eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
همچو شبنم می نشینم روی گلهای چمن تا نماند سروهایش تشنه در خاکِ وطن عاشقانه می دهم جان را به راهِ میهنم در حقیقت، خونِ من باشد گواهم در سخن تا بماند ایمن این کشور ز مکرِ دشمنان عاشقانه باید اینک بگذرم از جان و تن صف به صف اِستاده ایم اندر مصافِ دشمنان تا که اینک دق کند دشمن ، بمیرد اهرمن با وجودِ دشمنی های مدامِ دشمنان تا همیشه جاودانه باشد این مُلکِ کُهن شورِ شعرت ( شایقا) دل را مُصفّا کرده است بسکه می جوشد درونِ سینه ات عشقِ وطن @shaeranehowzavi
خیانت؟! رو در رویی و جنگ اخیر ایران با رژیم جعلی اسرائیل که هنوز پایان نگرفته و حجم بالای خودزنی و وطن‌فروشی عده‌ای، به درستی نشان داد که در سبد گفت‌وگوهای والدین با فرزندان و در ترمولوژی نظام آموزشی کشور برای نوباوه‌گان ایران، باید مفاهیمی چون «عِرْق‌ملی»، «حُب‌وطن» و «خیانت» سخن مستدل، و درس‌نامۀ مستند وجود داشته باشد. به نظرم اکنون این واژه‌ها یکی از مهجورترین کلمات و مفاهیم نزد ایرانیان است. یکی از دلائل این مهجوریت -همچنان که ذکر شد- عدم اهتمام سیستم آموزشی کشور در آموزش و نهادینه‌سازی رذالتِ «خیانت»، و در مقابل، شرافتِ «غیرت‌ملی» به ایرانیان از همان ابتدای کودکی است. اکنون کمتر ایرانی است که معنای خیانت را بداند، و به اقتفای همین ناآشنائی با معنای خیانت، بالتبع کمتر ایرانی است که با انجام عمل خائنانه، اساساً خود را خائن بداند یا عمل خائنانه خود را خیانت تلقی کند. یکی از مصادیق تاسف‌آور و برجسته از مهجور بودن مفهوم و عمل خیانت، نزد هموطنانی است که نه تنها از پیوستن به اردوی اجنبی علیه کشور خود (مثل اشتغال در شبکه‌های کثیف فارسی‌زبان بیگانه) شرمآگین نیستند بلکه نوعا بابت چنین الحاقی بر خود می‌بالند و حتی مورد اقبال اطرافیان هم قرار می‌گیرند! باری، اگر امروز مضامین ارزشی چون مظلوم، و دنائتِ مهجور نبود، بوی تعفن آمار ۲۰۰۰ نفر دستگیری ایرانیان خائن و ضربه‌های ممتد و بعضاً غیرقابل جبران این جماعت در جنگ چند ضلعی و همه‌جانبه موجود، دماغ‌ یک ایران را کلافه نمی‌کرد! ✍️ علی خسروی @howzavian_hamedan
📌 راه قدس از کربلا می‌گذرد شعائر، علامت‌ها و نشانه‌هایی هستند که به واسطه آن‌ها به صاحب علامت رهنمون می‌شویم. ویژگی خاص شعائر این است که تقوا را در قلب‌ها تثبیت می‌کند. تعظیم شعائر دینی نوعی تمرین اجتماعی است که یاد خدا را در جامعه زنده می‌کند و غبار غفلت و فراموشی را از دل‌ها می‌زداید. از آن جا که تعظیم شعائر جنبه تبلیغاتی نیز دارد لازم است به‌صورت آشکارا انجام شود نه در خفا و به صورت پنهانی. تعظیم شعائر به‌صورت فردی مثل نماز و روزه و سایر عبادات، و به‌صورت جمعی مثل اقامه عزا و مرثیه، مجالس جشن در اعیاد، اقامه نماز جمعه و جماعت و برگزاری مناسک حج است. شعائر از نظر میزان اهمیت در یک درجه نیستند؛ آن‌هایی که سبب تقویت اصول اعتقادات و تثبیت ارکان عام می‌شوند اهمیت بیشتری دارند. از مهم‌ترین ارکان اعتقادات، امامت و ولایت است که با تقویت آن سایر جنبه‌های اعتقادی هم تقویت می‌شوند. شعائر دینی اگر از واجبات شرعی باشند اقامه و احیای آن‌ها هم واجب است و اگر از مستحبات باشند اقامه آن‌ها هم مستحب است. این در حالی است که برخی از شعائر اگرچه به خودی خود مستحب‌اند اما در شرایطی که ترک آن‌ها باعث از بین رفتن دستورات و معارف دینی و تضعیف ایمان مردم شود اقامه آن‌ها واجب کفایی خواهد بود. آیت‌الله بهجت به نقل از آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری می‌فرمودند: مجالس عزا مستحبی است که هزاران واجب در آن است و چنین استدلال می‌فرمودند: زیرا مجلس عزا فقط روضه‌خوانی نیست؛ بلکه مجلس درس احکام و معارف و عقاید و ترویج مذهب است. خدا می‌داند که چقدر احکام واجب و چه چیزهایی از حالات سیره و کلمات سیدالشهدا و سایر معصومین در مقدمه روضه نقل می‌شود که سبب تقویت دین و موجب افزایش ایمان مردم است. ✍سیده اعظم‌الشریعه موسوی نگاهی به کتاب رحمت واسعه 🆔 @howzavian_fars
🔰وجوب قتل سران استکبار ✍سعید صلح میرزایی 🔸نبرد تمدّنی جبهه حق و باطل به یکی از نقاط عطف خود رسیده است و قدرتمندی جبهه حق به رهبری امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) سگ زنجیری استکبار در منطقه را به جنگ وجودی بدون بازگشت کشانده است. تحرّکات غیر معقول و احمقانه‌ی اسراییل را با این نگاه، باید تحلیل کرد. شراکت رژیم تروریستی و برخی از کشورهای اروپایی در جنایات نیز از همین زاویه قابل توجه است. 🔸سران جبهه استکبار با کوبیدن بر طبل جنگ با جبهه مقاومت و بویژه با جمهوری اسلامی، از مصادیق ائمّه کفر قرار گرفتند که در قرآن کریم به مبارزه مسلحانه با آنها امر شده است. (سوره توبه، آیه ۱۰۲) 🔸از سویی دیگر آمریت آنها در قتل هزاران نفر از مردم جبهه مقاومت و فرماندهان عزیز، خون آنها را هدر می‌کند و از نظر احکام شرایع الهی، قتل ایشان واجب است. 🔸جسارت عظیم تهدید (مدّظلّه‌العالی) مزید بر علّتهای وجوب مقابله مسلّحانه و حذف سران کفر خواهد بود. 🔸فتاوای مراجع عظام تقلید و عالمان شیعه مبنی بر وجوب قتل تهدیدکنندگان ولیّ فقیه از این باب است. 🔸از یک سو بر اساس روایات اسلامی، مخالفت عملی با ولیّ فقیه به مخالفت عملی با امام زمان (علیه السلام) بازمی‌گردد و برداشتن علم نصب بر ضدّ امام معصوم، در حکم شرک به خدا و محاربه با الله شمرده شده است. (کافی؛ ج۱، ص۸۶، «کتاب فضل العلم»، «باب اختلاف الحدیث»، حدیث ۱۰ ـ وسائل الشیعه؛ ج۱۸، «کتاب ابواب صفات القاضی»، «باب ۱۱»، حدیث۱) 🔸از سوی دیگر از آنجا که تهدید رهبر جبهه حق با هدف نابودی تشکیلات اسلامی انجام می‌گیرد بر همه ارکان امت اسلامی است که به جنگ تهدیدگر بروند. اصل به خطر افتادن اسلام، خط قرمزی است که حتّی جهاد ذیل خلفای جور را نیز مباح می‌نمود. (وسائل الشيعة، ج ۱۵، ص ۳۳) 🔸از جهت دیگر نیز باید همیشه در دل دشمنان خدا از جسارت به مسلمین، خوف و ترس بازدارنده وجود داشته باشد. و فتاوای قتل به سران کفر و استکبار، می‌تواند موجب ترس آنها و تغییر رفتار و اصلاح اختلال محاسباتی آنها باشد. (سوره انفال، آیه ۶۰) @solhmirzaei_ir @howzavian_tehran
💠 گام بلوغ امت در اعجاز الگوی امام_امت ✍️ صدیقه مدملی جنگ دوازده روزۀ ایران و رژیم غاصب سرزمین‌های مقدس اسلامی، عینیت‌بخش آموزه‌های بلند دین بود و عبرت‌های فراوانی نیز برای اهل عبور داشت. آموزه‌هایی چون به‌میدان آمدن غیرت‌ورزی ملی در ذیل غیرت‌ورزی الهیاتی با شعارهایی مبتنی بر وحدت امت ـ ملت و نه پیوند این دو. آنچه برای من اما بیش‌از هر جلوه‌ای تجلی یافت، جریان‌یابی روح امامت در ساختار امت بود. آنچه دیدیم روشن‌تر از روز می‌نمود؛ و چون مخاطب امام جامعه، جان امتش بود جانانه‌ای خلق کردیم که تاریخ بیاموزد چگونه میدان‌داری‌ امام را. چقدر شگفت‌انگیز است امام روح‌الله (ره) که این ‌روزهای ما را به خوبی دید و به خوبی گفت: «با ولایت فقیه بمانید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» و چه ترسیم روشنی از وحدت دین و وطن را پیش‌رو گذارده بود و ما به امام روح‌الله (ره) با درود بیکران می‌گوییم که عینیت‌ یافت آنچه حکیمانه در گوش امت خواندی و به مملکت آسیبی نرسید وقتی ماندیم با ولی. اما این گام نخست جلوۀ امام در آگاهی‌بخشی بود. آنچه اما در جنگ دوازده روزه دیدیم فراتر از این گام می‌نمود. اعجاز امام امت، این بار راهبری بالغی بود که به بلوغ امت انجامید. آنچه دیدیم دستگیری از امتی بود که در کید دشمنان گرفتار شده بود و حکمت و لطف اوصیایی ولی فقیه، امت را در مجرای بلوغی دیگرگون سامان داد. @howzavian_khuzestan
رقیب اصلی حوزه علمیه تمدن مادی غرب است حجت‌الاسلام دکتر عبدالله محمدی، عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران: به تحلیل منشور حوزه علمیه در منظومه فکری امامین انقلاب پرداخت. درباره منشور رهبر معظم انقلاب حداقل سه مرحله را باید طی کنیم. یکی فهم درست است. به جیزهایی که رهبر انقلاب گفتند و آنچه نیز نگفتند توجه کنیم. می‌توانست ده‌ها نکته دیگر داشته باشد؛ اما این‌ها را بیان کرده است. نکته بعدی این است که منشور را از زبان اقا بفهمیم. نفس انسان این اقتضا را دارد که هر نقطه‌ای که ایستادیم، آنجا برای ما برجسته‌تر شود و فرمایشات ایشان را به این سمت متمایل ببینیم. فقط باید طبق مبانی ایشان تفسیر کنیم. نکته بعد این است که این فهم عمیق به یک ادبیات و گفتمان سازی تبدیل شود و همه طلبه‌ها بفهمند که این حرف‌ها به نفع حوزه است. بسیاری از فرمایشات ایشان در این متن فاخر در جاهای دیگر هم بیان شده بود؛ اما اینجا یکجا جمع شده است. اینکه در جاهای دیگر هم عنوان شده، یک امتیاز است. اگرتا الان نگفته بود نقص بود؛ چون اگر مهم بوده چرا تا الان بیان نشده است. یکی از ویژگی‌های منظومه‌های‌های فکری این است که جهت‌گیری کلی متفکر را مشخص می‌کند؛ مثلا جهت‌گیری فکری آیت الله مصباح با آیت الله حسن زاده متمایز است؛ با اینکه هر دو شارحان حکمت متعالی هستند، هر دو شاگردان علامه طباطبایی هستند و … . https://virasty.com/HOWZAVIAN/1751377767330119505 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا کاشف‌َالکَربِ‌ عَنْ وَجه‌ِالحسینِ اِکشِفْ کروبَنا بحقٍّ اخیکَ‌الحسینِ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِیعُ للهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِمْ وَ سَلَّمَ السَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ وَ مَغْفِرَتُهُ وَ رِضْوَانُهُ وَ عَلَى رُوحِکَ وَ بَدَنِکَ... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ای اهل حرم میر و علمدار نیامد سقای حسین، سید و سالار نیامد @howzavian
7.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🔺راز دست جدا شده حاج قاسم! ✍️ حسن ابراهیم زاده هنوز در نام حاج قاسم مانده ام، نمی دانم چرا هر جا مانده ای او را می خواند به او می رسد؟! از پیری چون سردار سلامی گرفته تا کودکی که خود را سردار سلیمانی می خواند؟! هنوز در راز دست و انگشت و انگشتر جدا شده او مانده ام! نمی دانم آیا این همان دستی است که دروازه شهادت را قبل از بسته شدن نیمه باز گذاشته است؟! بارالها! تو را به دستان جدا شده حضرت عباس علیه السلام قسم می دهیم دروازه شهادت را با دست جدا شده حاج قاسم همچنان باز نگه دار! چرا که نسل فردا هم چون نسل امروز حاج قاسم را صدا می زند. https://eitaa.com/howzavian
«ساقی بزم کربلا» هم جرعه‌ای از جام الست‌اش دادند هم‌ باده به چشم می پرست‌اش دادند سرخوش که به بزم عاشقان پای نهاد شد ساقی بزم و کار دست‌اش دادند! @shaeranehowzavi
🔅ماجرای عباس! ✍️ مجید ابطحی 🖊ظهر بود، خورشید از حرارتش کوتاه نمی آمد! یاران حسین یک به یک پرپر می شدند، اما هنوز نوبت به عباس نرسیده بود، نگاهی به برادر کرد، تنها و غریب! -«برادر جان اجازه ی میدهی به میدان بروم؟ سینه ام به تنگ آمده، از زندگی خسته شده‌ام» پس کی قرار است فدایت شوم حسین جان؟ التماس در چشمان عباس موج میزد، حسین نگاهی به عباس کرد و نگاهی به خیمه ها! -حالا که میخواهی بروی، کاری بکن، -چه کنم مولایم؟ -از اوضاع کودکان داخل خیمه خبر داری؟ عطش امانشان را بریده، «کمی برای اینها آب پیدا کن» «عباس رفت و لشکر دشمن را موعظه کرد، برگشت و به برادر گفت: موعظه برای اینها فایده ای ندارد.» داشت با برادر صحبت میکرد که صدای بچه ها را شنید «ناله میزدند: العطش العطش! » عباس لرزید ، مگر کوه هم می لرزد؟ ناله ی کودکان برایش قابل تحمل نبود، مصمم تر شد، «سوار اسب شد نیزه را برداشت مشک را برداشت و این بار مستقیم رفت به سمت فرات!» انگار نه انگار همین امروز، سه برادرش را در راه حسین فدا کرده بود؛ «ابتدا عبد اللّه رفت، کمی بعد جعفر و در آخر عثمان!» اصلا به فکر برادرها نبود، چشمان عباس فقط نگران حسین بود! دلش در یک کلمه خلاصه شده بود: "آقایم حسین!" در دل می‌گفت: برادرانم فدای حسین... فدای اولاد حسین! 🔹کمی با مشک درد دل کرد، ای مشک، قرار است الان به درد مولایم بخورم تا دم فرات با من همراهی کن، تیرها را از خودت دور کن، من خودم را سپر بلای تو میکنم تیر به چشم من بخورد اما به تو نخورد، همین طور داشت با مشک صحبت میکرد که دید «سپاه عمر سعد دورش را گرفته اند و نمی گذارند وارد آب شود، حمله ای جانانه کرد و عده ای را از آب دور کرد تا به آب رسید؛»... متن کامل در نویسندگان آ غربی 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی