eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰ضرورت اتخاذ «آرایش جنگی» در تهاجم فرهنگی دشمن ✍️ حجت الاسلام محسن رضایی 🔺بعد از جنگ ۱۲ روزه اغلب فرماندهان نظامی تصریح کردند که این جنگ انشاءالله منشا «تغییرات اساسی» در برخی سیاستها و تاکتیک‌های نظامی خواهد شد. 🔺چرا که برای «ضربه‌پذیری کمتر» و وارد کردن «خسارات بیشتر» به دشمن، باید دست او را از قبل خواند و برتر و بالاتر از او عمل کرد. 🔺در زمینه «فرهنگ» نیز این بازنگری لازم بلکه بسیار ضروری است. دشمن در عرصه فرهنگی از سال‌ها قبل، بسیار پیچیده‌تر، گسترده‌تر و حساب‌شده‌تر از عرصه نظامی دست به تهاجم زده و در کمال تاسف، پیشروی‌هایی داشته است. 🔺در این شرایط نظاره‌گر بودن با حکم قطعی عقل و شرع، خطای نابخشودنی است. برای جلوگیری از پیشروی دشمن، باید «سنگرها، پدافندها و آفندهای فرهنگی» را فعال کرد و بر دشمن غلبه نمود. 🔺نقطه ضعف ما در تهاجم فرهنگی صورت گرفته از سوی دشمنان، «همراهی فکری» برخی خواص و موثرین در جامعه با دشمن بود و متاسفانه همچنان این همراهی ادامه دارد به همین جهت اقدام دیرهنگام از سوی نهادهای مسوول، می‌تواند خسارتهایی چند برابر بیشتر از جنگ نظامی داشته باشد. 🔺برای غلبه در این «جنگ تمام عیار» باید «ظرفیتهای فرهنگی» را فعال کرد، همچنین «ظرفیتهای مردمی» را با تدبیر و به شکل نظام‌مند پای کار آورد و نهادهای فرهنگی را فعال کرد، و البته در راس همه اقدامات، «مدیران ارشد» را توجیه کرد که در مقابل هجمه فرهنگی دشمن و سربازان داخلی او، بی‌تفاوتی و سلب مسوولیت چاره کار نیست بلکه باید «آرایش جنگی» گرفت. 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔔 خبرگزاری حوزه از طلاب درس خارج دعوت به همکاری می کند ➕ خبرگزاری حوزه به منظور تکمیل نیروی انسانی خود در زمینه خبرنگاری و تولید محتوا از طلاب درس خارج علاقه‌مند این عرصه به صورت حضوری دعوت به همکاری می‌نماید. 🔻شرایط: ❖حداقل دو سال حضور در درس خارج حوزه علمیه قم ❖ساکن در شهر مقدس قم ❖داشتن انگیزه لازم ❖داشتن مهارت‌های نوشتاری و تحلیلی قوی ❖تدوین و تحقیق علمی 🔻مــزایا: ❖ارتباط با علما و اساتید مطرح حوزه ❖حضور در دوره‌های دانشی و مهارتی اختصاصی ❖بهره‌مندی از مزایا و خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات ❖پرداخت حق الزحمه ثابت به صورت ماهانه 📬 نحوه ارسال درخواست: علاقه‌مندان می‌توانند سوابق تحصیلی، رزومه و احیانا نمونه کارهای خود را به نشانی https://eitaa.com/hozeh_content ارسال نمایند. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
🔻 مظلوم‌نمایی، سلاحی کارساز برای فرقه‌هایی انحرافی 🔹 امروزه برخی فرقه‌های نوظهور، مسیر نفوذ خود را نه از راه اندیشه، که از دروازه احساس آغاز کرده‌اند! آنان با ژست مظلومیت، پرده‌ای از معنویت بر چهره می‌افکنند تا گمراهی را در جام تقدس بنوشانند. 🔹 این جماعت، هنر آن دارند که گناه را رنج، و انحراف را آزادی بنامند تا عقل‌های بیدار را در خواب عاطفه فرو برند. مظلوم‌نمایی برای‌شان تبدیل به ابزاری برای تسلط شده است؛ سلاحی نرم که دل‌ها را بی‌صدا تسخیر می‌کند! 🔹 باید هوشیار بود! اشک، همیشه نشانه صداقت نیست؛ گاه نشانه فریب است. هر که گریست، محق نیست؛ باید دید اشک او در برابر کدام حقیقت می‌چکد و از چه باطلی دفاع می‌کند. 🆔 @howzavian_fars
زندگی خصوصی به‌عنوان ابزار جریمه رسانه‌ای: بازخوانی فیلم عروسی دختر شمخانی و سیاست‌زدگی رسانه‌ها ✒️ حسن یونسی انتشار فیلم عروسی دختر شمخانی، همزمان با مصاحبه اخیر او درباره برخی شخصیت‌ها، نمونه‌ای گویا از تبدیل زندگی خصوصی افراد به ابزار فشار و جریمه رسانه‌ای است. مصاحبه‌ای که بار دیگر بر افشای دیدگاه‌ها و تحلیل‌های سیاسی شمخانی متمرکز بود، بهانه‌ای شد تا همان رسانه‌هایی که تا دیروز مدافع حریم خصوصی افراد بودند، از این فیلم برای تخریب او بهره بگیرند. انگیزه این اقدام، نه خیرخواهی یا دلسوزی برای جامعه، که اعمال فشار و تحقق اهداف جریان‌های خاص سیاسی است. تحلیل نخبگانی این رفتار نشان می‌دهد که ابزارسازی رسانه‌ای از حریم خصوصی، بخشی از یک سازوکار سیستماتیک برای مدیریت و جهت‌دهی افکار عمومی است. زمان‌بندی انتشار فیلم، نکته‌ای کلیدی است که استراتژی رسانه‌ای پشت این اقدام را آشکار می‌کند. برجسته کردن محتوای قدیمی، دقیقاً پس از مصاحبه‌ای جنجالی، نشان می‌دهد که رسانه‌ها به دنبال بازتولید یک روایت هدفمند هستند؛ روایتی که خطاهای فرد را بزرگ جلوه دهد و او را از جایگاه سیاسی یا اجتماعی‌اش دور کند. این الگوی انتشار، نمایانگر یک سیاست رسانه‌ای گزینشی است که اخلاق و دلسوزی را فدای منافع و اهداف کوتاه‌مدت می‌کند. همان‌هایی که تا دیروز تأکید داشتند زندگی خصوصی هر فرد به خودش مربوط است، امروز از این اصول عبور کرده و از سوژه‌ای شخصی برای تخریب استفاده می‌کنند. این تضاد رفتاری، نشان‌دهنده سیاست‌زدگی آشکار رسانه‌ها و جریان‌های اجتماعی است و روشن می‌سازد که ابزارهای رسانه‌ای، بیش از آنکه به اطلاع‌رسانی و نقد سازنده بپردازند، برای اعمال فشار و کنترل سیاسی طراحی شده‌اند. تحلیل نخبگانی این رفتار، ضرورت پرهیز از واکنش‌های هیجانی و تمرکز بر انتقاد سازنده را برجسته می‌کند؛ انتقادی که هدف آن اصلاح و بهبود عملکرد باشد، نه تخریب شخصیت یا اعتبار اجتماعی. این موقعیت یادآور این حقیقت است که هیچ فردی از خطا مصون نیست و یک اشتباه نباید معیار حذف از جریان‌های انقلابی یا گروه‌های فکری باشد. برجسته کردن خطاها و ضعف‌ها از سوی جریان‌های مخالف، عمدتاً با هدف ایجاد ناامیدی و فروپاشی اعتماد درونی است. در چنین فضایی، واکنش‌های تخریبی یا هیجانی، همان چیزی است که دشمن انتظار دارد. بنابراین حفظ بصیرت، تحلیل دقیق و تفکیک نقد سازنده از تخریب، امری ضروری است. انتقاد واقعی، هنگامی مؤثر است که با هدف اصلاح و بازسازی همراه باشد. تخریب بدون تحلیل، تنها فضا را مسموم و فرصت‌های اصلاح را محدود می‌کند. مسیر درست، تمرکز بر شناخت انگیزه‌های پشت پرده، تحلیل رفتار رسانه‌ها و هدایت انتقادها به سوی اصلاح و بازسازی است. چنین رویکردی امکان می‌دهد که حوادث شخصی یا حملات رسانه‌ای، نه به فرصت فشار و تسلیم، که به فرصتی برای ارتقای عملکرد فرد و جریان تبدیل شوند. این رخداد همچنین نشان می‌دهد که نباید با یک حمله رسانه‌ای خود را شکست‌خورده بدانیم. برجسته‌سازی اشتباهات توسط جریان‌های معارض، تلاشی هدفمند برای کاهش امید و انسجام اجتماعی است؛ اما آگاهی، بصیرت و تمرکز بر اصلاح، راهکاری است که امکان مقابله مؤثر با این فشارها و استفاده از آن‌ها به عنوان فرصتی برای بازسازی و ارتقای عملکرد فرد و جریان را فراهم می‌آورد. همه می‌توانند خطا کنند، اما مسیر اصلاح و بازسازی همواره باز است و این وظیفه جامعه و فعالان رسانه‌ای است که با تحلیل دقیق، انتقاد سازنده و توجه به اهداف بلندمدت، از این شرایط برای ارتقای عملکرد فرد و جریان بهره بگیرند. در نهایت، آنچه از این تجربه می‌توان آموخت، ضرورت حفظ بصیرت، پرهیز از واکنش‌های هیجانی و شناخت دقیق سازوکارهای رسانه‌ای است. بازتولید جنجال‌های گذشته برای فشار سیاسی، نباید قضاوت واقع‌بینانه ما را مختل کند. تحلیل درست، انتقاد سازنده و تمرکز بر اصلاح، ابزارهایی هستند که امکان هدایت صحیح جریان‌های اجتماعی و سیاسی را فراهم می‌آورند و نشان می‌دهند که موفقیت یا شکست واقعی، نه در برجسته‌سازی خطاها، که در ظرفیت ما برای اصلاح و پیشرفت نهفته است. @howzavian_tehran
حجاب؛ موهبت الهی بی‌حجابی؛ حرام سیاسی! ✍️ علی عسگری عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق صدا و سیما و وزیر گردشگری دولت سیزدهم، در یادداشتی با عنوان "حجاب، موهبت الهی" خواهران مومن و محجبه را مخاطب سخنان خود قرار داده و ضمن این نکته که خودش نیز دغدغه‌ی برهنگی‌های خیابانی را دارد، از آنان درخواست کرده تا مسئولین جمهوری اسلامی را که از اجرای قانون مجلس سرباز زده‌اند، ضد حجاب نخوانند! اصل دغدغه‌ی ضرغامی شاید درست باشد اما مساله این است که مردم انقلابی، مسئولینی را که به شکلی واضح از تبعیت قانون سرپیچی می‌کنند، خادم و انقلابی نمی‌دانند؛ زیرا قانونی که مصوب شورای نگهبان بوده است و لازم‌الاجرا شمرده می‌شد، چگونه اجرایش لغو شد درحالیکه ضرغامی ادعا می‌کند شوری عالی امنیت جلوی آن را گرفته و هیچ سندی بر اثبات این سخن وجود ندارد؟! ضرغامی همچون دیگر از مسئولان کشور، از کار فرهنگی و ضرورت اجرای درست و بابرنامه‌ی قانونی سخت می‌گوید که هیچکدام از دولت‌مردان به مبنای آن اعتقادی ندارند و خود او به این مساله واقف است؛ چراکه رگه‌های اصلاحات در دولت فعلی هیچ‌گاه حاکمیت دین را نخواسته و برای آن تلاشی نکرده است؛ معلوم نیست این کار فرهنگی چه زمانی و چگونه اجرا می‌شود؟ این کار فرهنگی چیست که هر قانونی در تقابل با آن خوانده می‌شود؟! وزیر سابق گردشگری، از منسوخ شدن قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره می‌گوید، درحالیکه نمی‌داند استفاده از ماهواره در حریم شخصی رخ می‌دهد و حال آنکه بی‌حجابی در حریم عمومی رقم خورده و جنس حرمتش، فراتر از شرع و در قامت حرمت سیاسی و امنیتی است! ضرغامی چگونه می‌تواند داعیه‌دار دلسوزی نسبت به حجاب باشد و آنرا موهبتی الهی بخواند وقتی هنوز میان خرده‌‌روایت‌های مسموم از قانون حجاب گرفتار شده و آنقدر متوجه نیست که بیش از اجرای قانون حجاب، حرمت سیاسی بی‌حجابی‌است که امنیت داخلی کشور را مخدوش می‌سازد؟! به نظر می‌اید ضرغامی همان مسیر باهنر را طی کرده است با این تفاوت که با پنبه سر حزب‌اللهی‌ها را بریده است! مشاهده صفحه نویسندگان حوزوی در خبرگزاری فارس 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
💠استمرار در کارها ✍️ جواد محدثی 🔘امام سجاد (علیه السلام) فرمودند: 🔰إنّی لاُحِبُّ اَن اُداوِمَ عَلَی العَمَلِ وَ اِن قَلَّ 🔹من دوست دارم که کار را هر چند اندک باشد، ادامه و استمرار دهم. 📗کافی، ج۲، ص ۸۲ 🔻شرح حدیث 🔸این مفهوم در روایات متعدد آمده است که «کار اندک، اما مستمر بهتر از کار بسیاری است که ملال آور باشد.» حدیث امام سجاد علیه السّلام نیز همین نکته را بیان می کند. 🔸به یک مثال دقت کنید: گاهی رگبار تند باران، با سر وصدای زیاد می بارد، همه چیز را در هم می نوردد، سیل راه می افتد و گاهی آسیبهایی به خانه ها، مزرعه ها و جاده ها وارد می شود. اما نم نم باران، اگر چند روز هم پیاپی بیاید، زمینها سیراب می شوند، خسارتی در کار نیست، هوا لطیف می شود، درختان و گیاهان تشنه به حدّ کافی بهره می برند. 🔸در کارهای ما نیز، کار کم، ولی پیوسته و ادامه دار، بهتر از کار پر حجم و سنگینی است که تداوم نداشته باشد. در عبادات هم همین طور است. 🔸بعضی چند روزی به شدت به مستحبات و نوافل و ذکر و قرآن و دعا روی می آورند، ولی خسته می شوند و آن را به کلی ترک می کنند. 🔸بعضی هم مثلاً روزی یک صفحه قرآن می خوانند، یا فقط یک نافله می خوانند، ولی آن را به طور مستمر انجام می دهند. این ثمربخش تر و بهتر است. 🔸در دعای کمیل می خوانیم: «والدَّوامَ فی الإتّصال بِخدمَتک...»و از خدا می طلبیم که پیوستگی و استمرار در خدمت خدا بودن و الهی زیستن و دعا و مناجات را به ما قسمت کند. درس خواندن، قرآن و حدیث حفظ کردن، صدقه دادن، عبادت کردن، اگر دوام داشته باشد، هر چند اندک، محبوب تر است و ثمربخش تر. @howzavian_khuzestan
🔻گعده‌ی طلبگی 💠 با خوانش پیام رهبر انقلاب درباره حوزه پیشرو و سرآمد 👤با حضور استاد حسن ابراهیم‌زاده ⏰ زمان: چهارشنبه، 30 مهرماه ساعت 16 تا 17:30 🏚 مکان: شهرک قدس، کوچه 31، پلاک 3، مرکز مطالعات راهبردی خبرگزاری تسنیم 🔘@tasnimhowzeh | تسنیم حوزه
🔘جنگ شناختی؛ از تغییر اندیشه تا تضعیف انسجام اجتماعی ▫️جنگ شناختی، عرصه‌ای است که در آن ذهن انسان به میدان نبرد تبدیل می‌شود. در این نوع جنگ، هدف صرفاً تغییر محتوای اندیشه‌ها نیست، بلکه تغییر نحوه‌ی اندیشیدن و رفتار افراد است. در صورتی که جنگ شناختی با موفقیت پیش برود، می‌تواند باورها و رفتارهای فردی و جمعی را به گونه‌ای شکل دهد و هدایت کند که در خدمت اهداف تاکتیکی یا راهبردی مهاجم قرار گیرد. ▫️در شکل شدید و افراطی، جنگ شناختی ظرفیت این را دارد که جامعه‌ای را از درون متلاشی و دچار گسست کند؛ به گونه‌ای که اراده‌ی جمعی برای مقاومت در برابر تهدیدات و دشمن از بین برود. در چنین شرایطی، دشمن قادر است بدون توسل به زور یا اجبار مستقیم، جامعه را مطیع و مغلوب سازد. ▫️اهداف جنگ شناختی می‌تواند محدود و با افق زمانی کوتاه باشد، یا به صورت راهبردی و در قالب کمپین‌هایی بلندمدت، اجرا شود. یک کمپین منفرد ممکن است بر هدفی محدود مانند ممانعت از اجرای یک عملیات نظامی یا تغییر سیاستی خاص تمرکز کند، در حالی که مجموعه‌ای از کمپین‌ها می‌توانند با هدف برهم زدن انسجام اجتماعی یا اتحادها طراحی شوند؛ از جمله با کاشتن تردید نسبت به نهادهای حکومتی، ایجاد نا آرامی،تضعیف فرآیندهای دموکراتیک یا تشویق جنبش‌های جدایی‌طلبانه. ▫️بدین ترتیب، جنگ شناختی به عنوان ابزاری پیچیده و غیرمستقیم، تهدیدی جدی برای امنیت اجتماعی و سیاسی جوامع به شمار می‌رود که مقابله با آن نیازمند افزایش آگاهی عمومی، تقویت نهادهای دموکراتیک و پایش مستمر فضای اطلاعاتی است. ✍️محمدعلی رنجبر @HOWZAVIAN_kerman
🔺️نقدی بر اولویت‌های محتوایی در شبکه سبلان ✍️جواد اسکندرزاده، مدرس حوزه و دانشگاه اینجانب از مخاطبان همیشگی شبکه سبلان هستم و ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه محترم آن شبکه در تولید برنامه‌های متنوع، لازم می‌دانم نقدی دلسوزانه را با شما در میان بگذارم. در یکی از برنامه‌های اخیر، چندین دقیقه از زمان آنتن به موضوع توالت‌های عمومی اختصاص داده شده بود. هرچند رسیدگی به مسائل شهری و بهداشتی اهمیت خاص خود را دارد، اما جای تأمل است که در شرایطی که بسیاری از بدیهیات فرهنگی، اخلاقی وتاریخی و اجتماعی ما در معرض فراموشی یا تضعیف قرار گرفته‌اند، کمتر شاهد پرداختن به این موضوعات بنیادین در برنامه‌های شبکه هستیم. به عنوان نمونه، امروزه شاهد رفتارهایی در سطح جامعه هستیم که با هنجارهای فرهنگی و عرفی ما فاصله زیادی دارد. حضور برخی بانوان در معابر عمومی با پوشش‌هایی مانند شلوارک، که بیشتر مناسب فضای خصوصی و اتاق خواب است تا فضای عمومی، نشان‌دهنده نوعی گسست فرهنگی وعدم آگاهی از تاریخ این زادگاه غیورمردان و بی‌توجهی به ارزش‌های اجتماعی است. این‌گونه رفتارها نه‌تنها موجب تعجب و ناراحتی بسیاری از شهروندان شده، بلکه نیازمند بررسی، تحلیل و روشنگری رسانه‌ای است. انتظار می‌رود رسانه‌ای بومی و تأثیرگذار مانند شبکه سبلان، با درک حساسیت‌های فرهنگی منطقه، سهم بیشتری در ارتقای آگاهی عمومی نسبت به مسائل فرهنگی، تربیتی، تاریخی و اجتماعی ایفا کند. بی‌تردید، بازنگری در اولویت‌های محتوایی و توجه بیشتر به دغدغه‌های فرهنگی جامعه، موجب افزایش رضایت مخاطبان و ارتقای جایگاه شبکه در میان مردم خواهد شد. 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔻چرا حوزه‌های علمیه به حکمت و عرفان نیاز دارند؟ ✍ میثم کارگریان حوزه‌های علمیه وظیفه دارند از قرآن و سنت دفاع و آن را تبیین کنند. معارف قرآن فقط به فقه و اخلاق محدود نمی‌شود، بلکه بخش بزرگی از آن مربوط به موضوعات عمیق معرفتی مانند توحید، معاد، نبوت، امامت و مقام انسان کامل است. متاسفانه در گذشته و حال، این مباحث در حوزه‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در طول تاریخ، عالمان بزرگی از شیعه با بررسی آیات و روایات، نظام‌های فکری و معرفتی ایجاد کردند. این بزرگان معتقد بودند که بدون کار عقلی عمیق و استفاده از مشاهدات عرفانی، نمی‌توان گره‌های معارف قرآن و روایات را گشود. همین نگاه، سبب شد تا علوم عقلی و عرفان در حوزه‌های شیعی گسترش پیدا کند. امروزه نیز مفسران بزرگ قرآن و شارحان روایات اعتقادی، عمدتاً از متخصصان حکمت متعالیه و عرفان هستند. وقتی صحبت از این مباحث می‌شود، نام‌هایی مانند علامه طباطبایی، امام خمینی و آیت‌الله جوادی «رضوان الله علیهم اجمعین» برجسته می‌شوند و کمتر کسی می‌تواند در این عرصه با آنان رقابت کند. علاوه بر این، دفاع از دین و پاسخگویی به شبهات در دوران کنونی، نیازمند تخصص در علوم عقلی است. بدون این علوم، دفاع از دین ممکن نیست. این دو مسئله یعنی تبیین معارف عمیق دینی و دفاع از دین در برابر شبهات، دلیل اصلی ضرورت و در حوزه‌های علمیه است. 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
تکرارهای حکیمانه ✍عباس بابائی تکرار کلمات حتی در سخنرانی‌های غیرحرفه‌ای، ناپسند است و ملال‌آور، چه رسد به خطبای شهیر و زبردست؛ سخنان دیروز آقا از حیث تکرار بعضی از واژگان بسیار قابل‌توجه و تأمل است؛ ایشان در یک سخنرانی حدوداً ۳۰ دقیقه‌ای، کلمات «ایران» و «جوان» را بیش از ۳۰ بار تکرار کردند و به این هم بسنده نکردند و در خلال سخنان‌شان ترکیب این دو را در قالب کلمه‌ی «جوان ایرانی»، ۱۰ بار تکرار کردند! این میزان تکرار از اندیشمندِ سخنوری که حدود هفت دهه است به اذعان دوست و دشمن یکی از خطبای شهیر و توانمند ایران اسلامی هستند، چه دلیلی دارد؟ امروز «ایران عزیز» فضای بسیار خطیری دارد که برای گذار موفق از آن، این دو کلمه نقش تمدنی دارند. امروز «ایران» همان «جمهوری اسلامی» است؛ نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد! آنچه در این شرایط خاص می‌تواند «تمام مردم» را حول «اتحاد مقدس» نگه‌دارد، «ایران عزیز» است. آقا در ادامه‌ی نگاه بلندِ «ای ایران بخوان»، همگان و خصوصاً فرزندان انقلابی‌شان را به این «محور وحدت‌بخش» توجه دادند. «ایرانی» که در نگاه «امام‌جامعه» است، کشوری بزرگ و مقتدر است که باید پرچم انسانیت و اسلامیت و عدالت را بر قلل مرتفع دنیا به اهتزاز درآورد. در منظومه‌ی فکری امام خامنه‌ای خصوصاً بعد از صدور بیانیه‌ی راهبردی «گام دوم»، «جوان» نقش محوری و تعیین‌کننده در پیشبرد اهداف انقلاب دارد تا جایی که باید شانه‌های خود را زیر بار سنگین مسئولیت‌پذیری قرار دهد. با وجود این جوان که از نگاه ایشان مستعد و مقتدر و مؤمن است، «ایران امروز» به‌رغم نگاه مستکبران، «مظهر امید» است. ایشان دربرابر، ۱۲ بار برای آمریکا از کلمات «ترور و تروریست» و ۵ بار از «يأس و مأیوس‌بودن» برای رژیم کودک‌کش اسرائیل استفاده کردند تا در این جنگ جهانی رسانه، جای «جلاد و شهید» و جای «فاتح و مغلوب» عوض نشود. مطابق نگاه بلند ایشان، اگر «آمریکای تروریست» و «اسرائیل مأیوس» قصد تجاوز مجدد داشته باشند، باید از همان ترکیب طلاییِ «جوان ایرانی» که در دوران «دفاع مقدس» ۸ ساله و ۱۲ روزه توانست «حرم جمهوری اسلامی ایران» را دربرابر همه‌ی جبهه‌ی کفر محافظت کند، بهره جست. اقدامات میدانی برای استفاده‌ی بهنگام از ترکیب «جوان ایرانی» چیست؟ ۱) باورمندی خود جوانان به نقش تاریخی و تمدنی‌شان و مسئولیت‌پذیری حداکثری آنان؛ ۲) توجه ویژه به «ایران عزیز» در آثار مکتوب و شفاهی همگان خصوصاً انقلابیون؛ ۳) استفاده از ظرفیت جوانان در مدیریت‌های کلان به‌ویژه در سازمان‌های منتسب به رهبر انقلاب؛ ۴) بازگویی هنرمندانه از توان و ایمان جوانان در دفاع مقدس ۸ ساله و ۱۲ روزه توسط رسانه‌ی ملی و صاحبان بیان و بنان؛ ۵) مبارزه‌ی نفس‌گیر با جنگ سنگین شناختی علیه جوانان توسط استادان حوزه و دانشگاه؛ ۶) برطرف‌کردن موانع جهش ایمانی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... جوانان توسط مدیران قوای سه‌گانه؛ ۷) تکریم و الگوسازی از جوانان موفق امروز برای الگوگیری جوانان فردا توسط تمام مدیران دغدغه‌مند و انقلابی. روزها و ماه‌ها و سال‌های آینده‌ی «ایران عزیز»، فقط توسط «جوان ایرانی» به قله‌ای به‌نام «تمدن نوین اسلامی» منتهی خواهدشد. @howzavian_tehran
❇️ سقف فهم‌شان همین دنیاست بدبخت‌ترین آدم‌ها آنانی‌اند که خدا را از نگاهشان تبعید کرده‌اند؛ نه در زندگی‌شان ردّی از او هست، نه در تحلیل‌هایشان نوری از او می‌تابد. تمام فهمشان در حصار دنیا اسیر است، و سقف اندیشه‌شان، همین خاک و نان و عدد است. ﴿ذَٰلِكَ مَبْلَغُهُمْ مِنَ الْعِلْمِ﴾ این است نهایت دانش‌شان؛ مرزی که از آن فراتر نمی‌روند، چرا که چشم دلشان کور است، و عقلشان بی‌ربّ. ✍صالحی @howzavian_khuzestan