.
🔺سابقهای از عهدشکنی/ ادامه جنگ با غلاف آتشبس
✍️ محمّد مهری
🔻رژیم صهیونیستی در طول حیات سیاسی خود، هرگز وفاداری پایدار و صادقانهای حتی به موقتترین توافقهای آتشبس از خود نشان نداده است. الگوی ثابت کنش این رژیم، همواره بر محور پیمانشکنی و بهرهجویی از فرصتها برای پیشبرد اهداف توسعهطلبانه و قهرآمیز خود استوار بوده است.
👈 تجلی بارز این خلف وعده را میتوان در پیمان اسلو مشاهده کرد؛ پیمانی که با نوید صلح و تأسیس دولتی فلسطینی امضا شد، اما در عمل، رژیم صهیونیستی به عهد خویش پایبند نماند و در ادامه، مرگ مشکوک یاسر عرفات، رهبر وقت سازمان آزادیبخش فلسطین و تضعیف بنیانهای جنبش فتح، عملاً هر امکان حرکت مستقل و سازندهای را از ملّت فلسطین سلب نمود. شایان تأمل است که در آن برهه، حکومت در دست حزب کارگر به رهبری اسحاق رابین بود که در قیاس با جریانهای تندرو، رویکردی معتدلتر داشت. با این وجود، اگر در آن فضای به نسبت مساعد نیز توافقی پایدار رقم نخورد، چگونه میتوان در دوران سیطرهی حزب لیکود (که سرشت آن بر ایدئولوژی توسعهطلبی سرزمینی و انکار حقوق بنیادین فلسطینیان است) به هر گونه توافقی خوشبین بود؟!
اکنون در آستانهی شکلگیری توافق آتشبس جدیدی تحت حمایت مستقیم ایالات متحده و با میانجیگری دیگر کشورها، قرائن روشنی حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در صدد است با یک تیر، چند نشان را هدف گیرد.
1️⃣ نخست: اعلام اخیر بنیامین نتانیاهو مبنی بر اینکه «مرحلهی بعدی، نابودی تونلهای حماس است» به وضوح عیان میسازد که آتشبس از منظر این رژیم به معنای تعطیلی کارزار نظامی نیست، بلکه صرفاً تغییری در تاکتیک برای تحقق اهداف از پیش تعریفشده است؛ اهدافی که از رهگذر جنگ به طور کامل محقق نشدند.
2️⃣ دوم: رویداد مشکوک تصادف دیپلماتهای قطری در جادهای هموار، میتواند هشداری برای میانجی باشد تا توافقی کاملاً در چارچوب خواستها و منافع رژیم صهیونیستی و حامی پرنفوذش، ایالات متحده، طراحی و اجرا گردد.
📌 در نهایت، به نظر میرسد استراتژی کلان تل آویو و واشنگتن در این مرحله چنین تدوین شده است: آنچه را که نتوانستهاند از رهگذر جنگی تمامعیار و مستقیم به دست آورند (یعنی تسلط بلامنازع بر نوار غزه، انهدام نهایی توان دفاعی حماس، و بازیابی حیثیت نداشتهاش) اینک قصد دارند از طریق «آتشبسی کنترلشده» و فرآیندهای سیاسی پس از آن محقق سازند. این توافق، نه برای برقراری صلح، که برای تكمیل پروژهی نظامی با ابزاری دیگر است.
.
#نویسندگان_حوزوی_ایلام
https://eitaa.com/howzavian_ilam
.
4_6019553345750964628.mp3
زمان:
حجم:
46.77M
🎥 مرگ برجام!
🔺ناآگاهی و ناکارآمدی مدیرانی که در دهه نود باعث شد جنگ برده به تنفس برای دشمن منجر شود.
🔺در صدر اسلام نیز برخی خواص با اقداماتشان حکمیت را بر جبهه حق تحمیل کردند!.
🔺وزیر و مسئولی که تبعات کار خود را در حد یک حزب ببیند نه در حد یک کشور پهناور اسلامی، این فرد به این جایگاه خیانت کرده و لیاقت آن جایگاه را نداشته است.
🔺با جرم باید قانونا برخورد شود تا هزینههای بعدی پایین بیاید.
🔰 حجت الاسلام دکتر سید سجاد ایزدهی
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحامدیا)
🆔 @rahamedia
🛑به نام رهایی و آرامش
✍️مصطفی گودرزی
اکنون، سروش صحت و مجتبی شکوری از زوج های جذابی هستند که وقتی پای صحبتهایشان مینشینی گذر زمان را فراموش میکنی و لحظهها برایت حساب نمیشوند.
صحت نشان داده که در ساخت برنامهها تبحر خوبی دارد و میتواند کار فرهنگی و رسانهای تمیز ارائه دهد.
شکوری نیز از جمله افرادیست که بیان شیوا و اثرگذاری دارد و موضوعات مبتلا به جامعه را مطرح میکند و انصافا هم خوب به آنها میپردازد.
قصه از اینجا شروع میشود که در ابتدای گفت و گو در حالی که شکوری در مورد حجابهای انسان برای روبروی با خویشتن خویش سخن میگوید به یکبار تعرض جنسی که در کودکی برای پیش آمده را مطرح میکند، صحت اکنون در یک بهت پر از سوال به همراه سکوتی سنگین فرو میرود و بعد شکوری میگوید که وقتی آن کودکی را پیدا کردم متحول شدم.
اینجا مخاطب عرق سردی میکند و حادثهای برایش رخ داده که نمیداند ادامه دهد یا بایستد و سکوت کند.
اما باید پرسید که آقای روانشناس، شرع را بیخیال میشویم که معتقد است نباید گناه را و انحراف و مفسد را جار زد ولی چه قانون اخلاقی به شما اجازه میدهد که این تعرض را در یک برنامه فرهنگی اجتماعی مطرح کنی و در ادامه سناریو هم درسهای عرفانی بدهی و صحت هم مبهوت این عرفان و سیر سولک شما شود و در آخر از شما بخواهد که درس گفتاری از این شهود شما تهیه شود تا مردم بهتر مسیر شما رو بشناسند؟
باید گفت این ره که شما میروید نمیدانیم به کجا می رسد اما شو خوبی راه انداختید تا ترند این روزهای مجازی شوید.
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔰ضرورت اتخاذ «آرایش جنگی» در تهاجم فرهنگی دشمن
✍️ حجت الاسلام محسن رضایی
🔺بعد از جنگ ۱۲ روزه اغلب فرماندهان نظامی تصریح کردند که این جنگ انشاءالله منشا «تغییرات اساسی» در برخی سیاستها و تاکتیکهای نظامی خواهد شد.
🔺چرا که برای «ضربهپذیری کمتر» و وارد کردن «خسارات بیشتر» به دشمن، باید دست او را از قبل خواند و برتر و بالاتر از او عمل کرد.
🔺در زمینه «فرهنگ» نیز این بازنگری لازم بلکه بسیار ضروری است. دشمن در عرصه فرهنگی از سالها قبل، بسیار پیچیدهتر، گستردهتر و حسابشدهتر از عرصه نظامی دست به تهاجم زده و در کمال تاسف، پیشرویهایی داشته است.
🔺در این شرایط نظارهگر بودن با حکم قطعی عقل و شرع، خطای نابخشودنی است. برای جلوگیری از پیشروی دشمن، باید «سنگرها، پدافندها و آفندهای فرهنگی» را فعال کرد و بر دشمن غلبه نمود.
🔺نقطه ضعف ما در تهاجم فرهنگی صورت گرفته از سوی دشمنان، «همراهی فکری» برخی خواص و موثرین در جامعه با دشمن بود و متاسفانه همچنان این همراهی ادامه دارد به همین جهت اقدام دیرهنگام از سوی نهادهای مسوول، میتواند خسارتهایی چند برابر بیشتر از جنگ نظامی داشته باشد.
🔺برای غلبه در این «جنگ تمام عیار» باید «ظرفیتهای فرهنگی» را فعال کرد، همچنین «ظرفیتهای مردمی» را با تدبیر و به شکل نظاممند پای کار آورد و نهادهای فرهنگی را فعال کرد، و البته در راس همه اقدامات، «مدیران ارشد» را توجیه کرد که در مقابل هجمه فرهنگی دشمن و سربازان داخلی او، بیتفاوتی و سلب مسوولیت چاره کار نیست بلکه باید «آرایش جنگی» گرفت.
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔔 خبرگزاری حوزه از طلاب درس خارج دعوت به همکاری می کند
➕ خبرگزاری حوزه به منظور تکمیل نیروی انسانی خود در زمینه خبرنگاری و تولید محتوا از طلاب درس خارج علاقهمند این عرصه به صورت حضوری دعوت به همکاری مینماید.
🔻شرایط:
❖حداقل دو سال حضور در درس خارج حوزه علمیه قم
❖ساکن در شهر مقدس قم
❖داشتن انگیزه لازم
❖داشتن مهارتهای نوشتاری و تحلیلی قوی
❖تدوین و تحقیق علمی
🔻مــزایا:
❖ارتباط با علما و اساتید مطرح حوزه
❖حضور در دورههای دانشی و مهارتی اختصاصی
❖بهرهمندی از مزایا و خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات
❖پرداخت حق الزحمه ثابت به صورت ماهانه
📬 نحوه ارسال درخواست:
علاقهمندان میتوانند سوابق تحصیلی، رزومه و احیانا نمونه کارهای خود را به نشانی https://eitaa.com/hozeh_content ارسال نمایند.
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
🔻 مظلومنمایی، سلاحی کارساز برای فرقههایی انحرافی
🔹 امروزه برخی فرقههای نوظهور، مسیر نفوذ خود را نه از راه اندیشه، که از دروازه احساس آغاز کردهاند! آنان با ژست مظلومیت، پردهای از معنویت بر چهره میافکنند تا گمراهی را در جام تقدس بنوشانند.
🔹 این جماعت، هنر آن دارند که گناه را رنج، و انحراف را آزادی بنامند تا عقلهای بیدار را در خواب عاطفه فرو برند. مظلومنمایی برایشان تبدیل به ابزاری برای تسلط شده است؛ سلاحی نرم که دلها را بیصدا تسخیر میکند!
🔹 باید هوشیار بود! اشک، همیشه نشانه صداقت نیست؛ گاه نشانه فریب است. هر که گریست، محق نیست؛ باید دید اشک او در برابر کدام حقیقت میچکد و از چه باطلی دفاع میکند.
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
زندگی خصوصی بهعنوان ابزار جریمه رسانهای: بازخوانی فیلم عروسی دختر شمخانی و سیاستزدگی رسانهها
✒️ حسن یونسی
انتشار فیلم عروسی دختر شمخانی، همزمان با مصاحبه اخیر او درباره برخی شخصیتها، نمونهای گویا از تبدیل زندگی خصوصی افراد به ابزار فشار و جریمه رسانهای است. مصاحبهای که بار دیگر بر افشای دیدگاهها و تحلیلهای سیاسی شمخانی متمرکز بود، بهانهای شد تا همان رسانههایی که تا دیروز مدافع حریم خصوصی افراد بودند، از این فیلم برای تخریب او بهره بگیرند. انگیزه این اقدام، نه خیرخواهی یا دلسوزی برای جامعه، که اعمال فشار و تحقق اهداف جریانهای خاص سیاسی است. تحلیل نخبگانی این رفتار نشان میدهد که ابزارسازی رسانهای از حریم خصوصی، بخشی از یک سازوکار سیستماتیک برای مدیریت و جهتدهی افکار عمومی است.
زمانبندی انتشار فیلم، نکتهای کلیدی است که استراتژی رسانهای پشت این اقدام را آشکار میکند. برجسته کردن محتوای قدیمی، دقیقاً پس از مصاحبهای جنجالی، نشان میدهد که رسانهها به دنبال بازتولید یک روایت هدفمند هستند؛ روایتی که خطاهای فرد را بزرگ جلوه دهد و او را از جایگاه سیاسی یا اجتماعیاش دور کند. این الگوی انتشار، نمایانگر یک سیاست رسانهای گزینشی است که اخلاق و دلسوزی را فدای منافع و اهداف کوتاهمدت میکند.
همانهایی که تا دیروز تأکید داشتند زندگی خصوصی هر فرد به خودش مربوط است، امروز از این اصول عبور کرده و از سوژهای شخصی برای تخریب استفاده میکنند. این تضاد رفتاری، نشاندهنده سیاستزدگی آشکار رسانهها و جریانهای اجتماعی است و روشن میسازد که ابزارهای رسانهای، بیش از آنکه به اطلاعرسانی و نقد سازنده بپردازند، برای اعمال فشار و کنترل سیاسی طراحی شدهاند. تحلیل نخبگانی این رفتار، ضرورت پرهیز از واکنشهای هیجانی و تمرکز بر انتقاد سازنده را برجسته میکند؛ انتقادی که هدف آن اصلاح و بهبود عملکرد باشد، نه تخریب شخصیت یا اعتبار اجتماعی.
این موقعیت یادآور این حقیقت است که هیچ فردی از خطا مصون نیست و یک اشتباه نباید معیار حذف از جریانهای انقلابی یا گروههای فکری باشد. برجسته کردن خطاها و ضعفها از سوی جریانهای مخالف، عمدتاً با هدف ایجاد ناامیدی و فروپاشی اعتماد درونی است. در چنین فضایی، واکنشهای تخریبی یا هیجانی، همان چیزی است که دشمن انتظار دارد. بنابراین حفظ بصیرت، تحلیل دقیق و تفکیک نقد سازنده از تخریب، امری ضروری است.
انتقاد واقعی، هنگامی مؤثر است که با هدف اصلاح و بازسازی همراه باشد. تخریب بدون تحلیل، تنها فضا را مسموم و فرصتهای اصلاح را محدود میکند. مسیر درست، تمرکز بر شناخت انگیزههای پشت پرده، تحلیل رفتار رسانهها و هدایت انتقادها به سوی اصلاح و بازسازی است. چنین رویکردی امکان میدهد که حوادث شخصی یا حملات رسانهای، نه به فرصت فشار و تسلیم، که به فرصتی برای ارتقای عملکرد فرد و جریان تبدیل شوند.
این رخداد همچنین نشان میدهد که نباید با یک حمله رسانهای خود را شکستخورده بدانیم. برجستهسازی اشتباهات توسط جریانهای معارض، تلاشی هدفمند برای کاهش امید و انسجام اجتماعی است؛ اما آگاهی، بصیرت و تمرکز بر اصلاح، راهکاری است که امکان مقابله مؤثر با این فشارها و استفاده از آنها به عنوان فرصتی برای بازسازی و ارتقای عملکرد فرد و جریان را فراهم میآورد. همه میتوانند خطا کنند، اما مسیر اصلاح و بازسازی همواره باز است و این وظیفه جامعه و فعالان رسانهای است که با تحلیل دقیق، انتقاد سازنده و توجه به اهداف بلندمدت، از این شرایط برای ارتقای عملکرد فرد و جریان بهره بگیرند.
در نهایت، آنچه از این تجربه میتوان آموخت، ضرورت حفظ بصیرت، پرهیز از واکنشهای هیجانی و شناخت دقیق سازوکارهای رسانهای است. بازتولید جنجالهای گذشته برای فشار سیاسی، نباید قضاوت واقعبینانه ما را مختل کند. تحلیل درست، انتقاد سازنده و تمرکز بر اصلاح، ابزارهایی هستند که امکان هدایت صحیح جریانهای اجتماعی و سیاسی را فراهم میآورند و نشان میدهند که موفقیت یا شکست واقعی، نه در برجستهسازی خطاها، که در ظرفیت ما برای اصلاح و پیشرفت نهفته است.
#نویسندگان_حوزوی_تهران
@howzavian_tehran
حجاب؛ موهبت الهی
بیحجابی؛ حرام سیاسی!
✍️ علی عسگری
عزتالله ضرغامی، رئیس اسبق صدا و سیما و وزیر گردشگری دولت سیزدهم، در یادداشتی با عنوان "حجاب، موهبت الهی" خواهران مومن و محجبه را مخاطب سخنان خود قرار داده و ضمن این نکته که خودش نیز دغدغهی برهنگیهای خیابانی را دارد، از آنان درخواست کرده تا مسئولین جمهوری اسلامی را که از اجرای قانون مجلس سرباز زدهاند، ضد حجاب نخوانند!
اصل دغدغهی ضرغامی شاید درست باشد اما مساله این است که مردم انقلابی، مسئولینی را که به شکلی واضح از تبعیت قانون سرپیچی میکنند، خادم و انقلابی نمیدانند؛ زیرا قانونی که مصوب شورای نگهبان بوده است و لازمالاجرا شمرده میشد، چگونه اجرایش لغو شد درحالیکه ضرغامی ادعا میکند شوری عالی امنیت جلوی آن را گرفته و هیچ سندی بر اثبات این سخن وجود ندارد؟!
ضرغامی همچون دیگر از مسئولان کشور، از کار فرهنگی و ضرورت اجرای درست و بابرنامهی قانونی سخت میگوید که هیچکدام از دولتمردان به مبنای آن اعتقادی ندارند و خود او به این مساله واقف است؛ چراکه رگههای اصلاحات در دولت فعلی هیچگاه حاکمیت دین را نخواسته و برای آن تلاشی نکرده است؛ معلوم نیست این کار فرهنگی چه زمانی و چگونه اجرا میشود؟ این کار فرهنگی چیست که هر قانونی در تقابل با آن خوانده میشود؟!
وزیر سابق گردشگری، از منسوخ شدن قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره میگوید، درحالیکه نمیداند استفاده از ماهواره در حریم شخصی رخ میدهد و حال آنکه بیحجابی در حریم عمومی رقم خورده و جنس حرمتش، فراتر از شرع و در قامت حرمت سیاسی و امنیتی است!
ضرغامی چگونه میتواند داعیهدار دلسوزی نسبت به حجاب باشد و آنرا موهبتی الهی بخواند وقتی هنوز میان خردهروایتهای مسموم از قانون حجاب گرفتار شده و آنقدر متوجه نیست که بیش از اجرای قانون حجاب، حرمت سیاسی بیحجابیاست که امنیت داخلی کشور را مخدوش میسازد؟!
به نظر میاید ضرغامی همان مسیر باهنر را طی کرده است با این تفاوت که با پنبه سر حزباللهیها را بریده است!
مشاهده صفحه نویسندگان حوزوی در خبرگزاری فارس
#حرام_سیاسی
#حجاب
#مقاومت
#مقاومت_فرهنگی
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
💠استمرار در کارها
✍️ جواد محدثی
🔘امام سجاد (علیه السلام) فرمودند:
🔰إنّی لاُحِبُّ اَن اُداوِمَ عَلَی العَمَلِ وَ اِن قَلَّ
🔹من دوست دارم که کار را هر چند اندک باشد، ادامه و استمرار دهم.
📗کافی، ج۲، ص ۸۲
🔻شرح حدیث
🔸این مفهوم در روایات متعدد آمده است که «کار اندک، اما مستمر بهتر از کار بسیاری است که ملال آور باشد.» حدیث امام سجاد علیه السّلام نیز همین نکته را بیان می کند.
🔸به یک مثال دقت کنید: گاهی رگبار تند باران، با سر وصدای زیاد می بارد، همه چیز را در هم می نوردد، سیل راه می افتد و گاهی آسیبهایی به خانه ها، مزرعه ها و جاده ها وارد می شود. اما نم نم باران، اگر چند روز هم پیاپی بیاید، زمینها سیراب می شوند، خسارتی در کار نیست، هوا لطیف می شود، درختان و گیاهان تشنه به حدّ کافی بهره می برند.
🔸در کارهای ما نیز، کار کم، ولی پیوسته و ادامه دار، بهتر از کار پر حجم و سنگینی است که تداوم نداشته باشد. در عبادات هم همین طور است.
🔸بعضی چند روزی به شدت به مستحبات و نوافل و ذکر و قرآن و دعا روی می آورند، ولی خسته می شوند و آن را به کلی ترک می کنند.
🔸بعضی هم مثلاً روزی یک صفحه قرآن می خوانند، یا فقط یک نافله می خوانند، ولی آن را به طور مستمر انجام می دهند. این ثمربخش تر و بهتر است.
🔸در دعای کمیل می خوانیم:
«والدَّوامَ فی الإتّصال بِخدمَتک...»و از خدا می طلبیم که پیوستگی و استمرار در خدمت خدا بودن و الهی زیستن و دعا و مناجات را به ما قسمت کند. درس خواندن، قرآن و حدیث حفظ کردن، صدقه دادن، عبادت کردن، اگر دوام داشته باشد، هر چند اندک، محبوب تر است و ثمربخش تر.
#نویسندگان_حوزوی_خوزستان
@howzavian_khuzestan
🔻گعدهی طلبگی
💠 با خوانش پیام رهبر انقلاب درباره حوزه پیشرو و سرآمد
👤با حضور استاد حسن ابراهیمزاده
⏰ زمان: چهارشنبه، 30 مهرماه ساعت 16 تا 17:30
🏚 مکان: شهرک قدس، کوچه 31، پلاک 3، مرکز مطالعات راهبردی خبرگزاری تسنیم
🔘@tasnimhowzeh | تسنیم حوزه
🔘جنگ شناختی؛ از تغییر اندیشه تا تضعیف انسجام اجتماعی
▫️جنگ شناختی، عرصهای است که در آن ذهن انسان به میدان نبرد تبدیل میشود. در این نوع جنگ، هدف صرفاً تغییر محتوای اندیشهها نیست، بلکه تغییر نحوهی اندیشیدن و رفتار افراد است. در صورتی که جنگ شناختی با موفقیت پیش برود، میتواند باورها و رفتارهای فردی و جمعی را به گونهای شکل دهد و هدایت کند که در خدمت اهداف تاکتیکی یا راهبردی مهاجم قرار گیرد.
▫️در شکل شدید و افراطی، جنگ شناختی ظرفیت این را دارد که جامعهای را از درون متلاشی و دچار گسست کند؛ به گونهای که ارادهی جمعی برای مقاومت در برابر تهدیدات و دشمن از بین برود. در چنین شرایطی، دشمن قادر است بدون توسل به زور یا اجبار مستقیم، جامعه را مطیع و مغلوب سازد.
▫️اهداف جنگ شناختی میتواند محدود و با افق زمانی کوتاه باشد، یا به صورت راهبردی و در قالب کمپینهایی بلندمدت، اجرا شود. یک کمپین منفرد ممکن است بر هدفی محدود مانند ممانعت از اجرای یک عملیات نظامی یا تغییر سیاستی خاص تمرکز کند، در حالی که مجموعهای از کمپینها میتوانند با هدف برهم زدن انسجام اجتماعی یا اتحادها طراحی شوند؛ از جمله با کاشتن تردید نسبت به نهادهای حکومتی، ایجاد نا آرامی،تضعیف فرآیندهای دموکراتیک یا تشویق جنبشهای جداییطلبانه.
▫️بدین ترتیب، جنگ شناختی به عنوان ابزاری پیچیده و غیرمستقیم، تهدیدی جدی برای امنیت اجتماعی و سیاسی جوامع به شمار میرود که مقابله با آن نیازمند افزایش آگاهی عمومی، تقویت نهادهای دموکراتیک و پایش مستمر فضای اطلاعاتی است.
✍️محمدعلی رنجبر
#جنگ_شناختی
#نویسندگان_حوزوی_کرمان
@HOWZAVIAN_kerman
🔺️نقدی بر اولویتهای محتوایی در شبکه سبلان
✍️جواد اسکندرزاده، مدرس حوزه و دانشگاه
اینجانب از مخاطبان همیشگی شبکه سبلان هستم و ضمن قدردانی از تلاشهای مجموعه محترم آن شبکه در تولید برنامههای متنوع، لازم میدانم نقدی دلسوزانه را با شما در میان بگذارم.
در یکی از برنامههای اخیر، چندین دقیقه از زمان آنتن به موضوع توالتهای عمومی اختصاص داده شده بود. هرچند رسیدگی به مسائل شهری و بهداشتی اهمیت خاص خود را دارد، اما جای تأمل است که در شرایطی که بسیاری از بدیهیات فرهنگی، اخلاقی وتاریخی و اجتماعی ما در معرض فراموشی یا تضعیف قرار گرفتهاند، کمتر شاهد پرداختن به این موضوعات بنیادین در برنامههای شبکه هستیم.
به عنوان نمونه، امروزه شاهد رفتارهایی در سطح جامعه هستیم که با هنجارهای فرهنگی و عرفی ما فاصله زیادی دارد. حضور برخی بانوان در معابر عمومی با پوششهایی مانند شلوارک، که بیشتر مناسب فضای خصوصی و اتاق خواب است تا فضای عمومی، نشاندهنده نوعی گسست فرهنگی وعدم آگاهی از تاریخ این زادگاه غیورمردان و بیتوجهی به ارزشهای اجتماعی است. اینگونه رفتارها نهتنها موجب تعجب و ناراحتی بسیاری از شهروندان شده، بلکه نیازمند بررسی، تحلیل و روشنگری رسانهای است.
انتظار میرود رسانهای بومی و تأثیرگذار مانند شبکه سبلان، با درک حساسیتهای فرهنگی منطقه، سهم بیشتری در ارتقای آگاهی عمومی نسبت به مسائل فرهنگی، تربیتی، تاریخی و اجتماعی ایفا کند. بیتردید، بازنگری در اولویتهای محتوایی و توجه بیشتر به دغدغههای فرهنگی جامعه، موجب افزایش رضایت مخاطبان و ارتقای جایگاه شبکه در میان مردم خواهد شد.
#پویش_نوشتن
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی