14.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 #استاد_مجید_همتی
❗️ اهمیت پاسخ به نیازهای نوجوان
❗️ بحرانهای مهم پیشروی نوجوانان...
🌐 مشاهدۀ فیلم در وبگاه هیأتتیوی:
https://heyat.tv/video/Z85WMQa3/
#سخن_فانوس
#مدرسهعالیهیأت
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
هدایت شده از هیأت یامهدی (عج)
امامزاده طاهر ﷺ کرجسخنرانی استاد پناهیان.mp3
زمان:
حجم:
43.84M
﷽
🚩 سخنرانی حجتالاسلام علیرضا پناهیان
🔸سالگرد عارف ۱۲ ساله شهید رضا پناهی
🗓 شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ | ۱۶ شعبان ۱۴۴۶
📌کرج،آستانمقدسحضرتطاهرﷺ
@itaher
@heyat_yamahdi
❓ هیأت، چه تأثیری در حل بحران نوجوانی نوجوان دارد؟
💠 «خودسازی» از طریق «خودشناسی و شناخت ارزش خود» حلقۀ گمشدهای است که با آن، نوجوانان و جوانان بر بسیاری از مسائل و بحرانهای خود فائق خواهند آمد.
🔆 انسانها اگر بدانند چه کسی هستند و برای چه خلق شدهاند، دیگر دست به هر کاری نمیزنند و در تلاش خواهند بود قیمت و ارزش خود را به هر بهایی تنزل ندهند.
✅ در این راستا، از بهترین روشهای کار تربیتی میتوان به «عاقبتاندیشی»، «توجه به عمر» و «اخلاق کاربردی» اشاره کرد که به خودشناسی، کمک شایانی خواهد کرد.
✍️ #استاد_مجتبی_وافی
#سخن_فانوس
#تربیت_حماسی
#طرح_کارا
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
نقش مساجد در شکلگیری هویت دینی کودکان و نوجوانان .pdf
حجم:
754.6K
📰 معرفی مقاله
🔹 «نقش مساجد در شکلگیری هویت دینی کودکان و نوجوانان»
✍️ نویسنده: #استاد_ابراهیم_اخوی
🔸 هویت دینی همانند دیگر ابعاد هویتی هر انسانی، نیازمند زمان و برنامهریزی درست تربیتی برای شکلگیری صحیح میباشد.
🔸 در رویکرد تربیت دینی، توجه به مکان و فضای روانشناختی حاکم بر آن، از عناصر مهم شمرده میشود.
🔸 مسجد، بهعنوان نهاد و نماد دینی، سهمی بهسزا در شکلگیری هویت دینی مثبت یا آشفتگی هویتی دارد.
👈 ازاینرو، در مقالۀ حاضر به راهبردها و راهکارهای هویتبخشی مسجد به گروه سنی کودک و نوجوان و نیز آسیبهای فراروی آن پرداخته شده و زوایای گوناگون این مسئله تبیین شده است.
#مقاله
#تربیت_حماسی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
⛰ نوجوانی سرزمین بیصاحب؛
♨️ نوجوانی دوران جنون؛
〽️ نوجوانی دوران بحرانی زندگی.
❇️ پس بیائیم نوجوانان را دریابیم تا از این گردنۀ خطرناک، بهسلامت عبور کنند؛ با شناخت معارف اهلبیت علیهمالسّلام.
✍️ #استاد_مجید_همتی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
🏭 هیأت یک «کارخانۀ انسانسازی» است.
🏬 هیأت، دانشگاه ذوات معصومین علیهمالسلام است.
‼️ نمیشود مداحِ هیأت، نگاه تربیتی نداشته باشد و انتظار داشت بچههایی در هیأت تربیت شوند که کنشگر باشند و وارد میدانهای بزرگ شوند.
✅ مداحِ هیأت، وقتی نگاه تربیتی ندارد، در مقابل، بچههای هیأت وقتی وارد عرصههای زندگی میشوند، مشاهده میشود دیگر به هیأت نمیآیند.
🔵 خیلی مهم است مسائلی که مورد دغدغۀ رهبر انقلاب است (همچون مسائل ازدواج، خانواده و اعتلا و ارتقای مردم) توسط هر یک از ستایشگران، خطبا و مدیران در قالب معارف اسلامی، بهصورت مناجات، نوحهخوانی، فضاسازی، محتوادهی و... موجب بصیرتافزایی و معرفتبخشی به مخاطبین شود.
✍️ #استاد_سیدحسین_موسوی
#آسیب_شناسی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
📚 تولیدات طوفانالاقصی برای مخاطب کودک و نوجوان
📖 معرفی کتاب دوجلدی «ایلیا و حیفیا»
🔹 این مجموعه را میتوان از دستۀ داستانهای راهبردی دانست که مقصد اصلی آن، نحوۀ تقابل جبهۀ طاغوت (مخصوصاً یهود) با جامعۀ اسلامی است.
1️⃣ جلد اول: دزدان راز ایلیا
(نفوذ از سوی دشمن و رازداری از طرف مسلمانان)
2️⃣ جلد دوم: سکههای ویرانگر
(ربا و نقش آن در ویرانکردن جامعه)
#کتابخوانی
#کتاب_نوجوان
#آسیبشناسی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
💠 اهمیت توجه به ابعاد فکری، رفتاری و جسمانی نوجوان در هیأت
🔹 یکی از معضلات جدی نوجوانان امروزی این است که در فضای فکری متشنجی به سر میبرند؛ لذا:
👈 در یک برنامه منظم و مدون میبایست نسبت به برگزاری جلسات و گعدههای پرسشوپاسخ مداومت نمود.
☝️ همچنین جهت رشد بهتر نوجوانان باید به آنها مسئولیتهای متناسب با سن و شخصیت ایشان تفویض کرد تا ضمن آشنایی با روح کار جمعی، در رشد خود و دیگران اثرگذار باشند.
💪 برنامههای ورزشی با پشتوانۀ معارف دینی و کاربردیبودن نیز جزو مواردی است که میتواند جهت نگهداری نوجوانان از آسیبها و جذب بیشتر آنان مؤثر باشد. بهتر است که به ورزش، بیشتر بهعنوان یک مقولۀ تربیتی نگریست تا مقولۀ تقویت جسمی.
✍️ ابراهیم فاطمیسیرت
#طرح_کارا
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
👇الانت را دریاب!
🌼 امام خامنهای مدظلهالعالی:
🔹 «نوجوانان باید به فکر حال باشند؛ برای اینکه به فکر آینده باشند، وقت زیاد است.»
⬅️ «در دوره جوانی - دوران سنین هجده، بیست سالگی - راجع به آینده هرچه میخواهند فکر عملی بکنند.»
👈 «اما در سنین نوجوانی - یعنی سنین سیزده، چهارده و پانزده سالگی - اگر بخواهند درباره آینده فکر کنند، این فکر، خیلی تعیین کننده نیست. چون بههرحال حتماً یک طریق و مسیری را - هر آیندهای داشته باشند - باید بگذرانند؛ لذا باید به فکر حالِ خودشان باشند.»
📎 گفتوشنود صمیمانه رهبر انقلاب با جمعی از جوانان و نوجوانان، ۱۳۷۶/۱۱/۱۴.
#سخن_آفتاب
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
⭐️ الگوهای حقیقی
🌼 امام خامنهای مدظلهالعالی:
🔆 «به زندگی ائمّه علیهمالسلام که نگاه کنید - مثلاً زندگی امام حسن و امام حسین علیهماالسّلام - جوانیهای آنها بسیار چیزهای باارزشی در خود دارد که هر جوان و نوجوانی را جذب میکند.»
🔅 «هم نوع دخترانهاش هست، هم نوع پسرانهاش. همه آنها شخصیتهایی بودند که میتوانند واقعاً برای انسان جاذبه داشته باشند و برای نوجوانان و جوانان ما الگو محسوب شوند.»
📎 گفتوشنود صمیمانه رهبر انقلاب با جمعی از جوانان و نوجوانان، ۱۳۷۶/۱۱/۱۴.
#سخن_آفتاب
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan
هدایت شده از جایزه برنامه
✨ برای برگزاری جشنواره ملی #جایزه_برنامه در یکسال گذشته تلاشهایی در چند قالب صورت گرفته است:
1️⃣ رویداد ملی
2️⃣ بازدید علمی
3️⃣ نشست علمی
4️⃣ کرسی آزاداندیشی
5️⃣ کرسی نظریهپردازی
✨مجموع این فعالیتها در دو محور انجام شده است:
🔺 محور اول «در مسیر نظریه» ۱۱ فعالیت
🔺 محور دوم «در مسیر طراحی» ۱۰ فعالیت
🔻اما لیست ۱۰ فعالیت محور دوم بدین قرار است:
۱- بازدید علمی از مرکز نوآوریهای امید حوزه هنری کودک و نوجوان
۲- مؤلفههای اثرگذار در دستیابی به الگوی تربیت اسلامی در اندیشه آیتالله آقا مجتبی تهرانی
۳- آموزش اخلاق در مقطع ابتدایی مطالعه موردی: عربستان و عراق
🔻ارائه و نقد سه الگو برای طراحی:
1️⃣ الگوی اول:
۴- رابطه اخلاق و هنرهای مدرن در نقد جریان رسمی آموزش اخلاق در کشور با تاکید بر هنر هفتم
2️⃣ الگوی دوم:
۵- الگوی تربیت مبتنی بر مدیریت مصرف بر اساس گزارش وضعیتشناسی محصولات تربیتی تولید شده در عرصه کتاب و بازی کودک و نوجوان.
3️⃣ الگوی سوم:
الگوی تربیت مبتنی بر موقعیتآفرینی
۶- ارائه و نقد برنامه تربیتی «نوجهان»
الگوی عینی میدانی تربیت نوجوان نقش آفرین مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب
۷- ارایه و نقد برنامه تربیتی موقعیت آفرین «در هوای او»
۸- ارایه و نقد برنامه تربیتی موقعیت آفرین «راز محمد»
۹- ارایه و نقد برنامه تربیتی موقعیت آفرین «سفارتخانه مقاومت»
۱۰- ارایه و نقد برنامه تربیتی موقعیت آفرین «نسل تغییر»
┏━━━🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷━━┓
🆔 @moraleducationgroup
┗━━━🍃🕊━
🌹شهید نوجوان ۱۶ ساله که مثل یک عارف پخته ۷۰ ساله با خدا مناجات کرده:
🔹 خدایا! تو با بندگانت نسیه معامله میکنی و گفتی: ای بنده، تو عبادت کن، پاداشش نزد من است در قیامت...
🔸 اما شیطان همیشه نقد معامله کرده با بندگانت و می گوید: گناه کن و در عین حال مزهاش را به تو میچشانم...!
🔹 پس خدا! برای خلاصی از این هوسها، تو مزه عبادتت را به من بچشان که بالاترین و شیرینترین مزههاست...!
🔸شهید محمود رضا استاد نظری
🔸 ولادت: ۱۳۴۸/۰۲/۱۱ تهران
🔸 شهادت: ۱۳۶۴/۱۱/۲۴
🔸 عملیات والفجر ۸ - فاو گردان حمزه لشکر ۲۷ محمد رسولالله(ص)
#شهدا
#تربیت_حماسی
⚜️ أحلیٰ | «دفتر تخصصی هیأتونوجوان»
@ahla_HeyatNojavan