eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.6هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
844 ویدیو
213 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 دستهٔ اول از مردم: شیرها 👈 فَأَمَّا الْأَسَدُ فَمُلُوکُ الدُّنْیَا یُحِبُّ کلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ أَنْ یَغْلِبَ وَ لَا یُغْلَبَ؛ شیرها پادشاهان و شهریاران‌اند، اینان از شکست گریزانند و دوست دارند در نبرد قدرت پیروز میدان باشند. 1⃣ شما گمان می‌کنید پادشاهان زمان امام سجاد (ع) چقدر عِدّه و عُدّه داشتند و چه اندازه درّندگی داشتند که امام (ع) آنان را شیر می‌خواند؟! قطعاً تصدیق می‌کنید که شیرهای امروز و احتمالاً فردا قوی‌تر از شیرهای زمان امام (ع) هستند و خواهند بود. 2⃣ و ما با وجود این‌که بیان امام (ع) را شامل پادشاهانِ بی تاج و تخت و بی نام و نشان نیز می‌دانیم، ولی به جهت رعایت اختصار و پرهیز از پُرگویی متعرّض این گروه از مردم که در هر کوی و بَرزَنی و در هر خانه و خانواده‌ای با کمی تفاوت قابل شناسایی‌اند، نمی‌شویم. 🔹 دستهٔ دوم از مردم: گرگ‌ها 👈 وَ أَمَّا الذِّئْبُ فَتُجَّارُکمْ یَذُمُّونَ إِذَا اشْتَرَوْا وَ یَمْدَحُونَ إِذَا بَاعُوا. 3⃣ دستهٔ دوم که امام آنان را گرگ می‌نامد بازرگانان بدزبانی‌اند که به وقتِ فروش اجناس خود به طریقی که مشتری را مجذوب سازد، سخن می‌گویند و به وقتِ خرید، آن‌چنان در مذمّت کالای موردِ معامله دادِ سخن می‌دهند که فروشنده بی‌اختیار متاعش را به ثمن بخس در اختیار خریدار قرار می‌دهد. 4⃣ به اطراف خود بنگرید، سری به بازار شهر بزنید، مدتی با تجّار، حتی آنانی که در تجارت محصولات و مصنوعات فکری و فرهنگی اشتغال دارند، نشست و برخاست کنید، به طرز سخن‌گفتن و نامه‌نگاری‌های آنان دقیق شوید، تصدیق خواهید کرد که گرگ‌های امروزی به‌خاطر برخورداری از مدرسه و دانشگاه و تعلیمات سخیف و مستمری که فن‌آوری جدید در اختیار آنان می‌گذارد، بسیار گرگ‌تر و درّنده‌تر از گرگ‌های زمان امام (ع) هستند. 🔹 دستهٔ سوم از مردم: روباه‌ها 5⃣ دستهٔ سوم موجوداتی هستند که با تورِ دین شکار می‌کنند. شکم خود و زن و فرزندان‌شان را با دین‌شان سیر می‌کنند. مبلّغ دینی‌اند، مروّج احکام‌اند، آیات و روایات می‌خوانند. نوحه‌گری و مدّاحی می‌کنند. در کنفرانس‌های دینی دادِ سخن می‌دهند و در مؤسسات تحقیقاتی مقالات و کتاب‌های‌شان را ارائه می‌کنند. البته تا اینجا بد که نیست جای بسی افتخار و مباهات است که آدمی تار و پودِ نان حلالی را که بر سفره قرار می‌دهد با یاد خدا و رسول خدا و ائمه‌ی سعادت مهیّا کرده باشد، اما مقصود امام (ع) دسته‌ای از اینان است که دارند. نان دین می‌خورند و به آن‌چه می‌گویند باور و اعتقاد قلبی ندارند. 👈 وَ أَمَّا الثَّعْلَبُ فَهَؤُلَاءِ الَّذِینَ یَأْکُلُونَ بِأَدْیَانِهِمْ وَ لَا یَکُونُ فِی قُلُوبِهِمْ مَا یَصِفُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ. 6⃣ روباه‌ها همانانی‌اند که به‌واسطهٔ دین خود می‌خورند و به آن‌چه می‌گویند در دل اعتقادی ندارند.
🔹 دستهٔ چهارم از مردم: سگ‌ها 1⃣ طائفهٔ چهارمی که امام آنان را سگ خطاب می‌کند، زبان‌دریده‌هایی هستند که با انواع و اقسام رساننده‌ها پارس‌شان را به گوش دیگران می‌رسانند و بدین‌گونه استخوان کرامت و احترام را به دندان می‌کشند. جمعی از اینان، مردمِ کوچه و بازارند و جمعی دارندگان رادیوها و تلویزیون‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های گستردهٔ خبری که نهیب صدای‌شان همهٔ توجّه‌ها و نگاه‌ها را به‌سوی آنان می‌کِشاند. 👈 وَ أَمَّا الْکَلْبُ یَهِرُّ عَلَی النَّاسِ بِلِسَانِهِ وَ یُکْرِمُهُ النَّاسُ مِنْ شَرِّ لِسَانِهِ. و سگ‌ها در بیان امام سجاد (ع) آنانی‌اند که با زبان خود بر مردم پارس می‌کنند و مردم به‌خاطر شرّی که در زبان آنان است به آنان احترام می‌گذارند. 2⃣ و شما خوانندهٔ ارجمند تصدیق می‌کنید که سگ‌های مدرن امروزی که به همهٔ اقسام و آداب سخن اشراف دارند، قوم‌ها و قبیله‌ها را به‌خوبی می‌شناسند و برای پارس‌شان علاوه بر این‌که خود را به دانش روز مجهّز نموده، پول و سرمایهٔ فراوانی را خرج می‌کنند، به‌هیچ‌وجه با سگ‌های ابتدایی اما گستاخِ زمان امام (ع) قابل مقایسه و تطبیق نیستند. 🔹 دستهٔ پنجم از مردم: خوک‌ها 3⃣ و اما خوک‌ها و خوکچه‌ها، پدران و فرزندان همان‌هایی‌اند که داگلاس کاپلند از آنان به‌عنوان نام می‌برد که در آمریکا و اروپا جولان می‌دهند و در این سوی آب خنزیرسانان را با تن‌های برهنه‌شان به بزم شبانه و روزانه‌شان می‌کشانند، دستهٔ پنجمی هستند که امام سجاد (ع) متعرّض آن می‌شود. 👈 وَ أَمَّا الْخِنْزِیرُ فَهَؤُلَاءِ الْمُخَنَّثُونَ وَ أَشْبَاهُهُمْ لَا یُدْعَوْنَ إِلَی فَاحِشَةٍ إِلَّا أَجَابُوا. خوک‌ها مردمی نامردند که هیچ دعوت فحشایی را بدون پاسخ نمی‌گذارند. 🔹 دستهٔ ششم از مردم: گوسفندها 4⃣ و در این میان جماعتی یافت می‌شود که متفاوت از همهٔ اقسامِ گفته‌شده زندگی سخت و جانکاهی را تحمل می‌کنند. آنان به جرم دل‌دادگی به خدا و رسول خدا و تسلیم در مقابل آیات الهی و به‌خاطر غربت و تنهایی حقّ، قلّت نفرات و به‌جهت حصری که بر آنان تحمیل شده است، جز سرنوشتی تلخ نمی‌یابند. امام (ع) این گروه ششم را گوسفند می‌داند. 👈 وَ أَمَّا الشَّاةُ فَالْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ تُجَزُّ شُعُورُهُمْ وَ یُؤْکَلُ لُحُومُهُمْ وَ یُکْسَرُ عَظْمُهُمْ. گوسفندان همان مؤمنان هستند كه پشم‌های‌شان را می‌چينند و گوشت‌شان را می‌خورند و استخوان‌شان را می‌شكنند. 5⃣ امام (ع) در پایان این عبارات و در آخر این مفاهیم که جای کار بسیار دارد، پرسشی را مطرح می‌کنند که بعد از گذشت چندصد سال هم‌چنان منتظر پاسخ شما خوانندگان ارجمند است؛ می‌پرسند: 👈 فَکَیْفَ تَصْنَعُ الشَّاةُ بَیْنَ أَسَدٍ وَ ذِئْبٍ وَ ثَعْلَبٍ وَ کَلْبٍ وَ خِنْزِیرٍ؟! [الخصال، ج‏١، ص٣٣٩] و از یک گوسفند که در محاصرهٔ شیر و گرگ و روباه و سگ و خوک قرار گرفته، چه کاری برمی‌آید؟ 6⃣ قطعاً از گوسفندی که در محاصرهٔ این‌همه حیوان درّنده و خون‌ریز قرار گرفته، کاری برنمی‌آید. همان‌گونه که از ١٢هزار نفری که در برابرشان ششصد یا هفتصد هزار نفر قرار داشتند، کاری ساخته نبود. 7⃣ وقتی کلیّت جامعه از شاه تا گدا، از فقیر تا غنی، از زن تا مرد و از جوان تا پیر، حیوان شد، منشِ حیوانی پیشه کرد، در چنین جامعه‌ای فارغ از موارد استثناء، مؤمن گرچه مؤمن است، اما سرنوشتی جز این در انتظارش نیست که در عروسی و عزا سر از تنش جدا کنند! ✍️ علی خلیل اسماعیل ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : چهارشنبه 🌞 ٨ اسفند ۱۴٠٣ هجری‌شمسی ☪️ ٢٧ شعبان ۱۴۴۶ هجری‌قمری ✝️ ٢۶ فِوریه ۲۰٢۵ میلادی 🕎 ٢٨ شِواط ۵۷۸۵ عبری 🌍 مناسبت‌های شمسی ✍ دریافت جایزهٔ «بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان» توسط فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی (١٣٩٠ش) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 «اسکار» بنگاه الگوسازی و معرفی افسران جنگ نرم آمریکا 👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/20805 🗓 تذکّر ضروری: این تقویم، تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. 💳 «اندیشکده» تنها با اداره می‌شود. برای این منظور، شمارهٔ کارتی در قسمت توضیحات کانال اعلام شده‌است. 💎 صفحات‌رسمی‌اندیشکدهٔ‌مطالعات‌یهود: 👉 https://zil.ink/jscenter ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ مغضوبین ارض [٨٢] 💥 یاران گوساله [١۶] 1⃣ همهٔ قصّهٔ می‌خواهد به شما خوانندهٔ فهیم و آینده‌نگر بگوید: 🔸الف) گوساله‌پرست نشوید! 👈 نگذارید کودکان، فرزندان، همسران و همهٔ آنانی که دوست دارید، گوساله‌پرست شوند. 2⃣ روایتی را ابن ابی‌الحدید در شرح نهج البلاغه امام علی (ع) می‌آورد که بسیار تکان‌دهنده است. می‌گوید: 👈 روزی رسول خدا (ص) از خواب برمی‌خیزند و در حالی‌که صورت مبارک‌شان از شدّت ناراحتی سرخ شده است، می‌فرمایند: لا اله الا الله. وای بر عرب از شرّی که بسیار نزدیک شده است. پاسخ مثبت رسول خدا (ص) به سؤال «زینب بنت جحش» که در ادامه می‌پرسد: ای رسول خدا آیا ما هلاک می‌شویم در حالی‌که صالحان در جامعه حضور دارند؟! با توضیحی که جای تأمّل و تعمّق دارد همراه است: «نَعَمْ، إذَا کَثُرَ الْخَبَثُ»؛ بله، ما هلاک می‌شویم، زمانی که «خبث»، پلیدی و پلشتی فراگیر شود. [ج‏٩، ص٢٨٧] 🔸ب) سامری‌گری سیاسی 3⃣ نگذارید علاوه بر تحمیل پادشاهان و اُمراء، در جابه‌جایی مفاهیم در حوزهٔ مدیریت جامعه هم‌چنان به یکّه‌تازی خود ادامه دهد. آیا نمی‌بینید دیکتاتوری جای مردم‌سالاری نشسته و ستمگری جای عدالت را گرفته است؟! می‌گویند، اما اراده می‌کنند. فریادِ سر می‌دهند، اما را محترم می‌شمارند؟! 4⃣ اَحبار یهود و رُهبان نصاری، طعم پادشاهی و مزهٔ ربوبیّت را از دیر زمان تا به امروز و تا آیندهٔ نامعلوم هم‌چنان زیر زبان خود دارند. قرآنِ عزیز سرسپردگی، پذیرش بی چون و چرای قوانین و اطاعت کورکورانه و فاقد شعور از جانب یهودی‌ها و نصرانی‌ها را محکوم و آنان را با لفظِ «اِتّخاذِ رَبّ» توبیخ نموده است: 🕋 «اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ [توبه : ٣١]؛ حِبرها (علماء) و راهبان خویش را به‌جای الله به خدایی گرفتند». 5⃣ اِتّخاذ ربّ و به خدایی گرفتن، به این معنا نیست که آنان را خالق زمین و آسمان می‌دانستند، یا جان‌بخشِ انسان‌ها و سایر موجودات زنده قلمداد می‌کردند. حتی به این معنا هم نیست که برای آنان نماز می‌گزاردند و یا روزه می‌گرفتند. اتّخاذ ربّ همان‌گونه که در بیان امام جعفر صادق (ع) آمده: 💎 وَ لَکنَّهُمْ أَحَلُّوا لَهُمْ حَرَاماً وَ حَرَّمُوا عَلَیهِمْ حَلَالاً فَاتَّبَعُوهُمْ؛ امر حرامی را برای‌شان حلال و امر حلالی را برای‌شان حرام کردند، یهودی‌ها و نصرانی‌ها هم پذیرفتند و تبعیّت کردند. 6⃣ نتیجهٔ این تبعیّت، در فرمایش امام صادق (ع)، است: 💎 فَعَبَدُوهُمْ مِنْ حَیثُ لَا یَشْعُرُونَ؛ بدون این‌که متوجّه شوند، عابدِ درگاه علمای‌شان شدند! [الكافی، ج١، ص۵٣؛ ج٢، ص٣٩٨] 7⃣ شعور از شَعْر به معنای مو است. عوام یهودی و عوام نصرانی در عبادتِ نرم از باریک‌بینی، موشکافی و دقت کافی برخوردار نیستند، آنان گرفتار کچلی در عبادت شده‌اند! 8⃣ و با عرض شرمندگی باید بپذیریم که این کچلی در عبادت هم‌چون بیماری‌ای مُسری به مسلمانان نیز سرایت کرده است. امروزه اَحبار یهود و رُهبان نصاری احکام فرامرزی و قوانین بین‌المللی خود را از طریق سازمان‌ها و مجامع به‌اصطلاح جهانی به همهٔ مردم تحمیل می‌کنند. 9⃣ گستردگیِ تحمیلِ قوانین از ، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، از ، صندوق کودکان ملل متحد، از و ، از ، و از گرفته تا به شورت ورزشی! و یا کراواتی که داور مسابقهٔ کُشتی باید به خود آویزان کند! کشیده شده است!! ✍️ علی خلیل اسماعیل ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
هدایت شده از یهودمدیا
13.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ صهیونیسم چه نقشی در تولید محتوای مستهجن در جهان دارد و چگونه با استفاده از این محتوا به دنبال تأثیرگذاری بر ذهن پیروان دیگر ادیان است؟ 📚 بیشتر بدانیم: 1️⃣ حاخام یهودی مالک بزرگترین مجموعهٔ پورنوگرافی 👉 https://B2n.ir/hakham 2⃣ شناخت باطن کابالیستی غرب 👉 https://B2n.ir/Queer1 3⃣ ریشه‌یابی فساد جنسی افسارگسیخته در غرب 👉 https://B2n.ir/Queer2 🎬 یهود مدیا : 🇮🇷👉 @jewishmedia
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : پنج‌شنبه 🌞 ٩ اسفند ۱۴٠٣ هجری‌شمسی ☪️ ٢٨ شعبان ۱۴۴۶ هجری‌قمری ✝️ ٢٧ فِوریه ۲۰٢۵ میلادی 🕎 ٢٩ شِواط ۵۷۸۵ عبری 🌍 مناسبت‌های قمری ✍️ اعدام شیرازی؛ بنیان‌گذار فرقهٔ ضالّهٔ (١٢۶۶ق) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 سیر دعاوی علی‌محمد باب 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-sects/bahai/15563 🌍 مناسبت‌های میلادی 1⃣ شکست عراق در و عقب‌نشینی و پایان اشغال کویت (١٩٩١م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 حمله به عراق در عید 👉 https://jscenter.ir/slave-jews/israel/7681 2⃣ روز جهانی (به‌اختصار: NGO) یکی از ابزارهای مهم در کشورها 🗓 تذکّر ضروری: این تقویم، تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. 💳 «اندیشکده» تنها با اداره می‌شود. برای این منظور، شمارهٔ کارتی در قسمت توضیحات کانال اعلام شده‌است. 💎 صفحات‌رسمی‌اندیشکدهٔ‌مطالعات‌یهود: 👉 https://zil.ink/jscenter ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ پروندهٔ شناخت بابیان و بابیت مخفی 1️⃣ در مورد پدیدهٔ یهودیان مخفی بسیار صحبت کرده‌ایم. در ایران با پدیده‌ای مشابه و خویشاوند به‌نام و پیوند خورده است. 2️⃣ پژوهش‌های ما بر پیوندهای اولیهٔ و پیروان او با کانون‌های معینی تأکید دارد که شبکه‌ای از خاندان‌های قدرتمند و ثروتمند در زمرهٔ شرکای اصلی آن بودند. این تصویر، را از اساس و از بدو پیدایش، فرقه‌ای مشابه با دونمه‌های ترکیه و فرانکیست‌های اروپای‌شرقی جلوه‌گر می‌سازد. 3️⃣ پدیدهٔ و نقش ایشان در پیدایش و گسترش و عامل مهمی در تحولات معاصر ایران است. گسترش سریع بابی‌گری و بهائی‌گری و به‌ویژه منسجم و عمیق ایشان در ساختار حکومتی قاجار، از دوران مظفرالدین شاه، بدون شناخت این پیوند غیرقابل توضیح است. 4️⃣ بر گروه‌های فوق (یهودیان، بابیان مخفی و بهائیان مخفی) به همراه گروه‌های دیگر همچون وابستگان به سرویس‌های اطلاعاتی فعال در ایران، به‌ویژه سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد)، نام عام نهاده‌ایم. 5️⃣ به‌دلیل اهمیت این پدیده و جایگاه مرموز و بغرنج آن در تحولات امروز ایران و جهان، در یادداشت‌های متعددی دربارهٔ ایشان سخن گفته و تلاش کردیم دربارهٔ خاستگاه‌ها و مجاری متنوع این نهان‌پیشه‌گان روشنگری کنیم. 6️⃣ برای مطالعهٔ این یادداشت‌ها، به آدرس زیر مراجعه کنید: 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-sects/bahai/19276 ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ امروزه، بزرگان و اَحبار یهود در حوزهٔ و خوردن اموال مردم، از شکل ابتدایی و فردیِ قدیمی خارج شده‌اند، و در شکل بانک‌ها، تراست‌ها، کارتل‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری، و نیز در شکل و شمایل کارخانجات و کمپانی‌های عظیم تولید جنگ، تولید و فروش جنگ‌افزار، کارخانجات ، رشد و گسترش و نیز ساخت و فروش و و... خودنمایی می‌کنند. ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ مغضوبین ارض [٨٣] 💥 یاران گوساله [١٧] 🔸ج) سامری‌گری اقتصادی 1️⃣ نگذارید نهادهای تجاری، بازرگانی و خانوادگی‌تان را همچون گرگ به مرضِ آزمند سازد. «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا» به شما خوانندهٔ فهیم تنبّه می‌دهد. 2️⃣ «إِنَّ کَثِیراً مِنَ الْأَحْبَارِ وَ الرُّهْبَانِ لَیَأْکلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ»؛ [توبه : ٣۴] بدانید: تعداد کثیری از علمای یهود و نصاری و راهبان دیرنشین و به‌اصطلاح تارک دنیا، هم‌اکنون که شما مشغول خواندن این عبارات هستید، آن‌ها مشغول خوردن و چپاول اموال و دارایی‌های مردم به ناحقّ و به ناروا هستند. 3️⃣ می‌فرماید: «تعداد کثیری این‌چنین هستند»، نمی‌فرماید: «تعداد قلیلی این‌گونه نیستند». حکمتِ این نحو از بیان روشن است، یعنی: مشغولِ آن تعداد قلیل نشوید، آن تعداد قلیل توجّه شما را از آن تعداد کثیر منحرف نسازد. تماس و ارتباط با آن تعداد قلیل، شما را در دام آن تعداد کثیر قرار ندهد. 4️⃣ و نیز بدانید که امروزه اَحبار و رُهبان در حوزهٔ سامری‌گری اقتصادی و خوردن اموال مردم به ناحقّ، از شکل ابتدایی و فردی آن خارج شده‌اند، و در شکل ، ، ، مؤسسات مالی و اعتباری، به‌ویژه و صندوق‌های وابسته به آن و نیز در شکل و شمایل کارخانجات و کمپانی‌های عظیم تولید جنگ، تولید و فروش جنگ‌افزار، کارخانجات تولید بیماری، رشد و گسترش بیماری و نیز ساخت و فروش دارو و تجهیزات پزشکی و از این قبیل چیزها خودنمایی می‌کنند. 5️⃣ دیگر فروشِ سند بهشت و بخشش گناهان و دریافت هدایا و رشوه‌خواری در قضاوت و داوری و مصادرهٔ اموال مردم به ناروا، شکم‌های گنده و برآمده از حرام و گاوصندوق‌ها و حساب‌های جاری و پس‌انداز آنان را سیر و پُر نمی‌سازد. 6️⃣ اَحبار و رُهبان در شکل و شمایل قدیم خیلی که تلاش می‌کردند می‌توانستند به اموال عوام از طائفهٔ خود تعدّی و تجاوز کنند. حوزهٔ فعالیت‌شان علاوه بر محدودیّت جغرافیایی، محدودیّت موضوعی داشت. 7️⃣ برخلاف اَحبار و رُهبان امروزی که هیچ محدودیّتی را به‌رسمیّت نمی‌شناسند. از سیگاری که در سینماهای سومالی و یونان دود می‌شود تا فیلمی که در هالیوود ساخته و به نمایش درمی‌آید، از آدامسی که سِر اَلِکس فرگوسن می‌جَوَد تا سَقِّزی که دخترکی در روستای دورافتادهٔ چاد و شیلی در دهان دارد، از شلواری که در بازار کهنه‌فروشان بمبئی به‌فروش می‌رسد تا اتومبیل‌های گران‌قیمت و شیکی که از رهگذران در تهران دل‌ربایی می‌کند، همه‌جا می‌توان تعدّی و تجاوز علمای یهودی را به تماشا نشست. 8️⃣ به‌راستی چه راهی آسان‌تر، بی‌هزینه‌تر و در عین حال پُرمنفعت‌تر برای اَحبار و رُهبان در عصر جدید از دست‌گذاری بر صفتِ حرصِ منحرف، تحریک زیاده‌خواهی، ترویج تجمل‌گرایی و تبلیغ مصرف‌گراییِ بی حدّ و حصر کالاها و خدمات آنان وجود دارد؟! 9️⃣ آنان با مدیریت و با به انحراف بردنِ «حرصِ ابتدایی» یا «حرصِ به خیر» که جِبِلّی و فطریِ انسان و از فروعِ حُبِّ ذات به‌شمار می‌رود، و با کوبیدن بر طبل حرصِ بشری و حرصِ منحرف، نشانهٔ آشکاری که خدای حکیم برای شناسایی یهودیان به رسول مکرمش (ص) فرموده بود (که: «وَ لَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَی‏ حَیَاةٍ؛ [بقره : ٩۶] آنان را از مردم دیگر، به زندگی این جهانی حریص‏‌تر خواهی یافت») را، به همهٔ جوامع مسلمان‌نشین سرایت داده‌اند. 🔟 و ما با کمال تأسف امروز بعد از گذشت چند قرن از نزول آخرین نسخهٔ الهی برای نجات جوامع بشری از تجاوزات و تعدّیات اَحبار و رُهبان، هم‌چنان با مردمی مواجه‌ایم که: «إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعاً»؛ [معارج : ٢٠] کم‌صبرند، ناشکیبایی می‌کنند، و با کم‌ترین سختی، و کم‌ترین ناملایمات، صدای جَزَع و فَزَع‌شان را در محافل و مجالس و نیز در جشنواره‌های به‌اصطلاح دشمنِ به تماشا می‌گذارند. «وَ إِذَا مَسَّهُ الْخَیرُ مَنُوعاً»؛ [معارج : ٢١] و در همان حال بُخل می‌ورزند و از انفاق مال، دارایی و مکنتی که خدای مهربان روزی‌شان کرده است نسبت به خانواده، جامعه و مردم محروم خودداری می‌کنند! ✍️ علی خلیل اسماعیل ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter