🔰وجوب قتل سران استکبار
✍سعید صلح میرزایی
🔸نبرد تمدّنی جبهه حق و باطل به یکی از نقاط عطف خود رسیده است و قدرتمندی جبهه حق به رهبری امام خامنهای (مدّظلّهالعالی) سگ زنجیری استکبار در منطقه را به جنگ وجودی بدون بازگشت کشانده است. تحرّکات غیر معقول و احمقانهی اسراییل را با این نگاه، باید تحلیل کرد. شراکت رژیم تروریستی #آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در جنایات #اسراییل نیز از همین زاویه قابل توجه است.
🔸سران جبهه استکبار با کوبیدن بر طبل جنگ با جبهه مقاومت و بویژه با جمهوری اسلامی، از مصادیق ائمّه کفر قرار گرفتند که در قرآن کریم به مبارزه مسلحانه با آنها امر شده است. (سوره توبه، آیه ۱۰۲)
🔸از سویی دیگر آمریت آنها در قتل هزاران نفر از مردم جبهه مقاومت و فرماندهان عزیز، خون آنها را هدر میکند و از نظر احکام شرایع الهی، قتل ایشان واجب است.
🔸جسارت عظیم تهدید #رهبر_معظّم_انقلاب (مدّظلّهالعالی) مزید بر علّتهای وجوب مقابله مسلّحانه و حذف سران کفر خواهد بود.
🔸فتاوای مراجع عظام تقلید و عالمان شیعه مبنی بر وجوب قتل تهدیدکنندگان ولیّ فقیه از این باب است.
🔸از یک سو بر اساس روایات اسلامی، مخالفت عملی با ولیّ فقیه به مخالفت عملی با امام زمان (علیه السلام) بازمیگردد و برداشتن علم نصب بر ضدّ امام معصوم، در حکم شرک به خدا و محاربه با الله شمرده شده است. (کافی؛ ج۱، ص۸۶، «کتاب فضل العلم»، «باب اختلاف الحدیث»، حدیث ۱۰ ـ وسائل الشیعه؛ ج۱۸، «کتاب ابواب صفات القاضی»، «باب ۱۱»، حدیث۱)
🔸از سوی دیگر از آنجا که تهدید رهبر جبهه حق با هدف نابودی تشکیلات اسلامی انجام میگیرد بر همه ارکان امت اسلامی است که به جنگ تهدیدگر بروند. اصل به خطر افتادن اسلام، خط قرمزی است که حتّی جهاد ذیل خلفای جور را نیز مباح مینمود. (وسائل الشيعة، ج ۱۵، ص ۳۳)
🔸از جهت دیگر نیز باید همیشه در دل دشمنان خدا از جسارت به مسلمین، خوف و ترس بازدارنده وجود داشته باشد. و فتاوای قتل به سران کفر و استکبار، میتواند موجب ترس آنها و تغییر رفتار و اصلاح اختلال محاسباتی آنها باشد. (سوره انفال، آیه ۶۰)
@solhmirzaei_ir
@howzavian_tehran
💠 گام بلوغ امت در اعجاز الگوی امام_امت
✍️ صدیقه مدملی
جنگ دوازده روزۀ ایران و رژیم غاصب سرزمینهای مقدس اسلامی، عینیتبخش آموزههای بلند دین بود و عبرتهای فراوانی نیز برای اهل عبور داشت. آموزههایی چون بهمیدان آمدن غیرتورزی ملی در ذیل غیرتورزی الهیاتی با شعارهایی مبتنی بر وحدت امت ـ ملت و نه پیوند این دو.
آنچه برای من اما بیشاز هر جلوهای تجلی یافت، جریانیابی روح امامت در ساختار امت بود. آنچه دیدیم روشنتر از روز مینمود؛ و چون مخاطب امام جامعه، جان امتش بود جانانهای خلق کردیم که تاریخ بیاموزد چگونه میدانداری امام را.
چقدر شگفتانگیز است امام روحالله (ره) که این روزهای ما را به خوبی دید و به خوبی گفت: «با ولایت فقیه بمانید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» و چه ترسیم روشنی از وحدت دین و وطن را پیشرو گذارده بود و ما به امام روحالله (ره) با درود بیکران میگوییم که عینیت یافت آنچه حکیمانه در گوش امت خواندی و به مملکت آسیبی نرسید وقتی ماندیم با ولی.
اما این گام نخست جلوۀ امام در آگاهیبخشی بود. آنچه اما در جنگ دوازده روزه دیدیم فراتر از این گام مینمود. اعجاز امام امت، این بار راهبری بالغی بود که به بلوغ امت انجامید. آنچه دیدیم دستگیری از امتی بود که در کید دشمنان گرفتار شده بود و حکمت و لطف اوصیایی ولی فقیه، امت را در مجرای بلوغی دیگرگون سامان داد.
#امام
#امت
#ایران_اسلامی
#جنگ_تحمیلی
#نویسندگان_حوزوی_خوزستان
@howzavian_khuzestan
رقیب اصلی حوزه علمیه تمدن مادی غرب است
حجتالاسلام دکتر عبدالله محمدی، عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران:
به تحلیل منشور حوزه علمیه در منظومه فکری امامین انقلاب پرداخت.
درباره منشور رهبر معظم انقلاب حداقل سه مرحله را باید طی کنیم. یکی فهم درست است. به جیزهایی که رهبر انقلاب گفتند و آنچه نیز نگفتند توجه کنیم. میتوانست دهها نکته دیگر داشته باشد؛ اما اینها را بیان کرده است.
نکته بعدی این است که منشور را از زبان اقا بفهمیم. نفس انسان این اقتضا را دارد که هر نقطهای که ایستادیم، آنجا برای ما برجستهتر شود و فرمایشات ایشان را به این سمت متمایل ببینیم. فقط باید طبق مبانی ایشان تفسیر کنیم.
نکته بعد این است که این فهم عمیق به یک ادبیات و گفتمان سازی تبدیل شود و همه طلبهها بفهمند که این حرفها به نفع حوزه است. بسیاری از فرمایشات ایشان در این متن فاخر در جاهای دیگر هم بیان شده بود؛ اما اینجا یکجا جمع شده است. اینکه در جاهای دیگر هم عنوان شده، یک امتیاز است. اگرتا الان نگفته بود نقص بود؛ چون اگر مهم بوده چرا تا الان بیان نشده است.
یکی از ویژگیهای منظومههایهای فکری این است که جهتگیری کلی متفکر را مشخص میکند؛ مثلا جهتگیری فکری آیت الله مصباح با آیت الله حسن زاده متمایز است؛ با اینکه هر دو شارحان حکمت متعالی هستند، هر دو شاگردان علامه طباطبایی هستند و … .
https://virasty.com/HOWZAVIAN/1751377767330119505
#ویراستی_ها
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
یا کاشفَالکَربِ عَنْ وَجهِالحسینِ
اِکشِفْ کروبَنا بحقٍّ اخیکَالحسینِ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِیعُ للهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِمْ وَ سَلَّمَ السَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ وَ مَغْفِرَتُهُ وَ رِضْوَانُهُ وَ عَلَى رُوحِکَ وَ بَدَنِکَ...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ای اهل حرم میر و علمدار نیامد
سقای حسین، سید و سالار نیامد
#یا_ابالفضل_العباس
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
7.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🔺راز دست جدا شده حاج قاسم!
✍️ حسن ابراهیم زاده
هنوز در نام حاج قاسم مانده ام، نمی دانم چرا هر جا مانده ای او را می خواند به او می رسد؟!
از پیری چون سردار سلامی گرفته تا کودکی که خود را سردار سلیمانی می خواند؟!
هنوز در راز دست و انگشت و انگشتر جدا شده او مانده ام! نمی دانم آیا این همان دستی است که دروازه شهادت را قبل از بسته شدن نیمه باز گذاشته است؟!
بارالها! تو را به دستان جدا شده حضرت عباس علیه السلام قسم می دهیم دروازه شهادت را با دست جدا شده حاج قاسم همچنان باز نگه دار! چرا که نسل فردا هم چون نسل امروز حاج قاسم را صدا می زند.
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/howzavian
«ساقی بزم کربلا»
هم جرعهای از جام الستاش دادند
هم باده به چشم می پرستاش دادند
سرخوش که به بزم عاشقان پای نهاد
شد ساقی بزم و کار دستاش دادند!
#تقی_متقی
#عاشورا
#حضرت_عباس
@shaeranehowzavi
🔅ماجرای عباس!
✍️ مجید ابطحی
🖊ظهر بود، خورشید از حرارتش کوتاه نمی آمد!
یاران حسین یک به یک پرپر می شدند،
اما هنوز نوبت به عباس نرسیده بود، نگاهی به برادر کرد، تنها و غریب!
-«برادر جان اجازه ی میدهی به میدان بروم؟ سینه ام به تنگ آمده، از زندگی خسته شدهام» پس کی قرار است فدایت شوم حسین جان؟
التماس در چشمان عباس موج میزد، حسین نگاهی به عباس کرد و نگاهی به خیمه ها!
-حالا که میخواهی بروی، کاری بکن،
-چه کنم مولایم؟
-از اوضاع کودکان داخل خیمه خبر داری؟ عطش امانشان را بریده، «کمی برای اینها آب پیدا کن»
«عباس رفت و لشکر دشمن را موعظه کرد، برگشت و به برادر گفت: موعظه برای اینها فایده ای ندارد.»
داشت با برادر صحبت میکرد که صدای بچه ها را شنید «ناله میزدند: العطش العطش! »
عباس لرزید ، مگر کوه هم می لرزد؟ ناله ی کودکان برایش قابل تحمل نبود، مصمم تر شد، «سوار اسب شد نیزه را برداشت مشک را برداشت و این بار مستقیم رفت به سمت فرات!»
انگار نه انگار همین امروز، سه برادرش را در راه حسین فدا کرده بود؛
«ابتدا عبد اللّه رفت، کمی بعد جعفر و در آخر عثمان!»
اصلا به فکر برادرها نبود، چشمان عباس فقط نگران حسین بود! دلش در یک کلمه خلاصه شده بود: "آقایم حسین!"
در دل میگفت: برادرانم فدای حسین... فدای اولاد حسین!
🔹کمی با مشک درد دل کرد، ای مشک، قرار است الان به درد مولایم بخورم تا دم فرات با من همراهی کن، تیرها را از خودت دور کن، من خودم را سپر بلای تو میکنم تیر به چشم من بخورد اما به تو نخورد، همین طور داشت با مشک صحبت میکرد که دید «سپاه عمر سعد دورش را گرفته اند و نمی گذارند وارد آب شود، حمله ای جانانه کرد و عده ای را از آب دور کرد تا به آب رسید؛»...
متن کامل در نویسندگان آ غربی
#تاسوعا
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔺شرافت مکتبی در برابر منورالفکری وابسته
✍️ آرمان جلیلیان
اگر در آثار بصری و کلامی و کتب برجای مانده از امام راحل ( ره) به دقت بنگریم ، خواهیم دید که ایشان همواره به زدودن و پاک سازی غبار تجدد گرایی و منورالفکری از پیکره نظام اندیشه و نظام سیاسی ملت اسلامی تاکید خاص و جدی دارند ، چیزی که بعدها توسط رهبر عظیم الشانمان تحت عنوان واژه نفوذ و نفوذی ها از آن تعبیر شد .
ابعاد نفوذ را اگر ردیابی کنیم جای پای این افراد را در یک تقسیم بندی اولیه در دو ناحیه خواهیم یافت :
1) حوزه تولید اندیشه ( اعم از حوزوی و آکادمیک دانشگاهی )
2) در نقاط تصمیم ساز و تصمیم گیر نظام اسلامی در شئون مختلف
تسلط و اراده جریان نفوذ به حدی زیاد است که مجال طرح و تببین آن در این مرقومه نمی گنجد و مجال فراوان می طلبد لکن در حدی مجمل از بعد جریان شناسی ساختاری قابل طرح و ارائه است ، نخست سر برگ این عناوین مربوط به جریان نفوذ عبارتند از طبقات جریانی ذیل بنا بر خواستگاه تاریخی _ اجتماعی _ سیاسی آنها :
1) جریان (یهودی) رخنه کرده بر اقتصاد معیشتی مردم
2) نظام اعتقادی (بهائی) رخنه کرده در نظام آموزشی _ فرهنگی
3)جریان وابسته به سازمان های بین المللی ( سازمانهای مردم نهاد تحت سیطره سازمان ملل و پنتاگون )
4) آنتی تز های به ظاهر متضاد سه3 جریان ساختاری فوق در توده افراد به ظاهر حزب الهی و مذهبی ( که تحت سیطره کنشگرانه سه3 عنوان فوق عمل می کنند ) و نقش راهگشایی را برای اعمال اراده آن 3 عنوان ایفا می کنند
این 4 عامل منسجم در طبقات مهندسی شده فوق سری و در باطن متحد و عملکرد همگرای آنها در شرایط سخت فتنه و غبار آلود اجتماعی_سیاسی_فرهنگی ، کار را بر( جریان اصیل نهضت شیعی امت _ امامت ) علی الظاهر تا حدی دشوار کرده است و نیازمند دقت و انسجام در حرکت و روش و منش خواهد بود ، تا بتوانیم بخشی کوچک از آرمان های امام راحل ( ره) و رهبر معظم انقلاب( حفظه الله تعالی) را به منصه ظهور برسانیم ، کمترین این تجهیزات که لازمه راه است ، شناخت دقیق از خود و نیز دشمن است که علارغم تلاش های شخصیت های شهیری چون علامه مصباح یزدی( قدس الله نفسه الزکیه) و شهید مطهری و سایر اعزه هنوز به حد چشمگیری در بین طلاب علوم دینی و سایر ملت شیعه رواج نیافته است ، تعمیق معانی به جای تکثیر و تفسیر آنها می تواند چاره ای موثر جهت اقامه عقل سلیم و اصلاح نظام تصمیم سازی ما باشد که به عنایات حضرت ولی عصر(روحی له الفداه ) ممکن و میسر خواهد بود ان شاءالله
#نویسندگان_حوزوی_ایلام
https://eitaa.com/howzavian_ilam
#معرفی_یادداشت
حمله موشکی و پهپادی اسرائیل به ایران، بهویژه در بحبوحه مناقشه غزه، دقیقا همان پدیدهای را رقم زد که برژینسکی، ۲۰ سال قبل هشدارش را داده بود:
«ترکیب هویت شیعی زخمی شده با هویت ملی تهدیدشده، آنهم در بستر تمدنی ایران.» با حمله اسرائیل به ایران، شیعه ایرانی، که دههها متهم به ضدملیبودن یا رادیکالیسم مذهبی بود، اکنون خود را مدافع ایرانیت، تاریخ و تمامیت ارضی کشور معرفی میکند.
متن کامل در صفحه 👈🏻 یادداشتخوانی
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
💢حیات روایت در تولید
▪️در این ایام ساعتهای زیادی را پای تلوزیون و شبکههای اجتماعی میگذارینیم و کلیپهای زیادی را میبینیم که راوی اتفاقات اخیر است.
🔻جنگ، ایستادگی، ایثار و شهادت و قسمتی هم گریزی به کربلا میزنند و روایت عاشورا میکنند.
▪️در میان این همه هوش مصنوعی هم جایی برای روایتگری پیدا کرده و به بیان واقع مشغول شده، سریع است، هزینه کمتری دارد و چیزی را به تصویر میکشد که شاید به صورت عادی نتوان تولید کرد و به نمایش گذاشت.
🔻اما با همه محسناتش یک کاستی در آن به چشم میخورد که تفاوتی بزرگمیان تولیدات مصنوعی و واقعی ایجاد کرده و آن هم حیات است.
▪️گویا تولیدات مصنوعی بهرهای از حیات نبردهاند زیرا که حیات در طبیعت جریان و سریان دارد؛ آنجاست که روحی در کالبدی بی جان دمیده میشود و آنرا از جمود به حرکت وامیدارد.
🔹وقتی سخن از حیات میکنیم انسانها، اجسام و اشیا آن دارای جان و زنده هستند، زندگی در آن پر رنگ است و رنگهای مرده و حتی خنثی در آن نمیبینی؛ همه رنگ تعالی و حرکت است و امید در آن موج میزند، این حیات منشا احساسات میشود، حس انتقال مییابد و مخاطب را با خود همراه میکند.
🔺خردهای به تولیدات مصنوعی نیست اما به نظر حیات از آن دریافت نمیشود
و مسلما جایی که حیات نباشد همذاتپنداری و اثر گذاری کمتری هم شاهد هستیم .
▪️همذاتپنداری آنجا جریان پیدا میکند که فرد بتواند ارتباط عاطفی و روحی با آن اثر برقرار کند و حال آنکه روح در تولید مصنوعی دارای ابهام است.
▪️خلاصه کلام اینست که هرچند تولیدات مصنوعی دارای محاسنیست که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد اما به نظر هیچگاه جای تولیدات واقعی را نمیتواند بگیرد.
🔻توصیه این است که اگر میخواهیم در تولیداتمان اثرگزار باشیم با نفسی مسیحایی روح بدیمیم تا آن اثر دارای حیات شود.
✍️مصطفی گودرزی
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی