این فرد به خوبی نقش حضرت زینب را در کربلا توصیف کرد و لحظات ورود بانو را به یاری برادر به تصویر کشید.کنجکاو شدم بیشتر از ایشون بدونم.در فضای مجازی جستجو کردم، این آقا مسلمان نیست ولی چون انسان آزاده‌ای هست و بر مدار فطرت حرکت می‌کنه، عمق تاثیر گذاری حرکت این بانوان را درک کرده و درباره ایشان دست به قلم شده.کریستوفر کلوهسی، کشیش کاتولیک و متولد آفریقای جنوبی است. نویسنده کتاب "فاطمه، دختر حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) " که به عنوان اولین کتاب جامع در مورد شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها، به زبان اروپایی و برگرفته از منابع اصلی عربی است. کتاب دیگر در خصوص حضرت زینب سلام‌الله علیها، به نام "نیمی از قلبم" هر دو کتاب را انتشارات گورگیاس چاپ کرده. ایشان در مراسم جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به خاطر نگارش این ۲ اثر به عنوان پژوهشگر برترِ بخش خارجی انتخاب شد. هدف و غرض از معرفی این آقا این بود که بگم، یک فردیه که مسلمان نیست ولی نکته جالب توجه، کِشش او به سوی حرکت عظیم این دو بانوی برجسته و اسوه اسلامی شیعی است و دست به قلم شدن او و نگاشتن اثری جامع از این دو بانوی گرانقدر هست، که الگوی همه انسانها و آزادگان عالم هستند. و این مطلب را کسی درک می‌کنه که تمدن پوشالی غرب رو دیده و نگاه جنسیتی اونها رو از نزدیک لمس کرده. کلوهسی : "در تقلای روزمره برای وفادار ماندن به هرآنچه که عادلانه، درست و اخلاقی است – لحظاتی که کربلای شخصی هر فرد محسوب می‌شود- [حضرت]فاطمه (س) و [حضرت]زینب (س) نمونه و الگوی کامل ایستادگی و شجاعت هستند." @AFKAREHOWZAVI
اشک‌هایت کوکب‌النور است ای بانوی ماه ای عبا بر سر کشیده در میان قتلگاه @shaeranehowzavi
شکست رژیم صهیونیستی، مقاومت فلسطین قهرمان میدان ▫️ رژیم صهیونیستی، با تمام توان نظامی و ادعاهای خود، هرگز نتوانسته در برابر اراده ملت فلسطین و مقاومت قهرمانانه حماس به اهداف خود برسد. اسرائیل که در یک سال گذشته قریب 45 هزار نفر از اهالی مظلوم غزه را به خاک و خون کشیده، هنوز از دستیابی به امنیت و آرامش عاجز است. این رژیم اشغالگر، با تمام جنایت‌ها و تخریب‌هایی که به بار آورده، همچنان در پیشبرد اهداف نظامی و سیاسی خود شکست خورده است. 🔸 حماس، با تکیه بر ایمان و اراده ملت فلسطین، توانسته تعادل وحشت را در میدان نبرد ایجاد کند. رژیم صهیونیستی آن‌قدر حقیر است که تنها از طریق حملات هوایی به کشتار مردم بی‌دفاع می‌پردازد و از ورود به درگیری‌های زمینی مستأصل است. این درماندگی به‌وضوح در عدم توانایی آن‌ها در تصرف حتی یک روستا در لبنان یا کنترل کامل بر مناطق فلسطینی مشهود است. 🔹 در هر جنگ و هر آتش‌بس، مقاومت فلسطینی‌ها پیام روشنی به جهانیان داده است: ایمان، استقامت، و اتحاد، قوی‌تر از تمام سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته دشمن است. هر بار که اسرائیل مجبور به آتش‌بس می‌شود، این حقیقت بیشتر آشکار می‌گردد که قدرت واقعی در دستان ملت‌های مقاوم است. سخنرانی‌ها و تصاویر منتشرشده از ویرانی‌های غزه، وجدان‌های جهانی را بیدار کرده و همدلی با ملت فلسطین را افزایش داده است. ▫️ رژیم صهیونیستی، که روزی خود را شکست‌ناپذیر معرفی می‌کرد، اکنون در برابر موشک‌های دست‌ساز و مقاومت مردم فلسطین، به زانو درآمده است. هر کودک آواره، هر مادری که عزیزش را از دست داده، و هر خانه‌ای که ویران شده است، شاهدی است بر این حقیقت که صهیونیسم، با تمام خشونتش، محکوم به شکست است. 🔸 این جنگ‌ها نه تنها قدرت مقاومت فلسطین را به جهانیان نشان می‌دهد، بلکه ضعف داخلی اسرائیل را نیز آشکار می‌سازد. اختلافات سیاسی، اعتراضات اجتماعی، و فشارهای بین‌المللی این رژیم را از درون متزلزل کرده است. اکنون حتی خود صهیونیست‌ها نیز به این باور رسیده‌اند که هیچ قدرتی نمی‌تواند اراده یک ملت مظلوم را بشکند. 🔹 این واقعیت که اسرائیل حتی با کشتار گسترده و بمباران‌های بی‌امان نتوانسته به اهداف خود برسد، گواهی بر عظمت و شجاعت ملت فلسطین است. مقاومت، به جهانیان یادآور شده که آزادی قدس و حقوق ملت فلسطین، اگرچه با سختی و خون به دست می‌آید، اما هرگز از مسیر تاریخ محو نخواهد شد.موسی آقایاری @howzavian_zanjan
♦️روشنفکر باشید؛ اما قبح خودکشی را لااقل نشکنید جالب‌تر این که یک خبرگزاری دینی و شیعی به نام شفقنا، بدون درنظر گرفتن گزاره‌های دینی، برای این‌گونه اخبار، پادویی می‌کند! 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا