eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
5.4هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
471 ویدیو
155 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمد الهی منش
💠«بازنگری در تعبیر "پیامبر اسلام"؛ تأکید بر رسالت جهانی پیامبر خاتم» 🔹اصلاح یک تعبیر نادرست درباره یکی از القاب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: 🔸سیدنا الاستاذ حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی( دام ظله العالی): آقای حاج آقا رضا صدر می‌فرمود: برای نام بردنِ پیامبرِ خاتم حضرت محمد صلّی الله‌علیه و آله و سلّم از تعبیر رایج «پیامبر اسلام» استفاده نکنید؛ زیرا از ابداعات مسشرقان و مخالفان اسلام است که رسالت آن حضرت را قبول ندارند و ایشان را تنها پیامبر مسلمانان می‌دانند. بهتر است ما از تعابیری نظیرِ «خاتم الانبیاء»، «پیامبر خاتم»، «رسول خدا»، «رسول الله» و مانند آن استفاده کنیم که در آن شهادت ضمنی به رسالت آن حضرت است. 📚 جرعه‌ای از دریا، ج۴، ص ۶۴۵ 🔰پ.ن. ۱.نقد تعبیر «پیامبر اسلام» از منظر اعتقادی بسیار مهم است. مستشرقان و منتقدان، برای تحلیل «دین اسلام» به عنوان یک پدیده تاریخی و اجتماعی، از چنین تعابیری استفاده می‌کنند که طبیعی نیز هست، زیرا آنها به جنبه وحیانی و رسالت آن اعتقادی ندارند. اما یک مؤمن که باور دارد پیامبر (صلی الله علیه وآله) فرستاده خدا برای همه انسانهاست، نباید ادبیات و چارچوب ذهنی خود را با آنها همسو کند. انتخاب الفاظی مانند "خاتم الانبیاء" یک "شهادت زبانی" و یک "مرزبندی اعتقادی" است. ۲.پیشنهاد تعابیر جایگزین مانند «رسول الله» و «خاتم الانبیاء» بسیار دقیق است. عناوین پیشنهادی مانند "رسول الله"، "خاتم النبیین" و... تنها یک سلیقه ادبی نیستند، بلکه مستقیماً از قرآن کریم گرفته شده‌اند. · "مَّا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِكُمْ وَلَٰكِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ" (احزاب - ۴۰): محمد (ص) پدر هیچ‌یک از مردان شما نیست، ولی او رسول خدا و خاتم پیامبران است. بنابراین، استفاده از این الفاظ، تبعیت از ادبیات خود قرآن است. ✍محمد الهی منش ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ ⬇️به جمع ما بپیوندید⬇️ 🆔https://eitaa.com/elahimanesh128
🔵 ولی‌فقیه بر اساس فقاهت و عدالت حکومت می کند نه بر اساس علاقه ی شخصی و نظر فردی، پس ضد دیکتاتوری است و نه دیکتاتوری. 🔵ولی فقیه مادام الشروط، حاکم هست یعنی تا زمانی که فقاهت و عدالت و...باقی باشند و نه مادام العمر، پس پادشاهی نیست. ✍جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🔥🔥 🔥 ⁉️مگر شیطان از آتش نیست، پس چگونه ممکن است با آتش عذاب شود؟! پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه 1⃣ عذاب، منحصر در آتش و سوزاندن نیست، عذاب انواع مختلفی دارد و عذاب با آتش یكی از انواع عذاب است. 2⃣ از آنجایی که معاد جسمانی و روحانی است عذاب دوزخیان، عذاب جسمانی تنها نبوده و روحانی نیز هست؛ عذاب‌های روحی نیاز به جسم ندارد بلکه همین حسرت خوردنِ در جهنم، بخاطر انجام اعمال سوء خودش نوعی عذاب روحی‌ست. كَذَٰلِكَ يُرِيهِمُ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَيْهِمْ ۖ وَمَا هُمْ بِخَارِجِينَ مِنَ النَّارِ ۱۶۷ بقره 3⃣ فرق است بین آتش دنیا و آتشی که در آخرت کافران با آن عذاب می‌شوند. 4⃣ اینکه ابلیس از آتش آفریده شده الزاما به این معنا نیست که هم‌اکنون نیز آتش باشد، همانطور که انسان‌ هم که از خاک آفریده شده‌ است، اکنون به شکل خاک نیست. 5⃣ در پایان فارغ از بحث سندی داستان بهلول را تقدیم می‌کنم: فردی همین سوال را از بهلول پرسید، بهلول پیشانی او را با کلوخی مجروح نمود و با طرح استفهام اقراری از او پرسید این کلوخ از خاک آفریده شده و تو نیز از خاک آفریده شده‌ای؛ پس چگونه خاک می‌تواند به خاک آسیب برساند؟  آری شیطان هم از آتش آفریده شده است و همانطور که خاک می‌تواند به انسان، آسیب برساند، عذاب رساندن آتش به شیطان نیز محال و دور از ذهن نیست. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه ▫️وَمِنَ الْعَنَاءِ أَنَّ الْمَرْءَ يَجْمَعُ مَا لاَ يَأْکُلُ وَيَبْنِي مَا لاَ يَسْکُنُ، ثُمَّ يَخْرُجُ إلَى اللهِ تَعَالَى لاَ مَالاً حَمَلَ، وَلاَ بِنَاءً نَقَلَ 🟠«از درد و رنج دنيا اين است که انسان اموالى را گردآورى مى کند که هرگز نمى تواند آن را بخورد و مصرف کند، و بناهايى مى سازد که هيچ گاه در آن ساکن نمى شود، سپس از اين جهان به سوى خدا مى رود در حالى که نه مالى با خود مى برد و نه خانه اى را همراه خويش منتقل مى سازد» ✍آرى بسيارند کسانى که ثروت فراوان مى اندوزند ولى هرگز توفيق استفاده از آن جز به مقدار کم نمى يابند و فراوانند آنها که قصرها و کاخ ها براى خود مى سازند و جز مدت کمى در آن ساکن نمى شوند و گاه حتى يک روز هم در آن سکونت اختيار نمى کنند و يا چنان که ديده ايم تنها مراسم مرگشان در آن خانه نو و پر زرق و برق برگزار مى شود، سرانجام همه را مى گذارند و مى گذرند و تنها از مال دنيا يک کفن با خود مى برند و گاه آن را نيز نمى برند و گاه لباسشان همان کفنشان است و خانه آنها همان قبرشان مى شود. خطبه_114 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
783.9K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ هفته ی وحدت و بدعت‌ها⭕️ سلام علیکم ۱. بنا نیست هر مساله ی اختلافی هفته ی وحدت نامگذاری شود. این ایام به خاطر محوریت پیامبر اکرم که از مشترکات مهم شیعه و سنی است و بعد از نهم ربیع که برخی مسائل و مباحث به شدت اختلافی مطرح می شود به پیشنهاد ایت الله منتظری و قبول امام هفته ی وحدت نام گرفت. ۲. نماز تراویح به دین نسبت داده می شود و یک عمل عبادی تلقی میشود در حالیکه هیچ مستندی ندارد؛ لذا تعریف بدعت که " ادخالُ ما لیس مِن الدّین فِی الدّین" است شامل آن می شود. اما نماز وحدت، نماز مستقل و یک عمل عبادی که به اسم دین بجا آورده شود نیست. بلکه همان نمازهای واجب هست که تاکید می شود همه ی فرقه ها و به صورت یکپارچه برای اظهار قدرت مسلمین اقامه شود(آن هم نمادین و در هفته ی وحدت). نکته: اگر خدایی نکرده، کسی نماز وحدت را یک عمل عبادی مستقل تلقی کرده و به دین نسبت دهد، بدعت است و باید با قدرت روشنگری کرد. ✍ جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏💢 وَ عَسَی أنْ تَکْرَهُوا شَیئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لکم 🔻از جنگ آموختیم ..👇 ۱. مدعیان هسته سخت نظام فهمیدند، در هنگام خطر، کسانی که پوشش و حجاب متفاوتی دارند هم سریع در صحنه حاضرند؛ کم حجاب، بی وطن نیست. ۲. کم حجاب فهمید، پاسدار و بسیجی مزدور نیست بلکه برادر جان بر کف اوست. ۳. کسی که می گفت نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران؛ فهمید چرا سال ها در کنار لبنان با اسرائیل جنایتکار جنگیدیم. ۴. اسراییل فهمید گنبد آهنینی وجود ندارد. ۵. اسراییل فهمید رضاجان است شاه ملت ایران، رضا خان نه . ۶. فهمیدیم حفاظت نخبگان را باید افزایش دهیم. ۷. فهمیدیم یک پاکسازی قوی و گسترده در چاله چوله های امنیتی لازم است. ۸. فهمیدیم برای دفاع از مردم باید در حوزه ی نظامی تجهیزات مدرن تهیه و تولید کنیم و مهمترین چالش را در این حوزه برطرف. ۹. باید فکر جدی و اساسی به حال اقتصاد قوی و قدرتمند کردـ اقتصادی که پویا و مردمی و بتواند هر جا پشتیبانی مالی نیاز داشتیم، برطرف کند و همچنین سبب دلگرم تر شدن مردم باشد. ۱۰. این جنگ، تمرین خوبی برای احترام بیشتر به مردم و اعتماد بیشتر به فرماندهان و مسئولان و خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. و تا دست ملت و نظام در دست یکدیگر باشد، دشمن هیچ غلطی نمیتواند بکند. ۱۱. و در پایان، به نهادهای امنیتی یاد داد که باید اینقدرررر قوی تر بشویم که اولا بتوانیم تهدیدات امنیتی را صرفا امنیتی جواب بدهیم و ثانیا دستمان برای حذف و ترور ارکان دشمن در هر لحظه و مکانی که لازم دانستیم پر تر کنیم. ۱۲. خیلیامونم فهمیدیم باید همیشه و همه جا دست به دامان خدا و امامان معصوم باشیم .خیلی با دنیا و متعلقاتش قاطی شده بودیم. ◀️ به نظر می رسد این جنگ خیلی چیزها به ما یاد داد که امیدواریم قدرش را بدانیم.‏ اما به خاطر داشته باشیم که👈 جنگ تمام نشده بلکه وارد مراحل و لایه های دیگر شده است. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️چرایی تفاوت انسان ها❓ 🔸بسیاری از مردم به دنبال این هستند که بدانند واقعا چرا خداوند انسانها را متفاوت آفريده مگر اين تفاوتها ظلم نيست❓ در حالی که يك دانشمند كه كتاب يا مقاله اى مى نويسد، حروف متفاوتى را در كنار هم قرار مى دهد تا مقاله اش كامل شود، امّا اگر تمام صفحات را تنها از يك حرف پر كند، ديگر آن مقاله نمى شود و مفهومى نخواهد داشت. تفاوت حروف ظلم نيست، اگر شما كلمه «ادب» را نوشتيد، در اين كلمه حرف «الف» عمودى و حرف «ب» افقى و حرف «د» خميده است كه تركيب آن يك كلمه معنادار مى سازد. هيچ يك از اين حروف حق ندارد به نويسنده اعتراض كند و مثلاً «الف» بگويد: چرا من ايستاده ام؟ «ب» بگويد: چرا من خوابيده ام؟ و «د» بگويد: چرا من خميده ام؟ زيرا ظلم در جايى است كه مثلاً حرف «د» قبلاً خميده نبوده و ما كمر او را خم كرده باشيم و يا از حرف «د» صداى ديگرى توقّع داشته باشيم. امّا اگر از آغاز، «د» را خميده خلق كرديم و از آن انتظار صداى خودش را داشتيم، ظلمى در كار نيست. چنانكه اگر يك قالى بزرگ را با چاقو تكه تكه كنيم و آن را به صورت چند قاليچه كوچك درآوريم، ظلم است، چون بزرگى را از او گرفتيم و كوچكش كرده ايم. امّا اگر از آغاز قاليچه هاى كوچكى بافتيم، اينجا ظلمى صورت نگرفته است، چون كمالى را از آن نگرفته ايم. هيچ كس به مديران كارخانه هاى چينى سازى كه ظروف كوچك و بزرگ و متفاوتى را توليد مى كنند، ظالم نمى گويد، چون هيچ ظرفى از اوّل نبوده و از خود كمالى نداشته تا كمالش گرفته و به او ظلمى شده باشد. تفاوتِ انسانها در خلقت نيز براساس حكمت الهى است، نه آنكه ظلم به كسى باشد، زيرا از هر كس به همان مقدار كه به او داده شده، انتظار مى رود کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا