eitaa logo
نشر تمدن نوین اسلامی
1.3هزار دنبال‌کننده
88 عکس
3 ویدیو
4 فایل
🌐وبگاه: tamadonenovin.ir 👤مدیر کانال: @tamaddonnovin 🔗درگاه‌های ارتباطی: https://zil.ink/tamadonenovin.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ✳️ اگر بی‌تفاوت باشیم، آن بلاها به ما هم نزدیک می‌شود... 💠 رسول خدا حضرت محمد صلی الله علیه و آله: ✅ مَنْ شَهِدَ رَجُلًا ینادی یا مُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ. ⬅️ کسی که شاهد دادخواهی مسلمانی باشد و به وی پاسخ ندهد، مسلمان نیست. 📚 سفينة البحار: ج۱، ص۳۲۸ 💠 رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله: خداوند به حضرت داود نبی علیه السلام وحی نمود: ⬅️ ای داود بنده‌ای نیست که مظلومی را یاری رساند یا با وی بدادخواهی برود، مگر اینکه روز تزلزل قدم‌ها، پاهای وی استوار خواهد بود. 📚 الدّر المنثور: ج۲، ص۲۵۵ 💠 حضرت امام جعفر صادق علیه السلام: ⬅️ هیچ مؤمنی نیست که به یاری مؤمنی بشتابد، مگر اینکه خدا در دنیا و آخرت او را یاری می‌کند. 📚 بحار الانوار: ج۷۵، ص۲۰ 🔷 آیت‌الله بهجت رضوان الله علیه: ⬅️ آیا می‌توانیم سالم، بار [ایمان را] به منزل ببریم و در عین‌حال به امور مسلمانان و مؤمنین بی‌تفاوت باشیم؟! آیا امکان دارد بدون اهتمام به امور مسلمانان، به مقصود برسیم؟! اگر بی‌تفاوت باشیم و برای رفع گرفتاری‌ها و بلاهایی که اهل ایمان بدان مبتلا هستند دعا (و اقدامی) نکنیم، 👈 آن بلاها به ما هم نزدیک خواهد بود... آیا نباید فکری و چاره‌ای بکنیم، یا بگذاریم هر چه شد، شد!؟ 📚 در محضر بهجت، ج۱، ص۵۱ و ۹۷ ‏ 🔹 پویش ایران همدل ادامه دارد و مردم از طریق زیر می‌توانند به مردم مظلوم غزه کمک کنند: شماره کارت: 6037998200000007 شماره شبا: Ir320210000001000160000526 کد دستوری: * پرداخت مستقیم در سایت رهبر معظّم انقلاب از لینک ذیل: 💻 irane-hamdel.khamenei.ir
📖 کتاب تاملات قرآنی چه می‌گوید؟ ❇️ قسمت 5️⃣ و آخر از : 📖 در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «توکّل» یعنی کار خدا را به خدا واگذار کنی اما خودت کار خودت را خوب انجام بدهی؛ کار ما بندگی است، کار خدای متعال هم خدایی است؛ نمی‌توانیم به خدای متعال بگوییم تو به جای ما بندگی کن، کما اینکه ما نمی‌توانیم به جای خدای متعال خدایی کنیم. ما بندگی می‌کنیم، و خدای متعال لطف می‌کند و اعطا می‌کند. تدبیرِ ما کار اوست و ما باید آن را تفویض کنیم، بندگی هم کار ماست. خدای متعال به ما توان بندگی داده، ‌ولی هرگز توان خدایی نداده است. پس در این رویکرد تربیتی به سوره‌ مبارکه انشراح، سخن از این است که دنیا پر از است و نمی‌تواند رنج نباشد. راه تحمل رنج‌های دنیا هم شرح صدر است. اگر انسان بزرگ شد، رنج‌ها برای او کوچک می‌شوند، و الا رنج‌ها شکننده‌اند؛ با تلقین و امثال این‌ها هم نمی‌توان این رنج‌ها را از دوش انسان برداشت. این بزرگ شدن، رفعتِ ذکر می‌خواهد و رفعتِ ذکر هم به این است که انسان معرفت پیدا کند، یعنی بفهمد این دنیا راه است و این راه چگونه طی می‌شود و پایان این راه کجاست و سختی‌هایی که در این راه هستند، چه ثمراتی دارند و متوجه باشد که ما برای به‌پاکردن بزم و خوشی نیامده‌ایم. ✅ در این دنیا مهم نیست به انسان چه می‌دهند، مهم این است که با هر چه به او می‌دهند، می‌تواند به خدا برسد و آنچه برای رسیدن به مقصد نیاز دارد خدا به او عطا کرده است...✅ در روایات فرموده‌اند که خدای متعال می‌داند هر کس را به چه نحو امتحان کند. بعضی از افراد را اگر با غنا امتحان کنید موفق می‌شوند، ولی اگر آن‌ها را با فقر امتحان کنید از عهده آن بر نمی‌آیند؛ به عکسِ آن‌ها دیگرانی هم هستند که تنها ظرفیت امتحانِ به فقر را دارند. خیال نکنیم امتحان دادن با غنا، آسان‌تر از امتحان با فقر است. در روایت داریم کسی که از امتحان فقر موفق بیرون نیاید،‌ حتما از امتحان غنا هم موفق خارج نمی‌شده؛ چه بسا امتحان جناب سلیمان، آسان‌تر از امتحان جناب ایوب نباشد، ما خیال می‌کنیم آسان است چنانچه باز در روایات داریم که خداوند به چیزی مانند ثروت بنده‌اش را امتحان نکرده است! آنجا که خدا امتحان می‌گیرد، امتحان با مال آسان‌تر از امتحان با از دست دادن مال نیست. البته اگر خوش‌گذرانیِ کنار مال را در نظر داشته باشیم، به نظرما می‌آید که امتحان با مال، راحت‌تر است، ولی این توهم ماست. 🛒 خرید کتاب از وبگاه انتشارات (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) 📚 نشر تمدن نوین اسلامی ❇️ ایتا | بله | وبگاه انتشارات .
📖 کتاب تاملات قرآنی چه می‌گوید؟ ❇️ قسمت اول از : 📖 استاد میرباقری در این اثر، از دو منظر سوره‌ٔ فلق را تبیین می‌کنند. نخست با تأمّل در معنای شر به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهند که اصلاً شر چیست؟ یک مفهوم عدمی است یا حقیقتاً وجود دارد؟ و اگر وجود دارد نسبتش با خدایی که عادل محض و قادر مطلق است چگونه است؟ (این بخش یکی از مهمترین و عمیق‌ترین مباحث کتاب است) و در گفتار دوم معنای فلق را بررسی می‌کنند؛ با نگاهی عمیق، بعد از آنکه روایاتی را نقل می‌کنند که نشان می‌دهد فلق همان قعرِ جهنم و شدیدترین عذاب است و ویژهٔ کسانی است که با صاحبان ولایت الهی درگیری اساسی و تاریخی داشته‌اند. ایشان با طرح یک بحث فلسفه‌ٔ تاریخی و تمدّنیِ عمیق، نگاه مخاطب به این سوره‌ و معانیِ نهفته در آن را به‌کلی دگرگون می‌کنند. به‌عنوان نمونه وقتی با این نگاه و این منظر آیهٔ پایانی سوره‌ فلق که خدا فرموده: «وَ مِنْ شَرِّ حاسِدٍ إِذا حَسَدَ * و از شرّ هر حسودی هنگامي‌كه حسد می‌ورزد!» تبیین می‌شود، آن را به آیهٔ ۵۴ از سورهٔ نساء که خدا می‌فرماید: «أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلى ما آتاهُمُ اللهُ‌ مِنْ فَضْلِهِ * يا اينكه نسبت به مردم (پيامبر و خاندانش)، بر آنچه خدا از فضلش به آنان بخشيده، حسد مى‌ورزند؟!» مرتبط می‌داند و بعد از بیان روایات ذیل این آیه که در آن‌ها حضرات معصومین علیهم السلام می‌فرمایند: ما آن مردمی هستیم که به جهت اختصاص امامت به ما و اینکه خداوند امر کرده است به خلایق که از ما اطاعت محض کنند مورد حسد واقع شده‌ایم، مشخص می‌کند که این همان حسد سران جریان طاغوت در بستر تاریخ است که در ابتدای آیه نیز از آن سخن گفته‌اند. 🛒 خرید کتاب از وبگاه انتشارات (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) 📚 نشر تمدن نوین اسلامی ❇️ ایتا | بله | وبگاه انتشارات .
کتاب «نگرشی در مسئلهٔ سبک زندگی» اثر استاد میرباقری در نرم‌افزار فراکتاب به‌صورت کتاب الکترونیک بارگذاری شد. ✅ رهبر معظم انقلاب چند سال پيش درباره اهمیت سبک زندگی فرمودند: «هدف ملت ایران و هدف انقلاب اسلامی، ایجاد یک است... این تمدن نوین دو بخش دارد: یک بخش، بخش ابزاری است؛ یک بخش دیگر، بخش متنی و اصلی و اساسی است. به هر دو بخش باید رسید... بخش ابزاری عبارت است از همین ارزش‌هایی که ما امروز به عنوان پیشرفت کشور مطرح می‌کنیم: علم، اختراع، صنعت، سیاست، اقتصاد، اقتدار سیاسی و نظامی، اعتبار بین‌المللی، تبلیغ و ابزارهای تبلیغ... ما در این بخش در کشور پیشرفت خوبی داشته‌ایم. کارهای زیاد و خوبی شده است... . اما بخش حقیقی، آن چیزهایی است که متن زندگی ما را تشکیل می‌دهد؛ که همان است... مثل مسئله خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع خوراک، نوع آشپزی، تفریحات، مسئله خط، مسئله زبان، مسئله کسب و کار... اگر ما در این بخشی که متن زندگی است، پیشرفت نکنیم، همه پیشرفت‌هایی که در بخش اول کردیم، نمی‌تواند ما را رستگار کند؛ نمی‌تواند به ما امنیت و آرامش روانی ببخشد؛ همچنان که می‌بینید در دنیای غرب نتوانسته... . خب باید آسیب‌شناسی کنیم؛ چرا ما در این بخش پیشرفت نکردیم؟ بعد از آنکه علت‌ها را پیدا کردیم، آن وقت بپردازیم به این که چگونه می‌توانیم اینها را علاج کنیم. اینها به عهده کیست؟ به عهده نخبگان - نخبگان فکری، نخبگان سیاسی - به عهده شما، به عهده جوان‌ها». 📚 دیگر کتاب‌های استاد که در این نرم‌افزار موجود است عبارتند از: - نهر عظیم - تاملات قرآنی دورهٔ پنج جلدی - تربیت ولایی - حکمت تاریخ - اندیشه تمدن نوین اسلامی - درآمدی بر رویکردهای فقه حکومتی - تداول قدرت - ضیافت بلا - ولایت الهیه دورهٔ دو جلدی - مدرنیته و تنزل انسان - خطبه فدکیه - عصر جدید - نسبت دین با علم و فناوری - نگاهی بنیادین به نسبت اخلاق و فناوری اطلاعات 👈 نصب فراکتاب 🛒 خرید کتاب الکترونیک سبک زندگی از فراکتاب 🛒 خرید کتاب چاپی از وبگاه انتشارات (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) 📚 نشر تمدن نوین اسلامی ❇️ ایتا | بله | وبگاه انتشارات .
📖 کتاب تاملات قرآنی چه می‌گوید؟ ❇️ قسمت دوم از : 📖 قسمت دوم این اثر، به تأملاتی دربارهٔ سوره ناس که در طی سه گفتار بیان شده، اختصاص یافته است. در هر گفتار با محور قرار دادن تأمل در یک موضوع خاص سورهٔ ناس بررسی شده است. 🔹گفتار نخست با تأمل در معنای وسوسه و استعاذه؛ در این گفتار تبیین می‌گردد که مقصود از وسواس در آیه چیست، چه حیطه‌ای دارد، فرق وسوسهٔ شیطان با گمراه‌کردن شیطان چیست؛ راه مقابله با وساوس شیاطین جنی و انسی چیست؛ مهم‌ترین استراتژی‌های شیاطین در مرحله وسوسه چیست (در این مرحله هم استراتژی تحریک برای گناه بحث می‌شود و هم استراتژی تشکیک در اعتقادات صحیح؛ علاوه بر آن تبیین می‌شود که چرا و چگونه در یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایش، سوء‌ظن را از خودش به غیر خودش (به مردم یا به خدا و اولیای خدا که بدترین نوع سوء‌ظن است) منتقل می‌کند و شخص به جای مقصر دانستن خود در هر امری، عالم و آدم را مقصر می‌داند و به خودش حسن‌ظن و به غیر خودش سوء‌ظن دارد)؛ همچنین بحث می‌شود که مکانیزم‌های ابلیس برای آنکه انسان را با ظاهری صحیح از خیرها باز بدارد چگونه است و به مسئلهٔ بسیار مهم تلاش ابلیس برای القای حالاتِ خوشِ عبادی در اهل بدعت و گمراهی اشاره جدی می‌کند. 🔻 یکی از کلیدی‌ترین مباحث کتاب در این گفتار، بحث دربارهٔ (وسواس خنّاس) است؛ اینکه او کیست (یکی از فرماندهان قدرتمند ابلیس است) و مهم‌ترین وسوسه‌اش چیست و چگونه آن را القا می‌کند و راه‌های مقابله با او چیست. 🔹استاد میرباقری در گفتار دوم، با تأمل در نقش شیاطین و مسئله استعاذه، مباحث را توسعه داده‌اند. در آغاز سوره این بحث مبنایی را مطرح می‌کنند که آیا زندگی روزمره انسان با شیاطین و ملائکه آمیختگی دارد یا نه. اگر بله، این آمیختگی چگونه و به چه میزان است. در ادامه بیان می‌شود که شیاطین با چه کسانی مقارن و همنشین می‌شوند و بر چه کسانی سلطه می‌یابند. 🛒 خرید کتاب از وبگاه انتشارات (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) 📚 نشر تمدن نوین اسلامی ❇️ ایتا | بله | وبگاه انتشارات .
📖 کتاب تاملات قرآنی چه می‌گوید؟ ❇️ قسمت سوم از : 📖 ایشان در یک توضیح قابل توجه می‌گویند: «خیلی وقت‌ها خدای متعال ما را در بن‌بست‌ها امتحان می‌کند، یعنی به حسب ظاهر هر چه نگاه می‌کنیم همه راه‌ها بسته است و فقط راه شبهه‌ناک و حرام باز است. البته این هم کار خود خدای متعال است که انسان را در معرض امتحان قرار می‌دهد؛ مدتی راه رزق حلال را تنگ می‌کند و رزق حرام و شبهه‌ناک را هم در دسترس او قرار می‌دهد، ولی اجازه نمی‌دهد انسان در فشارها و در زمانی که نیاز او فراوان است، معصیت کند. زمانی که راه حلال سخت می‌شود، انسان مجاز نیست دست به حرام ببرد و به حقوق مردم تجاوز کند و یا مال شبهه ناک بخورد؛ خدا چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. اصلاً تقوا همین است که انسان در این فشار، جانب خدا را بگیرد. چگونه می‌توانیم در چنین شرایطی هم جانب خدا را بگیریم؟ تنها راه این است که انسان به خدا توکل کند؛ اگر انسان به خدا توکل نکند، شیطان در بن‌بست‌ها انسان را زمین می‌زند.» استاد میرباقری در ادامه‌ راه‌هایی را که مانع می‌شود از اینکه شیاطین با انسان قرین و همنشین‌ شوند یا خدایی نکرده بر انسان تسلط پیدا کنند را بر اساس آیات و روایات بیان می‌دارند. یکی از مهمترین مباحث کلیدی این گفتار ذیل این عنوان بیان شده است: «مؤمنین، هدف و مقصود اصلی شیاطین» در این بحث ایشان با استناد به صریح آیات قرآن و روایات بسیار معتبر و متنوع و متعدد اثبات می‌نمایند که ابلیس فقط دنبال کسانی است که در حصن ولایت هستند و علت این امر را نیز بیان می‌دارند و می‌گویند حالا این کسانی که خدا به ایشان توفیق داده و متولی به ولایت اهل بیت علیهم السلام و وارد بر حصن ولایت و توحید شده‌اند، باید چه کنند تا از این حصن خارج نشوند. در ذیل همین بحث است که استاد میرباقری بیان می‌دارند که مقصود از استعاذه‌ و پناه بردن نبی اکرم به خدا چیست و چرا این پناه بردن است که عامل ایجاد حصن ولایت برای امت می‌شود. در ادامه نیز برخی از طرق بسیار شایع و البته بسیار ظریف وسوسهٔ شیطان (که عامل خروج انسان از حصن ولایت الهی است) همراه با ذکر راهکارهای مقابله با آن بیان می‌شود. 🛒 خرید کتاب از وبگاه انتشارات (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) 📚 نشر تمدن نوین اسلامی ❇️ ایتا | بله | وبگاه انتشارات .
📖 کتاب تاملات قرآنی چه می‌گوید؟ ❇️ قسمت چهارم از : 📖پایان بخش مباحث این گفتار یکی از خاص‌ترین دیدگاه‌های استاد میرباقری نسبت به این سورهٔ شریف است که با این مطلع بیان می‌شود: «وسوسه شیطان گاهی وسوسه‌های شخصی و جزئی است؛ مثلاً هنگام نماز شب، آدم را وسوسه می‌کند ، می‌گوید بخواب؛ وگرنه فردا سر کارت خواب‌آلود خواهی بود و درست وظایفت را انجام نخواهی داد و امثال این‌ها. گاهی وسوسه‌های شیطان توسعه پیدا می‌کند و حتی تا حد یک تمدن پیش می‌رود؛ یعنی شیاطین انس و جن امداد می‌شوند و تمدنی می‌سازند که همه‌اش، وسوسه است و غفلت از خدا...». و گفتار سوم با تأمل بر این موضوع که اگر مخاطب این آیه را نبی اکرم صلی الله علیه و‌ آله فرض کنیم معنای سوره چه خواهد شد و اگر مخاطب آیه را امت اسلام بدانیم مفاهیم این سوره به چه شکل خواهد شد. (که البته هر دوی این تحلیل‌ها در جای خود صحیح است، یعنی هم از یک منظر مخاطب آیه نبی اکرم صلی الله علیه و‌ ‌آله هستند و هم از یک منظر مخاطب آیه امت اسلام هستند). 🛒 خرید کتاب از وبگاه انتشارات (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) 📚 نشر تمدن نوین اسلامی ❇️ ایتا | بله | وبگاه انتشارات .
📖 کتاب «خطبه فدکیه، مبانی معرفتی و زمینه‌های تاریخی» چه می‌گوید؟ ❇️ قسمت اول: 📖خطبه فدکیه خطبه‌ای نورانی و عظیم و از برجسته‌ترین اسناد معرفتی اسلام است. این خطبه در مصادر قدیمی شیعه و سنی نقل شده است. گذشته از آن که سند آن قابل اعتماد است، محتوای بلندی دارد و اقیانوسی از معارف الهی را در زمینه توحید، نبوت، امامت، شریعت و... در خود جای داده است. خطبه فدکیه به دلیل غصب فدک ایراد شد. فدک نام سرزمینی در شمال مدینه در نزدیکی‌های قلعه خیبر بود که طوایفی از یهود در آن زندگی می‌کردند. اهل فدک پس از شنیدن خبر فتح خیبر، به شرط حفظ جانشان زمین‌های خود را به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌و‌آله تسلیم کردند. وقتی این اراضی در اختیار آن حضرت قرار گرفت آیۀ شریفه «وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ»(اسراء:۲۶) نازل شد و دستور آمد که این سرزمین به ذی‌القربی (که بنابر روایت، منظور حضرت زهر سلام‌الله‌علیها است) بخشیده شود. بعد از رحلت پیامبر اکرم صلى‌الله‌عليه‌وآله و چند روز پس از ماجرای غصب خلافت، خلیفه وقت دستور داد فدک مصادره شود و تحت تصرف حکومت قرار گیرد. حضرت صدیقۀ طاهره سلام‌الله‌علیها پس از چند بار پیگیری برای بازپس‌گیری فدک و بی‌نتیجه بودن آن، در مسجد‌النبی حاضر شدند و خطبه‌ای در جمع مهاجرین و انصار بیان فرمودند و اسرار و حقایق زیادی را دربارۀ اعتقادات اسلامی و مسائل تاریخی قبل و بعد از بعثت و نقشه‌ها و فتنه‌های جریان کفر و نفاق و مسئلۀ غصب خلافت و... مطرح کردند. دربارۀ اجزای خطبۀ فدکیه و معارفی که در فرازهای آن وجود دارد و حتی سیر تحوّلاتی که منجر به صدور این خطبه از سوی حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها و فضا و شرایط بیان آن، سخنان زیادی گفته شده و شروح متعددی نگاشته شده است که می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد؛ استاد سید محمدمهدی میرباقری اما در این اثر، مبانی و مفروضات معرفتی و زمینۀ تاریخی خطبه فدکیه را مورد بحث قرار می‌دهند؛ چرا که از نظر ایشان اگر این مبانی و پیش‌فرض‌ها تحلیل و درک نشود، شناخت عمق کلام حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و تأثیری که ایشان با این ایراد خطبه در سیر عالم گذاشتند، مقدور و میسر نخواهد بود. 🛒 خرید از وبگاه انتشارات (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) 📚 نشر تمدن نوین اسلامی ❇️ ایتا | بله | وبگاه انتشارات .
📖 کتاب «خطبه فدکیه، مبانی معرفتی و زمینه‌های تاریخی» چه می‌گوید؟ ❇️ قسمت دوم: 📖استاد میرباقری معتقدند پیش از ورود به فضای خطبه، باید جایگاه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را در عالم و تاریخ بشناسیم؛ اگر با نگاهی سطحی، آن حضرت را شخصیتی عادی و دارای علم و مأموریت محدود تصور کنیم، قضاوت دربارۀ کلامی که انشا و القا کرده‌اند در همین حد خواهد بود؛ ولی اگر بدانیم که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها شخصیتی هستند مُهَیمن بر تاریخ، که همۀ تاریخ را به سمت توحید و ولایت هدایت می‌کنند و علم ایشان متصل به علم الهی است، در این صورت، داوری ما نسبت به فعل و قول و مقصد ایشان متفاوت خواهد شد. همچنین بايد موضوع و مقیاس درگیری حضرت صدیقۀ طاهره‌ سلام‌الله‌علیها را با جبهۀ مقابل به‌درستی درک کنیم؛ موضوع درگیری آن حضرت با جریان مقابل، بر سر باز‌پس‌گیری یک قطعه زمین و یا حتی حکومت اجتماعی نبود، بلکه در پی عبور دادن تاریخ بشر از محیط ولایت اولیای جور به وادی ولایت اولیای نور و از وادی جهل به وادی عقل بودند. استاد میرباقری در طی پنج گفتار، خطبۀ فدکیه را در این چارچوب و فضا تحلیل می‌کنند و سپس به تفسیر سیر خطبه و روابط درونی فرازهای آن می‌پردازند. 🛒 خرید از وبگاه انتشارات (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) 📚 نشر تمدن نوین اسلامی ❇️ ایتا | بله | وبگاه انتشارات .
📖 چاپ اول کتاب «الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت» روانه بازار شد. ❇️ پس از فراخوان و مطالبه‌ٔ رهبر فرزانه‌ٔ انقلاب از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای بررسی عمیق و ارتقای سند تدوین‌شدهٔ مرکز الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت، فرهنگستان علوم اسلامی قم نیز حسب وظیفه و تعهد اسلامی و انقلابی خویش و باتوجه به دغدغه‌های گذشته در این زمینه، ضمن تنظیم برنامه‌ای زمان‌بندی‌شده، متناسب با مقدورات و امکانات محدود، فعالیت‌های خویش را در قالب این کتاب، به انجام رساند. ✅ اين کتاب، حاصل بيش از ۴۰۰۰ نفرساعت، پژوهش و تلاش علمی، به سرپرستی آيت الله سيد محمدمهدی ميرباقری از آبان‌ماه ۱۳۹۷ تا دی‌ماه ۱۳۹۸ است. 📚 چاپ اول این کتاب در ۱۴۴ صفحه در قطع وزیری و با قیمت ۲۰۰ هزار تومان توسط نشر تمدن نوین اسلامی روانه بازار گردید. 🛒 جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه کتاب می‌توانید از وبگاه انتشارات اقدام کنید. 📚 نشر تمدن نوین اسلامی ❇️ ایتا | بله | وبگاه انتشارات .
📖 کتاب «الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت» چه می‌گوید؟ ❇️ معرفی کتاب فرهنگستان علوم اسلامی قم، فعالیت‌های خویش را در محورهای زیر برای بررسی و ارتقای سند «الگوی اسلامی _ ایرانی پیشرفت» به انجام رساند: 🔹طراحی ساختار و فرایند فعالیت‌های کارگروه بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ 🔹فهم درست فرایند، روش و محتوای سند با اتکاء به منابع موجود و نشست با مسئولان و دست‌اندرکاران مرکز الگو؛ 🔹خوانش و ارزیابی روش و محتوای سند بر اساس الگوها و رویکردهای فکری موجود در فرهنگستان علوم اسلامی؛ 🔹مقایسه متن سند با بیانیه گام دوم انقلاب و سایر بیانات امامین انقلاب به‌عنوان راهبران حرکت ملت بزرگ ایران در انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران؛ به‌لحاظ «مقیاس» مطالعه و تنظیم مطالب، «جهت‌گیری» و رویکرد حاکم در تنظیم موضوعات و احکام و درنهایت «جامعیت و نظام‌مندی» موضوعات و احکام؛ 🔹مقایسه اجمالی متن سند با اسناد راهبردی برجستهٔ ایالات متحده آمریکا (به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب تمدنی انقلاب اسلامی و نظام)؛ به‌لحاظ مقیاس، رویکرد و نظام‌مندی؛ 🔹مروری بر نقدها و پیشنهادهای برخی از صاحب‌نظران و مراکز مسئول نسبت به متن ارائه‌شده؛ 🔹تولید مدل و اصول برای ارزیابی و اصلاح و تکمیل الگوی پیشنهادی به پشتوانه‌ٔ دستاوردهای علمی فرهنگستان علوم اسلامی؛ 🔹ارزیابی‌های کلی و بخشی سند الگوی پیشرفت مبتنی بر اصول ارزیابی؛ 🔹ارائه پیشنهادهای مشخص اصلاحی‌ ـ ترمیمی درجهت ارتقای رویکرد، مقیاس و نظام‌مندی سند با حفظ ساختار ارائه‌شده (باوجود تفاوت تلقی از ماهیت الگوی پیشرفت)؛ 🔹 تنظیم و تدوین محتوا. ❇️ اکنون با‌توجه‌به مسیر طی‌شده، این نوشتار در چهار فصل و به شرح ذیل ارائه می‌گردد: 🔸در فصل اول با مروری اجمالی بر تحلیل ضرورت‌ها و بایستگی‌های الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت، اجمالاً مبانی خویش را در ارزیابی و ارائه‌ٔ پیشنهادات اصلاحی‌‌ ـ‌ ترمیمی، مشخص خواهیم کرد. 🔸در فصل دوم، مدل ارزیابی و اصلاح مختار را ارائه و در قالب آن، اصولی را جهت ارزیابی پیشنهاد می‌نماییم. 🔸در فصل سوم، ارزیابی کلان خود را از سند پیشنهادی (به پشتوانه‌ی مبانی و مدل ارزیابی) ارائه خواهیم نمود. 🔸در فصل پایانی نیز با حفظ ساختار فعلی سند، پیشنهادات مشخص اصلاحی به‌منظور ارتقای جهت‌گیری انقلابی و رویکرد تمدنی سند باتوجه به مقیاس جهانی پیشرفت و نیز افزایش سطح نظام‌مندی موضوعات و احکام سند، ارائه می‌گردد. 🛒 خرید از وبگاه انتشارات (⚡️با تخفیف ۱۰ درصدی) 📚 نشر تمدن نوین اسلامی ❇️ ایتا | بله | وبگاه انتشارات .