eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
18.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
73 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📌مؤسسۀ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد با همکاری انجمن سواد رسانه طلاب برگزار می‌کند: 🔰نشست جریان‌شن
صوت عبدالهی 2.mp3
16.11M
📻صوت نشست جریان‌شناسی و ظرفیت‌سنجی انیمیشن‌های جشنوارۀ فجر در دهۀ اخیر 🎙استاد حسین عبداللهی 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
📌طرحوارۀ منفی گرایی | رسانه؛ کارخانۀ تولید اضطراب 🔸طرحوارۀ منفی‌گرایی و بدبینی از جمله طرحواره‌های ناسازگار حوزۀ پنجم است که بر نگرش کلی فرد نسبت به زندگی و آینده تأثیر عمیقی می‌گذارد. افراد دارای این طرحواره تمایل شدیدی به تمرکز بر جنبه‌های منفی زندگی دارند و به‌طور مداوم در مورد موضوعاتی همچون درد، مرگ و خیانت فکر می‌کنند. 🔹درک اینکه رسانه‌ها می‌توانند طرحواره‌های منفی‌گرایی را تقویت کنند بسیار مهم است؛ زیرا آن‌ها قدرت زیادی در شکل‌دهی به نگرش‌ها و رفتارهای فردی دارند. در فیلم‌ها و سریال‌ها، شخصیت‌ها گاهی با طرحواره‌های منفی‌گرایی دست و پنجه نرم می‌کنند و رسانه‌ها این مسیرهای فرار از مشکلات و احساسات منفی را به گونه‌ای نمایش می‌دهند که ممکن است بینندگان را به این سبک‌های مقابله‌ای سوق دهد. 🔗مطالعۀ ادامۀ مطلب در سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🖇تقلیل نبوت در «کتاب آفرینش» 🔹در فیلم کتاب آفرینش، نوح و آدم (عليهم السلام) پیامبرانی هستند که در حد دیگر افراد بشر معرفی می‌شوند. حتی دین در زندگی آن‌ها تأثیر چندانی ندارد و بیشتر به ساده‌لوحانی می‌مانند که همچون دیگران زندگی بدوی و کشاورزی خود را می‌گذرانند. اثری از هوشیاری پیامبرانه و هوشمندی یک انسان برگزیده و شایسته در آنها یافت نمی‌شود. 🔸برای نمونه، به چهره‌پردازی و شخصیت‌پردازی زیرکانۀ هری پاتر در یک داستان منجی‌گرایانۀ خاص نوجوانان یا گاندولف در ارباب حلقه‌ها یا آرنولد در ترمیناتور توجه کنید. قهرمان این فیلم‌ها، جذابیت، زیرکی، قدرت، زمان‌شناسی و واکنش مناسب و پیچیدۀ خود را در قسمت‌های حساس فیلم به نمایش می‌گذارند. 📚کتاب اسطوره‌های صهیونیستی در سینما، محمدحسین فرج‌نژاد، صفحۀ ۲۴۲. ⬅️برای تهیۀ این کتاب به سایت استاد فرج‌نژاد مراجعه کنید. 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
11.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺تأثیر و اهمیت رسانه 👤مرحوم استاد فرج‌نژاد 🔸امروزه ما چه بخواهیم چه نخواهیم به شدت تحت تأثیر رسانه هستیم. 🔹به عنوان نمونه، در جنگ عراق که در سال ۲۰۰۱ صورت گرفت قبل از این‌که رسانه‌های ما جریان خبری را به سمت و سویی که حقانیت بیشتر است بکشانند، رسانه‌هایی مانند FOX NEWS و BBC و CNN به‌سرعت، کاملاً سوار بر ذهن‌های دنیا شده بودند. 🔸نمونۀ دیگر، جریان کوی دانشگاه بود که در سال ۱۳۷۸ اتفاق افتاد. در آن اتفاق حتی روزنامۀ کیهان و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی تا یک روز تحت تأثیر BBC خبر می‌نوشتند؛ چون صحنه‌گردان اصلی، آن‌ها بودند. زمان برد تا ما خود را بازیابی کنیم. ما نباید از اهمیت رسانه غافل شویم. 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
📌باستان‌گراییِ یهود 🔹یهود، سازمان پیچیده‌ای است که در مسیر رسیدن به آرمان قبیله‌ای خود، اقدام به حذف موانع می‌کند. اقدامات یهود در مبارزه با جبهۀ حق، تحت همین خواستۀ موعود‌گرا تعریف می‌شود که با حذف رهبران جبهۀ مذکور، قدرت تسلط بر جبهه حق را می‌یابد و می‌تواند فرماندهی قلوب لشکر حق و بالتبع، مدیریت اقدامات آن جبهه را کسب کند. 🔸سطح مبارزۀ یهود در زمان‌های پیدایش‌اش، مبارزه با رهبران جبهۀ حق بود که به طور عام شامل تمام اقدامات از لحاظ سخت و نرم می‌شد. نگه داشتن نبرد در این سطح به نفع یهود تمام نمی‌شد؛ چرا که جریان به جا مانده از پیامبر یا رهبر حق، می‌تواند رسالت او را به دوش بکشد و از آن جهت که رسالت بر جمع نهاده می‌شود، قدرت مبارزه افزایش می‌یابد. 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
📸هم‌اکنون 💢نشست تحلیل و بررسی چهل‌و‌سومین جشنوارۀ فیلم فجر 👤با حضور : 🔸استاد محمدتقی فهیم 🔸دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🔖حاضر نمی‌شد برایش بلیط قطار بگیریم 🖊دکتر ابراهیم دهقان 🔸برای ما که به‌تازگی وارد دوران دبیرستان شده بودیم، جزوۀ پروتکل‌های صهیونیسم با سرفصل‌های مختلفی که داشت، بسیار قابل توجه بود. در آن ایام، در اتحادیۀ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بارها برای ما سخنرانی کرد و از نقشه‌ها و دسیسه‌های این رژیم غاصب گفت. در نتیجه، نگاهم به فلسطین تغییر کرده بود و بعد از آن جلسات، تعدادی سخنرانی تصویری در مورد غدۀ سرطانی صهیونیسم دیدم. 🔹شهر مقدس قم برایش به شدت اصالت داشت و فارغ از جایگاه این شهر در آخرالزمان به استناد روایات اهل بیت علیهم‌السلام، ایشان پیشنهادهای هیئت علمی دانشگاه‌های تهران را رد کرده بود و در قم زندگی می‌کرد اما هر موقع دعوتش می‌کردیم، می‌گفت «میرم میدان ۷۲تن (قم) و از آن‌جا با اتوبوس توراهی میام». اصرار ما به گرفتن بلیط قطار برای ایشان هم فایده‌ای نداشت. 🔗مطالعۀ ادامۀ خاطره در سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
💡ضرورت خلاقیت در سینمای ایران 🔹یکی از مهم‌ترین کارهایی که سینماگران باید به آن توجه داشته باشند خلاقیت در موضوع و درام است. سینماگران باید تلاش کنند همیشه موضوعات به‌روز و جدید را انتخاب کنند و علاوه بر آن در تبدیل آن به درام و قصه نوآوری داشته باشند؛ نه اینکه از ابتدای فیلم مخاطب متوجه آخر فیلم شود. 🔸این گونه فیلم‌سازی به‌خصوص در فیلم‌های انقلابی و دینی موجب کلیشه شدن بسیاری از امور می‌شود و جذابیت خود را نزد مخاطب از دست می‌دهد و حتی باعث دل‌زدگی مخاطب از آن موضوع می‌شود. بنابراین، کارگردان باید از خلاقیت و نوآوری استفاده کند و این امر موجب می‌شود که تنوع موضوعات آنان نیز زیاد شود و طیف علاقه‌مندان به موضوعات و سوژه‌های دینی گسترده می‌شود. 📔کتاب جریان شناسی سینمای ایران، دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی، صفحۀ 516. ⬅️برای تهیۀ این کتاب به سایت استاد فرج‌نژاد مراجعه کنید. 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🏭مارول؛ کارخانۀ تولید قهرمان 🔸مارول نام مجلۀ کمیکی (داستان‌های تصویری) است که در سال 1939 یعنی یک سال قبل از آغاز جنگ جهانی دوم در آمریکا آغاز به کار کرد و امروزه استودیوی فیلمسازی ماورل در رقابت با استودیوی دی‌سی کامیکس (DC Comics)، آثار قابل توجه و مهمی را در سینما ساخته است. 🔹مجموعۀ فیلم‌های انتقام‌جویان (Avengers) از مهم‌ترین آثار مارول است که تمام شخصیت‌های ابرقهرمان که برای هر کدام از قبل برای خود داستانی داشتند و فیلم مجزایی برایشان ساخته شده بود، در یک اثر سینمایی جمع شده‌اند و در حال حاضر رتبۀ دوم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما بعد از فیلم آواتار جیمز کامرون، آخرین قسمت انتقام‌جویان به نام پایان بازی است. سال گذشته نیز یکی از انیمیشن‌های بسیار مهم هالیوود بخش دوم مردعنکبوتی با نژاد سیاه‌پوست بود. همچنان سریال‌ها و فیلم‌های بسیاری با ایده‌های کمیک‌های مارول ساخته می‌شود. 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🎞برآیندی که جشنوارۀ امسال به ما داد؛ زنگ خطری برای سینمای ایران ✍️سید محمدمهدی موسوی 🔸بدون هیچ تعارفی به‌صراحت باید گفت کیفیت فیلم‌های امسال جشنوارۀ فیلم فجر، زنگ خطری را برای سینمای ایران به صدا درآورده، هر چند برخی منتقدان و کارشناسان معتقدند صدای این زنگ هشدارآمیز، مدت‌هاست که به گوش می‌رسد اما گویا برخی مسئولانِ تصمیم‌ساز و یا تصمیم‌گیر، هنوز آن را نمی‌شنوند یا شاید هم قصد شنیدنش را ندارند! 🔹تجربۀ تماشای فیلم‌های جشنوارۀ چهل و سوم بار دیگر ثابت کرد که فیلمنامه، همچنان پاشنۀ آشیل هنر هفتمِ وطنی است کما این‌که متأسفانه نه فقط در سینما بلکه در آثار تلویزیونی و محصولات شبکه نمایش خانگی نیز همین ایراد جدی وارد است و چه‌بسا در برخی جاها مشهودتر. 🔸در ا‌ین‌باره سؤال و دغدغه‌ای که وجود دارد این است که ورای برگزاری جشنواره‌ها و هزینه‌تراشی‌ها از این بابت آن هم از خزانۀ بیت‌المال، ما چه‌قدر با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم علوم انسانی و اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه به تحلیل و نقد تئوریک و از منظر اندیشه‌ای فیلم‌های سینمای ایران پرداخته‌ایم تا دست کم به این سؤال کلیدی پاسخ دهیم که ایده‌ها و سوژه‌های آثار سینمایی و به‌خصوص نوع پرداختن به آن‌ها از منظر فرمی و محتوایی چقدر ناظر به نیازها و مسأله‌های دارای اولویت جامعۀ ایران بوده و در وهلۀ بعد، این‌که به طور خاص جشنوارۀ فجر چه رابطه و نسبتی با انقلاب اسلامی دارد؟ [ ادامه 🔻]
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🎞برآیندی که جشنوارۀ امسال به ما داد؛ زنگ خطری برای سینمای ایران ✍️سید محمدمهدی موسوی 🔸بدون هیچ تع
🔸در ادامه باید بگوییم، فقر تئوریک و مضامینی برخی آثار جشنواره امسال از یکسو و ضعف مشهود در بخش فیلمنامه از سوی دیگر، نشانۀ صریحی بود بر طرح این داعیه که صاحب‌نظران می‌بایست عمیق‌تر و جدی‌تر از گذشته به این مباحث ورود کرده و برای علاج معضلات سینمای ایران خاصه از بُعد اندیشه‌ای و فکری راه چاره‌ای ارائه دهند. 🔹از این نکتۀ کلیدی نیز نباید به راحتی گذشت که به هر حال، سینما هنر- صنعت و رسانه است و لذا بی‌توجهی به هر یک از این اضلاع سه‌گانه می‌تواند توأم با آسیب‌ها و آفت‌هایی باشد که نمی‌توان به‌راحتی از آن‌ها چشم پوشید، کما این‌که از سوی دیگر معتقدم خمودی و رکود حاکم بر برخی جریانات انقلابی که گرایش و دلبستگی‌هایی به هنر هفتم دارند خطر بزرگتری است که در مجال بهتر و وسیع‌تری در این باره قلم‌فرسایی خواهد شد. 🔸اما اجمالاً باید بپذیریم که کیفیت فیلم‌های جشنواره چهل و سوم و رویکرد تعارض‌آمیز برخی از آن‌ها با روح حاکم بر فرهنگ و اندیشۀ جامعه اسلامی و ایرانی، فراتر از یک تلنگر، به‌سان هشدار صریحی است تا به خودآییم و برای اصلاح این وضعِ نامطلوب اقدامی کرده و چه‌بسا در پرتوی تدبر و سپس تدبیری شایسته، طرحی نو دراندازیم. 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا