eitaa logo
ارتباط موثر
1.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
407 ویدیو
8 فایل
مسیری برای یادآوری و تداوم مطالعه و آموختن مهارت‌های توسعه فردی به خصوص مهارت‌های ارتباطی مربوط به دوره‌های ارتباط موثرِ حجة الاسلام مخدوم این‌کانال با هدف تامل و به کارگیری مهارت‌ها، در هفته به طور متوسط با سه مطلب کاربردی به روز رسانی می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ارتباط موثر
🔶 در هر پدیده‌ای تمایل طبیعی ما این است که تصاویر بیرونی(که نمایانگر آن پدیده هستند) را به قدری کنترل کنیم(بخوانید تغییر دهیم) تا با تصاویر درونی سازگار شوند... و همین‌جاست که ناخشنودی آغاز می‌شود. کوشش ما برای کنترل افراد یا اتفاقاتی که نمی‌توانیم کنترل کنیم، فقط منجر به نومیدی، ناکامی، رنجش و درد می‌شود. چرا که به جای شناخت و پذیرش پدیده‌ها و افراد دیگر، فقط سعی کرده‌ایم همه چیز را با ذهنیت و خیال خود مشاهده کنیم، حتی بدون شباهت زیاد با واقعیت... @ertebatmoaserdini .
چند سطر از یک کتاب: کسانی که به‌جای زندگیِ فضیلت‌مندانه، آرزوی زندگی شاد، عالی و طولانی را در سر دارند، مانند بازیگرانِ احمقی هستند که می‌خواهند همواره نقش‌های بزرگ داشته باشند، نقش‌هایی که وجه ممیّزشان شکوه و ظفرمندی است. این‌ها نمی‌توانند بفهمند که مهم "چه" و "چقدر" بازی کردن نیست، بلکه "چطور" بازی کردن است. کتاب: در باب طبیعت انسان|آرتور شوپنهاور||ترجمه‌ رضا ولی‌یاری/ص۶۳ کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini .
✴️ کتاب الکترونیک ❇️ تولید و انتشار کتاب الکترونیک با عنوان توسط مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی ✅ مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، به مناسبت شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام کتاب الکترونیک با عنوان «غم‌نامه فاطمی» تولید و منتشر کرد. ✳️ در این کتاب به چند پرسش‌ حدیثی، پاسخ داده شده است. https://mmps.ir/CdtIa •┈┈┈┈••••✾••✾•••┈┈┈┈• طرح سؤال در ‌نرم افزار پاسخگو •┈┈┈┈••••✾••✾•••┈┈┈┈• گروه پاسخگویی فضای مجازی مرکز ملّی پاسخگویی‌به سئوالات دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤 کبوتر دل ما را به آشیان ببرید. مرا به خانۀ‌ زهرای مهربان ببرید به خاك‌بوسی آن قبر بی‌نشان ببرید اگر نشانی شهر مدینه را بلدید كبوتر دل ما را به آشیان ببرید كجاست آن درِ آتش گرفته؟ تا كه مرا برای جامه‌دریدن، به سوی آن ببرید مرا اگر شدم از دست، برنگردانید به روی دست بگیرید و بی‌امان ببرید كجاست آن جگر شرحه‌شرحه؟ تا كه مرا به سوی سنگ مزارش كشان‌كشان ببرید مرا كه مهر بقیع است در دلم، چه شود؟ اگر به جانب آن چار كهكشان ببرید نه اشتیاق به گل دارم و نه میل بهار مرا به غربت آن هیجده خزان ببرید كسی صدای مرا در زمین نمی‌شنود فرشته‌ها! سخنم را به آسمان ببرید شعر: افشین علا دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۷۷ کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ چرا در فضای مجازی محتواهای کم‌ارزش را بیشتر از محتواهای خوب دوست داریم؟1️⃣ مسئله عادت کردن کاربران اینترنت به محتوای کم‌ارزش و گریزان بودن از مطالب جدی، طولانی یا استدلالی چندین علت روانشناسی، اجتماعی و فناورانه دارد. این پدیده ریشه در نحوه کارکرد مغز انسان در مواجهه با اطلاعات سریع و سطحی، ساختار رسانه‌های دیجیتال و الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی دارد. در ادامه به چند عامل مهم که باعث این نوع رفتار می‌شود می‌پردازیم: ۱. الگوریتم‌ها و محتوای کوتاه یکی از دلایل اصلی این پدیده، طراحی الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی است که برای افزایش مدت زمان تعامل کاربران با پلتفرم‌ها بهینه شده‌اند. این الگوریتم‌ها به محتوایی که بیشتر توجه کاربران را جلب می‌کند و سریع‌تر پاسخ احساسی ایجاد می‌کند، اولویت می‌دهند. اخبار سلبریتی‌ها، حواشی سیاسی و محتواهای سطحی به دلیل جذابیت لحظه‌ای و سطحی بودن بیشتر به کاربر نمایش داده می‌شود. بر خلاف محتوای جدی یا تحلیلی که نیازمند تمرکز و زمان بیشتری است، این نوع مطالب به سرعت قابل هضم هستند و با ایجاد لذت فوری و کوتاه‌مدت، باعث می‌شوند کاربران به تکرار این رفتار عادت کنند. ادامه دارد... کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini .
برادر تو کسی است که راست بگوید و راست‌گویی بخواهد، حتی اگر تو را برنجاند... قدر این برادران ایمانی خود را بدانیم. کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط موثر
⭕️ چرا در فضای مجازی محتواهای کم‌ارزش را بیشتر از محتواهای خوب دوست داریم؟1️⃣ مسئله عادت کردن کارب
⭕️ چرا در فضای مجازی محتواهای کم‌ارزش را بیشتر از محتواهای خوب دوست داریم؟2️⃣ ۲. اقتصاد توجه در دنیای دیجیتال، جلب توجه کاربران، یک فاکتور اقتصادی مهم است و رقابت شدیدی برای جلب توجه کاربران وجود دارد. از آنجایی که ذهن و مغز انسان به صورت طبیعی به سمت پاداش‌های سریع و دسترسی فوری به اطلاعات متمایل است، محتوای سطحی و جذاب با تحریک این مکانیزم مغزی به سرعت باعث می‌شود که افراد به آن عادت کنند. محتوای طولانی یا استدلالی که نیاز به تفکر عمیق دارد، برخلاف این نوع مطالب، نتایج فوری ارائه نمی‌دهد و ممکن است برای بسیاری از کاربران به خصوص در شرایط پرمشغله روزمره، جذابیت خود را از دست بدهد. بنابراین تولیدکننده‌های محتوا هم یاد می‌گیرند که مطلب سطحی تولید کنند. ۳. خستگی شناختی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف محتوای طولانی و استدلالی، نیاز به تمرکز و تلاش ذهنی بیشتری دارد که مغز انسان، به خصوص در شرایط پراسترس و با وجود حجم زیاد اطلاعات روزانه، کمتر تمایل به انجام آن دارد. «خستگی شناختی» و فشار روانی ناشی از اطلاعات بیش از حد (information overload) باعث می‌شود که کاربران به سمت محتوای ساده و آسان هدایت شوند. اخبار فوری و مطالب کم‌ارزش به دلیل سادگی و قابلیت دسترسی سریع، به سرعت به انتخاب‌های اول تبدیل می‌شوند. و گاهی همین اطلاعات در دسترس که منتخب اول ذهن شده اند، مبنای قضاوت در مورد دیگران شده و جراحت‌های دردناک اخلاقی در روح ایجاد می‌کند. ادامه دارد... کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا