eitaa logo
ارتباط موثر
1.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
410 ویدیو
8 فایل
مسیری برای یادآوری و تداوم مطالعه و آموختن مهارت‌های توسعه فردی به خصوص مهارت‌های ارتباطی مربوط به دوره‌های ارتباط موثرِ حجة الاسلام مخدوم این‌کانال با هدف تامل و به کارگیری مهارت‌ها، در هفته به طور متوسط با سه مطلب کاربردی به روز رسانی می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
ارتباط موثر
2️⃣ چرا نوجوانان ریسک را بیشتر از بزرگسالان دوست دارند؟ ❓چگونه تداوم رفتار مخاطره آمیز نوجوانان را
3️⃣ چرا نوجوانان ریسک را بیشتر از بزرگسالان دوست دارند؟ سوم) ناحیه دیگری از مغز، قشر جلوی مغز جانبی (PFC)، مسئول خود تنظیمی بالغ است و به تدریج در دوره نوجوانی رشد می کند. (آلبرت، و همکاران، 2013). در یک مطالعه، نوجوانان اولیه، نوجوانان دیررس و بزرگسالان زمانی که تنها بودند در یک کار رانندگی کامپیوتری به طور مشابه رفتار کردند (گاردنر و استاینبرگ، 2005). با این حال، هنگامی که آنها با دو دوست هم سن و سال جفت شدند، تفاوت های آشکاری ظاهر شد. نوجوانان اولیه با حضور دوستان احتمال بیشتری داشت که در رانندگی پرخطر شرکت کنند. نوجوانان دیررس در رانندگی با دوستانشان تا حدودی ریسک بیشتری داشتند. حضور دوستان هیچ تاثیری بر رانندگی بزرگسالان نداشت. محققان با استفاده از وظیفه رانندگی کامپیوتری همراه با fMRI دریافتند که برخلاف بزرگسالان، نوجوانان بیشتر از زمانی که می‌دانند دوستانشان آنها را مشاهده می‌کنند، درگیر رانندگی پرخطر می‌شوند تا زمانی که تنها هستند (Chein, Albert, O’). براین، اوکرت و استاینبرگ (2011) ناحیه ای از مغز که توسط بزرگسالان استفاده می شد، به تصمیم گیری و خود تنظیمی در کارهایی مانند رانندگی کمک می کند در هنگام تکمیل وظیفه رانندگی، بیشتر با پاداش همراه هستند. ما در اوایل نوجوانی تغییراتی در مغز داریم که باعث می‌شود نوجوانان بیشتر بر پاداش‌های همسالان تمرکز کنند و در فعالیت‌های همسالان شرکت کنند. این افزایش تمرکز روی همسالان در زمانی اتفاق می‌افتد که PFC هنوز آماده کمک به خود تنظیمی بالغ نیست. این عوامل یک «طوفان کامل» از فرصت‌ها برای رفتارهای پرخطر را فراهم می‌کنند. ادامه دارد... کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط موثر
3️⃣ چرا نوجوانان ریسک را بیشتر از بزرگسالان دوست دارند؟ سوم) ناحیه دیگری از مغز، قشر جلوی مغز جانبی
4️⃣چرا نوجوانان ریسک را بیشتر از بزرگسالان دوست دارند؟ اگر صحبت در مورد خطرات رفتارهای پرخطر به اندازه‌ای که والدین دوست دارند در پیشگیری از آنها مؤثر نباشد، والدین چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ چندین رویکرد وجود دارد که والدین می توانند برای مدیریت مؤثرتر روابط همسالان نوجوانان از آنها استفاده کنند (مونتس، 2004؛ 2008؛ استاینبرگ، 2010). در اینجا چهار راه برای کاهش خطر والدین وجود دارد: ۱. برای نوجوانان جوان‌تر، والدین ممکن است محیطی را طراحی کنند تا فعالیت‌های ایمن را که بر نیاز نوجوانان جوان به جستجوی احساسات متمرکز است، ارائه دهند (مونتس، 2004؛ 2008). به عنوان مثال، فعالیت های خارج از منزل با نظارت بزرگسالان با همسالان، مانند ورزش صخره نوردی، می تواند زمینه خوبی برای ایجاد هیجان و روابط اجتماعی مورد نیاز برای نوجوانان جوان فراهم کند. ۲. نظارت بر تعامل نوجوانان با همسالان و ارائه قوانینی برای تعامل با همسالان می تواند فرصت رفتارهای پرخطر را محدود کند (مونتس، 2002؛ 2004؛ 2008؛ استینبرگ، 2010). ۳. والدین نیز باید با آگاهی از قوانین مرتبط با فرزندان خود در اجتماع ، مراقب حفظ حریم قانون باشند. مثلا با شناخت قوانین رانندگی برای نوآموزان جوان، از رانندگی فراقانونی آنان جلوگیری کنند. ۴. برای نوجوانان بزرگتر، والدین می توانند با آنان در مورد همسالان مشورت کنند. مشاوره می‌تواند بر توانایی رو به رشد نوجوانان برای خودتنظیمی ایجاد کند و آنها را تشویق کند تا راهبردهایی را برای پیمایش موقعیت‌های همسالان که در آن فعالیت مخاطره آمیز ممکن است رخ دهد، شناسایی و توسعه دهند (مونتس، 2004؛ 2008). پایان مطلب نقل از مجله روان بنه کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
47.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 پیچش مو... روایتی ساده از یک موضوع پیچیده! پیرامون "پوشش اجباری" کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقتی هفده ساله بود، گرفتار یک بیماری سخت شد. یک شب شنید که پزشکان به والدینش ‌گفتند: پسرتان امشب را به صبح نخواهد رساند! «اریکسون» صدای گریه‌ی مادرش را شنید. با خود اندیشید: کسی چه می‌داند، شاید اگر من امشب را به صبح برسانم، مادرم این قدر رنج نکشد. و تصمیم گرفت تا سپیده‌ی صبح نخوابد. او با طلوع خورشید فریاد برآورد: آهای مادر! من هنوز زنده‌ام! او تصمیم گرفت همواره سعی کند یک شب دیگر را به صبح برساند و موفق شد. این داستان واقعی است و متعلق است به روانشناس معروف میلتون اریکسون. اما داستان دشوار زندگی وی ادامه دارد. با چند بیماری و فلج (در دوره ای طولانی فقط پلکش را می توانست تکان دهد)، تصمیم گرفت و ایستاد وی علاوه بر به دست آوردن سلامتی جسمی، یافته های علمی ماندگاری دارد. او بیش از۲۲هزار شب (۶۰ سال) بعد از آن شب که قرار بود بمیرد زندگی کرد! چرا که تصمیم گرفت فقط یک شب دیگر زنده بماند و طلوع آفتاب را ببیند. نتیجه: ۱) امیدواری و استقامت ، مهمترین سلاح انسانی است ۲) برای رسیدن به هر موفقیتی گام های تدریجی کوچک، لازم است، منتظر اتفاقات خارق العاده و یک شبه نباشید. ۳) به تصمیمات و انگیزه های خود به حد کافی توجه کنید.(مهارت تصمیم گیری) ۴) انتظار برای دیدن طلوع صبح، با امید و تلاش تحقق می یابد و نه خمودگی و ناامیدی ۵) به جای تمرکز بر افکار منفی و پریشان، به جنبه های مثبت و امیدبخش توجه کنید.(مهارت توجه و تمرکز) @ertebatmoaserdini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ابوذر شدن با یک برخورد رسول الله صلی الله علیه و آله ✍🏻 عین‌صاد رسول از همين پيرمردهاى بى‌فرهنگ كه ما نگاهشان نمى‌كنيم و حتّى اگر پدرهايمان باشند تحمل‌شان نمى‌كنيم، رسول از همين‌ها كه در كنار آفتاب لميده‌اند و تا غروب شكار مگس مى‌كنند، رسول از همين‌ها، آن هم در يك برخورد نه در چند سال و با كلاس‌هاى رنگارنگ، ابوذر ها و سلمان‌ ها را بيرون كشيد. 📚 کتاب انتظار / مرحوم استاد صفائی حائری| ص ۵۸ کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ تمرین مهربانی موجب حال خوب ... پيامبر رحمت صلى الله عليه و آله : إنّ اللّه َ رَحيمٌ يُحِبُّ الرَّحيمَ، يَضَعُ رحمَتَهُ على كُلِّ رحيمٍ . خداوند مهربان است و مهربان را دوست دارد و مهر خود را براى هر مهر ورزى نهاده است . ( كنز العمّال : ۱۰۳۸۱ ) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نوشته‌اند: استفن پست، استادیار علوم انسانی در دانشگاه استونی بروک، داستانی در باره مادرش گفته است. در دوران کودکی استفن، هر وقت مادرش ناراحتی او را می‌دید، به او می‌گفت: " استفن، ناراحت به نظر می‌رسی. چرا نمی‌روی بیرون و به کسی کمک نمی‌کنی؟" گفته مادر استفن بارها مورد آزمایش قرار گرفته است و ما دانشمندان به این نتیجه رسیده‌ایم که عملی مهربانانه، بیش از هر تمرین دیگری، موجب افزایش آنی میزان بهباشی(حال خوب) می‌شود. تمرین ما می‌تواند این باشد: فکر کنیم و ببینیم فردا کدام کار مهربانانه و کاملا غیرمنتظره‌ای را می‌توانیم انجام دهیم؟ و بعد انجامش دهیم. سپس دقت کنیم و ببینیم خلقمان چه تغییری می‌کند. کتاب از شادکامی تا بالندگی/ مارتین سلیگمن/ص۴۷ کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا