23.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎭 در سایه سرو؛ اسکاری برای سیاهنمایی از ایرانی و مقاومت
🤔 چرا غرب این روایت ضد دفاع را پسندید؟ نقدی بر انیمیشن در سایهٔ سرو و پیامهای پنهان آن.
🎥 از یک انیمیشن اسکاری تا یک انیمیشن حماسی غربی! چرا روایتها اینقدر متفاوتند؟
#ببینید
#نقد_انیمیشن
#اسکار
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
❓چرا واکنشهای ما دیرهنگام است؟
📱 در آسیبشناسی رسانهای، اگر عملکرد خوبی داشته باشیم، بلافاصله پس از تبدیلشدن یک موضوع به مسئله رسانهای، برای آن اقدام میکنیم. یعنی تا مسأله نشود حرکتی صورت نمیگیرد.
🚨 اما متأسفانه همیشه چنین سرعت عملی نداریم. نمونه بارز آن، مسئله «بلایند دیت» بود که در سال گذشته، در راستای انقلاب جنسی که از فتنه مهسا امینی آغاز شده بود، مدتی طولانی در اینستاگرام و توییتر میان نوجوانان و جوانان ترند شد.
⚠️ با این حال، زمانی که تولیدات رسانهای یوتیوبرها در این حوزه به اوج رسید، ما تازه متوجه آن شدیم و تصمیم گرفتیم دربارهاش اظهار نظر کنیم.
⏳ حتی پس از چندین بار دستگیری یوتیوبر منحرف مشهور، که نهتنها تأثیری در توقف فعالیتهایش نداشت بلکه به شهرت بیشتر خودش و بازیگرانش منجر شد، رسانههای رسمی ما از جمله صداوسیما تازه به این موضوع پرداختند.
🛑 این تأخیر آشکار، ضعف ما را در رصد، تحلیل و واکنش سریع نسبت به تحولات رسانهای نشان میدهد.
📹 در این میان، فرد موردنظر مدتها پیش کلیپهایی با محوریت مسائل جنسی مانند مهریه و نفقه تولید کرده بود، سپس سه قسمت «بلایند دیت» را با شش بازیگر منتشر کرد و ویدئوهایش وایرال شد.
🎥 بعد از آن، کلیپ دیگری از او منتشر شد و بعد خودش و بازیگرانش دستگیر و آزاد شدند و مجدداً به فعالیت ادامه دادند، دوباره دستگیر شدند و پیجهایشان بسته شد.
🔄 این روند بار دیگر موجب مظلومنمایی او شد و به دنبال آن، دهها یوتیوبر دیگر به تقلید از او روی کار آمدند و مدلهای مختلفی از «بلایند دیت»، «اسپید دیت» و «گروه دیت» و «اکس دیت» و «خواستگاری دیت» و «مذهبی دیت» و «زهرمار دیت» انواع دیگر آن را ساختند که باز هم وایرال شد.
🚶 در این نقطه بود که رسانههای رسمی و صداوسیما تازه تصمیم گرفتند درباره این موضوع صحبت کنند و تازه خبردار شدند عه خبرهایی هم هست! این وضعیت چیزی جز ضعف و ناتوانی ما در زمینه رصد، تحلیل و تبیین مسائل رسانهای را نشان نمیدهد.
💡 اگر میخواهیم در این حوزه موفق باشیم، باید سرعت عمل بیشتری در شناسایی و تحلیل پدیدههای رسانهای داشته باشیم، نه اینکه وقتی موج از سر گذشته است، تازه به فکر واکنش بیفتیم.
🌐 پس از این توجهات بود که تازه مطلبی که در سایت استاد فرجنژاد دربارۀ تأثیرات منفی روانی این برنامهها نوشته شده بود بازدید بیشتری از طرف گوگل پیدا کرد.
📍 الغرض اگر نویسندگان و دغدغهمندانی عهدهدار نقد رسانهای شدهاند باید آنقدر رصدشان قوی باشد که پیش از آنکه اصلا محتواهای رسانهای مسأله کشور و جامعه شوند به آن پرداخته باشند.
📖 اینکه امام خمینی کتاب آیات شیطانی را که یک کتاب داستان و رمان است خوانده بودند ودر جایگاه یک فقیه حکم ارتداد سلمان رشدی را اعلام کردند، نکتهای دارد مبنی بر اینکه ایشان در این سطح در علم و دغدغهمندی، رصدی روی آثار رسانهای داشتهاند.
#یادداشت
#رسانه_ملی
#نقد_رسانه
#تحلیل
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
💰 درآمد سینمای جهانی در سال 2024
🌍 در سال 2024، صنعت سینمای جهانی مجموعاً 32.3 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.
📉 این میزان کاهش 3 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد که تحت تأثیر عواملی مانند کیفیت تولیدات، رفتار مخاطب، استراتژیهای توزیع و تأثیر پلتفرمهای استریمینگ بر روی اکرانهای سینمایی بوده است.
🔍 در ادامه تحلیلی بر اینکه چرا برخی کشورها تولیدات بیشتر ولی درآمد کمتر و برخی کشورها تولیدات کمتر ولی درآمد بیشتر دارند ارائه میشود.
#خبر
#بازنشر
#سینمای_جهان
#صنعت_سینما
#درآمد_سینما
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🚨 رصد پیشگیرانه: چرا باید قبل از وایرال شدن اقدام کنیم؟
▪️ هر بار که بعد از نیمچه وایرال شدن شخصی، او را دستگیر میکنند، این دستگیری خودش باعث میشود چهرهای ماندگار و مشهورتر از او بسازد.
💡 اصلا اگر کسی خواست مشهور شود و بیش از پیش وایرال شود و در سطح کشور شناخته شود، کافی است یک کاری کند تا دستگیر شود.
📹 افرادی مانند صادق بوقی، وینی و دورچی از این دست افرادند که بهلطف عملیات دستگیری به وایرال شدن آنها غیرمستقیم کمک شد.
📊 این حاصل عقبماندگی رصدی دستگاهها است، اگر قرار بر دستگیری است، این دستگیری باید با رصد قوی قبل از وایرال شدن و مهم شدن شخص اتفاق بیفتد.
🌍 همین افراد هم پسفردا دوباره آزاد میشوند و میروند خارج از کشور در ترکیه، سوئد، اوکراین، هر جایی که بتوانند برنامههای خود را ادامه میدهند.
💸 هر روز حال این فرهنگ را بدتر میکنند و حال جیب خودشان را بهتر.
📣 حتی صادق بوقی ماجرای دستگیریاش هم واقعیت نداشت، اما همین که شایعه شود فلانی دستگیر شد و فعالیتش ضد فرهنگ ایرانی اسلامی بوده، بزرگترین تبلیغ برای آن شخص است.
#یادداشت
#رسانه_ملی
#صاحبان_رسانه
#نقد_رسانه
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
📌دلایل این موضوع عبارتند از:
💡 تولیدات با کیفیت بهتر
🎬 کشورهایی که سرمایهگذاریهای بیشتری در سینما انجام میدهند، مانند ایالات متحده (هالیوود) و چین، فیلمهایی با بودجههای بالا، جلوههای ویژه پیشرفته و بازاریابی وسیع تولید میکنند. این عوامل احتمال موفقیت فیلمها را در سطح جهانی افزایش میدهند. برای مثال، فیلمهای بلاکباستری هالیوودی مانند «باربی» (Barbie) و «اوپنهایمر» (Oppenheimer) نه تنها در داخل کشور آمریکا درآمد خوبی داشتند بلکه در بازارهای بینالمللی نیز موفق بودند و درآمد کلی را افزایش دادند.
🌎 توزیع جهانی
🎥 فیلمهای هالیوودی بهطور ویژه از توزیع جهانی گسترده برخوردار هستند. فیلمها در زبانهای مختلف و در مناطق مختلف اکران میشوند که باعث موفقیت بیشتر آنها میشود. این اطمینان حاصل میکند که حتی درآمد یک فیلم از بازارهای بینالمللی مانند آسیا، اروپا و آمریکای لاتین میتواند به طور قابل توجهی به درآمد کلی کمک کند.
💥 فروش فرانچایزهای شناخته شده
🌟 کشورهای مانند ایالات متحده از فرانچایزهای سینمایی بزرگ جهانی بهره میبرند که به طور مداوم بازار را به خود جذب میکنند. فرانچایزهایی مانند دنیای سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe) و جنگ ستارگان (Star Wars) که طرفداران جهانی دارند، همواره ارقام بالای گیشه را ایجاد میکنند و درآمد کل سینما را افزایش میدهند.
#یادداشت
#نقد_سینما
#تحلیل
#درآمد_سینما
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ....
شب قدر، شب تقدیر و سرنوشت، شبی است که در آن تقدیرها رقم میخورد و در آن، برکات و رحمتهای الهی به اوج خود میرسد. این شب فرصتی است برای بازگشت به خالق، طلب آمرزش و دعا برای سعادت و رستگاری، در این ایام مبارک، یادآوری ضربت خوردن مولای متقیان، حضرت علی علیهالسلام، در شب قدر، نمادی از مظلومیت و فداکاری ایشان در راه ایمان و حقیقت می باشد که دنیای اسلام را با داغی عمیق مواجه ساخت.
🏴 سالروز ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام بر شیعیان و ارادتمندان حضرتش تسلیت باد
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
شروع میکنیم این سال را به نام علی علیهالسلام
"یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَال"
فرا رسیدن سال نو و بهار پرطراوت را که با عطر معنویت و یاد مولایمان علی بن ابی طالب علیه السلام آمیخته گشته، از خداوند متعال برایتان سالی سرشار از سلامتی، سعادت و برکت آرزومندیم. باشد که در سایه الطاف بیکران الهی و با تأسی به سیره عدالتگستر حضرت علی (علیهالسلام)، روزگارمان به نیکی و سرافرازی سپری شود..
"یا عالی بحقّ علی علیهالسلام،
عجّل لولیک الفرج 🤲"
💠اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج💠
#سال_نیکو
#تجلی_نور
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎥 عوامل مؤثر بر تفاوتهای درآمدی سینمای کشورها 🔻بخش اول 1️⃣ درآمد بالاتر با تعداد تولیدات کمتر 🌍 ب
🎥 عوامل مؤثر بر تفاوتهای درآمدی سینمای کشورها
🔻بخش دوم
2️⃣ تعداد تولیدات بیشتر اما درآمد کمتر
📉 در عین حال، برخی کشورها تولیدات بیشتری دارند ولی درآمد کلی آنها کمتر است. کشورهایی مانند هند، مکزیک و کره جنوبی در این دسته قرار دارند. دلایل این تفاوت در درآمد، باوجود تعداد زیاد تولیدات، عبارتند از:
🛑 اشباع بازار
🎞 کشورهایی مانند هند که در سال 2024، 1691 فیلم تولید کرده است با اشباع بازار روبهرو است. تعداد زیاد فیلمها باعث رقابت شدید برای جلب توجه مخاطبان میشود و همه فیلمها کیفیت یکسانی ندارند. در حالی که هند تولیدات زیادی دارد، بسیاری از آنها به دلیل ضعف در بازاریابی، تولیدات کمبودجه یا جذابیت کم بینالمللی، موفقیت کمتری دارند.
🎯 ترجیح مخاطب محلی
📽 در کشورهایی مانند هند، مکزیک و کره جنوبی، بخش عمدهای از مخاطبان ترجیح میدهند فیلمهایی را تماشا کنند که مطابق با سلیقه یا علایق منطقهای آنها باشد. این باعث میشود که تولیدات این کشورها تعداد زیادی فیلم بسازند اما این فیلمها لزوماً درآمد بالایی نداشته باشند چون تقاضا در خارج از مرزهای آنها کمتر است. درآمدهای بینالمللی این کشورها معمولاً نسبت به تولیدات بزرگتری مانند ایالات متحده و چین پایینتر است.
🌐 توزیع محدود
🎥 فیلمهای هندی، مکزیکی و کرهای عمدتاً در بازار داخلی خود عملکرد خوبی دارند، اما برای ورود به بازارهای بینالمللی با چالشهایی روبرو هستند. بر خلاف فیلمهای هالیوودی که بهطور گسترده در سراسر از جمله همین هند و کره جنوبی توزیع میشوند، فیلمهای این کشورها ممکن است قراردادهای توزیع کافی یا جذابیت بینالمللی نداشته باشند تا درآمد قابل توجهی در خارج از کشور کسب کنند.
🔧 کیفیت متغیر
🎬 در کشورهایی مانند هند که حجم زیادی فیلم تولید میشود، کیفیت تولیدات ممکن است به طور قابل توجهی متغیر باشد. برخی از فیلمها میتوانند موفقیتهای تجاری و نقدی خوبی داشته باشند، در حالی که بسیاری از فیلمها به دلیل ضعف در فیلمنامه، کیفیت پایین تولید یا مشکلات مربوط به بازیگری، در گیشه شکست میخورند و درآمد کمتری کسب میکنند.
#یادداشت
#نقد_سینما
#تحلیل
#درآمد_سینما
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
25.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙 ماه جدید دورۀ جدید ✨
🎥 تیزر دورۀ آموزشی سواد رسانه
⏰ 17 ساعت آموزش
📋 سرفصلهای دوره؛
🎬 جریانشناسی سینمای ایران با تدریس دکتر اسماعیلی
🧠🎭 جنگ شناختی و تحلیل سلبریتیها با تدریس استاد عباسپور
🎯💭 تکنیکهای عملیات روانی با تدریس استاد ابراهیم کارگران
🚨📢 مدیریت بحران در رسانه با تدریس استاد قمقامی
📰🔍 سواد خبری با تدریس استاد موسوی
🤔💡 تفکر انتقادی با تدریس حجتالسلام قهرمانی
📺📝 مبانی تحلیل پیامهای رسانهای با تدریس حجتالاسلام وکیلی
👥🌐 سواد رسانه؛ کنشها و واکنشهای افکار عمومی با تدریس استاد همتیان
⚔️🌍 شناخت انواع جنگ و جنگ شناختی با تدریس دکتر محمدحسن فرجنژاد
💰📉 هزینه اصلی این دوره 515 هزار تومان است که تا سیزده فروردین میتوانید آن را با تخفیف و با هزینه 366 هزار تومان تهیه کنید.
🪧همراه با ارائه گواهی شرکت در دوره به شرط ارائه تقریر جلسات و موفقیت در ارزیابی
🔗 لینک خرید دوره آموزشی سواد رسانه
#دوره
#اطلاعیه
#سواد_رسانه
#تفکر_انتقادی
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا