eitaa logo
ارتباط موثر
1.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
403 ویدیو
8 فایل
مسیری برای یادآوری و تداوم مطالعه و آموختن مهارت‌های توسعه فردی به خصوص مهارت‌های ارتباطی مربوط به دوره‌های ارتباط موثرِ حجة الاسلام مخدوم این‌کانال با هدف تامل و به کارگیری مهارت‌ها، در هفته به طور متوسط با سه مطلب کاربردی به روز رسانی می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 صلاح یا سلامت جامعه؟ مرحوم استاد صفائی حائری کتاب نامه های بلوغ @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁠⁣نُه ﺑﺎﻭﺭﻯ ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﺮﻭﺯ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﭘﺮﺧﺷﮕﺮﺍﻧﻪ می‌شوﻧﺪ: ١. ﺩﺭ ﻫﺮ ﻛﺎﺭﻯ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺷﻮﻡ. ٢ . ﺍﮔﺮ ﺯﻭﺭﮔﻮﻳﻰ ﻧﻜﻨﻢ، ﻫﻴﭽﻜﺲ ﺑﻪ ﺣﺮﻑ ﻣﻦ ﮔﻮﺵ نمی‌دﻫﺪ. ٣ . ﺟﻬﺎﻥ، ﭘﺮ ﺍﺯ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺣﻘﻢ ﺭﺍ ﺑﮕﻴﺮﻡ ﺑﺎﻳﺪ ﭘﺮﺧﺎﺷﮕﺮﺍﻧﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻛﻨﻢ . ٤ . ﺳﺎﺯﺵ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ، ﻣﺴﺎﻭﻯ ﺑﺎﺧﺖ ﺍﺳﺖ . ٥. ﺑﺎﻳﺪ ﻫﺮ ﻃﻮﺭﻯ ﺷﺪﻩ ﺭﻭﻯ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﺑﮕﺬﺍﺭﻡ. ٦ . ﻫﻴﭽﻜﺲ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻣﺎﻧﻊ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺍﻫﺪﺍﻓﻢ ﺷﻮﺩ. ٧ . ﺑﺎ ﺑﺮﺧﻰ ﺍﺯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻓﻘﻂ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﭘﺮﺧﺎﺷﮕﺮﺍﻧﻪ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻛﺮﺩ. ٨ . ﺑﺎﻳﺪ ﺛﺎﺑﺖ ﻛﻨﻢ ﺣﻖ ﺑﺎ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ . ٩ . ﺟﻬﺎﻥ ﻧﺎﻋﺎﺩﻻﻧﻪ‌ﺍﻯ ﺍﺳﺖ؛ ﻭﻗﺘﻰ ﻛﺴﻰ ﺑﺎ ﻣﻦ ﺑﺪﺭﻓﺘﺎﺭﻯ ﻣﻴﻜﻨﺪ، ﺗﺤﻤﻠﺶ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﻦ ﺧﻴﻠﻰ ﻣﺸﻜﻞ ﺍﺳﺖ . کتاب: ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪﺍﻧﻪ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 این باورها را بازبینی و تعدیل کنیم. @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ تاثیر طرز فکر در سیستم آموزشی تجربه‌ای به یادماندنی در بازدید از یه مدرسه در فنلاند خب می‌دونید فنلاند معروف‌ترین سیستم آموزشی دنیا رو داره و معروفه به بهترین سیستم آموزشی. فرصتی شد که حدود 3 ساعت با یک معلم مهربون ابتدایی گفت و گو کنم و چندتا چیز نظرم رو خیلی جلب کرد. مهم‌ترینش طرز فکر بود. اصلاً نسبت به خیلی معلم‌های دیگه در کشورهای مختلف دنیا رو متفاوت می‌دید. ازش پرسیدم، وقتی یه بچه سر کلاس فریاد می‌کشه چی کارش می‌کنی؟ (این سوالو پرسیدم چون یادمه یه معلم ابتدایی سر یه بچه بیش فعال چی آورد وقتی سر کلاس داد زد و چطور بچه رو خفه کرد) جوابو که شنیدم، تقریباً می‌تونم بگم که گریه کردم. گفت صدای فریاد دانش آموز یعنی من کمک می‌خوام! سریع میرم ببینم که چه کمکی ازم ساخته‌س که داره فریاد می‌زنه.... اول عاشق باور معلم شدم که دنیا رو با چه عینکی می‌بینه! فریاد دانش آموز بی احترامی ترجمه نمیشه! فریاد دانش آموز نیاز به کمک شدید ترجمه میشه! وای خدا! و دوم دیدم بچه‌هایی که زیر دست این دست معلم‌ها رشد می‌کنن عجب انسان‌های با اعتماد به نفس و عزت نفسی میشن! دست همه معلم‌های خوبمون که کمک کردن با اعتماد به نفس و عزت نفس باشیم رو می‌بوسم و اونهایی که با رفتارهای ناخواسته و از روی ندانستن زدن ما رو پوکوندن خدا هدایتشون کنه چون خودشون هم قربانی همین سیستم بودن.... کانال پیام بهرام‌پور ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 توجه: تغییر فوق ناشی از ترویج و اهتمام به مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های توسعه فردی است. در این مورد برای خود و فرزندان‌تان، چه برنامه‌ای دارید؟ @ertebatmoaserdini .
برگزاری ادامه دوره فشرده مهارت عزت نفس(بخش دوم حضوری) روزهای ۳۱ خردادماه و ۱ تیرماه اهواز ــ نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی @ertebatmoaserdini .
هدایت شده از کیمیای سعادت
🔶روایتی را زراره از امام باقر (علیه السلام) نقل می کند: «إِنَّ أَقْرَبَ مَا يَكُونُ الْعَبْدُ إِلَى الْكُفْرِ أَنْ يُوَاخِيَ الرَّجُلُ الرَّجُلَ عَلَى الدِّينِ فَيُحْصِيَ عَلَيْهِ عَثَرَاتِهِ وَ زَلَّاتِهِ لِيُعَنِّفَهُ بِهَا يَوْماً مَا»؛ 🔶نزدیکترین حالتی که بنده به دارد، این است که شخص نسبت به شخص دیگر با این که رابطۀ اسلامی دارد، در این رابطه، عیب های او را شمارش یا حفظ کند. 🔶«احصا» در لغت هم به معنای شمارش و هم به معنای حفظ و نگهداری است. «فَيُحْصِيَ عَلَيْهِ عَثَرَاتِهِ»؛ پس لغزش های او را حفظ کند، «وَ زَلَّاتِهِ لِيُعَنِّفَهُ بِهَا يَوْماً مَا» برای این‌که روزی دماغ او را به خاک بمالد. 📚 الکافی، ج2، ص355؛ بحارالانوار،ج72، ص 215 📚 📕 📖 🔶کیمیای سعادت https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️یک نکته، چند درس به تازگی، پیشانیِ یکی از نوه‌های کم‌سنم باید چند بخیه می‌خورد. وقتی دکتر وسایل را آماده می‌کرد، به کودک گفت: «می‌خوام این قسمت رو بی‌حس کنم تا بخیه‌ها رو احساس نکنی و یه کمی درد داره.» دکتر ادامه داد: «وقتی دارم بی‌حسی می‌زنم، می‌خوام با من از شش تا یک برعکس بشمری.» 🔹احساس درد هنگام زدنِ بی‌حسی اجتناب‌ناپذیر بود؛ اما روشِ خلاقانۀ دکتر این احساس را به تجربه‌های پیش‌بینی‌پذیر تبدیل کرد، تا کودک هم در جریانِ وقایع قرار بگیرد و (هم با مدیریت ذهن)همراه دکتر بشمارد. با این ایده به جای گریه و همکاری‌نکردن، کودک هشت‌ساله آرام شد و با دکتر همکاری کرد؛ چون می‌دانست بعد از شمردن و رسیدن به عدد یک، قسمت دردناک ماجرا تمام می‌شود. کتاب والد همراه/ ص ۱۱۵ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌بسیاری اوقات به سبب کمبود مهارت، نه تنها روش خلاقانه خاصی برای مهار چالش‌ها نداریم؛ بلکه به طور جدی گماان می کنیم که تنها راه ممکن همان راه حل دردناک قبلی است. @ertebatmoaserdini .
📃 اجتناب بیش‌تر، رنج بیش‌تر وقتی سعی می‌کنیم از یک فکر، هیجان و یا احساس بدنیِ دردناک فرار کنیم، آن موضوع اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند و شدیدتر و بیش‌تر از گذشته روی می‌دهد؛ زیرا فرار به این معناست که افکار ترسناک(آزار دهنده) را به معنای واقعی کلمه قبول کرده‌ایم و به این ترتیب، آن‌ها قابل باورتر و محکم‌تر از قبل می‌شوند، در نتیجه «درد حاضر» رشد می‌کند. 📚 کتاب: از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن @ertebatmoaserdini .
🔘 از کجا آغاز کنیم؟ 🔸اگر ناکامی‌هایتان خارج از حد تحمل است، باید توجه کنید که برای اصلاح با کدام‌یک می‌خواهید شروع کنید؟ و چگونه می‌خواهید با آن روبه‌رو شوید؟ 🔹یک‌باره برای همۀ مشکلات اقدام به حل مسئله نکنید. معمولاً ایدۀ خوبی است که یک حوزه را انتخاب و روی آن کار کنید. در حالت ایدئال، حوزه‌ای که کم‌ترین پیچیدگی را دارد، گزینۀ بهتری است. سپس ایده‌هایی برای تغییر خود در این حوزه ارائه دهید و در نهایت، تغییراتی جزئی را که احتمال موفقیت‌شان بالاست، طراحی کنید. می‌توانید این روش را همین حالا امتحان کنید. یک مسئلۀ کوچک را که می‌توانید در پنج دقیقه اصلاحش کنید، در نظر بگیرید؛ سپس برای اصلاح‌کردن یا نکردن آن تصمیم بگیرید. ممکن است مهم به نظر نرسد؛ اما اقدام و حرکت فوری برای ایجاد تغییر، ضروری و حیاتی است. و گام‌های کوچک تغییر که به نتیجه برسد، امیدبخش و تقویت کننده ادامه حرکت در مسیر بهتر شدن، خواهد بود. @ertebatmoaserdini .