eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
18هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
73 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💠#نشست| رویکردی اجتماعی به علامه مصباح یزدی 🖇 به مناسبت سومین سالگرد رحلت حکیم مجاهد و متفکر برجسته
🖇دغدغه همیشگی علامه مصباح یزدی نسبت به جامعه 💠 به مناسبت سومین سالگرد درگذشت علامه فقید، متفکر برجسته و حکیم مجاهد علامه مصباح یزدی و ضرورت آشنایی جامعه با اندیشه‌ها و نظریات اجتماعی ایشان، اگر علاقه‌مند به شرکت در «نشست رویکری اجتماعی به علامه مصباح یزدی» با سخنرانی حجت الاسلام دکتر مهدی ابوطالبی و حجت‌الاسلام علی ابوترابی هستید به آیدی @F_neshast پیام دهید. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
#سواد_رسانه‌ای_در_جنگ_شناختی (دوره آموزشی پیشرفته در تهران) 🚦اساتید دوره: دکتر بنی‌هاشمی، دکتر نصر
💬 نظریات اولیه مردم با ورود رسانه‌ها در زندگی افراد 📎 با ورود رسانه‌های جدید به عرصه زندگی انسان‌ها یک طیفی از اهل نظر و اهل قلم نسبت به اینکه مسائل انسان‌ها به واسطه ورود این رسانه‌ها حل شده یا حل می‌شود بسیار امیدوار و خوشبین شدند. دلایل این خوشبینی عبارت بود از: 1️⃣ اطلاع رسانی فراگیر از از رویدادها و حوادث 2️⃣ رفع‌ تبعیض‌ در‌ دسترسی‌ به‌ اطلاعات‌ و‌ آگاهی‌ها 3️⃣ ایجاد‌ همبستگی‌ ملی 4️⃣ امکان‌ معرفی‌ و‌ تبلیغ‌ کالا و‌ خدمات‌ به‌‌طور‌ گسترده 5️⃣ تکثیر‌ و‌ انتشار‌ آثار‌ هنری‌ و‌ رفع‌ اختلافات‌ طبقاتی‌ در‌ این‌ زمینه 6️⃣ گسترش‌ و‌ تعمیق‌ ارتباطات 📎 از طرف دیگر در اوایل پیدایش هر کدام از رسانه‌ها یک عده‌ای هم بدبین و مخالف بودند و معتقد بودند که این رسانه‌ها آسیب می‌زند. دلایل بدبینی این عده نیز عبارت بود از: 1️⃣ نگرانی‌های مذهبی؛ معمولا شما تاریخ کلیساها را که مرور کنید، کلیساها زمانی که رسانه‌ جدیدی می‌آمد نگران بودند زیرا می‌خواستند بدانند که این رسانه‌ها با دین، اخلاق و یا سبک زندگی مردم چه می‌تواند بکند؟ 2️⃣ نگرانی‌های‌ ژورنالیستی 3️⃣ نگرانی‌های‌ اخلاق‌گرایان؛ این دسته به‌طور خاصی نگران مسائل اخلاقی جمعی افراد بودند. 📎 این خوشبینی‌ها و بدبینی‌ها معمولا عوامل غیرعلمی بوده و کسی به صورت روش‌مند در این‌باره تحقیق نمی‌کرده است و بیشتر اظهار نظرهای مردم براساس میزان علمشان بوده است اما از یک زمانی به بعد رسانه تبدیل به موارد بسیار روش‌مندی شد. 👤 دکتر عبدالکریم خیامی 📚 دوره سواد رسانه‌ای در جنگ شناختی 📍جهت ثبت‌نام در این دوره به @Media_id پیام دهید. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
سه دسته کلی نظریات بازنمایی.mp3
5.1M
🎙| سه دسته کلی نظریات بازنمایی 👤 دکتر عبدالکریم خیامی 🖇 نظریه‌های انتقادی رسانه 📚دوره سواد رسانه‌ای در جنگ شناختی 📌 جهت ثبت نام در این دوره به @Media_id پیام دهید. 📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
🎞 چه چیزی سینما را از این جذابیت برخوردار کرده است؟ 📝 شهید سید مرتضی آوینی: ✔️ اگر سؤال این باشد که «چه چیزی سینما را از این جذابیت برخوردار کرده است؟» در جواب باید گفت: «توهّم واقعیت». اما ما معنی توهّم واقعیت را نمی‏توانیم بفهمیم مگر اینکه بدانیم این جذابیت چه چنگ آویزی در درون ما دارد. 🔚 هر آنچه بیرون از ما، ما را به خود جذب می‏‌کند، اگر نسبتی با وجود ما نداشته باشد و چنگ آویزی در وجود ما نیابد تا خود را به آن بیاویزد اصلاً ما به طرفش نخواهیم رفت. 🔙 این توهّم واقعیت چیست، چگونه ایجاد شده و چه خانه‏‌ای در درون ما دارد که ما را به خود جذب می‏‌کند؟ جستجوی جواب این سؤال‌ها برای شناختن ماهیت سینما لازم است. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🎞 چه چیزی سینما را از این جذابیت برخوردار کرده است؟ 📝 شهید سید مرتضی آوینی: ✔️ اگر سؤال این باشد ک
🔘 اگر این توهّم واقعیت یا واقعیت سینمایی سیری داستانی به خود نگرفته بود، باز هم این همه جذابیت نداشت. جذابیت سینما در آنجاست که چنگ آویزهایی در فطرت ما یافته است. فی‌المثل درباره داستان باید گفت که بشر از آنجا که در نسبت بین مرگ و زندگی و مبدأ و معاد و نسبتی که بین او و زمان برقرار می‏‌شود وجود پیدا می‌‏کند، به سیر داستانی و قصه و تاریخ گرایش دارد. ◾️ به همین علت است که جذابیت قصه و داستان و تاریخ برای انسان امری فطری است، یعنی ریشه در فطرت انسانی دارد. اگر بشر نمی‌مرد و جاودانه بود، علاقه‌ای هم به قصه و تاریخ نداشت. ◾️ یکی از مهم‌ترین صفاتی که واقعیت سنیمایی را از جذابیت فعلی برخوردار کرده، سیر داستانی است و جذابیت سیر داستانی هم در نسبتی است که بین انسان و مبدأ و معاد و مرگ و زندگی وجود دارد. 📚 منبع: سایت خبرگزاری حوزه 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
تاثیر نظریه مارکس بر نظریه‌های انتقادی رسانه.mp3
3.5M
🎙| تاثیر نظریه مارکس بر نظریات انتقادی رسانه 👤 دکتر عبدالکریم خیامی 🖇 نظریه‌های انتقادی رسانه 📚 دوره سواد رسانه‌ای در جنگ شناختی 📍جهت ثبت‌نام در این دوره به @Media_id پیام دهید. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💠#نشست| رویکردی اجتماعی به علامه مصباح یزدی 🖇 به مناسبت سومین سالگرد رحلت حکیم مجاهد و متفکر برجسته
🎥 | هم اکنون اکران مستند «آن زمستان» روایت فصلی از زندگی علامه محمدتقی مصباح یزدی 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
15.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | انقلاب اسلامی، ایران را تبدیل به دشمن اصلی اسرائیل کرد 👤 حجت‌الاسلام علی قهرمانی 🖇 نشست بازخوانی مسئله فلسطین در سینمای صهیونیستی 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
🔘 سینمای هند 🎥 سینمای هند به صورت مستقیم به دین نمی‌پردازد و اغلب نشانه‌های غیر مستقیمی از مذهب و دینداری را به نمایش می‌گذارد و به همان اندازه که به عقاید و اعمال مذهبی می‌‌پردازد، اسطوره و امر مقدس را نیز به تصویر می‌کشد. 🔚 مانند نمایش تصویری خوش‌یمن، مثل شکستن نارگیل در اولین نما، در ابتدای فیلم‌های آیین‌های هندو و همچنین لوگوها و تصاویر ابتدایی برای معرفی شرکت سازنده. 🔺 این موضوع یک جزء برجسته سینمای امروز هند در قالب تصاویر، اشارات، زبان جشن‌ها، آیین‌ها و... است. جابجایی در این عناصر و نبودن یکی از آن‌ها باعث می‌شود که نه‌تنها فیلم غیر واقعی به نظر برسد بلکه آن را بی‌روح می‌سازد و شکوه آن را از میان می‌برد. بنابراین چنین اجزایی را باید دقیق مورد بررسی قرار داد. 📙 دین در سینمای شرق و غرب، ص ۴۳۵ و ۴۳۶ 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110