⭕️ تنها دستی که رسول الله صلی الله علیه و آله بوسیده است، دست مبارک صدیقه ی طاهره سلام الله علیهاست.
🔺در روایات صحیح السند شیعی و اهل سنت، بر این امر تاکید شده است که پیامبر اکرم، بارها دستِ پاره ی تن خود را بوسیدند.
❌ نکته: روایت بوسه زدن بر دست سعد انصاری (کارگر)، از نظر سند و دلالت مخدوش و غیر قابل دفاع است.
✅ نتیجه اینکه: پیامبر بر هیچ دستی، جز دست نازنین حضرت زهرا سلام الله علیها بوسه نزدند و روایت بوسیدن دست کارگر در منابع اهل سنت، در راستای زیر سوال بردن این فضیلت بی بدیل ساخته شده است.
✍جواد حیدری
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از جواد حیدری
chashm be rah21.mp3
زمان:
حجم:
4.1M
⁉️سرنوشت ابلیس نهایتا چه می شود؟
#کشته_شدن
#ظهور
#امام_زمان
🎤جواد حیدری
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
💠احـکام قرض
💬پرسش
اگر پولی قرض داده شود و شرط شود که قرض گیرنده تورم را هم موقع ادا بدهد، چه حکمی دارد؟
#احکام
#قرض
#مقام_معظم_رهبری
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
2.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 زنگ تفریح
⭐️ حال دلتون خوش
@javadheidari110
🌙 #هلال_شیعی
💫 اصطلاحی که دشمنان ایران اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم السلام، در راستای شیعه هراسی و تغییر نگرش مردم مسلمان منطقه نسبت به سیاست های جمهوری اسلامی در تعامل با کشورهای همسایه و مظلومان عالَم، درست کردند و در صدد تلقین این مطلب هستند که ایران اسلامی، بنا بر سیطره و سلطه، به کشورهای دیگر دارد.
⚡️ نظام اسلامی، پیرو اصول بر آمده از قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام، سیاست های راهبردی ِداخلی و خارجی خود را با قوت پیش می برد و قطعا محبوبیت منطقه ای و جهانی از آثار آن خواهد بود که این محبوبیت و نفوذ در هلال شیعی خلاصه نشده و به لطف الهی، روز به روز به سمت جهانی شدن در حرکت خواهد بود.
✍ جواد حیدری
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
تساهل و تسامح در اسلام.ogg
حجم:
13.86M
✳️ تسامح و تساهل در اسلام ✳️
🔆#کنفرانس
❇️ تالار گفت و گوی حرم امام رضا علیه السلام - در بین ایرانی های خارج از کشور
🎙جواد حیدری
❌ ویژه ی اساتید، طلاب، دانشجویان و فعالان فرهنگی
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🔷 🔷
🔷
پرســـ❓ــــش
⁉️ولایت فقیه یا وکالت فقیه؟
پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے "زیدعزه"
نظریهی وکالت فقیه به دو دلیل مخدوش است زیرا:
1⃣ یکی از انواع ولایت، ولایت بر مهجورین است که با عناوینی همانند:
(مفقودالاثر، نابالغ، دیوانه، سفیه میآید.)
در حالیکه ولایت بر بالغان و رشد یافتگان نیز وجود دارد که اینها یکی از اقسام ولایتاند.
بنابراین اگر کسی به عنوان ولیفقیه سردمداری جامعهای را عهدهدار شود این بدان معنا نیست که خدای ناکرده مردم مهجور، نابالغ و دیوانهاند.
2⃣ عنوان وکالت فقیه، برای ولایت فقیه به چند دلیل تعبیری سست و بیاساس است:
۱) وکیل حق ندارد به موکل دستور دهد بلکه این حاکم است که برخلاف وکالت، به مردم امر و نهی میکند، بنابراین اگر حاکم وکیل مردم بود نه ولی آنها، باید در انتظار دستور مردم باشد در حالیکه این با روح حاکمیت سازگاری ندارد.
۲) عملِ وکیل، تنها در امور و حیطهای است که موکل معین و مشخص بکند در حالیکه حاکم میتواند در جهات مختلفی که به جامعه مرتبط است اظهار نظر و ورود پیدا کند.
۳) وکیل تنها میتواند در امور موکلان خودش عمل کند اما حاکم جامعه، حاکم کل جامعه است البته لازم نیست همهی جامعه او را بپذیرفتهاند بلکه همین که بوسیلهی اکثریت انتخاب شدهباشد، میتواند نسبت به آن اقلیتی که ولایتاش را نپذیرفتهاند نیز ولایت داشتهباشد.
به عبارت دیگر حاکم میتواند نسبت به اِعمال قدرت مردم، اظهار نظر کند.
♻️نتیجه اینکه:
کسانی که تعبیر وکالت فقیه را جایگزین ولایت فقیه کردند گمانشان این بوده که چون حاکم دینی، مقبولیت خود را از مردم اخذ میکند، ولیفقیه نقش وکیل را ایفا میکند و نقشی در ولایت و سرپرستی مردم ندارد آنها مدعی شدند اگر ولایت فقیه با عنوان ولایت بر منصب حکومت تکیه بزند، مردم حکم مهجورین را پیدا میکنند در حالیکه آنها نمیدانند ولایت، منحصر در ولایت بر مهجورین نیست و همچنین اطلاعی از نقش وکیل و موکل ندارند.
بنابراین تعبیر صحیح ولایت فقیه است نه وکالت فقیه.
#ولایت_فقیه
#درآمدی_بر_کلام_جدید_8
#موضوع_ولایت_و_رهبری_مرداد_99_پست4
➠ @javadheidari110
⭕️ امام علی علیه السلام و شوخ طبعی !
🔸ایرادی که عمربن خطاب بر حضرت علی علیه السلام می گرفت و سخنى گفت كه بعدها نيز عمرو عاص آن را بهانه كرد و (عمر) گفت: على شوخ ومَزّاح است!
با تمام كنجكاوى كه عمر در زندگى على عليه السلام كرد نتوانست عيبى در او بجويد وفقط سخنى گفت كه بعدها نيز عمرو عاص آن را بهانه كرد وگفت: على شوخ ومَزّاح است.
امام عليه السلام اين تهمت را از عمرو عاص نقل كرده وچنين پاسخ مىگويد: «عَجَباً لابْنِ النّابِغَةِ يَزْعُمُ لاَِهْلِ الشّامِ أَنَّ فِيَّ دُعابَةً وَأَنِّي اْمرُءٌ تِلْعابَة... لَقَدْقالَ باطِلاً وَ نَطَقَ آثِماً».[ ر. ك: نهج البلاغه، خطبۀ ۸۲]
در شگفتم از پسر نابغه (عمرو عاص) به شاميان مى گويد كه من بسيار مزاح مى كنم، و مردى شوخ طبعم ، و اهل لعب و بازيچه ام، اين سخنى است باطل و گناه آلود، كه عمرو بر زبان آورده.
عمر سعۀ صدر وگذشت امام عليه السلام وناچيز شمردن امور مادى از جانب آن حضرت را، شوخ مزاجى تلقّى مىكرد.
آنچه بايد يك رهبر داشته باشد اين است كه در اجراى حق مصمم ودر حفظ حقوق مردم با اراده باشد وامام على عليه السلام مَثَل اعلاى اين خصيصه بود؛ به طورى كه خليفۀ دوّم، خود به اين حقيقت تصريح كرده وگفت: اگر تو زمام امور را در دست بگيرى مردم را بر حقّ آشكار وراه روشن رهبرى مىكنى.
بر گرفته از کتاب "فروغ ولایت "،آیت الله جعفر سبحانی؛ صفحه: ۲۷۴،🔺
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b