هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠پرسش:
چگونه شیطان توانست وارد بهشت شود و وسوسه گری کند؟
......................................................................................................................................
✍ پاسخ:
بهشتی که آدم و حوا در آن بودند، باغی از باغهای همین دنیا بوده است؛ و بهشت خُلد و اصلی نبوده است تا سؤال شود چگونه شیطان توانست در آن وارد شود.
همین مطلب در روایت امام صادق علیهالسلام بیانشده است: «جنة من جنات الدنيا يطلع فيها الشمس و القمر و لو كان من جنان الاخرة ما خرج منها ابدا»؛ «يكى از راويان حديث مىگويد از امام صادق ع راجع به بهشت آدم پرسيدم امام ع در جواب فرمود: باغى از باغهای دنيا بود كه خورشيد و ماه بر آن مىتابيد و اگر بهشت جاودان بود هرگز آدم از آن بيرون رانده نمىشد»(1)
پینوشت:
1. تفسير نور الثقلين جلد 1 صفحه 62
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
قال علی علیه السلام:
لايَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُالْبَصَرِ وَالصَّبْرِ
📖 نهجالبلاغه خطبه ۱۷۳
💠 فقط کسانی که #قدرت_تحلیل دارند و صبور هستند ، میتوانند ولایتمدار باشند.
قدرت تحلیل = بصیرت =ولایت مداری
#سیاسی_بصیرتی
💎•┈••✾••┈•💎
@javadheidari110
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
#حکم_شرعی
#تقلید
#عدول
🍃🍂🍃🍂🍃
🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/3475177519C28bfc4298d
🚩 🏴
🏴
پرســـ❓ــش
فلسفه و چرائی عزاداری بر سیدالشهداء
پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه
⭕️مقدمه
آنچه میتواند منجر به معنا بخشی عزاداری باشد فلسفه و حکمتهای ظاهری و باطنی عزادرایست.
تصوّر عزاداری بدون در نظر گرفتن حکمتها، منجر میشود تمام بخشهای عزاداری از گریهی بر اهلالبیت گرفتهاست تا حضور در مجالسِ عزاداری عبث تلقیشود غافل از اینکه فلسفهی عزاداری بر امام حسین با فلسفهی قیام ایشان گره خورده است
🔻آثار عزاداری عبارتند از🔻
1⃣عزاداری، تعظیم و تکریمِ بزرگانِ هرمکتب
تعظیم و تکریم بزرگان در هر مکتب امری عادیست، به گونهای که در زمان حیات با
احترام و تبعیت و در زمان ممات با برگزاری مراسم بزرگداشت، این تعظیم نمود عینی
مییابد و افراد با یادآوری آن شخص همواره خود را پیرو راه او میدانند. در مکتب اسلام با توجه به هدف مقدس آن در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم، این تعظیم جلوهی بیشتری یافته و عزداراری، نوعی اعلام طرفداری از ستمدیده و بیزاری از ستمگر تلقی میشود
2⃣عزاداری، تحکیم باورها
وقتی امری برای انسان مهم قلمداد شود و جزء باورهای او گردد با گذشت زمان نفوذ این باور در بُعد فردی و اجتماعیِ او افزایش مییابد و تاثیرات آن بیشتر میشود
3⃣عزاداری، پایهگذاریِ سنتی نیکو
واقعهی کربلا، حادثهای است که بزرگداشت آن سالیان سال به شکلِ سنتی نیکو درآمده و این سنت اجتماعی هر ساله در رفتارها و هنجارهای فردی و اجتماعی افراد موثر بوده است. لذا استمرار بر عزاداری به نوعی کمک در جهت انسان سازی است زیرا باورهای انسان را تقویت میکند
4⃣عزاداری، تزکیه، رشد و تحول
عزاداری از حیث فردی میتواند ارتباط انسان را با امور معنوی افزایش دهد و موجب تزکیه و رشد معنوی انسان گردد. همانگونه که بارها شاهد تحول افراد گناهکار در دستگاه امام حسین بودهایم
5⃣زنده نگهداشتن نام و یاد دینداران حقیقی
عزاداری موجب یادآوری قیام امام حسین و انتقال فرهنگ حسینی به نسلهای آینده است. تکرار هر سالهی این امر، موجب میشود نسلهای آینده در مسیر حسینی شدن و حسینی ماندن گام بردارند
6⃣عزاداری، پاسخ به نیازِ انسان به الگو
نیازمندی انسان به الگو از جمله اموری که روانشناسان و جامعه شناسان بر آن اتفاق نظر دارند. وجود الگو در هر امری منجر به موفقیت بیشتر انسان میگردد
الگودهی و معرفی نمونهی عینی در جای جای متن واقعهی کربلا در دگرگونی انسانها نقش بسزایی داشتهاست، همچنین وجود پیوند عاطفی میان مردم و الگوها میتواند درتبعیت مردم از آنها موثرتر باشد و عزاداری در ایجاد اینپیوند موثر بودهاست
7⃣عزاداری، تعیینکنندهی خطِمشیِ سیاسی
حضور در مجلس عزای امامحسین، حضوری بیبدیل است که هر ساله بدون نیاز به فراخوان به صورت خودجوش، انقلابی معنوی را در کشور ما رقم میزند. این مجالس پتانسیل زیادی در جهت آموزش معارف و اخلاق دارند. لذا وعاظ و سخنرانان در این عرصه نقش بسزائی دارند. بنابراین میبایست در این جهت تلاش وافری معطوف دارند و مردم را نسبت به وظایف دینی و سیاسیشان آگاه کنند. عزاداری بر امامی که در برابر سیاست اموی شهادت را بر تسلیم ترجیح داد، تکلیف ما را در برخوردهای سیاسی با قدرتهای موجود روشنمیکند
8⃣عزاداری، رسواکنندهی ظالم و ذلتناپذیری
واژهی مظلوم همواره وجود ظلم را در ذهن انسان تداعی میکند. وقتی مظلومیت کسی ثابتشود قطعا ظالمی وجود داشته و ظلمی صورت پذیرفته است. کربلا، عاشورا و عزاداریِ هر سالهی ما بر این وقایع، فریاد مظلومانهی امام حسین است برای رسوا کردن ظلم در جهان. عزت و غیرت دینی و ذلتناپذیری امامحسین نیز از دیگر دروس اخلاقیِ واقعهی کربلاست زیرا غیرت دینی منجر میشود انسان تا پای جان در برابر هتک حرمت به دینش ایستادگی کند.
9⃣عزاداری، همبستگی دینی و اجتماعی
عزاداری با محوریت امام حسین منجر به وحدت و همدلی مردم میشود
🔟عزاداری، آمرزش گناهان
در گوشههای دنج مجالس عزاداری و زیر پرچم اباعبداللهالحسین چه قلبهایی که تلطیف نمیشود و چه گناهانی که به برکت حضرت زدوده نمیشود.
امام صادق فرمودند: به راستی حسین علیهالسلام کسی را که برای او گریه میکند، میبیند و از روی رحمت و دلسوزی برایش طلب آمرزش میکند📚بحارالانوار،ج۲۵
بنابراین عزاداری فتح بابی برای استغفار از روزمرگیهای بیانگیزهی هر زمان است
♻️نتیجهاینکه
فلسفهی قیام امامحسین را میتوان در دو بُعد اثباتی و سلبیِ احیا و اصلاح خلاصهکرد.
امام از یک جهت به زندهسازی و بازپروری دین جدشان همتگماشتند و از طرفی با قیام خویش به اصلاح بینشها، روشها و منشها پرداختند.
استمرار ما بر عزاداری هر ساله نیز متوقف بر همین اهداف است
https://hawzahnews.com/xbjc2
#عقائد
#امامت
#شبهات_محرم
🆔 @javadheidari110
استاد جواد حیدریGlgpVzyi1GphE7MCOW24Qmqcf72gxlCsptGHtAcN.mp3
زمان:
حجم:
3.55M
🔉مهارت های پاسخگویی کلامی4⃣
🖌موضوع :حمله به مبانی شبهه
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری
گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
🔹#مهارتهای_پاسخگویی_کلامی_4
🔹#استاد_جواد_حیدری
🔹#گروه_تبلیغی_پاسخگو
💎•┈••✾••┈•💎
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠 نقد ادیان و مذاهب (#آتئیست)
🔻 دانشمندان اعلام کردند که ایدهی پیدایش جهان از هیچ یا همان پیدایش جهان از خلاء کوانتومی که استفن هاوکینگ مطرح کرده بود شکست خورده و اشتباه بوده است.
🔸 محققان موسسهی #فیزیک گرانشی ماکس پلانک در مونیخ آلمان و همچنین محققان موسسهی فیزیک نظری کانادا اعلام کردند که با انجام محاسبات جدید مشخص شده است که طرح پیشنهادی استفن هاوکینگ در زمینهی پیدایش جهان اشتباه بوده و در بیگ بنگ (لحظهی شروع جهان) فضا-زمان بینهایت بوده و در نتیجه جهان نمیتواند از هیچ یا همان خلاء کوانتومی به وجود آمده باشد. این خبر را ژورنال انجمن فیزیک آمریکا و همچنین دانشگاه کرنل آمریکا و… نیز منتشر کردهاند.
🔸 بر خلاف اینکه آتئیستهای ایرانی اغلب فکر میکنند ایدهی پیدایش جهان از هیچ (یا همان پیدایش جهان از #خلاء کوانتومی) را لاورنس کراوس بیان کرده است، در واقع یکی از بنیانگذاران اصلی این ایده #استفن_هاوکینگ بوده است که ایدهی پیدایش جهان از هیچ یا همان خلاء کوانتومی را سال ۱۹۸۰( یعنی ۳۷ سال پیش) بیان کرد و در حقیقت لاورنس کراوس در کتابی که سال ۲۰۱۲ با عنوان “جهانی از هیچ” منتشر کرد صرفا از ایدهی استفن هاوکینگ و تعداد دیگری از دانشمندان کپیبرداری کرده و چیز جدید خاصی از خود ارائه نکرده است.
🔸 تا قبل از سال ۱۹۸۰ یکی از دغدغههای بزرگ کیهانشناسان این بود که چگونه امکان دارد جهان خلق شود در حالی که در لحظهی شروع جهان(بیگ بنگ) خمیدگی و چگالی به بینهایت رسیده و درنتیجه تمام قوانین فیزیک از بین میروند. در سال ۱۹۸۰ استفن هاوکینگ و جیمز هارتل یک ایدهی جدید مطرح کردند که بتوانند پیدایش جهان را توجیه کنند. آنها پیشنهاد کردند که جهان هیچگاه دارای خمیدگی و چگالی بینهایت (یا اصطلاحا سینگولاریتی) نبوده و در عوض در لحظهی بیگ بنگ صرفا خلاء کوانتومی یا همان هیچ وجود داشته و به عبارت دیگر جهان از هیچ (یا همان خلاء کوانتومی) به وجود آمده است. اکنون(۲۰۱۷) دانشمندان موسسهی فیزیک گرانشی ماکس پلانک با انتشار مقالهای اعلام کردند که محاسبات جدید نشان داده است که ایدهی استفن هاوکینگ اشتباه بوده و در لحظهی شروع جهان، هم خمیدگی و هم چگالی بینهایت بوده و جهان نمیتواند از هیچ یا همان خلاء کوانتومی به وجود آمده باشد.
🔸 این مقاله که با عنوان
Stephen Hawking was Wrong: “Spacetime was Infinite at the Big Bang”
ترجمه: «استفن هاوکینگ اشتباه میکرد، فضا-زمان در بیگبنگ بینهایت بوده است.» منتشر شده و توضیحات آن به اختصار بالا آورده شده است را میتوانید در سایت کیهانشناسی Daily Galaxy بخوانید.
🔸 در انتها باید گفت که حتی اگر استفن هاوکینگ و لاورنس کراوس اشتباه نکرده بودند و جهان از هیچ یا همان خلاء کوانتومی به وجود آمده بود باز هم هیچ ربطی به آتئیستها نداشت و به طور واضح مشخص بود که این #هیچ یا همان خلاء کوانتومی که شامل قوانین فیزیک و… است را یک خالق وضع کرده است اما اکنون که مشخص شده ایدهی هاوکینگ و کراوس اشتباه بوده است نه تنها دیگر آتئیستهای ایرانی نمیتوانند بگوید که جهان از هیچ به وجود آمده بلکه به وضوح مشخص شد که هاوکینگ و کراوس به راحتی برای سالها جامعهی علمی را به بیراهه برده و یک ایدهی اشتباه را تبلیغ میکردهاند و این نشان میدهد که علوم تجربی تا چه اندازه قابل خدشه و تردید است.
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
14.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آیا ازدواج #حضرت_ام_کلثوم سلام الله عليها با #عمر_بن_خطاب صحت دارد؟
⁉️واقعیت چیست؟
🔊 #استاد_ابوالقاسمی
💥ببینید و انتشار دهید.
💎•┈••✾••┈•💎
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠 حدیث روز 💠
💎 سه شاخصه شیعه واقعی
🔻 امام محمد باقر علیه السلام:
اِنَّ بَعْضَ اَصْحابِهِ قالَ لَهُ: جُعِلْتُ فِداكَ، اِنَّ الشَّيعَةَ عِنْدَنا كَثيرُونَ، فَقالَ: هَلْ يَعْطِفُ الْغَنِىُّ عَلَى الْفَقيرِ؟ وَ يَتَجاوَزُ الْمُحْسِنُ عَنِ الْمُسيءِ وَ يَتَواسُونَ؟ قُلْتُ : لا . قالَ عليه السلام: لَيْسَ هؤُلاءِ الشّيعَةُ، اَلشّيعَةُ مَنْ يَفْعَلُ هكَذا
بعضى از اصحاب امام باقر عليه السلام به ايشان عرض كردند:
شيعه در جامعه ما زياد است.
امام فرمود:
آيا بىنياز نسبت به نيازمند عطوفت و مهربانى میكند؟
و آيا نيكوكار از خطاكار میگذرد؟
و در مسائل مالى به همديگر كمك مى كنند؟
گفتيم: خير.
فرمود: پس اينها شيعه نيستند
چون شيعه كسى است كه اينطور عمل كند.
📚 بحارالأنوار، ج ۷۴، ص ۳۱۳
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🌷 عصر امام محمدباقر علیه السلام روزگار برخورد اندیشه ها بود
🔹 جواد حیدری، کارشناس کلام و عقاید دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تبیین کرد:
📝 مرسلات: dte.bz/903mo
📝 صاحب نیوز: dte.bz/903sa
📝 خبرگزاری شبستان: dte.bz/903sh
📝 خبرگزاری حوزه: dte.bz/903hw
📝 خبرگزاری موج: dte.bz/903mj
🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🌐 @Morsalat_ir
🚩🏴
🏴
⁉️ مگر در روز عاشورا زعفر جنی به همراه یارانش برای کمک به اباعبداللهالحسین -علیهالسلام- به کربلا نیامدند؟
⁉️چرا حضرت اجازهی جهاد به آنها ندادند؟!
پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے "زیدعزه"
⚛ جریان زعفر جنی یا جعفر جنی در منابع روایی و تاریخی و منابع دست اول ما بیان نشدهاست، لذا مستندِ محکمِ روایی و تاریخیای که قابل اعتماد و اعتنا باشد در این رابطه نداریم.
⚛ کمک رسانی و اعلام آمادگی فرشتگان و جنیان در برخی از نقلها مثل ارشاد مرحوم مفید -رحمةاللهعلیه- و به تَبَع ایشان مرحوم مجلسی در بحار نقل فرمودهاند، اما در مورد اینکه مکان کجا بوده و چه افرادی از جنیان بودهاند هیچ اشارهای نشده است.
⚛ بنای اباعبداللهالحسین -علیهالسلام- بر این نبوده که از معجزه یا خوارقِ عادت استفاده کنند،
اما اگر حضرت میخواستند بر طبق اسباب و مسببات عمل نکنند نیازی به زعفر جنی و فرشتگان نبود زیرا حضرت با اراده و نیم نگاهِ ولائیشان باذن الله میتوانستند زمین و زمان را دگرگون کنند.
اما ایشان بر اساس اینکه الگوی بشریت بودند، امور را طبق ظاهر و اسباب و علل طبیعی پیش بردند.
♻️ نتیجه اینکه:
❇️ اولاً جریان زعفر جنی پایه و مبنای تاریخی محکمی ندارد.
❇️ثانیاً بر فرض اینکه جریان زعفرجنی پایه و اساس محکمی داشته باشد، ولی امامحسین -علیهالسلام- بنا نداشتند در مسیر هدایتگری از امور خارقالعاده استفاده کنند، بلکه حضرت قصد داشتند بر دوست و دشمن اتمام حجت کنند تا مشخص شود چه کسانی تابع حقاند و چه کسانی بر علیه حق و حقانیت شمشیر میکشند.
پاسخ استاد را اینجا نیز میتوانید بخوانید👇
https://hawzahnews.com/xbhXX
#عقائد
#امامت
#شبهات_محرم
🆔 @javadheidari110