eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
7.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برگرد ای روح و روان، دلواپسی‌ها را ببر چون یوسف مصری، دل ناقابل ما را بخر خورده ترک آیینه‌ها از بادهای سهمگین سخت است پیدا کردنت، از ما تو دلگیری مگر؟ خشکیده برگ آرزو در سبزه‌زار ماذنه دیگر نمی‌آید دمِ تکبیرگویان سحر از عهد بستن با شما دل غرق باران می‌شود پیمان عشق و عاشقی هرگز نباشد بی‌اثر یعقوبِ چشم منتظِر یوسف‌نوازی می‌کند از انتظار لحظه‌ها دل‌ها شده آسیمه‌سر در گردباد حادثه، امواج طوفانی‌ترند ای ناخدای عاشقان، کی می‌رسد صبح ظفر؟ @shaeranehowzavi
💢پیام اجتماعی حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهید سید حسن نصرالله ✍قدرت الله غلمانی 🔰حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سید حسن نصرالله، رهبر برجسته حزب‌الله لبنان، رویدادی بی‌سابقه و نمادین بود که ابعاد گسترده‌ای از تاثیر اجتماعی و سیاسی این شخصیت و گفتمان مقاومت را نشان داد. این یادداشت به تحلیل پیام‌ها و پیامدهای این حضور گسترده می‌پردازد و نقش آن را در تداوم و تقویت فرهنگ مقاومت بررسی می‌کند. 🔸۱. تجلی همبستگی و وحدت ملی حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع نشان‌دهنده همبستگی و انسجام اجتماعی در برابر فشارهای سیاسی و نظامی دشمنان مقاومت است. این تجمع عظیم، فراتر از مرزهای سیاسی و گروهی، نماد اتحاد مردم لبنان و جبهه مقاومت به شمار می‌رود و پیامی روشن به دشمنان مقاومت مبنی بر زنده بودن و تداوم این جریان دارد. 🔸این تجمع بزرگ، نه تنها وفاداری مردم به شخصیت سید حسن را نشان می‌دهد، بلکه به عنوان یک بیانیه اجتماعی گسترده مبنی بر استمرار آرمان‌های مقاومت و پشتیبانی از گفتمان وی عمل می‌کند . 🔸۲. بازنمایی قدرت مردمی مقاومت حضور میلیونی در مراسم تشییع، نمایانگر قدرت واقعی و اجتماعی جریان مقاومت است که فراتر از بعد نظامی و سیاسی آن، بر پایه حمایت وسیع مردمی شکل گرفته است. این حضور عظیم، به عنوان یک نیروی اجتماعی تاثیرگذار، توانسته است مقاومت را به عنوان یک فرهنگ فراگیر و همه‌جانبه تثبیت کند. 🔸در واقع، این تجمع نشان داد که مقاومت نه تنها یک سازمان نظامی، بلکه یک جریان اجتماعی-سیاسی است که در دل مردم ریشه دارد و حمایت گسترده مردمی آن، منبع اصلی قدرتش محسوب می‌شود . 🔸۳. پیام بازدارندگی و هشدار به دشمنان این حضور گسترده، همچنین به عنوان پیام بازدارنده به دشمنان مقاومت عمل کرد. حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع، نشان داد که مقاومت دارای پشتوانه اجتماعی قوی و مردمی است که هرگونه تلاش برای نابودی یا تضعیف آن را با واکنش گسترده مواجه خواهد کرد. 🔸پیامد این حضور در عرصه سیاسی و نظامی، افزایش هزینه‌های احتمالی برای دشمنان مقاومت و کاهش انگیزه آنان برای اقدام نظامی علیه حزب‌الله و محور مقاومت است. 🔸۴. تحکیم فرهنگ مقاومت و هویت جمعی حضور پرشور مردم در این مراسم، به تحکیم فرهنگ مقاومت و شکل‌گیری هویت جمعی مبتنی بر مقاومت کمک شایانی کرد. این رویداد، فراتر از یک مراسم مذهبی یا سیاسی، به یک نقطه عطف فرهنگی تبدیل شد که جوانان و نسل‌های جدید را به ادامه مسیر مقاومت تشویق و ترغیب می‌کند. 🔸به این ترتیب، مراسم تشییع سید حسن نصرالله نمادی از پیوند بین تاریخ، فرهنگ و سیاست مقاومت است که تضمین‌کننده تداوم این جریان در آینده خواهد بود. حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سید حسن نصرالله پیام‌های متعددی در سطح اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشت. این حضور نماد اتحاد و انسجام ملت‌ها، بازنمایی قدرت مردمی مقاومت، پیام بازدارندگی به دشمنان و تحکیم فرهنگ و هویت مقاومت بود. به عبارت دیگر، این رویداد فراتر از یک مراسم تشییع ساده، به یک نماد زنده از روحیه مقاومت و پشتیبانی گسترده اجتماعی تبدیل شد که مسیر مقاومت را مستحکم‌تر و پویا‌تر کرد. 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
دبیرخانه جشنواره ابوذر سازمان بسیج رسانه قم با همکاری اداره کل پژوهشهای مرکز صداوسیمای قم برگزار می‌کند: 🔔 همایش ((رسانه، گفتمان جمعیت وآینده روشن)) زمان: دوشنبه 7 مهرماه 1404 ساعت 9:30 مکان: اداره کل پژوهش‌های صدا وسیمای مرکز قم سالن شهیدآوینی سازمان بسیج رسانه قم @brqom_ir
وقتی زورگویی لباس دیپلماسی می‌پوشد ❇️ هشدار اخیر رهبر معظم انقلاب، یک خط‌کشی راهبردی و حیاتی است که ماهیت واقعی طرح طرف مقابل را عریان می‌کند. این صرفاً یک موضع‌ گیری سیاسی نیست، بلکه یک درس‌ نامه فشرده برای شناخت میدان نبرد دیپلماتیک است. ❇️ مذاکره یا زورگویی؟ مسئله این است. وقتی طرف آمریکایی صراحتاً اعلام می‌کند هدف از مذاکره باید «تعطیل شدن فعّالیّتهای هسته‌ ایی» باشد، او در حقیقت میز گفتگو را برچیده و میز تسلیم را پهن کرده است. این دقیقاً همان نقطه‌ ایی است که رهبری با قاطعیت آن را روشن می‌کنند: «این مذاکره نیست؛ زورگویی است». در منطق استراتژیک، مذاکره یعنی فرآیندی برای توازن منافع متقابل؛ اما در این طرح، تمام فرآیند برای تحقق یک‌ جانبه‌ ی منافع دشمن و خلع سلاح طرف مقابل طراحی شده است. پذیرش چنین چهارچوبی، ورود به بازی‌ ایی است که نتیجه‌اش از پیش تعیین شده. ❇️ تهدید، ابزار حذف اراده مهم‌تر از نتیجه، «شرط» ورود به این بازی است. وقتی گفتگو با ارعاب و فشار همراه می‌شود، دیگر ابزاری برای حل مسئله نیست، بلکه مکانیزمی برای شکستن اراده است. این همان اصل خدشه‌ ناپذیری است که ایشان بر آن تأکید می‌کنند: «قبول مذاکره‌ ایی را که با تهدید همراه است، هیچ ملّت باشرفی انجام نمیدهد». این یک اصل بنیادین در حفظ حاکمیت ملی است. هرگونه عقب‌ نشینی در برابر این فشار، چراغ سبزی برای تشدید آن در حوزه‌ های دیگر (موشکی، منطقه‌ای و...) خواهد بود. بنابراین، رد این «مذاکره‌ ی تحمیلی»، نه به معنای بستن باب دیپلماسی، که به معنای صیانت از شرف ملی و جلوگیری از افتادن در دام یک تسلیم تدریجی است. ✍️ سعید سپاهی @Howzavian_Khorasan ■ نویسندگان خراسان 👆
با عنایت‌های پیدا و پنهان اما همیشگی حضرت ولی‌عصر(عج) و با رهنمودهای حکیمانه‌ مقام معظم رهبری، ایران نه‌تنها از پیچ‌های سخت عبور می‌کند، بلکه هر بحران را به فرصتی برای شکوفایی بدل می‌سازد. در دل طوفان، صدای ایمان بلندتر از هر هشدار است. و در تاریکی، نوری هست که راه را نشان می‌دهد... مطمئن باشید، این ملت از این پیچ نیز با عزت عبور خواهد کرد. 🇮🇷 ✍ یوسف زارع‌پور 🆔 @howzavian_fars
. 🔺فخر سراب! ✍️علی‌رضا احمدی دهبالایی (ایلامی) بسم الله الرحمن الرحیم وصلی الله علی محمّد وآله الطاهرین آن سال (۱۳۷۵) من، پایه‌ی سوم حوزه بودم، و به اصطلاح طلبه‌ها، مغنی می‌خواندم مدرسه‌ی ما خوبی‌ای که داشت، اهتمام جدّی به درس اخلاق هفتگی بود، که روزهای چهارشنبه استادی دعوت می‌شد و برای طلاب درس اخلاق می‌فرمود؛ از اساتید طراز اول حوزه تا اساتید سطوح میانی، افراد مختلفی دعوت می‌شدند؛ آیات عظام مکارم شیرازی، مظاهری، ... یک‌بار بلندگوی مدرسه اعلام کرد: درس اخلاق حضرت آیت‌الله «وجدانی‌فخر» در مسجد برقرار است! اسمش را از طلبه‌ها زیاد شنیده بودم، ولی تا آن روز موفق به دیدارش نشده بودم؛ معروف بود به خوش‌بیانی و قوّت در تدریس، که صدها نفر از طلاب افتخار شاگردی و شرکت در مجالسش را داشتند این ذهنیت از ایشان، مرا ترغیب کرد با شوق بیشتری در جلسه‌ی موعظه‌اش حضور یابم؛ و آن روز چه دلنشین صحبت کرد! یک جمله‌اش در کنج قلبم به قلم یقین ثبت شد؛ و آن این بود: اگر روزی قرار شود نمایشگاهی از مشکلات مردم تشکیل شود، و هرکسی بزرگترین مشکل زندگیش را بیاورد در معرض دید عموم قرار دهد، با دیدن مشکلات دیگران، مشکل خود را برمیدارد می‌رود؛ می‌گوید همین خوب است!!! چهره‌ای نمکین و تن صدایی گیرا و دلنشین داشت؛ فی‌المجلس تصمیم گرفتم پس از فراغت از دروس مقدمات، برای درس‌های سطح، محضرش را غنیمت شمرم، ولی افسوس که مدت کمی بعد از آن جلسه‌ی معنوی، به جوار رحمت حق منتقل گشت آیت‌الله حاج شیخ قدرت‌الله وجدانی‌فخر سرابی (منسوب به سراب از شهرهای استان آذربایجان شرقی)، ۶۴ سال بیشتر عمر نکرد، ولی با همان عمر اندک، خوش درخشید و مراتب فضل و علم و تقوا و دیانت‌اش بر همگان روشن و آشکار بود آثار قلمی‌اش متنوع بود؛ برخی مخصوص مجامع حوزوی و طلبگی بودند؛ مثل «الجواهر الفخریه» که شرحی مبسوط بر لمعه در ۱۶ جلد است اما برخی آثارش هم جنبه‌ی عمومی دارند؛ آداب و معاشرت در اسلام، کار و کوشش از نظر اسلام، و ... از آن جمله‌اند بسیار زاهد و ساده‌زیست بود؛ با وجود مرتبه‌ی والای علمی و شخصیت شناخته شده‌اش، حتی کوچکترین خریدهای منزل را خود انجام می‌داد، و در این باره به هیچ‌کس زحمت نمی‌داد روز اول ربیع‌الثانی ۱۴۱۷ ه‌ق (۲۷ مرداد ۱۳۷۵ ه‌ش) قلب تپنده به عشق اهل‌بیت‌اش برای همیشه از تپیدن بازایستاد و مشتاقان زیادی را در سراب وصال مجلس علمی‌اش حیران و سرگردان رها نمود؛ رضوان الله تعالی علیه . https://eitaa.com/howzavian_ilam .
گودال‌ضاحیه۱ ✍🏻س.رضایی در کوچه های ضاحیه قدم نزده‌ام تا به حال، اما گوشه گوشه‌اش تو را می‌بینم. حس آشنایی دیرینه دارم با تخته سنگ‌های باقی مانده از ساختمان‌هایش، حس همزاد پنداری با خاک های سرد نشده‌اش بعد تخریب، حس تنیدگی با هوای حوالی شاخ و برگ‌های درختان نیم سوخته‌اش. تو، حلقه وصل این سنخیت‌ی، تو مرا به لبنان و لبنان را به من پیوند زدی. گوشه گوشه ساختمان‌های مسکونی در هم کوبیده‌اش، کوبیدن مشت مقاومت بر پوزه منحوس اسراییل بدست شما را می‌بینم؛ در ظاهر ضاحیه را کوبیدند اما بعد تو دانستند که این سیلی بر آنها بسیار عمیق‌تر از این گودال نقش بست و آنها را فرو برد. تو نیستی و باورش برایم سخت است که جهان و هرآنچه در آن است، لبنان را و مقاومت را بی تو تصور کنم. من که هیچ، جهان من هم هیچ است؛ تویی که نبودنت، "بودن" را معنا کرد؛ جای پر شماست که همچون سرباز وطن، "حاج قاسم ما"، نبودنت، بودن ها را به سرخ‌رنگ‌ترین رنگ‌ها، سیلی ناگهانی نبودن را بر گونه مست روحمان زد. آن‌چنان که هنوز داغ است و می‌سوزد؛ اما هنوز در ناباوری محض در انتظار برخواستنت از گودال ضاحیه ایم. سید، جان مادرت زهرا برخیز! دوباره و کوبنده سر بده:« قطعا! سننتصر.» این ندای درون ماست تا امروز، بعد شنیدن خبر اصابت بمب سنگرشکن و حفر گودال بشدت عمیق در میان ضاحیه! س.رضایی @AFKAREHOWZAVI
📌 تا تو بودی‌.‌.. ✍️مرتضی رجایی خیلی دوست دارم از تو بنویسم، یا شاید هم دوست دارم خیلی از تو بنویسم، ولی راستش درست نمی‌دانم از چه باید بنویسم. اینکه من و هم‌نسل‌هایم که هم‌عصرت هستیم و با تو بزرگ شده‌ایم، تو را آن‌طور که بودی و آن‌قدر که هستی نشناختیم، درست؛ ولی همان‌ها را هم که می‌دانم، نمی‌دانم از کدامشان بنویسم که از تو نوشته باشم و در حقت جفا نکرده باشم. اصلاً خود اینکه از خودم می‌پرسم "از چه باید بنویسم؟!"، بی‌معرفتی است؛ درستش آن است که بپرسم: "از که باید بنویسم؟!" از کسی بنویسم که تا بود، کسی نتوانست به‌راحتی و بدون هزینه به طرف ما چپ نگاه کند؟! از کسی که تا بود هیچ جهنم‌دره‌ای به خودش جرئت و اجازه نمی‌داد هواپیما و پهپادهایش را برای بمباران تهران و شهرهای ایران به پرواز درآورد؟! کسی که تا بود هیچ سگ هاری وجودش را نداشت دهان نجسش را باز کند و سیدناالقائد را تهدید به ترور کند؟! تو و حزبت، که همگی حزب خدا بودید و هستید، هیچ وقت نیروی نیابتی ما نبودید، که خودتان برای خودتان کس بودید؛ ولی تو بازوی توانمند سیدناالقائد بودی و هم‌حزب‌هایت مشت محکم این بازو، و تا بودی، کسی جرئت درشت‌گویی به او را نداشت؛ چون می‌دانست مشت محکم این بازوی توانمند، دندان‌های یاوه‌گو را در دهانش خرد می‌کند. تو قدرتمند بودی، ولی بیش از آن، غیرتمند بودی؛ همه می‌دانستند که تو به اهلبیت و حرمشان غیرت داری و جمهوری اسلامی ایران را حرم می‌دانی. حتی اگر این حقیقت را بارها به زبان نیاورده بودی، هر کس تو را می‌شناخت و لحن سخن گفتنت را درباره ایران و ما ایرانی‌ها شنیده بود، می‌دانست که مرز ایران خط قرمز توست؛ اصلاً در لبنان ایستاده بودی و حزب‌الله را تقویت می‌کردی تا هیچ حرامزاده‌ای به مرز ایران، که مرز اعتقاد تو و حزب‌الله است، نزدیک نشود. یک سال گذشت، و نمی‌دانم بنویسم انگار همین دیروز بود، یا بنویسم مثل یک عمر بر ما گذشت؟! و درستش این است که هردوی آنها راست است. تو که رفتی، سرعت اتفاقات پیرامون ما آن‌قدر زیاد شده و جفای ظالمان دوران چنان شتاب گرفته که دیگر زمان از دستمان در رفته است؛ و از طرفی به اندازه همه عمرمان مصیبت کشیده‌ایم و تلخی چشیده‌ایم و پیر شده‌ایم. و شروع همه این مصیبت‌ها و تلخی‌ها و بزرگ‌ترین آن‌ها از خودت بود سید عزیز ما؛ از رفتن خودت. از همان روزی که از چندین متر زیر زمین، گام در عروج ملکوتی خودت به آسمان‌ها نهادی و ما را با غم فراغت تنها گذاشتی. من هنوز هم بعد از یک سال نمی‌دانم از که باید بنویسم؛ هنوز هم گیجم. راستش انگار هنوز در همان رویای نوجوانی و جوانی‌ام به‌سر می‌برم که ما به رهبری سیدناالقائد قدس را فتح می‌کنیم و تو امام جمعه قدس می‌شوی از طرف آقا و ما با پروازهای تور زیارتی فلسطین، خودمان را برای شنیدن خطبه‌های شیرینت به مسجدالاقصی می‌رسانیم و تو به رسم مهمان‌نوازی، چند جمله‌ای فارسی به ما زائرهای ایرانی خوشامد می‌گویی... نگاه کن سید؛ حتی قلمم هم خیال‌بافی با رویای تو را دوست دارد و تا رهایش می‌کنم، می‌رود تا از واقعیت دور شود و با خیالت عشقبازی کند. ولی حقیقت این است که این رویا در رجعت محقق خواهد شد ان‌شاءالله و ما برمی‌گردیم و به فرماندهی تو، قدس را از لوث موش‌های صهیونیست پاک می‌کنیم و بعد از تطهیر صحن مسجدالاقصی، پشت سرت نماز جمعه فتح را اقامه خواهیم کرد. 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
▫️ |تصویر گمشده روحانیت در قاب رسانه مصاحبه‌های عمیق و دقیق با روحانیون فعال در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و جهادی، به مخاطب اجازه می‌دهد تا با انگیزه‌ها، چالش‌ها، شکست‌ها و موفقیت‌های آنان از نزدیک آشنا شود و تصویر ذهنی خود را اصلاح کند. 🔗 متن کامل یادداشت 🔘@tasnimhowzeh | تسنیم حوزه
ده سال سوخته: کالبدشکافی یک پیش‌ بینی تاریخی ❇️ گاهی اوقات تاریخ، یک هشدار راهبردی را به تلخ‌ ترین و دقیق‌ ترین شکل ممکن اثبات می‌کند. بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره تذکرشان در زمان برجام، نه یک یادآوری ساده، که کالبدشکافی یک خطای محاسباتی بزرگ و رونمایی از عمق یک بصیرت استراتژیک است که در هیاهوی خوش‌ بینی‌ های آن روزها، نادیده گرفته شد. ❇️ هشدار راهبردی؛ نه یک پیش‌بینی ساده بیایید صریح باشیم؛ وقتی ایشان همان روزها هشدار دادند که «۱۰ سال یک عمر است» و نباید این شرط را پذیرفت، این یک پیش‌ بینی غیبی نبود؛ یک تحلیل دقیق از ماهیت دشمن بود. ایشان می‌ دانستند که این ده سال، نه برای اعتمادسازی، که یک «فرصت راهبردی» برای دشمن است تا ضمن مهار توان هسته‌ ایی ایران، اهرم تحریم را همچنان حفظ کرده و در زمان مناسب، از آن به عنوان یک شمشیر داموکلس استفاده کند. این یک دام حقوقی بود که با وعده‌ های شیرین، کام ملت را برای یک دهه تلخ می‌کرد. ❇️ ریشه خطا: اعتماد به گرگ در لباس میش اما چرا این هشدار شنیده نشد؟ اصل ماجرا نه خیانت، که یک خطای عمیق در «دستگاه محاسباتی» بود. برخی مسئولان وقت، از بن دندان معتقد بودند که می‌ توان با غرب به یک تفاهم پایدار رسید و به قول‌ های آن‌ ها اعتماد کرد. آن‌ ها منطق دشمن را درک نکرده بودند؛ نفهمیده بودند که برای آمریکا، برجام نه یک توافق، که یک ابزار «مدیریت تهدید» و «مهار قدرت» ایران بود. پذیرش آن شرط ده ساله، نتیجه همین خوش‌ بینی مرگبار بود. ❇️ امروز، در نقطه پایان یک توهم حالا ده سال گذشته است. طرف مقابل نه تنها به هیچ‌ کدام از تعهداتش عمل نکرده، بلکه با وقاحت از برجام خارج شده و امروز همان مکانیسم ماشه‌ ایی که قرار بود هرگز فعال نشود، رسماً علیه ما به کار گرفته شده است. این یک شکست دیپلماتیک صرف نیست؛ این یک درس‌ نامه ملی است که با هزینه‌ای گزاف به دست آمد. درسی که به ما آموخت تنها راه علاج، نه دیپلماسی التماسی، که «قوی شدن» و اتکا به توان داخلی است. این پیش‌ بینی تاریخی، امروز به یک سند غیرقابل انکار برای حقانیت همان مسیری تبدیل شده که از ابتدا باید می‌ رفتیم. ✍️ سعید سپاهی 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🌀پیام جامعه مدرسین به مناسبت اولین سالگرد شهادت سید مقاومت؛ 🔺شهید سیدحسن نصرالله الگوی مجاهدت و ولایتمداری 💠در بخشی از این پیام آمده است: یاد آن سرباز سرافراز اسلام را گرامی می‌داریم و آحاد مردم شریف را به شرکت هرچه باشکوه‌تر در مجالس بزرگداشت اولین سالگرد شهادت آن الگوی مجاهدت و ولایتمداری فرا می‌خوانیم. آن عالم مجاهد، گنجینه‌ای گران‌بها برای جهان اسلام بود و همه باید از ارزشمندی این گنجینه آگاه شوند و خود را از آن بهره‌مند کنند. 🌐 jameehmodarresin.org/43522 🆔 @j_modarresin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا