کتاب مذکور حاصل تحقیق یک سالونیم و مطالعه بیش از چهار هزار صفحه متن و استماع و دیدن سی ساعت صوت و فیلم از فرقه ای با نام عرفان حلقه است. این نوشته در سال 97 چاپ شد ولی توفیق نشر فایلش میسر نبود که امروز تقدیم عزیزان میشود.
〰️〰️〰️
کتاب در پنج فصل سامان یافته است.
فصل اول: به کلیات بحث اشاره شده است. مطالبی چون: ضرورت طرح بحث،مفهوم شناسی،گذشته و کنونه فرقه عرفان کیهانی،شخصیتشناسی و ادعاها.
▫️▫️▫️
فصل دوم:
به مقایسه بُعد نظری عرفان حلقه با اسلام اشاره دارد. مشخص می شود آنچه عرفان حلقه در حوزه نظری ارائه کرده است سنخیتی با نظرات اسلام ندارد. ابتدا اصول نظری اسلام چون: حقانیت انحصاری،خداشناسی،راهنماشناسی،معادشناسی،جن شناسی،ابلیس شناسی ،سحر و جادو با ادعاهای رهبر این فرقه مقایسه شد. در ادامه اصول عملی اسلام چون: سقط جنین،ربا،نماز و... با دیدگاههای طاهری بررسی گردید.
▫️▪️▫️
فصل سوم:
در این فصل به مقایسه عرفان اسلامی و عرفان حلقه اشاره دارد. ابتدا به رابطه عرفان و دین پرداخته شد. (ضدیت/ جزئیت/ غیریت) سپس بر اساس مستندات فراوان مشخص شد عرفان راه عمومی نیست.در ادامه شاخصه های معنویت شیعی تقریر شد و در مقایسه با نظرات رهبر این فرقه مشخص گردید شباهتی با یکدیگر ندارند.
▪️▫️▫️
فصل چهارم:
در این فصل به درمانگری عرفان حلقه اشاره شده است. ابتدا فرادرمانی،سایمنتلوژی و تشعشع دفاعی توصیف شد. با استفاده از کتابها و جزوات این فرقه مشخص گردیید درمان گری در این فرقه : یا دروغ است یا حاصل تلقینات می باشد و یا شیطانی است.
▫️▪️▫️
فصل پنجم:
به تاثیر پذیری حلقه از بقیه فرقهها و نحلهها اشاره دارد. فرقه هایی چون:بهائیت،شیطانگرایی،اهلحق،مسیحیت و صوفیه.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
برای دیدن بقیه کتابهای مولف و دانلود رایگان 👈 عضو شوید
🆔 @Age_of_water
هدایت شده از حامد کاشانی
95.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌سنی حشیشی😅
🔰 ابوالفرج شیرازی در کتاب «امتحان السني من البدعي» می گوید:
يسأل عن قوله صلى الله عليه وسلم إن الله خلق آدم على صورته.
فإن قال به فهو سني وإن أنكره فهو أشعري حشيشي...
🔰ابوالفرج شيرازی (متوفی ۴۸۶)
در کتاب خود که برای تشخیص انسان سنی از انسان مبتدع میگوید:
«پیرامون حدیث:
« إن الله خلق آدم علی صورته»
خداوند چهره انسان را مثل چهره خودش آفریده است!!
سوال میشود پس اگر آن را پذیرفت، سنی هست و اگر آن را رد کرد پس این اشعری حشیشی هست
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#مطاعن
🆔 @Age_of_water
📌سنی یزیدی 😞
🛑فرسته اول
🔰 ابوالفرج شیرازی در کتاب «امتحان السني من البدعي» می گوید:
سوال: اگر کسی یزید پسر معاویه را لعن کرد کافر میشود؟
شیرازی می نویسد: اگر بگویی یزید فاسق بوده است در دین شک داشته و رافضی [شیعه] هستی. اما اگر بر یزید ترحم کنی و از او به خوبی یاد کنی،سنی هستی.
📒 شیرازی،جزءٌ فیه امتحان السُنی من البِدعی: 506.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#مطاعن
#دین_الامامیة
#یزید
🆔 @Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
⭕️ سیلوا هیچ دانشگاه و مرکز علمی تحصیل نداشته است. لیکن مدعی است تکنیکهای وی شفا دهنده است😀 . وی مدعی است در بیمارستانی برای درمان کشیشی که حال بدی داشت وارد شد .ابتدا دستش را گرفت و بعد از دور برایش شفا بخشی کرده است 😱 بعد از دو جلسه بیماری که مدتها قابلیت درمان نداشته ،درمان شده است. (سیلوا،تجسم شفا،ص124.)
〰️〰️〰️
📌 همه جای دنیا آسمان همین رنگ است . در ایران هم امثال علیاکبری ،طاهری و... با همین ادعاها مریدانی دست و پا کردند.
👈 بدانیم حضور شیادان و جهل مردمان اختصاص به ایران ندارد.
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
گفتگو با استاد بخشی.mp3
زمان:
حجم:
1.65M
⏏️ علامه طباطبایی: ابن عربی اهل ولایت نبود.
🔉 گفتگوی بنده با مرحوم حجه الاسلام بخشی کرمانشاهی درباره راستی آزمایی این انتساب.
#تصوف
#ابن_العربی
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
#فضائل
رسول الله ص در داستان مواجهه و شوخی براء بن معرور با مولی علی ع فرمود: (.... فَتَعَرَّضُوا يَا عِبَادَ اَللَّهِ لِدُعَاءِ عَلِيٍّ لَكُمْ..؛ ای بندگان خدا، خودتان را در معرض دعای علی ع قرار دهید.😭.)
📕تفسیر الامام العسکری: 179.
👈با گریستن بر سید الشهداء ع،امیرالمومنین ع برای ما دعا می کند. هر روز بر حسین شهید ع بگریید.
0️⃣1️⃣
@Age_of_water
📌سنی یزیدی
🛑فرسته دوم
🔥ابن خلکان علیه الهاویه از مشایخ جماعت سقیفه است. وی از برمکیان است که دشمنی شدیدی با علویان داشتند. این کوردل اموی، هواخواه یزید است. وی در شرح حال مرزبانی می نویسد:
"حفظت جميع ديوان يزيد لشدة غرامي به،.... وشعر يزيد، مع قلته، في نهاية الحسن ؛ به خاطر شدت علاقه ام به یزید، اشعار او که در نهایت زیبایی است را حفظ کردم. "
📕ابن خلکان،وفیات الاعیان:4/ 354.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#مطاعن
#دین_الامامیة
#یزید
🆔 @Age_of_water
#رد_عینیت_با_معصومان 0️⃣2️⃣
#شبهات_جریان_غفاری
⏏️ عالمان مذهب شیعه نیز نگره رسیدن به مقامات معصومان را باور ندارند. مرحوم بهاری همدانی در توصیهاش به حاجیان برای بهرمندی از این ضیافت الهی میگوید:
و اما امیر الحاج در این سفر ائمه طاهرین علیهم السلام اجمعین هستند که باید سایه بلند پایه آن بزرگواران برسر تو باشد و متمسک به حبل المتین ولای آنها باشی به کمالِ التجا به آن خانواده عصمت و طهارت تا بتوانی چند قدمی راه بروی و الّا شیاطین جنّ و انس در قدم اول تو را خواهند ربود... [تذکره المتقین:56. ]
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
#یاد_داشت 5️⃣7️⃣
#تحلیل
💧فرسته اول
📝از کیوبیت تا ابطحی؛تحلیلی بر دیدار استاد حسین انصاریان و ابطحی.
➖➖➖
چند روز قبل، خبر دیدار خاتمی و ابطحی با حجه الاسلام شیخ حسین انصاریان منتشر گردید. وقتی ابطحی در کانال تلگرامی خود محتوای دیدار را منتشر کرد به ذهنم رسید این چند خط را بنویسم.
=-=
1. شیخ حسین انصاریان.
از دورهی نوجوانی تا کنون از منبر این مرد الهی بهرمند شدم. منتهی وقتی کمی مطالعه کردم برخی سخنان شیخ برایم قابل قبول نبود .همچنین متعجب شدم این مرد بزرگ چگونه کتاب «مصباح الشریعه» را که نوشته یک صوفی است به امام صادق ع نسبت داده و شرح نوشته با نام عرفان اسلامی. بماند.
خدا عمرش را طولانی تر کند تا مردم بیشتر با نفسش بر غریب کربلاء بگریند.
+
2. به محاق رفتن دین و ظهور معنویت.
▫️در مغرب زمین اتفاقاتی رخ داد که دین به محاق رفت و انسان غربی امروزه دنبال معنویت است. ابتدا اعتراض به مرجعیت رسمی دینی شکل گرفت و لوتر خوانش جدیدی از مسیحیت ارائه نمود که با حمایت شاهزادگان، مسیحیت پروتستان شکل گرفت.
▫️مواجهۀ دین با علم در قرن ۱۶ و 17 باعث تضعیف دین شد. ولی چون جرئت حذف دین را نداشتند، مصالحهای کردند و گفتند دین مشغول کار خودش و علم نیز در پی کشفیاتش رفت.
+
▫️با ظهور هیوم در انگلستان و کانت در آلمان در قرن 18، دین و متافیزیک تضعیف شد. در این دوره، معرفت عقلانی محدود به معرفت تجربی شد. روسو مردم را علیه کلیسا و نارسایی آموزههایش شوراند. کانت، دین را تا حد اخلاقیات تقلیل داد. چون دین مسیحی به عقل اهمیت نمیداد، در مقابل عقل مدرن قرار گرفت.
+
▫️در قرن 19 ،علم بهویژه فیزیک به اوج خودش رسیده بود. علم در این دوره القاگر تجربه بود. اگوست کنت، دین را مولود جهل دانست و معتقد بود دین و خدا در عصر ما جایی ندارد و دین انسانیت را تأسیس کرد و خود را پیامبر خواند.
+
▫️در قرن 20 در آستانۀ احتضار قرار گرفت. نیچه مرگ خدا را اعلام کرد. فروید دین را توهم دانست. وضعیت دین در قرن بیستم را میتوان در یک نظرسنجی که در سال 1916 میان هزاران دانشجوی آن زمان انجام شد، ادراک و تحلیل کرد. ۴۰درصد پاسخدهندگان خود را معتقد به خدا و معاد معرفی کردند، ۴۵درصد منکر خدا و قیامت و ۱۵درصدِ باقیمانده خود را لاادریگرا دانستند . (مهدی گلشنی، علم و دین معنویت در قرن 21، ص19.)
+
▫️انسان مدرن وارد عصر بیخدایی و اضطراب شد. هایدگر دربارۀ این عصر گفت: به دوران ظلمت و انحطاط معنویت گام نهادیم که نور الهی در آن نیست . (بابک احمدی، هایدگر و تاریخ هستی، ص335.) او در رسالۀ عصر تصویر جهان، پنج ویژگی برای دوران مدرن برمیشمارد: علم، تکنولوژی ماشینی، هنر و زیباییشناسی، فرهنگ و انکار خدا . (ابراهیم علیپور، تحولات عصر مدرن ازنظر هایدگر،نقد و نظر،دوره 11،ش 43 و 44، ص10۵.)
📍ریشۀ اضطرابی که خود بدان معترفاند، مرگ معنویت و فراموشی مابعدالطبیعه است.
👇👇
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
#یاد_داشت 5️⃣7️⃣
#تحلیل
💧فرسته دوم
📝از کیوبیت تا ابطحی؛تحلیلی بر دیدار استاد حسین انصاریان و ابطحی.
➖➖➖
▪️انسان مدرن تمام پلهای پشت سرش را خراب کرده بود؛ زیرا دین رسمی را خرافه و دروغ میدانست. حالا بهدلیل بلاهای روحی و معنوی که بر سرش آمده بود، از کردۀ خود پشیمان بود و دوباره دنبال معنویت بود ؛ اما این بار انسان مدرن معنویت را از خاستگاه الهیاش برنگرفت؛ بلکه در پی معنویت مدرن بود؛ یعنی مدرنکردن دین سنتی و تلفیق آن با مدرنیته. چون بخش تکالیف دین با ذائقۀ انسان سازگار نیست، حذف شد و فقط اخلاقیاتش اخذ شد. این جریان از معادلۀ زیر پیروی کرده بود .
دنیای جدید>انسان جدید>دین جدید>معنویت جدید
+
🔺برخی در مقابل سیل مبانی و افکار این جنبشها، تسلیم شده و سپر انداختهاند و سخن از دگرگونی در دین سر میدهند. دان کیوپیت معتقد است ما با تغییر اجباری مفاهیم دینی براثر تغییر محیط فرهنگی روبهرو هستیم ؛ ( کیوپیت، دریای ایمان، ص16. ) بههمینعلت، اگر دین بخواهد در مقابل مدرنیته دوام بیاورد، باید تغییر کند . و اسطورهها را حذف کند.(همان:17.) (نک:مهدی وزنه،پرسمان معنویتهای نوپدید:مقدمه.)
➖➖
3. ابطحی نوشته بود:
وقتی انصاریان گفت من امامزاده صالح منبر می رفتم، خبر دادند چند خانم بی حجاب با سگ پای منبر می آیند. به مسئولان حفاظتی گفتم کاری به آنها نداشته باشند، آقای خاتمی هم نظرش این بود هر چه دفاع عقلانی و رحمانی از دین کنیم ومخاطبان سخنان مذهبی را بیشتر کنیم، کار صواب وثواب کرده ایم. 🤔
⬇️⬇️
🔺 نمیدانم سخن ابطحی دقیق و صحیح است یا نه. لیکن اگر راست بگوید،آنچه خاتمی در تحلیلش از رفتار استاد انصاریان گفته است،همان سخن کیوبیت است. یعنی: الهی دانان چاره کار برای دفاع از مذهب را گذر از برخی اصول دانستهاند.
اما باید گفت:
این روش نه تنها هیچ کمکی به دیندارترکردن مردم نمیکند بلکه بیدینی را تقویت میکند .زیرا دفاع از معنویت با توجه به ذائقه مخاطب دین گریز ، همان دام معنویتهای جدید است . و این فرقهها و جریانها مروج الحاد نوینی هستند که نامش را #الحاد_معنوی می گذاریم. یعنی: معنویتی را مبلغ هستند که هیچ تکلیف دینی ندارد و فقط در حال خوش خلاصه میشود.
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water