eitaa logo
تبیین
2.6هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
3.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 لایق نبودم زائرت باشم این اربعین مجاورت باشم @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️دلیل شبکه‌های اجتماعی چیست؟ (بخش پنجم) 🔶 ، اطلاعات یا اخباری هستند که آن‌ها تایید نشده است. به همین دلیل هنگامی که در دسترس مخاطب قرار می‌گیرند، گیرنده پیام نمی‌تواند درستی یا نادرستی آن‌ها را تشخیص دهد 🔷محققانی که به روانشناسی شایعه پرداخته اند، معتقدند زمانی بالا می‌گیرد که ابهام، خطر یا وجود داشته باشد. مطالعاتی که روی انتشار ویروسی شایعات انجام شده است، نشان می‌دهند که منجر به بازنشر بیشتر در می‌شوند. برخی از این هیجان‌ها که سرایت ویروسی دارند، عبارت‌اند از: حس کنجکاوی، نیاز به سرگرمی، منفعت طلبی، شگفتی و اطمینان نداشتن. و ، یکی از ویروسی‌ترین این هیجان‌ها است که عملا می‌تواند به بمب ساعتی خطرناکی برای ایجاد ترس و نشر بیشتر اکاذیب در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود. 🔷هراس بانکی که در تعریف، به هجوم سپرده‌گذاران برای دریافت وجوهی که نزد بانک سپرده گذاری کرده اند، گفته می‌شود و معمولا در پی اطمینان نداشتن ناشی از حوادثی نظیر جنگ، شورش یا کودتا در کشور، یا سوءمدیریت در یک یا چند بانک رخ می‌دهد، یکی از پدیده‌هایی است که چند سال پیش به دلیل در شبکه‌های اجتماعی کشور بحران ساز شد. به همین ترتیب، یا می‌توانند به طرز ناخوشایندی بازار‌ها را دستخوش بحران کنند، و ترس و است که همه این بحران‌ها به شمار می‌رود. در این شرایط که دچار ترس و اضطراب شده است، منتظر پاسخگویی منابع رسمی در تلویزیون یا مطبوعات نمی‌نشیند، بلکه به سرعت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و واکنش نشان می‌دهد. 🔷نشر اخباری مانند واردات خرمای داعشی، وجود وایتکس در شیر یا استفاده از گوشت گربه در تولید سوسیس و کالباس، از جمله شایعاتی بودند که بیشترین بهره را از ایجاد ترس و هراس برای مخاطبان خود بردند. اینجا دقیقا جایی است که سازمان‌های دولتی و منابع رسمی خبری دچار چالشی جدی می‌شوند و از تلاش‌های خود برای خنثی کردن کمترین نتیجه را می‌گیرند، زیرا آن‌ها تلاش می‌کنند با استدلال و ارائه مدارک و مستندات، واقعیت‌ها را منتشر کنند، در حالی‌که به طور همزمان با بهره‌گیری از محتوای کاملا هیجانی و احساسی که ریشه در ترس، اضطراب و احساس ناامنی یا حتی خوشحالی و شادمانی کاذب و مقطعی دارد، مشغول . 🔷به بیان ساده‌تر می‌توان گفت در این شرایط واقعیت‌هایی که از منتشر می‌شوند، نمی‌توانند به خوبی از پس مدیریت افکار عمومی بربیایند، و شهروندان را با جریان مورد نظر دولت همراه کنند. اینجا جایی است که برای خنثی کردن شایعات، و ، و ضربتی، و به شایعات، حرف اول را می‌زند. در ، باید جلوتر و حتی فراتر از شبکه‌های اجتماعی بیاندیشند و عمل کنند. 🔷پژوهش‌هایی که تلاش کرده اند قدرت نفوذ کانال‌های سنتی (مانند شبکه‌های خبری) را با پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، مقایسه کنند، نشان داده اند که تاثیرگذاری رسانه‌های سنتی تنها اندکی از شبکه‌های اجتماعی بیشتر است. شاید به این دلیل که عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان متوجه تمایز بین اخبار و اطلاعات رسمی و موثق، و اطلاعات تولید شده از سوی کاربران شبکه‌ها نیستند. آنها در مواجهه با پیام‌های تایید نشده یا همان ، کمتر به توجه می‌کنند و تحت تاثیر هیجان‌ها تنها منشاء بازنشر این گونه پیام‌ها می‌شوند. ... منبع: وبسایت خبرگزاری صدا و سیما @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️ و علت برتری در حجاب (بخش دوم) 🔶باید توجه داشت كه همانطور كه بقیه واجبات داراى مراتب مختلفى مى‏باشند، نیز داراى مراتب خوب، متوسط و خوب‏تر است و محسوب مى‏گردد. در این جا چند نكته وجود دارد كه براى روشن شدن آنها باید دید اساسا چیست؟ 🔷در رابطه با و در جامعه گفتنی است از آنجا كه یك است، جامعه بزرگی كه در آن زندگی می‏كند از یك نظر، همچون خانه او است و حریم آن همچون حریم خانه او محسوب می‏شود، پاكی جامعه به پاكی او كمك می‏كند و آلودگی آن به آلودگیش؛ روی همین اصل در با هر كاری كه جو جامعه را مسموم یا آلوده كند شدیدا مبارزه شده است؛ چرا كه همانند آتش است، هنگامی كه در نقطه‏ای از جامعه این آتش روشن شود، باید سعی و تلاش كرد كه آتش خاموش یا حداقل محاصره گردد، اما اگر به آتش دامن زنیم و آن را از نقطه‏ای به نقطه دیگر ببریم و یا آن را به حال خود واگذاریم، حریق همه جا را فرا خواهد گرفت و كسی قادر بر كنترل آن نخواهد بود. 🔷از این گذشته در نظر مردم و حفظ ظاهر جامعه از آلودگی‏ها، خود سد بزرگی در برابر فساد است. اشاعه فحشا و و تجاهر به فسق، و تسامح در این موضوع، این سد را می‏شكند، و را در اذهان كوچك، و آلودگی به آن را ساده می‏نماید. بر همین مبنا موظف است جلو را بگیرد. این به معنای تحمیل به حجاب نیست، بلكه نوعی واكسینه كردن جامعه در مقابل بیماری‏های روانی و معنوی است. در همه وظیفه دارند به و سلامت روحانی توجه كنند. این همان و و نظارت ملی است. 🔷 موظفند موانع رشد فضائل انسانی را از بین ببرند، و این در حقیقت بستر سازی برای سلامت روانی جامعه است، و بر این اساس با این پدیده برخورد كرده است، و به دنبال آن دیگر نمی‏توانستند هر طور دلشان خواست در اجتماع ظاهر شوند، حتی اقلیت‏های مذهبی نیز موظف به رعایت مقررات اسلامی در جامعه اسلامی بوده‏اند. در آیات ۳۱ سوره نور و ۳۴ و ۵۹ سوره احزاب، كیفیت حركات در روابط اجتماعی زن مورد توجه قرار گرفته است. نیز از آیات امر به معروف و نهی از منكر می‏توان استفاده كرد كه جلو هر گونه منكر و زشت باید ایستاد و اجازه ظهور و بروز به آن نداد. 🔷در هر صورت در جامعه را باید به اجرا گذاشت، و نمی‏توان تنها به عقیده و میل مردم اكتفا كرد. فكر كنید چقدر از مردم حاضرند با میل و رغبت و از روی اعتقاد از رشوه‏ گرفتن و اختلاس اجتناب كنند؟ چقدر حاضرند از شراب و زنا، با میل و رغبت احتراز نمایند، تا سپس آنها را آزاد گذاشت تا در عمل هم با میل و رغبت وظایف خویش را اجرا كنند. این موضوع منحصر به كشور ما نیست. در هر كشوری یك سلسله دستوراتی است كه به ، آنها را به اجرا می‏گذارند. در كشوری مثل فرانسه - كه آن را مهد آزادی می‏شمارند - چگونه به اجبار دختران را وادار به بی‏حجابی می‏كنند تا به مدرسه یا دانشگاه راه یابند! تفاوت در جامعه اسلامی و غیراسلامی در نوع هنجارهاست، نه چگونگی برخورد با آنها. ... منبع: پرسمان / حقوق زن @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️ ، دشمن تقوا (بخش دوم و پایانی) 🔶به از زوایای مختلفی میشود نگاه کرد، اما یکی از اصلی ترین زوایایی که باید به آن توجه شود، مخصوصا تاثیر آن بر است. 💠اثرات مخرّب ربا 🔷برای اثرات مخرّب فردی و اجتماعی می‌توان نام برد. عبارتند از: ۱) عدم تحرّک اقتصادی رباخوار؛ ۲) عدم پیشرفت اقتصادی ربا گیر؛ ۳) تضعیف و بیچاره شدن مادّی و اخروی ربا گیر و رباخوار؛ ۴) بی‌ایمانی و بی‌دینی و عدم پیشرفت در معنویات ربا گیر و رباخوار. امّا اثر مخرّبی که در جامعه می‌گذارد بدین شرح است: علاوه بر آنکه اثرات مخرّب اقتصادی در جامعه به بار می‌آورد، سبب و می‌شود. امام محمد باقر (ع) می‌فرمایند: «خداوند عزّ و جلّ را حرام کرد تا معروف و امر پسندیده از بین نرود».[۱] یکی از این پدیده‌های شوم، در جامعه است، آن هم به صورت گسترده و فراگیر که از مصادیق است.   💠حقیقت عفّت 🔷 در لغت، به معنای حفظ و ، از شهوات و تمایلات نفسانی ای است که در خود نفس وجود دارد، چنانکه عبارت باشد از نگهداری نفس از خلاف و محرّمات خارجی که به واسطه آن جلوگیری می‌شود از خلاف و عصیان. [۲] عفت در شخص فقیر با قناعت حاصل می‌شود. [۳] عفت در شخص غنی با حفظ و خودداری نفس و شهوت خود، از مواردی که به خاطر وسعت مالش ممکن است رخ بدهد حاصل می‌شود. [۴] عفت در نکاح از خودداری خود از شهوت به هر وسیله‌ای که ممکن است، حاصل می‌شود. مثل روزه گرفتن، عبادت کردن، ذکر خدا را گفتن و فکر و اندیشه نمودن. [۵] 💠بررسی رابطه ربا و بی‌عفتی 🔷در روایتی امام صادق (ع) فرمودند: «گرفتن یک‏ درهم‏ ، در نزد خداوند عزیز، گناهش سخت‏تر است از سى بار زنا که همه با محارم مانند خاله و عمّه صورت گیرد». [۶] و در روایت دیگری یک درهم را هفتاد برابر بدتر از زنا با مادر خویش در خانه خدا می‌داند. [۷] این روایت میزان و شدت را نشان می‌دهد. اینکه شخصی با مادر خویش در خانه خدا نعوذبالله عمل حرام انجام دهد، امری بسیار قبیح است، حال هفتاد برابر بدتر است. انجام دادن زنا یکی از روشن‌ترین مصادیق بی عفّتی است. برای زنا آثار مخرّب اجتماعی بسیاری نقل شده است: ۱) فروپاشی بنیان خانواده. ۲) تربیت ناصحیح اولاد. ۳) افزایش بیماری‌ها. ۴) ناسالم شدن اجتماع و... . حال سی برابر و یا در روایتی دیگر هفتاد برابر و بیشتر و سخت تر است. این اثرات مخرّب اجتماعی در زنا، برای به صورت بیشتر روی خواهد داد، که نتیجه همه آن‌ها خواهد بود. 💠راه درمان 🔷برای نجات از ربا توصیه به شده است. برخی از راه‌های تقوا عبارت است از: پیدا کردن به خدا و رسولش و قرآن و امامان؛ [۸] و پشیمانی از عمل اشتباه خویش؛ و جبران مافات؛ صدقه دادن و کمک به انسان‌های نیازمند؛ [۹] اقامه نماز؛ پرداخت زکات.؛ بارزترین تقواگونه در این‌باره و است. به این نحو که جلوی خود را از آلوده شدن به شهوت کثرت مال بگیرد و اگر مرتکب شده است، توبه واقعی نماید. 💠نتیجه 🔷به تجربه مشاهده شده است که هرچه به دست می‌آوردند، در آخر با و دار فانی را وداع می‌گویند، و هرگز زندگی خوش و موفقیّت آمیزی را به دست نمی‌آورند؛ و علاوه بر آنکه زندگی مادّی و اخروی خود را به جهنّم تبدیل می‌نمایند، سبب سوراخ کردن در طوفان‌های حوادث شده، که اگر سریعاً به آن رسیدگی نشود، کل جامعه درگیر و آلوده به آن شده و همه جامعه با هم غرق خواهند شد. پی‌نوشتها [۱] علل الشرائع، ترجمه ذهنى تهرانى، ج‏ ۲، ص ۵۴۷ [۲] التحقیق فی کلمات القرآن، ج ۸، ص ۲۱۹ [۳] سوره بقره، آیه ۲۷۳ [۴] سوره نساء، آیه ۶ [۵] سوره نور، آیه ۳۳ [۶] ترجمه من لا یحضره الفقیه، ج‏ ۴، ص ۳۷۰، باب ربا [۷] بحارالانوار، ج ۷۷، ص ۵۸ [۸] سوره بقره، آیه ۲۷۷ [۹] سوره بقره، آیات ۲۷۶ و ۲۷۸ منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️مهارت‌های زندگی در تعادل عاطفی خانواده (بخش ششم و پایانی) 🔶 و انسان همانند جنبه های شخصیتی و هدایت است. اگر در به این عواطف توجه نشود و الگوی مناسب در دسترس اعضای خانواده قرار نگیرد، زمینه های کجروی و انحراف آنان فراهم می شود. 💠اصول رشد مهارت‌های عاطفی زنان 🔷 به عنوان و مهرورزی، باید با و مبتنی بر تجربه، این موضوع را به انتقال دهند، که منبع پالایش اعضای خانواده  بوده و روابط بین آنها را صمیمی، گرم و توأم با احترام می کند. به همین دلیل باید از این مهارت ها در جهت تقویت و تحکیم نهاد خانواده، و رشد انگیزه های فردی استفاده نمایند. ضمن آنکه در تعالی و رشد باورها و اعتقادهای اعضای خانواده نیز مؤثر خواهد بود. 🔷البته برای اینکه بتوانند مهارت های عاطفی اعضا را رشد دهند، در درجه اول باید را فرا گیرند که عبارت اند از: ۱) را نسبت به همسر و اعضای خانواده بیان کنید. ۲) را نسبت به خود بپرسید. ۳) را از خود جویا باشید. ۴) را از اعضای خانواده بیان کنید. ۵) نیاز خود را به و بیان کنید. ۶) پیامهای مثبت عاطفی اعضا را نسبت به خود تقویت کنید. ۷) پیامهای مثبت عاطفی را به اعضای خانواده نشان دهید. ۸) خود را با سایر افراد خانواده گرم و صمیمی کنید.   برگرفته از کتاب مهارت‌های زندگی زنان خانه دار، نویسندگان: دکتر سوسن سیف، دکتر مه سیما پور شهریاری، مهر انگیز شعاع کاظمی، محبوبه قسامی، انتشارات دانشگاه الزهرا س، صص ۵۹-۶۸ منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 ⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️دلیل شبکه‌های اجتماعی چیست؟ (بخش ششم) 🔶 ، اطلاعات یا اخباری هستند که آن‌ها تایید نشده است. به همین دلیل هنگامی که در دسترس مخاطب قرار می‌گیرند، گیرنده پیام نمی‌تواند درستی یا نادرستی آن‌ها را تشخیص دهد 💠کارشناسان معتقدند پنج رویکرد حرفه‌ای می‌تواند با نشر در شبکه‌های اجتماعی کند: 1⃣چارچوب بندی و زبان اولیه بسیار مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد اولین اطلاعاتی که منتشر می‌شود اهمیت زیادی دارد. طراحی جملاتی که برای انتقال اطلاعات به عموم به کار می‌رود، بسیار حیاتی و کلیدی است، زیرا خود می‌تواند به جای کنترل شایعه و ترس، به آن دامن بزند. وقتی یک می‌گوید: هنوز آمار دقیقی از کشته شدگان در دست نیست، به راحتی بالاترین آمار‌ها را تخمین می‌زنند و در شبکه‌ها می‌کنند، اما اگر همین خبر در قالب «آمار کشته شدگان را به زودی اعلام می‌کنیم» عنوان شود، قطعا تاثیر مثبت بیشتری بر دارد. 2⃣ ، جرقه‌ای برای انفجار است. اغلب سبب می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر به منابع اطلاعاتی خودشان روی بیاورند. هر قدر و سازمان‌های مطلع برای نشر بیشتر دست دست کنند، و سیاست حبس اطلاعات در پیش بگیرند، برای و شایعات قدرت بیشتری پیدا می‌کنند. این شبکه‌ها با ، شکاف اطلاعاتی را پر می‌کنند که باید پر می‌کردند. 3⃣ و شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با شایعات اقدامی بسیار کلیدی است. بررسی دقیق و لحظه به لحظه آنچه در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد، سبب می‌شود در صورت انتشار اطلاعات نادرست، امکان تکذیب یا آن وجود داشته باشد. محتوای شبکه‌ها در برابر شایعات است، زیرا نشان می‌دهد در کجاست و مردم به دنبال چه اطلاعاتی هستند؛ بنابر این، منابع رسمی به سرعت می‌توانند را برطرف و شکاف به وجود آمده را پر کنند. مشکل معمولا از آنجا ناشی می‌شود که منابع رسمی اغلب، در رسانه‌های بر خط (آنلاین) و شبکه‌های اجتماعی را نادیده می‌گیرند و از تاثیرگذاری آن غافل هستند. 4⃣ از کلمات و متون پیدا می‌کنند. منابع رسمی اطلاعات باید بدانند که تاثیرگذاری فرمت‌های مختلف اطلاعات در شرایط مختلف، با یکدیگر متفاوت است. غالبا تاثیر بیشتری بر افکار عمومی می‌گذارند و سریع‌تر از اطلاعات مکتوب، بازنشر پیدا می‌کنند. محتوا‌هایی مانند عکس یا فیلم در شرایط بحرانی و خاص، عملکرد ویژه‌ای دارند، زیرا می‌توانند به طور مستند، را تکذیب کنند. 5⃣ ، همواره از در دنیای رسانه‌های مدرن است. ، خبرنگاران و دولتمردان باید در این زمینه ببینند. کارشناسان حوزه ارتباطات معتقدند که افکار عمومی و رسانه‌ها در قبال ، و موضع‌گیری صحیح سیاستمداران و دولتمردان در چنین شرایطی، در وهله نخست به آنان از بازمی گردد. 🔷به ویژه، که با کوچک‌ترین خبر نامساعدی، دچار اضطراب و آشفتگی می‌شوند، باید بدانند در فضای مجازی، معتبر و نیست. آنها باید و را بشناسند و و محتوای دروغ و راست را با مراجعه به این منابع پیدا کنند. سیاستگذاران و خبرنگاران نیز باید تدابیری بیاندیشند و منابع و مراجعی ایجاد کنند تا مردم در هنگام مواجهه با پیام‌های مشکوک و غیر قابل اعتماد به آن‌ها مراجعه کنند و را بیابند. ... منبع: وبسایت خبرگزاری صدا و سیما @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا