26.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 #استاد_مجید_همتی
❓ مهمترین لازمۀ ارتباط با نوجوان و جذب او در چیست؟
❓ راز «افسانۀ شخصی» در نوجوانان چیست؟
❗️ به نوجوان احترام بگذار ⬅️ او را کنترل کن!
🌐 مشاهدۀ فیلم در وبگاه هیأتتیوی:
https://heyat.tv/video/DPgZBG8d/
#سخن_فانوس
#مدرسهعالیهیأت
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
أحلیٰ | هیأت و نوجوان
💠 روشهـــای تربیــــــت در قرآن۳ 💠 3️⃣ ارائه و تکرار رهنمودها 🟡 از ديگر روشهای تربيتی، ارائه دائم
💠 روشهـــای تربیــــــت در قرآن۴ 💠
☘️ برای پرورش استعدادها میتوان از مسائل و اموری بهره جست كه ما از آن در اينجا به عامل و يا عوامل ياد میكنيم. يه اين معنا كه هريک از اين امور میتواند فرد را بر بهرهگيری از استعدادهای نهفته خود بر انگيزاند تا در يک فرآيند به هدف كمالی خود برسد.
🟠 انسان به طور طبيعی گرايش به برهان دارد. برهان، دليل قاطع و يقينآوری است كه هر گونه شک و ترديد را از دل میزدايد و موجب آرامش میشود. از آنجا كه برهان مانند نور، راه را براي رهروان خود روشن میکند مورد توجه و تأكيد است. آدمي براي رهايی از هر مشكل و دشواری به راهكاری نياز دارد كه برهان بخشی از آن را به عهده میگيرد. از اين رو به معجزات روشن الهی برهان گفتهاند كه آدمی را از شکوترديد نسبت به پيامبران بيرون میآورد و ارتباط ميان خدا و انسان را به اثبات میرساند و زمينه را برای عمل به فرمانها و آموزههای دستوری خداوند فراهم میكند (نساء/۱۷۴ - يوسف/۲۴ - قصص/۳۲).
🟡 قرآن به مسئله استعدادها و قابليتها به عنوان عامل مهم توجه میدهد. به اين معنا كه در نگرش قرآنی نمیتوان به نقش تأثيرگذار استعداد ذاتی و قابليتهای انسانها در تربيت بیتوجه بود. گاه همه عوامل برای تربيت وجود دارد؛ ولی تربيت تأثير چندانی بهجا نمیگذارد؛ زيرا استعداد و قابليت برای تأثيرپذيری در ذات فرد وجود ندارد.
👈 قرآن از اين مسئله به صورت تمثيل به سرزميني ياد ميكند كه استعداد و قابليت براي پرورش محصول و فرآوردههاي مفيد ندارد (اعراف/۵۸).
🟢 افزون بر اين دو مطلب بايد به اطاعتپذيری (بقره/۱۸۶) و امتحان و آزمون (بقره/۱۵۵و ۱۵۷) نيز اشاره کرد. قرار گرفتن در شرايط سخت و دشواری چون ترس و گرسنگی و زيانهای مالی و جانی، آدمی را وا میدارد تا استعدادهای نهفته را بروز دهد. اين مسئله اختصاص به شخص خاص ندارد؛ بلكه حتی پيامبران بزرگ الهی نيز با اين مسئله روبهرو میشوند (بقره/۱۲۴). قرارگرفتن در خوشی و ناخوشی است كه آدمی را به رشد و بالندگی سوق میدهد (اعراف/۱۶۸).
🔵 از ديگر عواملی كه قرآن برای رسيدن به تربيت و پرورش درست از آن ياد میكند، ايمان به خدا (بقره/۱۸۶) و رستاخيز (طلاق/۲ - قيامت/۱ تا ۶) پرهيز از تكبر و غرور و شرك و تسليم و تعليم و تقوا و دعا است.
📎 فرهنگ قرآن، ج ۷، صص ۵۵۲ تا ۵۵۶.
✍️ منصور حسینی
#سخن_خورشید
#تربیت_حماسی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
☀️ فتحالفتوح انقلاب اسلامی ☀️
🌼 امام خامنهای مدظلهالعالی:
🔹 «خوشبختانه ما امروز در کشور، مردان شجاع و باتدبیر، کم نداریم؛ هم در عرصۀ نظامی، هم در عرصۀ علمی، هم در عرصۀ سیاسی، افراد باتدبیر و شجاع و دانا و آگاهی داریم. باید سخن اینها شنیده بشود؛ کاری که اینها مناسب میدانند، در سطح کشور، در سطح جامعه بهنحو درستی انجام بگیرد. ما کم نداریم. خوشبختانه تربیتشدگان مکتب امام روزبهروز بیشتر میشوند؛ یکبار امام [در مورد] جنگ فرمودند که فتحالفتوح این انقلاب تربیت جوانها و رشد دادن این نهالهای بالنده است؛ این را یکوقت امام فرمودند. حق با ایشان بود؛ کاملاً درست فرمودند؛ حکمت امام [بود]. اینهمه فتوحات و اینهمه کارهای مهم، در مقابل این کوچک است. تربیت انسانهای برجسته. امروز خوشبختانه ما افراد زیادی از این قبیل داریم.»
📎 بیانات در دیدار مردم قم، ۱۳۹۸/۱۰/۱۸.
#سخن_آفتاب
#تربیت_حماسی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
14.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 #استاد_مجید_همتی
❗️ اهمیت پاسخ به نیازهای نوجوان
❗️ بحرانهای مهم پیشروی نوجوانان...
🌐 مشاهدۀ فیلم در وبگاه هیأتتیوی:
https://heyat.tv/video/Z85WMQa3/
#سخن_فانوس
#مدرسهعالیهیأت
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
هدایت شده از هیأت یامهدی (عج)
امامزاده طاهر ﷺ کرجسخنرانی استاد پناهیان.mp3
زمان:
حجم:
43.84M
﷽
🚩 سخنرانی حجتالاسلام علیرضا پناهیان
🔸سالگرد عارف ۱۲ ساله شهید رضا پناهی
🗓 شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ | ۱۶ شعبان ۱۴۴۶
📌کرج،آستانمقدسحضرتطاهرﷺ
@itaher
@heyat_yamahdi
❓ هیأت، چه تأثیری در حل بحران نوجوانی نوجوان دارد؟
💠 «خودسازی» از طریق «خودشناسی و شناخت ارزش خود» حلقۀ گمشدهای است که با آن، نوجوانان و جوانان بر بسیاری از مسائل و بحرانهای خود فائق خواهند آمد.
🔆 انسانها اگر بدانند چه کسی هستند و برای چه خلق شدهاند، دیگر دست به هر کاری نمیزنند و در تلاش خواهند بود قیمت و ارزش خود را به هر بهایی تنزل ندهند.
✅ در این راستا، از بهترین روشهای کار تربیتی میتوان به «عاقبتاندیشی»، «توجه به عمر» و «اخلاق کاربردی» اشاره کرد که به خودشناسی، کمک شایانی خواهد کرد.
✍️ #استاد_مجتبی_وافی
#سخن_فانوس
#تربیت_حماسی
#طرح_کارا
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
نقش مساجد در شکلگیری هویت دینی کودکان و نوجوانان .pdf
حجم:
754.6K
📰 معرفی مقاله
🔹 «نقش مساجد در شکلگیری هویت دینی کودکان و نوجوانان»
✍️ نویسنده: #استاد_ابراهیم_اخوی
🔸 هویت دینی همانند دیگر ابعاد هویتی هر انسانی، نیازمند زمان و برنامهریزی درست تربیتی برای شکلگیری صحیح میباشد.
🔸 در رویکرد تربیت دینی، توجه به مکان و فضای روانشناختی حاکم بر آن، از عناصر مهم شمرده میشود.
🔸 مسجد، بهعنوان نهاد و نماد دینی، سهمی بهسزا در شکلگیری هویت دینی مثبت یا آشفتگی هویتی دارد.
👈 ازاینرو، در مقالۀ حاضر به راهبردها و راهکارهای هویتبخشی مسجد به گروه سنی کودک و نوجوان و نیز آسیبهای فراروی آن پرداخته شده و زوایای گوناگون این مسئله تبیین شده است.
#مقاله
#تربیت_حماسی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
⛰ نوجوانی سرزمین بیصاحب؛
♨️ نوجوانی دوران جنون؛
〽️ نوجوانی دوران بحرانی زندگی.
❇️ پس بیائیم نوجوانان را دریابیم تا از این گردنۀ خطرناک، بهسلامت عبور کنند؛ با شناخت معارف اهلبیت علیهمالسّلام.
✍️ #استاد_مجید_همتی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
🏭 هیأت یک «کارخانۀ انسانسازی» است.
🏬 هیأت، دانشگاه ذوات معصومین علیهمالسلام است.
‼️ نمیشود مداحِ هیأت، نگاه تربیتی نداشته باشد و انتظار داشت بچههایی در هیأت تربیت شوند که کنشگر باشند و وارد میدانهای بزرگ شوند.
✅ مداحِ هیأت، وقتی نگاه تربیتی ندارد، در مقابل، بچههای هیأت وقتی وارد عرصههای زندگی میشوند، مشاهده میشود دیگر به هیأت نمیآیند.
🔵 خیلی مهم است مسائلی که مورد دغدغۀ رهبر انقلاب است (همچون مسائل ازدواج، خانواده و اعتلا و ارتقای مردم) توسط هر یک از ستایشگران، خطبا و مدیران در قالب معارف اسلامی، بهصورت مناجات، نوحهخوانی، فضاسازی، محتوادهی و... موجب بصیرتافزایی و معرفتبخشی به مخاطبین شود.
✍️ #استاد_سیدحسین_موسوی
#آسیب_شناسی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
📚 تولیدات طوفانالاقصی برای مخاطب کودک و نوجوان
📖 معرفی کتاب دوجلدی «ایلیا و حیفیا»
🔹 این مجموعه را میتوان از دستۀ داستانهای راهبردی دانست که مقصد اصلی آن، نحوۀ تقابل جبهۀ طاغوت (مخصوصاً یهود) با جامعۀ اسلامی است.
1️⃣ جلد اول: دزدان راز ایلیا
(نفوذ از سوی دشمن و رازداری از طرف مسلمانان)
2️⃣ جلد دوم: سکههای ویرانگر
(ربا و نقش آن در ویرانکردن جامعه)
#کتابخوانی
#کتاب_نوجوان
#آسیبشناسی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
💠 اهمیت توجه به ابعاد فکری، رفتاری و جسمانی نوجوان در هیأت
🔹 یکی از معضلات جدی نوجوانان امروزی این است که در فضای فکری متشنجی به سر میبرند؛ لذا:
👈 در یک برنامه منظم و مدون میبایست نسبت به برگزاری جلسات و گعدههای پرسشوپاسخ مداومت نمود.
☝️ همچنین جهت رشد بهتر نوجوانان باید به آنها مسئولیتهای متناسب با سن و شخصیت ایشان تفویض کرد تا ضمن آشنایی با روح کار جمعی، در رشد خود و دیگران اثرگذار باشند.
💪 برنامههای ورزشی با پشتوانۀ معارف دینی و کاربردیبودن نیز جزو مواردی است که میتواند جهت نگهداری نوجوانان از آسیبها و جذب بیشتر آنان مؤثر باشد. بهتر است که به ورزش، بیشتر بهعنوان یک مقولۀ تربیتی نگریست تا مقولۀ تقویت جسمی.
✍️ ابراهیم فاطمیسیرت
#طرح_کارا
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
👇الانت را دریاب!
🌼 امام خامنهای مدظلهالعالی:
🔹 «نوجوانان باید به فکر حال باشند؛ برای اینکه به فکر آینده باشند، وقت زیاد است.»
⬅️ «در دوره جوانی - دوران سنین هجده، بیست سالگی - راجع به آینده هرچه میخواهند فکر عملی بکنند.»
👈 «اما در سنین نوجوانی - یعنی سنین سیزده، چهارده و پانزده سالگی - اگر بخواهند درباره آینده فکر کنند، این فکر، خیلی تعیین کننده نیست. چون بههرحال حتماً یک طریق و مسیری را - هر آیندهای داشته باشند - باید بگذرانند؛ لذا باید به فکر حالِ خودشان باشند.»
📎 گفتوشنود صمیمانه رهبر انقلاب با جمعی از جوانان و نوجوانان، ۱۳۷۶/۱۱/۱۴.
#سخن_آفتاب
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan