eitaa logo
أحلیٰ | هیأت و نوجوان
995 دنبال‌کننده
334 عکس
99 ویدیو
27 فایل
کانال «دفتر تخصصی هیأت نوجوان» ◽️جامعه ایمانی مشعر: @www1542org 📮 ارتباط با خادم دفتر: آقای صادق مولایی 👈 شماره تماس: 09102804900 👈 آیدی: @sadegh_molayi
مشاهده در ایتا
دانلود
14.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ❗️ اهمیت پاسخ به نیازهای نوجوان ❗️ بحران‌های مهم پیش‌روی نوجوانان... 🌐 مشاهدۀ فیلم در وب‌گاه هیأت‌تی‌وی: https://heyat.tv/video/Z85WMQa3/ ⚜️ مدرسه‌عالی‌هیأت @Heyat_High_School ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
هدایت شده از هیأت یامهدی (عج)
امامزاده طاهر ﷺ کرجسخنرانی استاد پناهیان.mp3
زمان: حجم: 43.84M
﷽ 🚩 سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان 🔸سالگرد عارف ۱۲ ساله شهید رضا پناهی 🗓 شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ | ۱۶ شعبان ۱۴۴۶ 📌کرج،آستان‌مقدس‌حضرت‌طاهرﷺ ‌‌‌‌‌  @itaher @heyat_yamahdi
هیأت، چه تأثیری در حل بحران نوجوانی نوجوان دارد؟ 💠 «خودسازی» از طریق «خودشناسی و شناخت ارزش خود» حلقۀ گمشده‌ای است که با آن، نوجوانان و جوانان بر بسیاری از مسائل و بحران‌های خود فائق خواهند آمد. 🔆 انسان‌ها اگر بدانند چه کسی هستند و برای چه خلق شده‌اند، دیگر دست به هر کاری نمی‌زنند و در تلاش خواهند بود قیمت و ارزش خود را به هر بهایی تنزل ندهند. ✅ در این راستا، از بهترین روش‌های کار تربیتی می‌توان به «عاقبت‌اندیشی»، «توجه به عمر» و «اخلاق کاربردی» اشاره کرد که به خودشناسی، کمک شایانی خواهد کرد. ✍️ ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
نقش مساجد در شکل‌گیری هویت دینی کودکان و نوجوانان .pdf
حجم: 754.6K
📰 معرفی مقاله 🔹 «نقش مساجد در شکل‌گیری هویت دینی کودکان و نوجوانان» ✍️ نویسنده: 🔸 هویت دینی همانند دیگر ابعاد هویتی هر انسانی، نیازمند زمان و برنامه‌ریزی درست تربیتی برای شکل‌گیری صحیح می‌باشد. 🔸 در رویکرد تربیت دینی، توجه به مکان و فضای روان‌شناختی حاکم بر آن، از عناصر مهم شمرده می‌شود. 🔸 مسجد، به‌عنوان نهاد و نماد دینی، سهمی به‌سزا در شکل‌گیری هویت دینی مثبت یا آشفتگی هویتی دارد. 👈 ازاین‌رو، در مقالۀ حاضر به راهبردها و راهکارهای هویت‌بخشی مسجد به گروه سنی کودک و نوجوان و نیز آسیب‌های فراروی آن پرداخته شده و زوایای گوناگون این مسئله تبیین شده است. ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
⛰ نوجوانی سرزمین بی‌صاحب؛ ♨️ نوجوانی دوران جنون؛ 〽️ نوجوانی دوران بحرانی زندگی. ❇️ پس بیائیم نوجوانان را دریابیم تا از این گردنۀ خطرناک، به‌سلامت عبور کنند؛ با شناخت معارف اهل‌بیت علیهم‌السّلام. ✍️ ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
🏭 هیأت یک «کارخانۀ انسان‌سازی» است. 🏬 هیأت، دانشگاه ذوات معصومین علیهم‌السلام است. ‼️ نمی‌شود مداحِ هیأت، نگاه تربیتی نداشته باشد و انتظار داشت بچه‌هایی در هیأت تربیت شوند که کنش‌گر باشند و وارد میدان‌های بزرگ شوند. ✅ مداحِ هیأت، وقتی نگاه تربیتی ندارد، در مقابل، بچه‌های هیأت وقتی وارد عرصه‌های زندگی می‌شوند، مشاهده می‌شود دیگر به هیأت نمی‌آیند. 🔵 خیلی مهم است مسائلی که مورد دغدغۀ رهبر انقلاب است (همچون مسائل ازدواج، خانواده و اعتلا و ارتقای مردم) توسط هر یک از ستایش‌گران، خطبا و مدیران در قالب معارف اسلامی، به‌صورت مناجات، نوحه‌خوانی، فضاسازی، محتوادهی و... موجب بصیرت‌افزایی و معرفت‌بخشی به مخاطبین شود. ✍️ ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
📚 تولیدات طوفان‌الاقصی برای مخاطب کودک‌ و نوجوان 📖 معرفی کتاب دوجلدی «ایلیا و حیفیا» 🔹 این مجموعه را می‌توان از دستۀ داستان‌های راهبردی دانست که مقصد اصلی آن، نحوۀ تقابل جبهۀ طاغوت (مخصوصاً یهود) با جامعۀ اسلامی است. 1️⃣ جلد اول: دزدان راز ایلیا (نفوذ از سوی دشمن و رازداری از طرف مسلمانان) 2️⃣ جلد دوم: سکه‌های ویرانگر (ربا و نقش آن در ویران‌کردن جامعه) ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
💠 اهمیت توجه به ابعاد فکری، رفتاری و جسمانی نوجوان در هیأت 🔹 یکی از معضلات جدی نوجوانان امروزی این است که در فضای فکری متشنجی به سر می‌برند؛ لذا: 👈 در یک برنامه منظم و مدون می‌بایست نسبت به برگزاری جلسات و گعده‌های پرسش‌وپاسخ مداومت نمود. ☝️ همچنین جهت رشد بهتر نوجوانان باید به آنها مسئولیت‌های متناسب با سن و شخصیت ایشان تفویض کرد تا ضمن آشنایی با روح کار جمعی، در رشد خود و دیگران اثرگذار باشند. 💪 برنامه‌های ورزشی با پشتوانۀ معارف دینی و کاربردی‌بودن نیز جزو مواردی است که می‌تواند جهت نگهداری نوجوانان از آسیب‌ها و جذب بیشتر آنان مؤثر باشد. بهتر است که به ورزش، بیشتر به‌عنوان یک مقولۀ تربیتی نگریست تا مقولۀ تقویت جسمی. ✍️ ابراهیم فاطمی‌سیرت ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
👇الانت را دریاب! 🌼 امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: 🔹 «نوجوانان باید به فکر حال باشند؛ برای این‌که به فکر آینده باشند، وقت زیاد است.» ⬅️ «در دوره جوانی - دوران سنین هجده، بیست سالگی - راجع به آینده هرچه میخواهند فکر عملی بکنند.» 👈 «اما در سنین نوجوانی - یعنی سنین سیزده، چهارده و پانزده سالگی - اگر بخواهند درباره آینده فکر کنند، این فکر، خیلی تعیین کننده نیست. چون به‌هرحال حتماً یک طریق و مسیری را - هر آینده‌ای داشته باشند - باید بگذرانند؛ لذا باید به فکر حالِ خودشان باشند.» 📎 گفت‌وشنود صمیمانه رهبر انقلاب با جمعی از جوانان و نوجوانان، ۱۳۷۶/۱۱/۱۴. ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
⭐️ الگوهای حقیقی 🌼 امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: 🔆 «به زندگی ائمّه علیهم‌السلام که نگاه کنید - مثلاً زندگی امام حسن و امام حسین علیهماالسّلام - جوانی‌های آن‌ها بسیار چیزهای باارزشی در خود دارد که هر جوان و نوجوانی را جذب می‌کند.» 🔅 «هم نوع دخترانه‌اش هست، هم نوع پسرانه‌اش. همه آن‌ها شخصیت‌هایی بودند که می‌توانند واقعاً برای انسان جاذبه داشته باشند و برای نوجوانان و جوانان ما الگو محسوب شوند.» 📎 گفت‌وشنود صمیمانه رهبر انقلاب با جمعی از جوانان و نوجوانان، ۱۳۷۶/۱۱/۱۴. ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan
هدایت شده از جایزه برنامه
✨ برای برگزاری جشنواره ملی در یکسال گذشته تلاش‌هایی در چند قالب صورت گرفته است: 1️⃣ رویداد ملی 2️⃣ بازدید علمی 3️⃣ نشست علمی 4️⃣ کرسی آزاداندیشی 5️⃣ کرسی نظریه‌پردازی ✨مجموع این فعالیت‌ها در دو محور انجام شده است: 🔺 محور اول «در مسیر نظریه» ۱۱ فعالیت 🔺 محور دوم «در مسیر طراحی» ۱۰ فعالیت 🔻اما لیست ۱۰ فعالیت محور دوم بدین قرار است: ۱- بازدید علمی از مرکز نوآوری‌های امید حوزه هنری کودک و نوجوان ۲- مؤلفه‌های اثرگذار در دستیابی به الگوی تربیت اسلامی در اندیشه آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی ۳- آموزش اخلاق در مقطع ابتدایی مطالعه موردی: عربستان و عراق 🔻ارائه و نقد سه الگو برای طراحی: 1️⃣ الگوی اول: ۴- رابطه اخلاق و هنرهای مدرن در نقد جریان رسمی آموزش اخلاق در کشور با تاکید بر هنر هفتم 2️⃣ الگوی دوم: ۵- الگوی تربیت مبتنی بر مدیریت مصرف بر اساس گزارش وضعیت‌شناسی محصولات تربیتی تولید شده در عرصه کتاب و بازی کودک و نوجوان. 3️⃣ الگوی سوم: الگوی تربیت مبتنی بر موقعیت‌آفرینی ۶- ارائه و نقد برنامه تربیتی «نوجهان» الگوی عینی میدانی تربیت نوجوان نقش آفرین مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب ۷- ارایه و نقد برنامه تربیتی موقعیت آفرین «در هوای او» ۸- ارایه و نقد برنامه تربیتی موقعیت آفرین «راز محمد» ۹- ارایه و نقد برنامه تربیتی موقعیت آفرین «سفارتخانه مقاومت» ۱۰- ارایه و نقد برنامه تربیتی موقعیت آفرین «نسل تغییر» ┏━━━🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷━━┓ 🆔 @moraleducationgroup ┗━━━🍃🕊━
🌹شهید نوجوان ۱۶ ساله که مثل یک عارف پخته ۷۰ ساله با خدا مناجات کرده: 🔹 خدایا! تو با بندگانت نسیه معامله می‌کنی و گفتی: ای بنده، تو عبادت کن، پاداشش نزد من است در قیامت... 🔸 اما شیطان همیشه نقد معامله کرده با بندگانت و می گوید: گناه کن و در عین حال مزه‌اش را به تو می‌چشانم...! 🔹 پس خدا! برای خلاصی از این هوس‌ها، تو مزه عبادتت را به من بچشان که بالاترین و شیرین‌ترین مزه‌هاست...! 🔸شهید محمود رضا استاد نظری 🔸 ولادت: ۱۳۴۸/۰۲/۱۱ تهران 🔸 شهادت: ۱۳۶۴/۱۱/۲۴ 🔸 عملیات والفجر ۸ - فاو گردان حمزه لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) ⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأت‌ونوجوان» @ahla_HeyatNojavan