دیکتاتوری غربی و بیحجابی اجباری
✅شاید شما هم مثل من دلتان میسوزد برای دختر نوجوانی که فطرت پاکش را خراب کرده و با آرایش و پوشش نامناسب و حتی بدون حجاب بیرون می آید! شاید شما هم می پرسید چرا؟ چرا این دختر بدحجابی را انتخاب کرده؟
رفتار آدمی از کجا سرچشمه میگیرد؟ چرا فردی شیوهای خاص برای پوشش، سخن گفتن، تحصیل یا کسب درآمد برمیگزیند؟
روانشناسان، دو عامل وراثت و محیط را در شکلگیری شخصیت مؤثر میدانند.
هرچند این نگاه – همچون بسیاری از مبانی علوم غربی – ناقص است و جای فطرت و اراده را خالی گذاشته، اما نمیتوان نقش محیط را در تربیت انسان نادیده گرفت. چه بسا حدیث گرانسنگ پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله) نیز بر همین تأثیر محیط ( و نقش اطرافیان) تأکید دارد که:
«كُلُّ مَولودٍ يُولَدُ على الفِطرَةِ ، و إنّما أبَواهُ يُهَوِّدانِهِ و يُنَصِّرانِهِ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر مولودى بر فطرت (توحيد) زاده مى شود و اين پدر و مادر او هستند كه وى را يهودى و نصرانى بار مى آورند.
🔹چرا یک دختر نوجوان – که نه از سیاست سررشته دارد، نه فرهنگ را به درستی میشناسد و نه توان نقد و بررسی گزارههای دینی را دارد – به سمت بیحجابی یا بدحجابی کشیده میشود؟
او مجبور است!
مجبور به واسطه جبر محیط، نه جبر فلسفی، بلکه جبری ناشی از یک دیکتاتوری، دیکتاتورهایی که اجازه فکر و اندیشه را به او نمیدهند!
جامعه است که او را به این سو میراند. برخی از مسئولان که مانع اجرای کامل قانون حجاب و عفاف شدهاند، در واقع او را به زور به این راه کشاندهاند. همان تریبونداران به اصطلاح نواندیش – از محقق داماد و غرویان و ایازی گرفته تا باهنر، ضرغامی و مهاجرانی و خود آقای دکتر! – کسانی که شعار «آزادی انتخاب» سر میدهند، در عمل خود دیکتاتورهایی هستند که ذرهای به آزادی فطری این نسل احترام نمیگذارند.
آبشخورشان هم #غرب است، همان اندیشهی غربی که خود مانند ... در گِل مانده!
غرب یعنی اندیشه مقابل اسلام ، ذات این اندیشهی شیطانی، دیکتاتوری است ، چون میداند اگر عقل انسان به حرکت بیفتد به عبودیت خدا میرسد.
چون (العقلُ )ما عُبِدَ بِهِ الرَّحمنُ وَ اكتُسِبَ بِهِ الجِنانُ !
آنان اجازه نمیدهند این طفل معصوم، آزادانه عفاف را برگزیند، آزادانه حیا را انتخاب کند.
حتی ده سال بعد، وقتی از دانشگاه فارغالتحصیل شد، مجبور است «روابط آزاد» را انتخاب کند، نه «خانواده» را – باز هم تحت تأثیر همان جبر اجتماعی و محیطی.
کاش این نواندیشان – که اندیشههای غربی تا مغز استخوانشان نفوذ کرده – یکبار مردانگی به خرج داده و لااقل «مزایا و فواید حجاب» را نیز برای مخاطبانشان بازگو میکردند.
آنیگاه معلوم میشد چند درصد از این نوجوانان و جوانان، «بیحیایی و جلوهگری» را برمیگزینند.
کاش اینها یکبار به جای ما در میزهای مشاورهٔ مدارس و پارکها مینشستند تا کمی به این سؤال فکر کنند: «حاج آقا من خیلی دوست دارم با حجاب باشم ولی وقتی باحجابم احساس میکنم همکلاسیهام... احساس میکنم معلمم... احساس میکنم دخترخالههام...».
آقایان دیکتاتور این احساس را شما بهوجود آوردید! وگرنه قانون حجاب و عفاف بستر را فراهم میکرد برای انتخاب آزادانهٔ حیا، انتخاب آزادانهٔ عفاف.
#حجاب
✍مجیدابطحی
#نویسندگان_حوزوی_آذربایجان_شرقی
@howzavian_eastazarbaijan
📌 نفوذ معلول است نه علت
✍ سید مهدی موسوی
معلول نفوذ
«نفوذ» یکی از آسیبهای بسیار مهم در هر نظام سیاسی و اجتماعی است. این پدیده در لایههای گوناگونی از جامعه بروز مییابد؛
✔️گاهی در ساختارهای اجتماعی و اقتصادی،
✔️گاه در عرصههای فرهنگی و هنجاری،
✔️و گاه در لایههای فکری و اندیشهای جامعه.
نفوذ در لایههای فکری و اندیشهای بسیار مهمتر و خطرناکتر است. زیرا زمانی که یک اندیشه یا فرهنگ بیگانه وارد جامعهای شود، آن جامعه را با نوسانات فکری و فرهنگی مواجه میسازد، توازن و تعادل آن را بر هم میزند و زمینهی اختلال در ساختارها عمومی و نظام محاسباتی را فراهم میکند.
اختلال در دستگاه محاسباتی، در نظام معنایی و فرهنگی، و به تبع آن در ساختارهای اجتماعی، از مهمترین کارویژههای جریانهای نفوذ و عوامل نفوذی است؛ هدف آنها این است که تصمیمگیری صاحبان قدرت و اندیشه را مختل کنند، برنامههای آنها را ناکارآمد نمایند و طرحهایی نادرست و نامتناسب با اقتضائات فرهنگی و اجتماعی کشور ایجاد کنند.
ابرقدرتها، بهمنظور پیشبرد سیاستهای خود، از ابزارهایی چون نفوذ و دیپلماسی عمومی بهره میبرند. در دوران استعمار نو و جنگ شناختی، استفاده از مهرههای نفوذی و رسانهها نقشی بسیار مؤثر دارد. رسانهها و عناصر نفوذی معمولاً بهصورت منافقانه در ساختارها و مراکز تصمیمگیری نفوذ کرده و در روند عمومی جامعه اختلال ایجاد میکنند؛ گاه تصمیمهایی اتخاذ میشود که با مصالح واقعی کشور همخوانی ندارد و سیاستهایی تدوین میشود که با نیازها و شرایط جامعه سازگار نیست.
بنابراین، مأموریت اصلی عناصر نفوذی، برهمزدن تعادل اجتماعی، کاهش اعتماد عمومی و ایجاد تغییر در نظام محاسباتی جامعه است.
علت نفوذ
اما در اینجا باید پرسید: هرچند «نفوذ» خود علت بسیاری از اختلالها در توازن جامعه و نظام طراحی کشور است، اما در واقع، خودِ نفوذ معلول علتهای عمیقتری است.
ریشهی اصلی نفوذ را باید در ضعف درونی و کاستیهای ساختارهای فکری و فرهنگی جامعه جستوجو کرد.
به بیان دیگر، نفوذ تنها زمانی میتواند مؤثر واقع شود که جامعه از درون دچار ضعف فرهنگی و فکری باشد، یعنی نظام اندیشهای قدرتمند و دستگاه فکریِ مستقل در آن شکل نگرفته باشد، و جامعهای منفعل بهجای جامعهای پویا و خلاق پدید آمده باشد.
در نبودِ نظام فکری منسجم و در شرایط تشتت میان جریانهای دینی، مذهبی و علمی، جریان نفوذ میتواند از این گسلها و شکافها بهرهبرداری کرده و در عزم و ارادهی عمومی تزلزل ایجاد کند. در واقع، گسلهای اصلی جامعه همان تفرقهها، تشتتها و تفسیرهای متعارضی هستند که گاه به نام دین، انقلاب، انقلابیگری یا منافع ملی ارائه میشوند. این اختلافها، بزرگترین عامل ضعف درونی و زمینهساز اصلی نفوذ در لایههای فکری و تصمیمسازی نظاماند.
راهحل اساسی این است که در سطح کلان، جبههای متحد، فکری، فلسفی و الهیاتی قدرتمند شکل گیرد؛ جبههای که بر پایهی منطقی واحد، ذیل فلسفهای مشترک و در چارچوبی اجتهادی و روشمند حرکت کند و جامعه را به سوی یک گفتمان مرکزی واحد هدایت نماید.
در نتیجه، علت اصلی موفقیت نفوذ را باید در فقدان نظام فکری مستحکم، ضعف در انسجام اندیشهای، و پراکندگی میان نیروهای انقلابی و وابسته به نظام دانست. هنگامی که تشتت و چندصدایی حاکم شود، سخنان و تفسیرهای گوناگون مردم را دچار حیرت و سرگردانی میکند و در چنین فضای غبارآلودی، جریانهای انحرافی میتوانند از آب گلآلود ماهی بگیرند و جامعه را به مسیر مطلوب خود بکشانند.
فعال کردن گسلها، زمینه ساز موفقیت جریان نفوذ
بر همین اساس، دشمنان برای آنکه بتوانند عوامل نفوذی خود را در فضای جامعه تقویت کرده و فعالیتهای آنان را به نتیجه برسانند، تلاش میکنند گسلهای معرفتی را در جامعه فعال کنند.
به این معنا که اقلیتهای معرفتیِ حاشیهنشینِ خارج از گفتمان رسمی را برجسته میسازند، آنها را تقویت میکنند و با بزرگنمایی سلبی یا ایجابی دیدگاههایشان، در گفتمان رسمی و فرهنگ غالب جامعه ایجاد تردید و تشکیک مینمایند.
آنان به نام دین، انقلاب و انقلابیگری، تفسیرهای تند، افراطی و غیرمنطقی را در جامعه ترویج میدهند تا در مرحلهی بعد، عوامل نفوذیِ خود را بهعنوان «نسخهای متعادل و میانهرو» معرفی کنند و به این وسیله، مردم را از ترس جریانهای افراطی بهسمت جریانهای انحرافی سوق دهند.
این دوگانهی افراط و تفریط، تخریب و تقدیس و چپ و راست، از خطرناکترین دامهایی است که میتواند انسجام فکری و فرهنگی یک جامعه را تهدید کند.
ازاینرو، در مسئلهی نفوذ باید نسبت به این دوگانهها هوشیار بود. راهِ مقابله، خروج از این قطببندیهای ساختگی و بازگشت به گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است؛ گفتمانی که بر پایهی عقلانیت، معنویت و عدالتطلبیِ واقعی استوار است.
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔖 شرط برتری عالم بر جاهل چیست؟
📝 اگر رهرو راه علم با فهمیدن یک مطلب، در درگاه وحی و مفسران وحی متواضعتر و خاکسارتر شد، خود را مهیای نوشیدن از سرچشمه معرفت و حقیقت کرده است «وَ سَقَاهُمْ رَبُّهُمْ شَرَابًا طَهُورًا یَعنِی سَیِّدهُم عَلِیَّ بنَ اَبِی طَالِب علیهالسلام» و همین خاکساری، راه درونیِ فراگیری علم است!
✍️ یادداشت آقای علی گلستانی را با موضوع ضرورت پیوند علم و ولایت بخوانید در:
🌐 https://hawzahnews.com/xffL4
#پویش_نوشتن
#اخلاق_رسانه
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔻جهاد در موضعگیریها
✍️احمدحسین شریفی
امیرمؤمنان علیه السلام در ضمن سخنانی (که در حکمت ۳۱ در نهج البلاغه آمده است) «صبر» و «یقین» و «عدل» و «جهاد» را به عنوان ارکان و پایههای چهارگانه «ایمان» ذکر میکند و سپس هر کدام از این چهار پایه را به چهار شعبه تقسیم میکند.
«موضعگیری صادقانه» یا «صداقت در موضعگیری» (الصِّدْقِ فِي الْمَوَاطِنِ) را در کنار «امر به معروف» و «نهی از منکر» و «مرزبندی با فاسقان» به عنوان یکی از شعب چهارگانه جهاد ذکر میکند.
«صدق در مواطن» یعنی اینکه صادقانه در همه میادین معنوی و اجتماعی و سیاسی حاضر شدن. یعنی کسی که در مواقع حساس، در موقعیتهای هزینهدار، در بزنگاههای تاریخی و به طور کلی در موضعگیریهای سیاسی و اجتماعی صداقت داشته باشد، از زمره مجاهدان فی سبیل الله است. و کسی که در بزنگاههای سکوت کند و رفتار یا گفتاری خنثی داشته باشد، یا در موضعگیریها بیصداقتی داشته باشد و به اصطلاح یکی به نعل بزند و یکی به میخ، نه تنها اهل جهاد فی سبیل الله نیست؛ که باید در ایمان خود شک کند. زیرا بر اساس این سخن حکمیانه امیرمؤمنان علیه السلام، یکی از مهمترین پایههای ایمان را از دست داده است.
آن حضرت در سخن دیگری نیز در پاسخ سؤال صعصعة بن صوحان که پرسید: «أَيُّ النَّاسِ أَصْدَقُ؟؛ راستگوترین مردمان کیست؟» فرمود: «مَنْ صَدَقَ فِي الْمَوَاطِنِ؛ کسی که در مواطن صادق باشد»
@Ahmadhoseinsharifi
#پویش_نوشتن
#اخلاق_رسانه
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
.
💠 امام بسیج
🔗 متن کامل
https://farsnews.ir/howzavian_fars/1764406962647229740
#پویش_نوشتن
#اخلاق_رسانه
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
امام جمعه مردمی طراز انقلاب اسلامی
✍️علی محمدی هوشیار
پس از انقلاب اسلامی، نقش امامجمعه دیگر محدود به خطبه و حضورهای نمادین نیست و این جایگاه مهم؛ مسئولیتی اجتماعی، فرهنگی و حتی مدیریتی دارد.
اگر پیش از انقلاب، امامجمعه را یک چهره مذهبی محدود به مصلی می دانستند، امروز از جایگاه امامت جمعه توقعات دیگری دارند.
امام جمعه انقلاب اسلامی باید مسأله شناس و مسأله یاب، همراه واقعی مردم و هدایتگر فرهنگی شهر باشد، نه صرفاً تولیدکننده تصاویر احساسی یا حرکات نمایشی!
گاهی شاهد اقدامات نمایشی و شعاری، هرچند با نیت خیر هستیم، که تمامی اینها در دراز مدت نتیجه برعکس میدهد. مثلا امامجمعهای عکس جوشکاری از خود منتشر میکند، یا دیگری روی ماشین تویوتا ایستاده و خطبه میخواند، یا حضورهای مشابه دیگری که تنها قاب متفاوت میسازند اما معنای عمیق اجتماعی ندارند.
اینجا مردم حق دارند بپرسند: «این کارهای نمایشی شما دقیقاً چه مشکلی از ما حل میکند؟»
تفاوت عصرها همینجاست.
امامجمعه طراز مردمی در انقلاب اسلامی، باید فراتر از قابها، با شناخت واقعی از دردها و مسائل شهر، با تحلیل دقیق و حضور مؤثر و مسئولانه، نقشآفرینی کند. اگر اینگونه شد؛ مردم در چنین امامجمعهای نه یک سلبریتی مذهبی، بلکه یک همراه آگاه، متفکر و پاسخگو را جستجو میکنند.
#نویسندگان_حوزوی_زنجان
@howzavian_zanjan
🔸خودمونی
✍️ جواد جعفری
چندی پیش با دوستی که در آلمان مشغول تحصیل است گفتوگو میکردم. از فضای علمی دانشگاههایشان برایم میگفت و من واقعاً متعجب شدم. بیش از همه وقتی بود که فهمیدم رابطهای جدی با هگل ندارند؛ گویی هگل را بیشتر متفکری تاریخگذشته میدانند. این برایم عجیب بود، چون همیشه حس میکردم زبان جهان امروز هنوز از میان گفتوگوهای همین فیلسوفان میگذرد.
حیرتم زمانی بیشتر شد که در میانهی بحثها از «لوح محفوظ» و نسبت آن با زبان صحبت کرد. برایش تقسیم فقه به اکبر و اوسط و اصغر را فرستادم و این بخش برایش بسیار جذاب بود. همانجا بهتر فهمیدم که احیای تراث فقط مسئلهای درونی یا طلبگی نیست؛ در بعضی فضاهای علمی جهان واقعاً مورد توجه و نیاز است.
بهنظرم جهان جدید، در عمق خود، هنوز دنبال حقیقت است با اینکه میداند حقیقت هیچگاه بهطور کامل به دست نمیآید. شاید همین نرسیدن است که جهان را زنده نگه میدارد؛ چون اگر رسیدن قطعی بود، معنا تمام میشد. در میان این جستوجو، انسانهایی هستند که میخواهند با جهان دیالوگ کنند، نه اینکه فقط آن را تماشا کنند.
از سکوتی که زبانهای انسان از آن پدید آمد، دوباره به سکوت بازمیگردیم. میان این دو سکوت، عرفان، فلسفه، اصول و منطق شیعه ظرفیتهاییاند که میتوانند در مقیاس جهانی الهامبخش باشند. حقیقتها، هرچند در کثرت پراکندهاند، در نهایت به یک واحد میرسند.
قصد ندارم آن جهانی حرف بزنم؛ سخنم دربارهی جهانِ کثرات است جهانی که از همین تجربههای کوچک ساخته میشود. تجربههایی که اگر درست دیده شوند، راههایی فراتر از درس و دانشگاه نشان میدهند.
#پویش_نوشتن
#اخلاق_رسانه
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔰 فقیهِ وفادار
🔹 «آیتالله محمدعلی اراکی»، از برجستهترین فقهای نسل شاگردان آیتالله حائری یزدی، در زمره شخصیتهایی بود که صلابت علمی را با وفاداری عمیق به خط امام خمینی و آرمانهای انقلاب اسلامی پیوند زد.
🔹 ایشان فروردین ۱۲۷۳ش در اراک چشم به جهان گشود و از همان آغاز زیست علمی خود در متن تحولات حوزه اراک و سپس قم قرار گرفت.
🔹 نزديك به سه دهه، امامت جماعت در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم و اقامه نماز جمعه، نشانهای از نگاه اجتماعی و مسئولانه ایشان به فقه بود؛ نگاهی که در مواضع صریحش علیه سیاستهای خلاف شرع دوره پهلوی و در همراهی صادقانهاش با نهضت امام خمینی تبلور یافت. تنفیذ اجازات امام و اعتماد ویژهای که به او ابراز میشد، نشانهای از پیوند فکری و معنوی میان آنان بود.
🔹 پس از رحلت امام و سپس درگذشت دیگر مراجع بزرگ، ارجاع مقلدان به آیتالله اراکی، جلوهای دیگر از نقش او در تداوم مسیر انقلاب بود؛ نقشی که با تواضع کمنظیرش در پذیرش مرجعیت همراه شد.
🔹 ایشان سرانجام در ۸ آذر ۱۳۷۳ رحلت نمود و حوزه قم، آخرین حلقه از نسل مؤسس و وفادار به خط امام را بدرقه نمود؛ نسلی که دین، اخلاق و انقلاب را در یک مسیر واحد معنا میکرد.
#آیتالله_اراکی
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
پیام پدرانهی رهبر
حوریه طبیبیان
متن کامل در صفحه رسمی نویسندگان حوزوی در خبرگزاری فارس
https://farsnews.ir/howzavian_fars/1764406651350304793
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🔰انحرافات متراکم؛ جنگ علیه دین
✍️ حجت الاسلام دکتر محسن رضایی
🔺در روزهای گذشته برخی تفکرات سخیف و باطل از بعضی از اعضای مجمع محققین و مدرسین در فضای مجازی منتشر شد که واکنش به جا و شدید برخی از اساتید و فضلای حوزه علمیه را در پی داشت.
🔺مروری بر برخی از نظرات و دیدگاههای اعضای این مجمع و همچنین برخی از همفکران حوزوی آنها نشان میدهد انحرافات عقیدتی، فکری و سیاسی این افراد بسیار عمیقتر و گستردهتر از آن چیزی است که بسیاری تصور میکنند.
🔻پرداختن به همه انحرافات فکری این گروه، مجال وسیعی میطلبد اما در این نوشته تنها به برخی از اعتقادات و دیدگاههای انحرافی و باطل این افراد اشاره میشود:
➖انکار عصمت انبیاء(ع)
➖انکار عصمت پیامبر اکرم(ص)(در امور شخصی و حکومتی)
➖انکار عصمت امام علی(ع)(در امور شخصی و حکومتی)
➖انکار شهادت حضرت زهرا(س)
➖انکار بیعت اجباری از امام علی(ع)
➖رد توطئه سقیفه و کنار گذاشتن حضرت علی(ع)
➖شبههافکنی پیرامون زیارت عاشورا
➖تکرار شبهات وهابیت در مورد توسل
➖انکار ولایت سیاسی پیامبر اسلام
➖انکار مقام قُدسی و الهی اهل بیت(ع)
➖تعریف جایگاه زمینی و دنیایی برای ائمه(ع)
➖زیر سوال بردن بیعت اجباری از امام علی(ع)
➖نفی انتصاب امام علی(ع) از سوی پیامبر(ص) و تاکید بر انتخاب مردمی
➖توهین به امام رضا(ع)
➖ادعای عدم تحریف تورات و انجیل
➖اعتقاد به طهارت سگ
➖اعتقاد به طهارت کافر
➖حمایت از ترویج موسیقی و تکخوانی زنان
➖توهین به امامین انقلاب
➖توجیه و دفاع از دیدگاه پاپ سابق در حمایت از همجنسبازان
➖نفی ولایت پدر بر دختر برای ازدواج
➖مخالفت با اعدام مفسدین و محاربین
➖انکار ارتباط گناهان با قطع نعمات الهی
➖جایزشمردن نگاه نامحرم به زنان بیحجاب
➖ترویج دیدگاههای فمینیستی
➖تاکید بر بشری بودن حکومت
➖ترویج سکولاریسم و دفاع از دوگانگی بین دین و حکومت
➖ترویج حجاب اختیاری و تخریب و تضعیف حجاب شرعی
➖تسرّی نگاه عرفی به احکام دین
➖تسرّی مبانی غربگرایانه به فرآیند اجتهاد
➖زیر سوال بردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر
➖تخریب جایگاه ولی فقیه
➖توهین به ائمه جمعه
➖تشبیه نظام اسلامی به حکومت بنیامیه و بنیعباس
➖حمایت از اغتشاشات زن، زندگی، آزادی
➖هجمه به نیروهای نظامی و امنیتی
➖حمایت از موتورسواری زنان
➖حمایت از فتنهگران 88
➖حمایت از محاربین و مفسدین فیالارض
➖مقصّر جلوه دادن نظام اسلامی در مقابل آمریکا
➖تاکید بر انفعال نظام در برابر آمریکا و دادن امتیاز به آن
➖حمایت از کشور اسرائیل در قالب حمایت از دو کشوری(فلسطین و اسرائیل)
و ...
🔺این حجم از انحرافات انباشته شده و متراکم مسالهای عادی و طبیعی نیست بلکه نشان میدهد این گروه سکولار در مراکز پیرامونی حوزه، با سوء استفاده از فضای آزاداندیشی، در طول سالهای گذشته جنگی فکری و عقیدتی علیه دین و نظام اسلامی به راه انداخته و در صدد ارائه دینی تحریف شده و غیر اصیل به جامعه است.
🔺آزادی بیان و آزاداندیشی قواعد و اصولی دارد و هدف از آن رشد علم، نخبگان و به تبع آن جامعه است لذا هیچ انسان عالم، فهیم و فرهیختهای مخالف آزاداندیشی نیست اما آنچه در عمل از این گروه مشاهده میشود ماهیتاً متفاوت و متضاد با آزاداندیشی و رشد فکری و تقویت فرهنگ دینی در جامعه است.
🔺هر «دیندار با غیرتی» با دیدن این انحرافات نمیتواند زبان به کام بگیرد و سکوت کند. اعلام موضع به خصوص از سوی عالمان و بزرگان دین نسبت به انحرافات و شبههافکنیهای این متلبّسین به لباس روحانیت، وظیفهای دینی است که خداوند بر عهده علما نهاده است:
🔹قال رسول الله(ص): إِذَا ظَهَرَتِ اَلْبِدَعُ فِي أُمَّتِي فَلْيُظْهِرِ اَلْعَالِمُ عِلْمَهُ فَمَنْ لَمْ يَفْعَلْ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّهِ: زماني كه در امتم بدعتها هويدا گشت بر عالم است كه علم خويش را آشكار كند، و هر کس به آن عمل نكند لعنت خدا شامل او میشود.
🔺بیتفاوتی در برابر این پروژه که در صدد آلودهکردن معارف اهل بیت(ع) از سرچشمه آن یعنی حوزه علمیه است، پیامدهای ناگواری دارد.
🔺هر چند در روزهای اخیر واکنشهایی نسبت به این انحرفات صورت گرفت اما هیچ نشانهای از سوی این گروه که دلالت بر توبه و بازگشت از مسیر انحرافی باشد دیده نمیشود بلکه مطالب منتشر شده از سوی آنها در روزهای اخیر نشاندهنده ادامه مسیر سابق توسط این افراد است.
🔺اما نکته پایانی و قابل تامل اینکه آیا «مسجد ضرار» که در زمان پیامبر اکرم(ص) توسط منافقین برای توطئه در جامعه مسلمین تاسیس شد و به دستور رسول خدا(ص) تخریب گردید، تنها یک نمونه تاریخی بود که قابل تکرار نیست یا اینکه در زمان ما نیز توسط چنین جمعی در حوزه علمیه میتواند مصداق پیدا کند؟ این سوالی است که بیش از همه مسوولین و مدیران محترم حوزه علمیه و بزرگان دین باید به آن پاسخ دهند.
#پویش_نوشتن
#اخلاق_رسانه
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
در باب تصویر شهید «نیلوفر قلعهوند» در رسانهی رهبری
✍️امیرحسن اوصالی
▪️ایتا دارد به جای ترسناکی تبدیل میشود؛ جایی که عدهای با مغزهای کوچک و دهانهای بزرگ، در توهّم دینداری خود چنان منقبض میشوند که دایرهشان آنقدر تنگ میگردد که سرانجام نقطهی آن بیرون میزند! این تنگنظری تا آنجاست که «شهید» را نیز دیگر از جمع خود نمیدانند!
▪️فرض کنید آن عکس را سانسور میکردند یا مثلاً تصویری پرسنلی میگذاشتند؛ آیا میتوان حقیقت انسانها را هم سانسور کرد؟ میتوان یک عمر زندگی انسانی را صرفا با پوششی تصنعی بپوشانیم؟ صداقت ایثار را میتوان نادیده گرفت؟ نام او را میتوان از لیست شهدای جنگ ۱۲روزه خط زد؟ گویا عدهای جای خدا نشستهاند... .
▪️به باور من، انتشار تصویر شهید «نیلوفر قلعهوند» در رسانهی رهبری امتداد یک "اندیشهی راهبردی" است؛ چراکه اگر دشمن حمله کند، میان باحجاب و ضعیفالحجاب فرقی نمیگذارد.
بمب و موشکهای اسرائیل همه را نشانه میگیرند! و این، نشانهی حقیقتِ یک انقلاب است که از هر قشر و اندیشهای در مسیر اعتلای آرمان خود، شهید تقدیم کرده است.
▪️دامن زدن به یک امر درونی و خلق دوگانهی کاذب در شرایط فعلی، مارا ناخواسته به مسیری میکشاند که "اتحاد" و "همبستگی" را تحتالشعاع قرار میدهد.
اتحاد شکلگرفته شده در برابر دشمن را نباید فدای یک مسئلهی نا اولویت کرد. (البته ناگفته نماند که حجاب یک واجب دینی است و بیحجابی هم حرام شرعی و سیاسیست؛ اما کیفیت مواجههی رسانهی رهبری با شهید "قلعهوند" در موضع معرفی یک شهید و بزرگداشت فداکاری و شهادت یک ایرانی مسلمان در حملهی متجاوزانهی اسرائیل است نه تایید یک منکر و نفی وجوب حجاب.)
@paragraph_osali
#نویسندگان_حوزوی_زنجان
@howzavian_zanjan