eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
💎 10 فرمان آقا 🔴ده فرمان رسانه‌ای رهبر معظم انقلاب برای مقابله با تهدید نرم‌افزاری دشمن در سخنرانی ۲۹بهمن۱۴۰۳؛ 1️⃣ جهاد تبیین و روشنگری در برابر تحریف‌ها به عنوان یک تکلیف همگانی وظیفه اصحاب رسانه، اندیشمندان و جوانان انقلابی است. 2️⃣ دشمن، ذهن مردم را هدف گرفته است و رسانه‌های جبهه‌ی انقلاب باید روایت‌ساز و جریان‌ساز باشند. 3️⃣ تحریف، روایت‌های جعلی و تردیدافکنی، ابزار و سلاح جنگ نرم دشمن است، رسانه‌ها باید سپر حقیقت باشند. 4️⃣ یکی از راهبردهای دشمن، ایجاد شکاف‌های اجتماعی است. رسانه‌های متعهد با تفرقه‌افکنیِ رسانه‌ای مقابله کنند و مروج وحدت باشند. 5️⃣ هدف دشمن ناامید کردن مردم با سیاه‌نمایی است. رسانه‌ها باید با امیدآفرینی و اعتمادسازی، سدِ راه عملیات روانی باشند. 6️⃣ در برابر هجمه‌های رسانه‌ای، پاسخ صرف کافی نیست، تولید محتوا و روایت‌سازی فعال، کلید پیروزی در سنگر دفاع نرم است. 7️⃣ رسانه‌ها باید راه‌های نفوذ فکری دشمن را بشناسند و مسیرهای تأثیرگذاری را مسدود کنند. شناخت نقشه دشمن، پیش‌شرط مقابله است. 8️⃣ هنر، رسانه‌ای قدرتمند در نبرد نرم است. سینما، مستند، ادبیات و فضای مجازی، جبهه‌های مهم جنگ نرم هستند و باید آنها را فعال و تقویت کرد. 9️⃣ اقتدار فکری، عامل شکست دشمن است و رسانه‌های انقلابی باید استقلال فکریِ ملت را تقویت و هویت ملی را برجسته کنند. 🔟 رسانه‌های متعهد نباید دنباله‌رو جریان‌های دشمن باشند، بلکه باید با روایت‌سازی مستقل، روایت‌گر حقایق و راهبر افکار عمومی به جای واکنش‌های منفعلانه باشند. 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
چرا "ده فرمان رسانه‌ای" حضرت آقا محقق نمی‌شود؟ این نخستین بار نیست که معظم انقلاب بر اهمیت جهاد تبیین و مقابله با جنگ نرم تأکید می‌کنند. فرمان‌های متعددی در سال‌های اخیر صادر شده، اما همچنان این سؤال مطرح است: چرا تحقق کامل این فرمان‌ها ممکن نشده؟ آیا صرف تکرار این مطالب کافی است، یا باید به آسیب‌شناسی و حل موانع موجود بپردازیم؟ 🔹مانع اول: انکار ناخودآگاه واقعیت‌های جامعه یکی از چالش‌های جریان انقلابی در مواجهه با جنگ نرم، عدم پذیرش مشکلات واقعی کشور است. وقتی دشمن از طریق رسانه‌های خود، بر بحران‌های اقتصادی مانند افزایش نرخ دلار یا مشکلات انرژی تمرکز می‌کند، برخی از افراد متعهد به ، به‌جای ارائه تحلیلی عقلانی و قانع‌کننده، سعی در انکار یا توجیه این مسائل با مفاهیم انتزاعی مانند "توکل" و "آزمون‌های آخر الزمانی" دارند. در نتیجه، جامعه اساساً پیام‌های این جریان را نمی‌پذیرد و آن را از واقعیت جدا می‌بیند. 🔹مانع دوم: عدم دسترسی به میدان نبرد رسانه‌ای دشمن دشمن، حمله خود را در بستر رسانه‌های اجتماعی و فضای دیجیتال انجام می‌دهد. اما جریانات انقلابی عمدتاً در محیط‌هایی بسته و محدود مانند گروه‌های داخلی فعالیت دارند که مخاطبان آن‌ها تنها همفکران خودشان هستند. در حالی که توده‌ی مردم در شبکه‌های جهانی حضور دارند، صدای رسانه‌های انقلابی غالباً به آن‌ها نمی‌رسد و این یک عقب‌ماندگی جدی در نبرد رسانه‌ای است. ♦️مانع سوم: نداشتن ابزارهای رسانه‌ای مؤثر و جذاب در دنیایی که افکار عمومی با ویدئوهای حرفه‌ای، جلوه‌های بصری و روایت‌های جذاب شکل می‌گیرد، ابزارهای سنتی مانند منبر، مقاله یا تحلیل‌های خشکِ خبری کارایی چندانی ندارند. جنگ نرم، جنگ تصویر و احساس است، اما جریان انقلابی هنوز نتوانسته محتوایی تولید کند که از نظر فرم و ساختار، رقیبی جدی برای رسانه‌های معاند باشد. ♦️مانع چهارم: بی‌توجهی به دغدغه‌های واقعی مردم مردم انتظار دارند که جهاد تبیین، علاوه بر روشنگری درباره‌ی توطئه‌های دشمن، به مشکلات واقعی آن‌ها نیز بپردازد. وقتی فساد اداری، نابرابری در دستگاه قضایی، ناکارآمدی خودروسازی و سایر مشکلات معیشتی، در اولویت‌های رسانه‌های انقلابی قرار نمی‌گیرد، جامعه احساس می‌کند که این رسانه‌ها از واقعیت‌های زندگی روزمره‌اش دور هستند. این جدایی، موجب کاهش اعتبار و اثرگذاری پیام‌های آنان شده است. ▪️مانع پنجم: فقدان اقدامات عملی مکمل تحول فکری و روانی در جامعه، صرفاً با انتشار محتوا اتفاق نمی‌افتد. حضور اجتماعی، مطالبه‌گری، عدالت‌خواهی و ارتباط مستقیم با مردم، لوازم اصلی جهاد تبیین هستند. اما در بسیاری از موارد، جریان‌های رسانه‌ای انقلابی، خود را از این اقدامات عملی دور نگه داشته‌اند و صرفاً به تولید محتوای تئوریک بسنده کرده‌اند. این در حالی است که تغییر افکار عمومی، نیازمند یک راهبرد عملی و اجتماعی است. سخن پایانی؛ نیاز به تغییر رویکرد تا زمانی که این موانع برطرف نشود، حتی اگر "ده فرمان"، به "صد فرمان" هم تبدیل شود، باز هم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید. جنگ نرم، با تحلیل‌های سطحی و اقدامات پراکنده، پیروز نمی‌شود. وقت آن رسیده که آسیب‌ها را بشناسیم، اشتباهات را بپذیریم و در مسیر یک راهبرد جامع و کارآمد، اقدام کنیم. ✍ سه_میم @howzavian_yazd
. ✔️افتخاری دیگر از بانوان حوزوی در جهاد نوشتن 📣پذیرش یادداشت نویسندگان مجله افکار بانوان حوزوی در مسابقه یادداشت علمی معاونت پژوهش حوزه ♦️ سرکار خانم صالحی منش، با یادداشت " تقسیم ثروت در حکومت مهدی عجل الله فرجه" ♦️ سرکار خانم علیزاده علی آبادی، با یادداشت" تحقق وعده صادق از بدر تا غزه، تجلی وعده های الهی در تاریخ اسلام " ✍️ضمن عرض تبریک، موفقیت همه بانوان طلبه را در عرصه‌های علمی از خداوند منان خواستاریم. @AFKAREHOWZAVI
🏴 اعلام یک روز عزای عمومی در استان اصفهان ‌♦️استاندار اصفهان در پی عروج ملکوتی عالم ربانی آیت الله حاج سیدمرتضی مستجاب الدعواتی فردا پنجشنبه دوم اسفنده ماه را در استان اصفهان عزای عمومی اعلام کرد. ‌♦️مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله سید مرتضی مستجابی پنج‌شنبه دوم اسفند ماه از ساعت ۹ صبح از میدان فیض، به سمت تخت فولاد، گذر کازرونی، تکیه مقدس برگزار می‌شود. 🆔 @howzavian_isfahanسروش
🔔 مهلت ارسال آثار به رویداد رسانه‌ای «یادگار ماندگار حاج شیخ» تا ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۳ 🔹 این رویداد فرصتی ارزشمند برای فعالان رسانه‌ای، مستندسازان و پژوهشگران است تا با تولید و ارائه آثار خلاقانه، نقش تاریخی و تمدنی حوزه علمیه قم و همچنین نقش آن در تحولات فکری و فرهنگی جامعه را بازتاب دهند. 🏆 جوایز برگزیدگان: ✔️ نفر اول هر بخش: ۵ میلیون تومان ✔️ نفر دوم هر بخش: ۴ میلیون تومان ✔️ نفر سوم هر بخش: ۳ میلیون تومان 📌 مهلت نهایی ارسال آثار: ۱۰ اسفند 📩 آثار خود را از طریق لینک زیر ارسال فرمایید:👇 http://bsrqom.ir ◻️ تماس با دبیر رویداد: @AliSHabani598 🔻آثار زمانی پذیرفته می‌شوند. بنابراین، آثار تولیدی در سال‌های گذشته نیز می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. @HawzahNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چشم انتظاری بی‌پایان! ✍ نعیمه وافی حدود یک ماهی بود خواهرزاده‌های عزیزم به همراه خواهرم از یزد (شهر محل سکونت شان) آمده بودند و اینجا در قم مقدس و در خانه‌ی ما و کنارمان نفس می کشیدند. پدرشان به دلیل شاغل بودن و کار اداری در یزد بودند. بچه‌ها با اینکه به اذعان خودشان از بودن در کنار پدر بزرگ و مادر بزرگ و خاله‌شان، بسیار خوشحال و راضی بودند. با شنیدن خبر بازگشت پدر در چند روز آینده، سر از پا نمی شناختند و در پوست خود نمی گنجیدند. هر روز، لحظه‌شماری و چشم انتظاری خاص و کودکانه ی خودشان را داشتند. بارها به من می‌گفتند: "خاله! بابایی میخوان بیان، آخ جون" ، "خاله! خیلی دلمون برای بابایی تنگ شده" "خاله! با اینکه دوست داریم کنار شما باشیم، ولی دوست داریم بابایی مون هم بیان پیش مون". من، با دیدن این حجم از بی قراری و بی تابی عزیزانم، ناخودآگاه به یاد "فرزندان شهدا" و چشم انتظاری و بی‌قراری و بی تابی بی حد و حصرشان در فراق پدران شهیدشان می افتادم و بغضی سخت و تلخ و جانکاه، گلویم را به شدت می فشرد. روز موعود، فرا رسید! پدر، بازگشت و با آغوشی باز و مهربان، کودکان سرمست از دیدار پدر را در بغل گرفت. اما چه کسی چشم‌های خیس از اشک و در انتظارِ آغوشِ پدرِ "فرزندان شهدا" را می بیند و درک می کند!؟ چه کسی این "چشم انتظاری بی پایان" را پاسخ خواهد داد!؟ @howzavian_qom
💥 پایان طرح‌های آمریکایی؛ آغاز فصل جدیدی از امید ✍ سعید سپاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خود با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، پیروزی بزرگ غزه در برابر دشمنان صهیونیستی و آمریکایی را نتیجه اتحاد، انسجام و ایستادگی بی‌نظیر مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت دانستند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند که این پیروزی نه تنها یک شکست برای دشمنان بلکه آغازی بر تحولی عظیم در مبارزات آزادی‌خواهانه است. رهبر انقلاب، طرح‌های احمقانه آمریکایی در قبال غزه و فلسطین را بی‌نتیجه دانسته و اعلام کردند که این طرح‌ها به هیچ جایی نخواهند رسید. ایشان به وضوح اشاره کردند که همان‌هایی که یک سال و نیم پیش در پی نابودی سریع مقاومت بودند، اکنون در برابر رزمندگان فلسطینی زانو زده‌اند و مجبور به تحویل اسرای صهیونیست در گروه‌های کوچک و آزادی تعداد زیادی از اسرای فلسطینی شده‌اند. این تحول نه تنها در میدان جنگ بلکه در سطح افکار عمومی جهانی نیز تغییرات قابل توجهی به وجود آورده است. شیوه تحویل اسرای صهیونیست توسط مقاومت فلسطین، در حقیقت نماد عظمت، اقتدار و دستاوردهای اخلاقی این مقاومت است که توانسته افکار جهانی را به نفع فلسطین تغییر دهد. در این شرایط، هیچ طرحی بدون رضایت و اراده مقاومت فلسطین به نتیجه نخواهد رسید. این سخن از قدرت و تأثیرگذاری مردم فلسطین در عرصه جهانی و میدان دیپلماسی حکایت دارد. دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز با تأکید بر وحدت و انسجام گروه‌های مقاومت، این پیروزی را مرهون حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و همچنین شهید سید حسن نصرالله دانست. او اضافه کرد که مقاومت فلسطین با وجود نابرابری‌های ظاهری، در برابر قدرت‌های بزرگ جهانی ایستاده است و در این مسیر هیچ‌گاه به عقب‌نشینی فکر نخواهد کرد. این تحولات نشان می‌دهد که امروز مقاومت فلسطینی به نماد قدرت و استقامت تبدیل شده و در عرصه جهانی نیز به عنوان یک الگویی برای دیگر ملت‌های تحت ستم مطرح است. پیروزی غزه، علاوه بر اینکه یک پیروزی نظامی است، به ملت‌های آزادی‌خواه در سراسر جهان نشان می‌دهد که استقامت، امید و وحدت می‌تواند جلودار مبارزات آزادی‌خواهانه باشد. در پایان، پیروزی مقاومت فلسطین نشان می‌دهد که آینده روشن‌تر از همیشه است. این مقاومت به عنوان یک موتور محرک برای آزادی فلسطین و سایر ملت‌های تحت ستم، همچنان در مسیر پیروزی‌های بزرگ‌تر گام بر می‌دارد و هر روز بیش از پیش در دل جهانیان جا پیدا می‌کند. امید به آزادی فلسطین اکنون قوی‌تر از هر زمان دیگری است. https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
نویسندگان حوزوی
#پست_ثابت | در حال به روزرسانی ✍️ پویش نوشتن #بانک_صفحات_نویسندگان_حوزوی (۱) ۱. آیت الله جوادی آم
. ارسالی از یکی روحانیان فعال فرهنگی👇👇 ...................... سلام علیکم با آرزوی بهترین ها در بهترین ماه ها از طرح و برنامه تون خرسندم در برخی آیات کریمه تعبیر " کتابت و نوشتن " اومده علمای تفسیر از این تعبیر استفاده اثر ماندگاری و اهمیت موضوع رو برداشت نموده اند.امید است در جامعه دینی با کتابت مطالب مفید و صحیح و جذاب گامی در مسیر رشد و تعالی هموطنان و همنوعان برداریم. ......................... 💎@howzavian |  نویسندگان حوزوی
ترکمانچای؛ از تغییر مرز جغرافیایی تا تغییر مرز اعتقادی.pdf
حجم: 448.3K
. 🔻ترکمنچای؛ از تغییر مرز جغرافیایی تا تغییر مرز اعتقادی ✍ حسن ابراهیم زاده، مدرس جریان‌شناسی ✍ ... پیروزی انقلاب اسلامی نقطه ی پایانِ قراردادهای ننگین و ترکمنچای های سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی بود؛اما از همان روزِ روی کارآمدن دولت موقت با بدنه ای وابسته به فرهنگ بیگانه ، زمینه برای تکرار ترکمنچای های گوناگون فراهم شد ...خلاصه آنکه تا مردم در انتخابات از تکیه زدنِ افرادی با روحیه ی «شاه سلطان حسین»ها و «فتحعلی شاه»ها بر قوه ی مجریه و ورود «تقی زاده»ها به قوه ی مقننه جلوگیری کنند ، نه مرزهای جغرافیایی با ترکمنچای های سیاسی تغییر می کند و نه مرزهای اعتقادی با ترکمنچای های فرهنگی. 🖇پی نوشت: «‌قرارداد ترکمانچای، عهدنامه‌ای که پس از دوره دوم جنگ‌های‌ ایران و روسیه در دوره قاجار، در اول اسفند ۱۲۰۶ شمسی مطابق با پنجم شعبان ۱۲۴۳ در روستای ترکمانچای بین‌ ایران و روسیه منعقد شد.‌ این عهدنامه در دو بخش سیاسی و بازرگانی به ترتیب در شانزده و نُه مادّه، تنظیم شده بود. این عهدنامه در زمان فتحعلی شاه قاجار پس از عهدنامه گلستان و به دنبال شکست ایران در جنگ در قفقاز جنوبی و آذربایجان امضا شد و طی آن برخی قلمروهای دولت قاجار، از حکومت ایران سلب و به روسیه واگذار شد.» | ایتا @howzavian_qom
. 🔴 انتقاد آیت الله غروی از کم‌رونقی نویسندگی در حوزه علمیه ✍️ مهارت نوشتن، فرهنگ اصیل حوزه است 🔅عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: گاهی مواقع ما فضلایی داریم که اینها اهل تدریس و تحقیق هستند و به معنای واقعی مدرس‌های بسیار خوبی هستند، ولی متأسفانه از نعمت قلم برخوردار نیستند. حقیقت این است که نعمت قلم و کتابت مهارت است و این مهارت در بزرگسالی به‌دست نمی‌آید بلکه باید در جوانی و نوجوانی این مهارت پدید بیاید. 🔗 متن کامل در رسانه‌ی رحا https://rahamedia.net/?p=9916 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔰توصیفی واقع‌نما از اجتماعات مردمی در ایران ✍️ محسن رضایی 🔺برخی برای اجتماعات مردمی در کشور ارزش و اهمیت اندکی قائلند و بر همین اساس تمایل دارند و یا حتی تلاش می‌کنند این اجتماعات در صحنه‌های مختلف کمرنگ جلوه داده شود، برخی دیگر این اجتماعات را «حکومتی» و «غیر مردمی» تفسیر می‌کنند تا حمایت و پشتیبانی مردم از نظام اسلامی را تقلیل دهند، برخی نیز بسیاری از این اجتماعات مردمی را صرفا «عبادی و دینی» تفسیر می‌کنند و آنها را فاقد رویکرد «سیاسی» و «حمایت از نظام اسلامی» می‌دانند. برخی دیگر هم با نگاه و رویکردی سکولار تاکید دارند نهادهای حاکمیتی نباید به این عرصه‌ها ورود کنند و شرایط لازم برای برپایی این اجتماعات را فراهم نمایند بلکه خود مردم باید صفر تا صد این برنامه‌ها را به عهده بگیرند تا آمیخته با سیاست نشوند. 🔺به روشنی می‌توان گفت همه این دیدگاه‌ها و تحلیل‌ها، ناتمام و فاقد واقع‌بینی‌اند و در حقیقت به جای «واقع‌نمایی»، بیانگر «نیّات درونی» این افراد هستند. 🔺انقلاب اسلامی با محوریت «ولایت فقیه»، موفق به ارائه الگویی کارآمد و موثر از «حضور میدانی مردم» شده که بر اساس آن، «عبادت» با «سیاست» عجین شده و مردم نیز با درک این واقعیت، سعی می‌کنند نقش پر رنگ و قابل توجهی در این زمینه برای خود به تصویر بکشند. 🔺بر اساس آیه شریفه «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ»، نصرت دین خدا، موجب «نصرت و عنایت الهی» و «ثبات قدم» می‌شود. نصرت دین الهی، مصادیق بسیار فراوانی دارد؛ از «جهاد» گرفته تا «تبلیغ دین» تا هر عملی که موجب تقویت و گسترش دین خدا و تضعیف دشمنان شود. 🔺حضور میدانی که مردم ایران در طول حیات انقلاب در راهپیمایی‌ها و اجتماعات مذهبی و انقلابی تا کنون داشته‌اند، یکی از مصادیق نصرت دین خداست و عمدتا از سنخ «عبادت جمعیِ سیاسی» محسوب می‌شود که در حفظ نظام و استحکام پایه‌های حاکمیت اسلامی و ناامیدی دشمنان، تأثیر بسیار فراوان داشته است 🔺سهم مردم در «مقاومت»، «تاب‌آوری»، «پیشرفت»، «قدرت»، «اقتدار» و «حرکت رو به جلویِ» نظام اسلامی اگر بیشتر از برخی مسوولین نباشد، قطعا کمتر نیست. 🔺اگر میزان و شاخصی کمّی و مادی وجود داشت که می‌توانست تاثیر حرکت‌های جمعی مردم را در معادلات سیاسی و محاسبات بین‌المللی به تصویر بکشد، مشخص می‌شد آثار کاری که مردم ایران با «درک سیاسی» و «زمان‌شناسیِ» خود و با کمترین هزینه و تنها با حضور در اجتماعات انجام می‌دهند، چقدر فراوان است. این را باید «قدر» دانست و برای «تقویت» آن تلاش کرد. (همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها از حضور مردم قدردانی کرده‌اند.) 🔺همانگونه که «معصیت جمعیِ» یک ملت در سرنوشت آنان تاثیر دارد و موجب عقوبت و عذاب الهی می‌شود، «عبادت جمعی» نیز در سرنوشت یک جامعه بسیار موثر است و موجب جلب رحمت و برکات الهی می‌شود به خصوص اگر این عبادت، «سیاسی» باشد یعنی برای «حفظ حاکمیت اسلامی» و «علیه نظام استکبار» صورت گیرد، در اینصورت بر اساس آموزه‌های دینی، «رضایت خداوند» دو چندان شده و «امداد الهی» افزایش می‌یابد. همه ما این امداد را در طول حیات انقلاب اسلامی، بارها دیده‌ایم. @HOWZAVIAN_kerman