file_35019.mp4_vtovbot_421104507.opus
زمان:
حجم:
26.21M
#مناظره
🔘مناظره حجت الاسلام حامد کاشانی با حجت الاسلام سلیمانی اردستانی
▫️موضوع: مظلومیت و شهادت حضرت زهرا؟
#مرگ_بر_اسرائیل
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN_kerman
.
خطر تحریفِ سخنان رهبر
نوشته ای از حجت الاسلام عباس بابایی
متن کامل:
https://farsnews.ir/howzavian_fars/1764567365581287062
#پویش_نوشتن
#اخلاق_رسانه
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی71
❌ احتجاج علمی علیه ذوقیات اردستانی
🔹 در مناظره اخیر با موضوع شهادت حضرت زهرا سلاماللهعلیها، حجتالاسلام حامد کاشانی بار دیگر نشان داد که علم، حلم و ادب چگونه میتواند شمشیری برنده در برابر ادعاهای بیپایه باشد.
🔹 اردستانی، نماینده جریان نواندیشی دینی، در همان دقایق نخست مناظره وقتی ادعا کرد روایت شهادت حضرت زهرا تنها بر شواهد عقلی مبتنی است، بلافاصله در برابر استدلالهای تاریخی و روایتهای معتبر شیعه و سنی رنگ باخت. کاشانی با مستندات روشن، ضعف مبنایی و ناتوانی او در ارائه شواهد مستند را بیرحمانه آشکار کرد!
🔹 مدیریت هوشمندانه گفتگو از سوی کاشانی اجازه نداد اردستانی با کلیگویی یا فرار از بحث، خود را از تنگنای استدلال رها کند. تلاشهای اردستانی برای توجیه ادعاهای ذهنی و ذوقی، با پاسخهای مستدل کاشانی فرو ریخت و مشخص شد که هیچ پشتوانه علمی و تاریخی ندارد.
🔹 حجتالاسلام کاشانی، بدون هیچ تندی و با رعایت کامل ادب، نشان داد که جریان سکولار حوزوی و نماینده آن یعنی اردستانی، فاقد ظرفیت علمی برای دفاع از مواضع سست خود است.
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
گمشدهای به نام وحدت حوزه و دانشگاه
✍️طاهره قادری
در نظام اسلامی علم و دین پا به پا باید حرکت کند. وحدت حوزه و دانشگاه معنایش این است که حتما باید تخصص های حوزه یی در دانشگاه و تخصص های دانشگاه در حوزه دنبال شود (امام خامنه ای ۲۹/۶/۱۳۶۸)
وحدت حوزه و دانشگاه عبارت از این است که ما این دو کانون علمی، این دو مرکز تعلیم و تعلم را از لحاظ اخلاقی حاکم بر آنها از لحاظ سیستم و سازماندهی حاکم بر آنها و از لحاظ برخی از محتواها به هم نزدیک کنیم.(امام خامنه ای ۲۶/۹/۱۳۶۴)
هدف مهم و ضروری از وحدت حوزه و دانشگاه، رسیدن به جامعه اسلامی است. حوزه و دانشگاه به مانند دوبال پرواز برای فرهنگ و علم کشور هستند که عمل کردن آنها در یک طریق ، ایران را در مسیر رشد و تعالی قرارمی دهد. شهید مفتح بنیانگذار مجمع علمی اسلام شناسی نیز بر این باور بود که اگر چه حوزه و دانشگاه هر یک اهداف، برنامهها و کارکردهای خود را دارند اما میتوانند با نگرشی همراه با احترام و اعتماد متقابل، با یکدیگر ارتباط داشته باشند.
این دو نظام آموزشی اگر به جای نفی و طرد همدیگر به درک و تقویت متقابل با باطنی از اعتماد و اطمینان بپردازند، هر دو میتوانند برای رشد علم و فرهنگ کشور تقویت کننده و تکمیل کننده ی همدیگر باشند.
کاربردی کردن این وحدت نیازمند اجرای چند موضوع مهم است؛
۱) نیاز به داشتن طرح جامع و ارتباط و تبادل متقابل علمی و فرهنگی و ایجاد هیأت های اندیشه ورز فعال برای رفع معضلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و از همه مهمتر ارتقا روح سیاست اسلامی در حوزه و دانشگاه.
۲) نیاز به حضور اساتید مذهبی به جهت ضرورت پاسخدهی به ذهن کنجکاو و تشنه دانشجو در دانشگاه تا آنها را از ژرفای علوم نافعه اسلامی و انسانی سیراب کرده تا دچار کج فهمی و بد فهمی دینی نگردند. که البته ما باید درین بخش مهم و ضروری به فهمی مشترک از دین میان حوزه و دانشگاه رسیده باشیم.
۳) نیاز به ایجاد فضاهای دوستی و محبت بین حوزه و دانشگاه، بین طلبه و دانشجو، که خود در جهت تحکیم روابط بسیار موثر خواهد بود.
۴)نگاه هوشمندانه و آمادگی برای مبارزه با تفکرات تفرقه ساز دشمنانِ حوزه و دانشگاه برای جدا سازی این دو کانون مهم تعلیم و تعلم.
به نظر میرسد پیدا کردن این گمشده تنها توسط ذهن های بیدار و تکلیف محورِ عرصه علم و فرهنگ جامعه اسلامی هم در حوزه و هم در دانشگاه صورت می پذیرد.
#دانشگاه
#حوزه_علمیه
#طلبه #دانشجو
#اخلاق_رسانه
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
شعری در شکوه شهیدانهی دانشمند شهید فخری زاده
بازنشر محتوای کانال شاعران حوزوی در فارس تعاملی
https://farsnews.ir/howzavian_fars/1764568957165166258
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
▫️#یادداشت | مدرس در برابر استبداد توسعهطلب
پس از مشروطه، در حالیکه گفتمان غربمحور بر فضای اجتماعی ایران چیره شد، شهید آیتالله مدرس پرچم مبارزه با استعمار را برافراشت و با دفاع از هویت دینی و ملی، مانع استحاله فرهنگی و وابستگی شد.
🔗 متن کامل یادداشت
🔘@tasnimhowzeh | تسنیم
نویسندگان حوزوی
#بانک_صفحات_نویسندگان_حوزوی (۲) ۱۹۱. علی حیدری ۱۹۲. سجاد انجم شعاع ۱۹۳. سیدمحمد طباطبائی ۱۹۴. مرتض
.
✔️ بانک صفحات نویسندگان حوزوی 👆بروزرسانی شد
🔅شناسایی 267 کنشگر حوزوی در شبکه پیام رسان ایتا
#پویش_نوشتن
#اخلاق_رسانه
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
🌻نخبگان، استادان و دوستانتان را به #نویسندگان_حوزوی دعوت کنید.👇
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔴 قمار بر سر فرهنگ!
✔️ احسان توکلیان فرد، نویسنده حوزوی نوشت: اگر جنگ کوتاه بود، شاید این "عقبنشینی فرهنگی" توجیهپذیر بود. اما در یک نبرد طولانی، آنچه حرف اول را میزند "استقامت" و "پایداری مبتنی بر باور" است.
🔗 متن کامل در صفحه نویسندگان حوزوی درخبرگزاری فارس
https://farsnews.ir/howzavian_fars/1764597665640539785
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
.
صنعت بازی در انتظار فقه فعال
https://farsnews.ir/howzavian_fars/1764699274808366889
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
💠 دو درس از جلال
✍️حجت الاسلام عبداله جلالی
جلال آلاحمد نه فقط نویسنده و منتقدی تیزبین بود، که صدایی شد برای آنانی که باور داشتند تسلیم ــ چه در برابر ایدئولوژیها و چه در برابر قدرتمندانی که فضای عمومی را تعیین میکنند ــ آخرِ راه نیست.
جلالِ آلاحمد، در میانِ موجِ تحلیلها و گزارههای زمانهاش، بارها و بارها بر امکانِ ایستادن در برابر زورگویان تأکید کرد. واین دعوتیست اخلاقی و سیاسی برای نه گفتن روشنفکران عصر حاضر به استعمارِ فکری که در لباسِ روشنفکریِ محافظهکار یا تسلیمپندار رخ مینماید.
او به ما میآموزد که تسلیمپنداریِ جمعی ــ آن توهم که «با اینها نمیشود درافتاد» ــ محصولِ ارزیابیهای نادرست و شتابزده است. جلال نشان میدهد که تسلیمِ فردی و اجتماعی اغلب راهی است که قدرتمندان برای عادیسازی وضع موجود برمیگزینند؛ راهی که نهایتاً منجر به فروخفتن توانِ مطالبگی و کاهشِ امیدِ جمعی میشود. از همینرو کلام او همواره پُر از فراخوان به شهامتِ فکری و مقاومتِ سازمانیافته بوده است.
در مقامِ روزنامهنگاری و رسانهای، بازخوانی نصایحِ جلال دو کارکرد مهم دارد: نخست، تشویق نخبگانِ فرهنگی و رسانهای به نفیِ خودسانسوری و تقابلِ نقدآمیز با ناهمواریهای قدرت های جهانی؛ دوم، ترغیبِ عامه جهان به بازپسگیریِ حسِ مؤثرِ حضور در عرصه بین الملل — اینکه اعتراض و ایستادگی در مقابل ظلمه تاریخ صرفِ یک آرمانِ دورافتاده نیست، بلکه ابزارِ تغییرِ ممکن است.
یادآوریِ این نکته نیز ضروری است که مبارزه با «گردنکلفتهای عالم» راهبرد تقابلی با آنانی است که بهنامِ روشنفکری، سازِ سازش میزنند یا ناامیدی را ترویج میکنند؛ اینان بیآنکه بدانند، به حفظ وضع موجود ظالمان جهانی کمک میکنند.
#ادبیات
#روشنفکری
#جلال_آل_احمد
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🕌 مسجد
نقطۀ پایان جدایی دین از دنیا
👥 ادیان دیگر، عبادت را به گوشهای از زندگی و به معابدِ جداافتاده از متن جامعه تبعید کردند اما اسلام، #مسجد را از حاشیه به قلب زندگی کشاند و آن را به کانونِ سیاست، عدالت، اجتماع، آموزش و عبادت تبدیل کرد.
✍🏻 استاد سعید دسمی
#نویسندگان_حوزوی_خوزستان
@howzavian_khuzestan
🔺خر برفتُ خر برفت!
✍️ قمرالملوک اکابرزاده
نمیخواهم این را به همه تعمیم بدهم؛ اما یک دردی افتاده به جان ادبیات، یک چیزی بدتر از مافیای کنکور، کلاس، جزوه و آزمونهای تستزنیاش. معلوم نیست توطئه استکبار جهانی است یا چه؟
اینطور است که چهار پنج نفر به هر دلیلی مثلاً استعداد یا در آوردن چشم خواهرشوهر نفهم و یا حتی از مد افتادن مدرک دکتری که الان دیگر همه چندتاچندتایش را دارند، راه میافتند میروند خدمت نویسنده عزیزی که کتاب پرفروشی داشته، زانوی تلمذ میکوبند زمین و حتی چند باری زانویشان را خدمت اساتید دیگر هم محکمتر میکوبند زمین. جوری که خاک صحنه نویسندگی حتماً تمام حلقشان را پوشش بدهد. بعد میروند سراغ چاپ کتاب.
استادشان میداند از حقالتألیف کتاب هرچند پرفروشی که به چاپ دوم و سوم با تیراژ پانصد تا هم نمیرسد، چیزی در نمیآید؛ برای نشاندادن لول استادیاش و ثمره کارگاهش فارغ از استعداد شاگردانش سخت پیگیر میشود که پا تُنبکیهایش کتاب چاپ کنند و تابلو و دکان دستک نویسندگی استاد معظمٌله را ببرند بالاتر و شاگردان دیگری جذب کنند و منتوری کنند. گاهی حتی انتشاراتی هم میزند که لازم نباشد التماس این ناشر و آن ناشر را بکنند و ناشرها به ثمره کلاسهایشان ایراد بگیرند. اگر بودجه دولتی هم پشت انتشارات باشد یا اصلاً بتوانند چمبره بزنند روی یک نشر پروپیمان، وابسته به بودجههای کلان و بعدش کار تشکیلاتی در راه آرمانهای امام و انقلاب و شهدا و قسعلیهذا، فرتوفرت کتاب شاگردهایش را چاپ میکند و میگوید شاگردانش به ثمر رسیدهاند.
اگر داور جشنوارهای هم بشود به کتاب شاگردش که در انتشارات خودش به چاپ رسیده جایزه میدهد و تقدیر میکنند هی برای هم استوری میزنند و قربانصدقه هم میروند. بماند که چطور خودشان را به درودیوار میکوبند تا تقریظ رهبری بگیرند. هرچقدر هم خودمان را شرحه، شرحه کنیم، گوش شنوایی نیست که یادداشت رهبری درباره عظمت شخصیت آن شهید یا اطرافیانش بوده و تقریظ رهبری آن قسمت فنی و تکنیک داستان و روایت عرقریزان روحی که محمدحسن شهسواری گفته است را پوشش نمیدهد.
بعد شاگردهای این اساتید هم به اعتبار اینکه شاگرد استاد فلانی بودهاند؛ کلاس و کارگاه میزنند و شاگردهای آنها هم و شاگردهای اینها هم... و اینطور شده که اینقدر که نویسنده داریم مخاطب کتابخوان نداریم.
تنها کسانی میتوانند در سلسله جلیله این اساتید حضور داشته باشند که مجیزگوی آنها باشند جزئی از پازلشان اگر نویسندهای استعداد داشته باشد ولی نخواهد باج و شیتیل را بدهد در حلقه ایشان راهی ندارد و خارج از این ماجراست. البته که این رویه آنهایی را که اهلقلماند و دغدغه آرمان امام و انقلاب نیستند هم شامل میشود؛ اما باید از دوستان انقلابی پرسید این بود آرمانهای امام؟
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی