eitaa logo
پارتیزان
3.8هزار دنبال‌کننده
30.1هزار عکس
9.3هزار ویدیو
77 فایل
معرفی تجهیزات/اخبار نظامی/تاریخ جنگها
مشاهده در ایتا
دانلود
پارتیزان
🔷️ بخش سوم | نقشه جدید 🔹️در بخش پیشین ماجرای سفارش ۱۲ شناور سائر توسط اسرائیل از فرانسه و تحویل ۷ ف
فرانسه به‌جای اسرائیل بخرد. تنها فرانسوی که از این نقشه آگاه شده بود، لویی آمیو مالک کشتی‌سازی بود. حتی به سفیر اسرائیل در فرانسه هم اطلاعی داده نشده بود. 🔹️این پنج قایق، هرکدام ۴ موتور قدرت‌مند با توان رسیدن به سرعت بالای ۴۰ گره دریایی داشتند که از کیلومترها نظامی بودن آن‌ها را داد می‌زد. این که یک‌شرکت کشتی‌سازی برای اکتشاف نفت چه نیازی به این نوع قایق‌ها دارد مسئله‌ای بود که زیم به همراه اسرائیلی‌ها بهانه‌ای برایش جور کردند تا فرانسوی‌ها را متقاعد کنند. از سوی دولت فرانسه مفادی در قرارداد گنجانده شد که شرکت نروژی را از فروش قایق‌ها به طرف ثالث بدون اجازه فرانسه منع می‌کرد. ۱/۲ NPC @Partisan2015
🔷️ بخش چهارم | سرقت سائر 🔹️طرف اسرائیلی در هم‌کاری با لویی آمیو، کشتی‌ساز فرانسوی و شرکت نروژی، کاغذبازی‌های قانونی را آغاز کردند. آن‌ها قصد داشتند از بروکراسی اداری فرانسه نهایت استفاده را ببرند تا دولت هرچه دیرتر متوجه اتفاقی که درحال افتادن بود شود. حتی زمان ارسال نامه‌های لازم به دولت طوری تنظیم می‌شد که با تعطیلات کریسمس هم‌زمان باشد و مقامات فرانسوی در پست‌شان نباشند. 🔹️از همان اولین فروند، در جریان ساخت‌وساز قایق‌ها، همیشه خدمه اسرائیلی در شربورگ فرانسه حضور داشتند تا پس‌از اتمام آزمایشات، آن‌ها را به بندر حیفا برسانند. برای این‌که فرانسوی‌ها شک نکنند که چرا پس‌از فروش قایق‌ها به نروژ هنوز خدمه اسرائیلی در بندر حضور دارند؛ طرف نروژی نامه‌ای به آمیو داد و از او درخواست کرد چون آموزش خدمه نروژی زمان‌بر است، می‌خواهد اسرائیلی‌ها قایق‌هایش را به نروژ برسانند. 🔹️اما تعداد خدمه اسرائیلی کافی برای رساندن پنج فروند قایق به بندر حیفا در شربورگ فرانسه حاضر نبودند. نیروی دریایی اسرائیل، ۸۰ نفر را در گروه‌های کوچک برای مثال در دسته‌های ۸ نفره با هواپیمای مسافربری به اقصی‌نقاط اروپا جز فرانسه اعزام کرد؛ افراد این گروه‌ها اجازه نداشتند در هواپیما کنار یک‌دیگر بنشینند یا به زبان عبری سخن بگویند. سپس این خدمه با کرایه خودرو، مخفیانه خود را از کشورهای دیگر اروپایی به شربورگ فرانسه رساندند. همه ۸۰ نفر خدمه جدید تا روز فرار داخل قایق‌ها سکونت داده شدند تا افزایش جمعیت اسرائیلی‌ها در بندرگاه لو نرود. 🔹️قایق پنجم هنوز درحال ساخت بود، یک‌روز پلیس فرانسه به کشتی‌سازی آمد و از...
پارتیزان
🔷️ بخش چهارم | سرقت سائر 🔹️طرف اسرائیلی در هم‌کاری با لویی آمیو، کشتی‌ساز فرانسوی و شرکت نروژی، کاغ
گلایه همسایه‌ها از بابت سروصدای موتور برقی که شب گذشته روشن شده بود خبر داد. اسرائیلی‌ها فهمیدند روشن شدن شبانه چهار موتور تنها یکی از قایق‌ها که روی هم ۱۴۰۰۰ اسب بخار توان داشتند، می‌تواند کل بندر را از برنامه آگاه کند، چه رسد به ۵ قایق هم‌زمان! از آن موقع، هرشب موتورهای برق بیش‌تری را در کشتی‌سازی روشن می‌کردند و بعد از مدتی موتور خود قایق‌ها هم روشن می‌شد تا همسایه‌ها به سروصدای شبانه عادت کنند. 🔹️بالاخره در شب کریسمس، ۲۴ دسامبر سال ۱۹۶۹ میلادی، درحالی‌که فرانسوی‌ها مشغول مراسم جشن بودند، عملیات فرار آغاز شد. ابتدا قرار بود قایق‌ها ساعت ۲۰ راه بیفتند اما به‌دلیل طوفان و بدی آب‌وهوا، آغاز حرکت تا ساعت ۰۲:۳۰ بامداد به‌طول انجامید. پنج قایق سائر همزمان به‌راه افتادند و پس‌از خروج آن‌ها از بندر، دریابان مردخای لیمون، نماینده ارتش اسرائیل در فرانسه و طراح این عملیات سرقت، خبر خروج قایق‌ها را به لویی آمیو رساند و یک‌چک پنج میلیون دلاری را به او داد. ▪️ادامه دارد... ۲/۲ NPC @Partisan2015
🔶چچن در زمان جنگ‌جهانی دوم 🔸در ۲۹ ژانویه ۱۹۴۴، لاورنتی بریا (L.P. Beria رئیس NKVD یا همان کمیساریای خلق در امور داخلی) «دستورالعمل مربوط به شیوه اجرای اخراج چچن‌ها و اینگوش‌ها» را تأیید کرد و در ۳۱ ژانویه ۱۹۴۴، تصمیم‌نامه شماره ۵۰۷۳ کمیته دولتی دفاع اتحاد جماهیر شوروی درباره انحلال جمهوری خودمختار چچن-اینگوش و تبعید ساکنان آن به آسیای مرکزی و قزاقستان به دلیل «همکاری با اشغالگران فاشیست» تصویب شد. 🔸ترتیب تصویب این اسناد نشان‌دهنده برنامه‌ریزی قبلی برای تبعید در نهادهای مرکزی قدرت بود و اجرای آن به پایان نبرد قفقاز گره خورده بود. تبعید چچن‌ها و اینگوش‌ها (عملیات چچن‌ویچکا یا «عدس» توسط NKVD) از قلمرو جمهوری خودمختار چچن-اینگوش به قزاقستان و قرقیزستان در فاصله بین ۲۳ فوریه تا ۹ مارس ۱۹۴۴ انجام شد. 🔸حدود ۱۰۰ هزار نظامی مستقیماً در اجرای این تبعید مشارکت داشتند و تقریباً به همین تعداد نیز در مناطق مجاور در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. در ۲۰ فوریه، بریا به همراه ای.آ. سراف، ب.ز. کوبولوف و س.س. مامولوف به گروزنی آمد و شخصاً این عملیات را رهبری کرد. 🔸در جریان این عملیات، ۴۹۶ هزار چچن و اینگوش تبعید شدند که در ۱۸۰ قطار به محل‌های اسکان آینده فرستاده شدند: ▪️ ۴۱۱ هزار نفر (۸۵ هزار خانواده) به جمهوری شوروی قزاقستان و ۸۵ هزار نفر (۲۰ هزار خانواده) به جمهوری شوروی قرقیزستان. ▪️در طول راه، ۱۲۷۲ نفر جان خود را از دست دادند. این تبعید با تلاش‌های معدودی برای فرار به کوهستان یا مقاومت از سوی مردم محلی همراه بود. 🔸با فرمان هیئت‌های رئیسه شوراهای عالی اتحاد جماهیر شوروی و...
پارتیزان
🔶چچن در زمان جنگ‌جهانی دوم 🔸در ۲۹ ژانویه ۱۹۴۴، لاورنتی بریا (L.P. Beria رئیس NKVD یا همان کمیساریای
روسیه شوروی در ۹ ژانویه ۱۹۵۷، جمهوری خودمختار چچن-اینگوش احیا شد، اما مرزهای آن تغییر یافت. شورای عالی اتحاد جماهیر شوروی فرمان هیئت رئیسه خود را تأیید کرد و اشاره به خودمختاری را به قانون اساسی اتحاد جماهیر شوروی بازگرداند. پس از آن به چچن‌ها و اینگوش‌ها اجازه داده شد به وطن خود بازگردند. Tupolev @Partisan2015
11.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 سلام، صبح شما بخیر 🔹 ۶۰ ثانیه با نیروی دریایی چین 🇨🇳 Jīngyú @Partisan2015
🔷️رونمایی از ناو پهپادبر شهید بهمن باقری 🔹️سرانجام، پس از حدود ۳ سال، ناو پهپادبر شهید بهمن باقری(C110-4) که حاصل تغییر کاربری کشتی کانتینربر ۴۰ هزار تنی است، رونمایی شده و به نیروی دریایی سپاه الحاق شد. 🔹️در جریان بازطراحی و بازسازی اساسی این ناو، سکوی (رمپ) پرش برای برخاست پهپادها و عرشه مورب برای فرود پهپادها، اتاق کنترل پرواز، آسانسور برای جابه‌جایی تسلیحات و هواگردها و دیگر ملزومات از داخل آشیانه اصلی به روی عرشه و بالعکس، همچنین پشت دکل فرماندهی و کنترل در نقش پد بالگرد و محل قرارگیری تسلیحات برای این ناو در نظر گرفته شده‌است. 🔹️این ناو، با باند پرواز حدود ۱۷۰ متری، توانایی حمل و بکارگیری انواع پهپادها و بالگردها را داشته و همچنین در درون این ناو نیز فضای بزرگی برای حمل و بکارگیری انبوهی از قایق‌های تندرو موشک‌انداز، علاوه‌بر امکان بکارگیری به‌عنوان آشیانه هواگردهای ناو نیز ایجاد شده است. 🔹️از نظر تسلیحات این ناو مجهز به ۸ فروند موشک کوتاه‌برد پدافندی، ۸ فروند موشک کروز، ۲ توپ ۲۰ میلی‌متری عاصفه و یک توپ ۳۰ میلی‌متری در جلوی ناو است. CoManche @Partisan2015