eitaa logo
پارتیزان
3.8هزار دنبال‌کننده
30.1هزار عکس
9.3هزار ویدیو
77 فایل
معرفی تجهیزات/اخبار نظامی/تاریخ جنگها
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️تصاویری از عملیات سامانه باور ۲-۳۷۳ و شلیک موشک صیاد-۴ در جریان رزمایش پدافند هوایی ارتش در مرکز کشور CoManche @Partisan2015
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️تصاویری از عملیات سامانه باور ۲-۳۷۳ و شلیک موشک صیاد-۴ در جریان رزمایش پدافند هوایی ارتش در مرکز کشور CoManche @Partisan2015
🔶کی به شماها اجازه داشتن توان نظامی داده؟ 🔸همان طور که پیش‌تر در یادداشتی اشاره شده بود، باور به امکان عقب‌نشینی اتمی در برابر برداشته شدن فشار اقتصادی، غیرمنطقی بوده و با رفتار و خواسته‌های علنی و غیر‌علنی آمریکا و متحدانش هم‌خوانی ندارد. 🔸سندی که دیروز به امضا ترامپ رسید صراحتا بیان می‌کند: ▪️ایران نباید به سلاح هسته‌ای و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما دسترسی داشته باشد. ▪️شبکه (به اصطلاح) تروریستی ایران باید خنثی شود. ▪️توسعه گسترده موشک‌ها و سایر توانمندی‌های تسلیحاتی نامتقارن و متعارف ایران باید مهار شود. 🔸در واقع علاوه بر برنامه اتمی و برنامه موشک‌‌های بالستیک، داشتن هرگونه توان متعارف نظامی توسط ایران نامشروع دانسته و محکوم شده است. 🔸بهای توافقی پایدار با آمریکا خلع سلاح کشور مانند سوریه و تسلیم هرگونه بازدارندگی نظامی خواهد بود، بهایی که با توجه به اصول اولیه روابط بین‌الملل و همسایگانی که از ادعای علنی و غیرعلنی به خاک کشور ابایی ندارند، غیر‌قابل پرداخت است. Archivist @Partisan2015
🔴چرا ایران در فتنه جدید سوریه حضور سریع میدانی پیدا نکرده است؟ 🔴چرا تروریست ها در سوریه به راحتی پیشروی میکنند؟! پاسخ همه این سوالات در این کانال پین شده عضو بشین و حتما بخونید👇 https://t.me/+JVh3FraAZc1hN2Jk https://t.me/+JVh3FraAZc1hN2Jk
🔷️ بخش سوم | نقشه جدید 🔹️در بخش پیشین ماجرای سفارش ۱۲ شناور سائر توسط اسرائیل از فرانسه و تحویل ۷ فروند از ۱۲ فروند پیش‌از اعمال تحریم تسلیحاتی پاریس علیه اسرائیل بیان شد. 🔹️با این‌که تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل وضع شده بود اما روند ساخت قایق‌های سفارش داده شده در کشتی‌سازی شربورگ ادامه داشت. ۴ قایق از ۵ قایق باقی‌مانده تکمیل شده بودند و پنجمی نیز در آستانه به آب‌اندازی بود. نیروی دریایی اسرائیل به‌شدت به‌این قایق‌ها احساس نیاز می‌کرد. آن‌ها صبر فروکش کردن خشم فرانسوی‌ها و برداشته شدن تحریم را نداشتند. 🔹️طرف اسرائیلی تنها ۳۰ درصد هزینه ساخت قایق‌های تحریم شده را پرداخته بود؛ درنتیجه لویی آمیو، مالک کشتی‌سازی فرانسوی که درخطر ورشکستگی قرارداشت، مدام به دولت فرانسه مراجعه می‌کرد تا راهی برای تحویل قایق‌ها به مشتری بیابد اما فایده‌ای نداشت. 🔹️اسرائیلی‌ها ایده دیگری در سر می‌پروراندند. آن‌ها قصد داشتند چیزی که در کوتاه‌مدت با مذاکره حل نمی‌شد را به‌روش دیگری بدست آورند. سرقت! آن هم پنج فروند شناور ۴۵ متری، در فاصله بیش‌از ۶۰۰۰ کیلومتری از بندر حیفا. این سرقت باید به قانونی‌ترین شکل ممکن انجام می‌گرفت. برنامه این بود یک‌شرکت اروپایی به‌جای اسرائیل، این قایق‌ها را از کشتی‌ساز فرانسوی بخرد اما نیروی دریایی اسرائیل آن‌ها را تحویل بگیرد. 🔹️اسرائیلی‌ها همیشه دوستانی در شرکت‌های بزرگ اروپایی داشتند. یکی از این افراد، مارتین زیِم، رئیس یک‌شرکت کشتی‌سازی نروژی با نام Akers بود که سرمایه‌گذاری اندکی در بخش اکتشاف نفت در اسرائیل کرده بود. قرار شد شرکت او این پنج قایق را از...