eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
5.4هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
471 ویدیو
155 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از وبینار سامانه طنین
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارگاه برخط براهین وجود خدا استاد جواد حیدری 🔗 دریافت گواهی وبینار https://tanin.pal.ir/ncrft ⌛️ (تا 2 ساعت پس از وبینار فعال می‌باشد و با پرداخت هزینه مربوطه قابل دریافت است) 🆔 وبینار سامانه آموزشی طنین @webinaar 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🔰مدرسه تخصصی تبلیغ جلسه اول سلسله جلسات: روش ها و مهارت های پاسخگویی جلسه ی اول: جریان شناسی شبهات 👤با حضور استاد جواد حیدری کارشناس مرکز ملی پاسخگویی 🗓پنج شنبه ۲۰شهریور ۱۴۰۴ 🕢۹صبح 🕌مدرسه علمیه حضرت جوادالائمه علیه السلام @mphjkhhamidrezarajaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ✅ صلوات ما برای عرض ادب است آیت‌الله جوادی آملی : مرحوم علامه طباطبایی به فردی که در مورد فایده صلوات از ایشان پرسیده بود پاسخ ‏لطیفی دادند. 🔶 فرمودند : صلواتی که ما می‌فرستیم اولاً از خودمان چیزی اهدا نمی‌کنیم ‏بلکه به خدا عرض می‌کنیم و از او می‌خواهیم که بر پیامبر و خاندانش رحمت ویژه ‏بفرستد و ثانیاً گرچه این خاندان نسبت به ما محتاج نیستند ولی به ذات اقدس اله که ‏نیازمندند وباید دائماً فیض الهی بر آنها نازل شود. ما با این صلوات در واقع خود را به این ‏خاندان نزدیک کرده‌ایم. بعد مثال می‌زدند و می‌فرمودند: اگر باغبانی در باغی که همه‎ ‎گل‌ها و میوه‌هایش مِلک صاحب باغ است کار کند و از صاحب باغ حقوق بگیرد، روز عید، ‏یک دسته گل از باغ تهیه کند و به حضور صاحب باغ ببرد آیا عمل او موجب تقرب به ‏صاحب باغ هست یا نه؟ مسلماً هست. این عمل نشانه ادب باغبان است. صلوات هم ‏ادب ما را ثابت می‌کند واِلاّ ما که از خودمان چیزی نداریم. بلکه از ذات اقدس اله مسئلت ‏می‌کنیم بر مراتب و درجات این بزرگواران بیفزاید. و همین عرض ادب برای ما تقرّب است.‏ 📗 نسیم اندشه ، دفتر اول ، صفحه 96 . 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از محمد الهی منش
💠«بازنگری در تعبیر "پیامبر اسلام"؛ تأکید بر رسالت جهانی پیامبر خاتم» 🔹اصلاح یک تعبیر نادرست درباره یکی از القاب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: 🔸سیدنا الاستاذ حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی( دام ظله العالی): آقای حاج آقا رضا صدر می‌فرمود: برای نام بردنِ پیامبرِ خاتم حضرت محمد صلّی الله‌علیه و آله و سلّم از تعبیر رایج «پیامبر اسلام» استفاده نکنید؛ زیرا از ابداعات مسشرقان و مخالفان اسلام است که رسالت آن حضرت را قبول ندارند و ایشان را تنها پیامبر مسلمانان می‌دانند. بهتر است ما از تعابیری نظیرِ «خاتم الانبیاء»، «پیامبر خاتم»، «رسول خدا»، «رسول الله» و مانند آن استفاده کنیم که در آن شهادت ضمنی به رسالت آن حضرت است. 📚 جرعه‌ای از دریا، ج۴، ص ۶۴۵ 🔰پ.ن. ۱.نقد تعبیر «پیامبر اسلام» از منظر اعتقادی بسیار مهم است. مستشرقان و منتقدان، برای تحلیل «دین اسلام» به عنوان یک پدیده تاریخی و اجتماعی، از چنین تعابیری استفاده می‌کنند که طبیعی نیز هست، زیرا آنها به جنبه وحیانی و رسالت آن اعتقادی ندارند. اما یک مؤمن که باور دارد پیامبر (صلی الله علیه وآله) فرستاده خدا برای همه انسانهاست، نباید ادبیات و چارچوب ذهنی خود را با آنها همسو کند. انتخاب الفاظی مانند "خاتم الانبیاء" یک "شهادت زبانی" و یک "مرزبندی اعتقادی" است. ۲.پیشنهاد تعابیر جایگزین مانند «رسول الله» و «خاتم الانبیاء» بسیار دقیق است. عناوین پیشنهادی مانند "رسول الله"، "خاتم النبیین" و... تنها یک سلیقه ادبی نیستند، بلکه مستقیماً از قرآن کریم گرفته شده‌اند. · "مَّا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِكُمْ وَلَٰكِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ" (احزاب - ۴۰): محمد (ص) پدر هیچ‌یک از مردان شما نیست، ولی او رسول خدا و خاتم پیامبران است. بنابراین، استفاده از این الفاظ، تبعیت از ادبیات خود قرآن است. ✍محمد الهی منش ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ ⬇️به جمع ما بپیوندید⬇️ 🆔https://eitaa.com/elahimanesh128
🔵 ولی‌فقیه بر اساس فقاهت و عدالت حکومت می کند نه بر اساس علاقه ی شخصی و نظر فردی، پس ضد دیکتاتوری است و نه دیکتاتوری. 🔵ولی فقیه مادام الشروط، حاکم هست یعنی تا زمانی که فقاهت و عدالت و...باقی باشند و نه مادام العمر، پس پادشاهی نیست. ✍جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🔥🔥 🔥 ⁉️مگر شیطان از آتش نیست، پس چگونه ممکن است با آتش عذاب شود؟! پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه 1⃣ عذاب، منحصر در آتش و سوزاندن نیست، عذاب انواع مختلفی دارد و عذاب با آتش یكی از انواع عذاب است. 2⃣ از آنجایی که معاد جسمانی و روحانی است عذاب دوزخیان، عذاب جسمانی تنها نبوده و روحانی نیز هست؛ عذاب‌های روحی نیاز به جسم ندارد بلکه همین حسرت خوردنِ در جهنم، بخاطر انجام اعمال سوء خودش نوعی عذاب روحی‌ست. كَذَٰلِكَ يُرِيهِمُ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَيْهِمْ ۖ وَمَا هُمْ بِخَارِجِينَ مِنَ النَّارِ ۱۶۷ بقره 3⃣ فرق است بین آتش دنیا و آتشی که در آخرت کافران با آن عذاب می‌شوند. 4⃣ اینکه ابلیس از آتش آفریده شده الزاما به این معنا نیست که هم‌اکنون نیز آتش باشد، همانطور که انسان‌ هم که از خاک آفریده شده‌ است، اکنون به شکل خاک نیست. 5⃣ در پایان فارغ از بحث سندی داستان بهلول را تقدیم می‌کنم: فردی همین سوال را از بهلول پرسید، بهلول پیشانی او را با کلوخی مجروح نمود و با طرح استفهام اقراری از او پرسید این کلوخ از خاک آفریده شده و تو نیز از خاک آفریده شده‌ای؛ پس چگونه خاک می‌تواند به خاک آسیب برساند؟  آری شیطان هم از آتش آفریده شده است و همانطور که خاک می‌تواند به انسان، آسیب برساند، عذاب رساندن آتش به شیطان نیز محال و دور از ذهن نیست. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه ▫️وَمِنَ الْعَنَاءِ أَنَّ الْمَرْءَ يَجْمَعُ مَا لاَ يَأْکُلُ وَيَبْنِي مَا لاَ يَسْکُنُ، ثُمَّ يَخْرُجُ إلَى اللهِ تَعَالَى لاَ مَالاً حَمَلَ، وَلاَ بِنَاءً نَقَلَ 🟠«از درد و رنج دنيا اين است که انسان اموالى را گردآورى مى کند که هرگز نمى تواند آن را بخورد و مصرف کند، و بناهايى مى سازد که هيچ گاه در آن ساکن نمى شود، سپس از اين جهان به سوى خدا مى رود در حالى که نه مالى با خود مى برد و نه خانه اى را همراه خويش منتقل مى سازد» ✍آرى بسيارند کسانى که ثروت فراوان مى اندوزند ولى هرگز توفيق استفاده از آن جز به مقدار کم نمى يابند و فراوانند آنها که قصرها و کاخ ها براى خود مى سازند و جز مدت کمى در آن ساکن نمى شوند و گاه حتى يک روز هم در آن سکونت اختيار نمى کنند و يا چنان که ديده ايم تنها مراسم مرگشان در آن خانه نو و پر زرق و برق برگزار مى شود، سرانجام همه را مى گذارند و مى گذرند و تنها از مال دنيا يک کفن با خود مى برند و گاه آن را نيز نمى برند و گاه لباسشان همان کفنشان است و خانه آنها همان قبرشان مى شود. خطبه_114 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
783.9K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ هفته ی وحدت و بدعت‌ها⭕️ سلام علیکم ۱. بنا نیست هر مساله ی اختلافی هفته ی وحدت نامگذاری شود. این ایام به خاطر محوریت پیامبر اکرم که از مشترکات مهم شیعه و سنی است و بعد از نهم ربیع که برخی مسائل و مباحث به شدت اختلافی مطرح می شود به پیشنهاد ایت الله منتظری و قبول امام هفته ی وحدت نام گرفت. ۲. نماز تراویح به دین نسبت داده می شود و یک عمل عبادی تلقی میشود در حالیکه هیچ مستندی ندارد؛ لذا تعریف بدعت که " ادخالُ ما لیس مِن الدّین فِی الدّین" است شامل آن می شود. اما نماز وحدت، نماز مستقل و یک عمل عبادی که به اسم دین بجا آورده شود نیست. بلکه همان نمازهای واجب هست که تاکید می شود همه ی فرقه ها و به صورت یکپارچه برای اظهار قدرت مسلمین اقامه شود(آن هم نمادین و در هفته ی وحدت). نکته: اگر خدایی نکرده، کسی نماز وحدت را یک عمل عبادی مستقل تلقی کرده و به دین نسبت دهد، بدعت است و باید با قدرت روشنگری کرد. ✍ جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b