42.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#گزارش_ویدئویی
نشست صمیمانه و ضیافت افطاری☕️
✨ویژه اساتید، دانشپژوهان و اعضای مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد✨
✅شعبه یزد
👤سخنران ویژه :
🔸حجتالاسلام والمسلمین علیانژاد
🔹استاد حوزه و دانشگاه
🎙همراه با مدیحهسرایی :
🔸کربلایی مجتبی غلامی
⬅️همراه با ارائه گزارش فعالیتهای موسسه در یک سال اخیر و پخش مستند درمورد زندگی و شخصیت مرحوم محمدحسین فرجنژاد
🕰زمان :
شنبه، ۹ فروردینماه ۱۴۰۴
#گزارش_ویدئویی
#نشست
#یزد
#حسینیه_گلشن
#افطاری
#مؤسسهٔ_فرهنگی_رسانهای_استاد_فرجنژاد
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🎭 «دوستان شاد درختی»؛ کمدی سیاه یا عادیسازی خشونت؟
🔪 انیمیشنی که با ظاهر بامزهاش، تماشاگر را به دنیایی از خشونت افسارگسیخته میکشاند! Happy Tree Friends با ترکیب شخصیتهای کودکانه و صحنههای مرگبار، مرزهای طنز سیاه را جابهجا کرده است. اما آیا این تنها یک شوخی تلخ است یا اثری که میتواند پیامدهای روانی و اجتماعی جدی داشته باشد؟
📌 روانشناسان هشدار دادهاند که مواجهه مکرر با چنین محتوایی، میتواند حساسیت نسبت به خشونت را کاهش داده، رفتارهای پرخاشگرانه را افزایش دهد و حتی تأثیرات منفی بر رشد ذهنی کودکان و نوجوانان داشته باشد.
🔗مطالعه مطلب کامل در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
#نقد_انیمیشن
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوازدهم 🌸
فروردین 🌿
روز جمهوری اسلامی🇮🇷
گرامی بـاد 💐
#روز_جمهوری_اسلامی
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🔍 زندگینامه گل گدوت؛ بازیگری در خدمت جنایت
🕵️♂️📽 تبارشناسی افراد کلیدی سینمای هالیوود بسیار مهم است. خانم گَلگَدوت که امروزه به نماد زن اسرائیلی تبدیل شده و سابقۀ فعالیت در ارتش اسرائیل را هم دارد، زنی است که یهودیان بینالملل و یهودیان صهیونیستی دولت اسرائیل روی آن تأکید زیادی دارند.
🌍⏳ امروزه دنیا در حال بیدار شدن است، افرادی مانند گلگدوت عملاً مهرۀ ارتش اسرائیل هستند و سابقه کار در آن دارند و مردم جهان به فعالیتهای سخیف امثال او در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی واکنش نشان میدهند و هیچ رسانهای نمیتواند جنایات آنها را لاپوشانی کند.
🔗مطالعه متن کامل در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
#هالیوود
#سلبریتی
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
7.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽ماجرای تعطیلی سینمای ایران در سال 56
👤دکتر رفیعالدین اسماعیلی
🔸در سال ۱۳۵۵ به دلیل خسته شدن مردم از سوژهها و عدم فروش فیلمها در سینما، سینمای ایران به شدت کند میشود.
🔹باتوجه به فضای انقلابی و جریانات اجتماعی که در ایران اتفاق میافتد مردم، فرهنگ و فضای اجتماعی خود را با فضای سینما در تضاد میبینند و سینمای ایران تقریبا در سال ۱۳۵۶ تعطیل و بیشتر اکران فیلمهای خارجی بوده است.
📼 گزیدهای از دورۀ آموزشی سواد رسانه و جلسۀ جریانشناسی سینمای ایران
🔗برای تهیۀ این دوره با تخفیف تا تاریخ 13 فروردین از این لینک استفاده کنید.
#ببینید
#دوره
#سواد_رسانه
#نقد_سینما
#سینمای_ایران
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🪞❄️ لایو اکشن «سفیدبرفی»: یک شکست دیگر برای دیزنی
🎬🍎 لایو اکشن سفیدبرفی یکی از بحثبرانگیزترین پروژههای اخیر دیزنی بود. این فیلم که در ابتدا بهعنوان بازآفرینی مدرن انیمیشن کلاسیک سال ۱۹۳۷ طراحی شده بود، تلاش داشت تا این افسانهی مشهور را برای مخاطبان معاصر بهروز کند. بااینحال اتفاقاتی مانند حواشی ۲ بازیگر فلسطینی و اسرائیلی آن با یکدیگر، انتخاب بازیگر نژاد لاتین برای نقش سفیدبرفی و مسائل دیگر باعث شد که این فیلم یک شکست تجاری به حساب بیاید.
🏰🌍 دیزنی ریچل زگلر، بازیگر لاتین تیرهپوست را در نقش سفیدبرفی انتخاب کرد. این تصمیم از سوی استودیو بهعنوان اقدامی برای استفاده از نژادهای مختلف در آثار خود معرفی شد. این روندی است که هالیوود سالهاست دنبال میکند. در واقع، هالیوود برای اهداف تجاری خود، از انواع نژادها و به قول خودشان انواع نقشها با گرایشهای جنسی مختلف، جنسیتهای متنوع و حتی ادیان مختلف استفاده میکند. در انیمیشن «درون بیرون ۲» دیدیم که حتی از کاراکتری با حجاب و مسلمان استفاده شده بود. این کار برای گسترش دامنه مخاطبان و الگودهی به افراد با تنوعهای مختلف نژادی و دینی انجام میشود.
[ ادامه 🔻 ]
استاد محمدحسین فرجنژاد
🪞❄️ لایو اکشن «سفیدبرفی»: یک شکست دیگر برای دیزنی 🎬🍎 لایو اکشن سفیدبرفی یکی از بحثبرانگیزترین پروژ
🪞❄️ لایو اکشن «سفیدبرفی»: یک شکست دیگر برای دیزنی
📜❄️ بااینحال، این انتخاب برای نقش سفیدبرفی با واکنش شدید مخاطبان روبهرو شد؛ زیرا بسیاری معتقد بودند که این انتخاب با توصیف اصلی شخصیت سازگار نیست. در داستان برادران گریم، سفیدبرفی دختری با «پوستی سفید همچون برف» توصیف شده است که ویژگی اساسی در هویت این شخصیت است. منتقدان و طرفداران احساس کردند که این تغییر بنیادی نشاندهندهی بیاعتنایی به فولکلور اصلی است. بار پیش که هالیوود چنین شکستی خورد، سر این بود که خواست یک جوکر زن خلق کند و فیلم «جوکر ۲» شکست بزرگی خورد.
🎭💬 افزون بر این، اظهارنظرهای عمومی خانم زگلر، بازیگری با رفتارهای خودشیفته و حالبههمزن، دربارهی انیمیشن کلاسیک نیز موجب افزایش نارضایتی شد. او «سفیدبرفی و هفت کوتوله» را بهدلیل به تصویر کشیدن روابط عاشقانه مورد انتقاد قرار داد و نقش شاهزاده را غیرضروری خواند. خلاصه، مخاطبان خارجی هم از خجالت او درآمدند!
🎟💥 پس از اکران، «سفیدبرفی» در گیشه شکست خورد و نتوانست هزینهی بالای تولید خود را جبران کند. جالب است که اکران اولیه سفیدبرفی فقط برای منتقدان حامی و طرفدار دیزنی انجام شد تا امتیازات خوبی بگیرد، اما بعد از اکران عمومی، فیلم بهدست مخاطبان و منتقدان دیگر منفجر شد!
👥❌ طرفداران قدیمی دیزنی بازآفرینی این فیلم را نپذیرفتند، بهویژه تغییرات اعمالشده در عناصر کلاسیک آن. حذف «هفت کوتوله» و جایگزینی آنها با گروهی متنوع از همراهان غیرکوتوله، تصمیمی غیرطبیعی به نظر میرسید!
📖💔 فیلمنامهی این اثر فاقد جذابیت نسخهی ۱۹۳۷ بود. با تغییر عناصر کلیدی داستان، ازجمله حذف قوس عاشقانه و کاهش تمرکز بر کوتولهها، فیلم نتوانست نه در میان مخاطبان نوستالژیک و نه در بین نسل جدید جایگاهی پیدا کند.
👑 در این فیلم گل گدوت نیز در نقش ملکه حضور پیدا کرده بود که زندگینامهی این شخص، بهعنوان چهرهی حامی رژیم صهیونیستی و جنایتهای آن را میتوانید در این مطلب مطالعه کنید.
#بازنشر
#سینمای_غرب
#یهود_و_صهیونیسم
#نقد_فیلم
#نقد_انیمیشن
#دیزنی
#هالیوود
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
21.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👑قهرمانسازی از دل بحران
🎙استاد قمقامی
🔹اگر بخواهیم مقایسه کوچکی بین جهان و ایران در بلایای طبیعی داشته باشیم، یکی از نکات طلایی این هست که بتوانیم از دل بحران یک قهرمان بهوجود بیاوریم.
📼 گوشهای از دورۀ آموزشی سواد رسانه و جلسۀ مدیریت بحران در رسانه
🔗برای تهیۀ این دوره با تخفیف تا آخر امشب از این لینک استفاده کنید.
#ببینید
#دوره
#سواد_رسانه
#قهرمانسازی
#بحران
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
❌نتیجۀ خوشرقصی کارگردان فلسطینی برای اسکار
🔻بخش اول
🔍 حمدان بلال، کارگردان فلسطینیتباری که در میان بازیهای سیاسی و نمایشی مراسم اسکار قرار گرفت، تصور میکرد که میتواند با همکاری در ساخت مستند «No Other Land» در کنار کارگردان یهودی، خود را بهعنوان چهرهای بیطرف معرفی کند و از گزند فشارهای سیاسی مصون بماند.
🎥 اما آنچه پس از بازگشت او به کرانه باختری رخ داد، بار دیگر پرده از چهرۀ واقعی رژیم صهیونیستی و سیاستهای دوگانۀ حامیان غربی آن برداشت.
🏆 آکادمی اسکار که همواره خود را بهعنوان نهاد مستقلی در دنیای سینما معرفی کرده، در سالهای اخیر بهشدت درگیر سیاستبازی و تلاش برای نمایشهای تصنعی از «بیطرفی» شده است.
🎬 اختصاص جایزۀ بهترین مستند به «No Other Land» نه از سر حمایت از فلسطینیان، بلکه برای تظاهر به یک رویکرد متعادل میان جنایتکار و قربانی بود.
⚖️ همانطور که در همان مراسم، انتخاب ریچل زیگلر فلسطینی و گل گدوت صهیونیست برای معرفی جایزه، تلاش دیگری از سوی اسکار برای نمایش تعادل میان اشغالگر و اشغالشده بود.
🔖 اما حقیقت ماجرا زمانی آشکار شد که حمدان بلال پس از بازگشت به سرزمین خود، نهتنها از حمایتی که اسکار بهظاهر نشان داده بود، بهرهای نبرد، بلکه بهعنوان یک فلسطینی، کتک جانانهای از رژیم صهیونیستی نوشجان کرد.
#یادداشت
#سلبریتی
#اسکار
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🔻بخش دوم
🌍 پس از بازگشت حمدان بلال به کرانه باختری، گروهی از شهرکنشینان صهیونیست، که همواره تحت حمایت کامل ارتش اسرائیل قرار دارند، به روستای سوسیا در منطقه مسافر یطا یورش بردند.
🏠 آنها به خانه و اموال بلال حمله کردند، او را به شدت مجروح کرده و سپس به نظامیان اسرائیلی تحویل دادند.
💥 این اقدام وحشیانه، در حالی رخ داد که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، به جای متوقف کردن شهرکنشینان، حمدان بلال را با چشمبند و دستبند بازداشت کرده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.
⏳ سه روز از او هیچ خبری نبود تا زمانی که همتای اسرائیلی او، در ویدیویی اینترنتی، نسبت به این ماجرا واکنش نشان داد.
🌐 پس از آن، فشارهای بینالمللی بر رژیم صهیونیستی افزایش یافت و در نهایت، او مجبور به آزادی شد، اما در شرایطی که آثار ضربوشتم و آسیبهای شدید جسمی روی بدنش نمایان بود.
🎬 در حالی که انتظار میرفت آکادمی اسکار که به او جایزه داده بود، بلافاصله نسبت به این اقدام واکنش نشان دهد، این نهاد ابتدا بیانیهای بسیار ضعیف و مبهم منتشر کرد که حتی در آن نام حمدان بلال نیز ذکر نشده بود!
⚠️ همین رفتار منفعلانه، موجی از اعتراضات را در میان برخی چهرههای سینمایی برانگیخت.
📢 در نهایت، اسکار تحت فشار افکار عمومی مجبور شد بیانیۀ دوم و رسمیتری صادر کند و در آن، از خشونت علیه حمدان بلال ابراز تأسف کرده و از او حمایت نماید.
🎭 اما این تغییر موضع، بیش از آنکه نشانهای از همدلی واقعی باشد، نشانۀ دیگری از ریاکاری و بازیهای رسانهای این نهاد هالیوودی بود.
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🖐 سیلی که حقیقت را آشکار کرد
🔻بخش سوم
🎥 حمدان بلال که شاید تصور میکرد با همکاری در یک پروژه مشترک با فیلمسازان یهودی میتواند خود را از حملات مستقیم رژیم صهیونیستی دور نگه دارد، پس از سه روز بازداشت و تحمل شکنجه، دریافت که حقیقت فراتر از این توهمات است.
👈 رژیم صهیونیستی به هیچ فلسطینی رحم نمیکند، چه او در مقابلش مقاومت کند، چه تلاش کند که با آنها کنار بیاید.
💡 بلال نیز مانند هزاران فلسطینی دیگر، طعم سرکوب واقعی را چشید و دریافت که در سیاستهای غربی، فلسطینیان تنها زمانی مورد توجه قرار میگیرند که بتوان از آنها بهعنوان ابزاری تبلیغاتی استفاده کرد.
🛑 اما وقتی دیگر نیازی به آنها نباشد، فراموش میشوند، رها میشوند و در صورت لزوم، به وحشیانهترین شکل ممکن سرکوب میشوند.
🎬 بازی تمام شد
🌍 این ماجرا بار دیگر نشان داد که در معادلات بینالمللی، نهتنها فلسطینیان بلکه ایرانیانی مثل همان برندگان خوشرقص ایرانی برای انیمیشن کوتاه، نمیتوانند به حمایتهای ظاهری و مصلحتی نهادهای غربی دل ببندند.
🕊 رژیم صهیونیستی که با حمایتهای بیقیدوشرط قدرتهای جهانی مشغول به جنایت و اشغالگری است، نه هنرمند میشناسد، نه فعال حقوق بشر و نه حتی برنده اسکار!
🏆 و آکادمی اسکار هم اگر فشار رسانهای نبود از ذات صهیونیستی خودش بیرون نمیزد و بیانیهای نمایشی نمیداد.
#یادداشت
#سلبریتی
#اسکار
🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا