eitaa logo
ارتباط موثر
1.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
447 ویدیو
8 فایل
مسیری برای یادآوری و تداوم مطالعه و آموختن مهارت‌های توسعه فردی به خصوص مهارت‌های ارتباطی مربوط به دوره‌های ارتباط موثرِ حجة الاسلام مخدوم این‌کانال با هدف تامل و به کارگیری مهارت‌ها، در هفته به طور متوسط با سه مطلب کاربردی به روز رسانی می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
13.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ فاطِمَةَ وَخَدِيجَةَ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ وَلِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا أُخْتَ وَلِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا عَمَّةَ وَلِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ؛ يَا فاطِمَةُ اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَكِ عِنْدَ اللّٰهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ 💐 ۲۳ ربیع الاول، سالروز ورود کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر قم تبریک و تهنیت باد. کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini (ع) (س) (ع) .
استاد احمد عابدیOstadAbedi_HaramHazratMasome_1400-08-06.mp3
زمان: حجم: 7.54M
🔸بیانات آیت الله استاد احمد عابدی بمناسبت سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم، در مراسم خطبه خوانی آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها پنجشنبه ۶ آبانماه ۱۴۰۰، حرم حضرت معصومه سلام الله علیها @ahmad_aabedi کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini (ع) (س) (ع) .
📜کاغذ جواب موشک کاریکاتور «کمال شرف» در مورد نشست کشورهای عربی و اسلامی کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini .
💐 السَّلامُ علیکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ گاهی هوای مشهد و گاهی هوای قم شکر خدا کبوتر بام کرامتم 🔷🔸💠🔸🔷 کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini (ع) (ع) .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 خطای منطقی: بی‌توجهی به واقعیت محقق‌نشده ✍️حامد قدوسی (استاد فاینانس دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا) 🔹خیلی از ما در زندگی روزمره گزاره‌های سوالی/تاکیدی می‌گوییم، که منطقا غلط است؛ چون در آن به واقعیت محقق‌نشده (Counter-Factual) توجه نمی‌کنیم یا فرض می‌کنیم آن را می‌دانیم. مثلا می‌پرسیم «تو که این قدر ورزش می‌کنی، چرا اضافه وزن داری؟» یا «تو که کلاس زبان رفتی، چرا زبانت ضعیف است؟» یا «تو که دکتر رفتی چرا هنوز تب داری؟» یا «این قانون هم اجرا شد و هم‌چنان مشکل X وجود دارد»، «برنامه های اصلاحی که گفتند هم انجام شد و وضع ما این است» و هزاران گزاره مشابه. 🔹مشکل سوال‌کننده این است که به طور ضمنی فرض می‌کند با اجرای هر مقداری از عمل الف (به اصطلاح پژوهش‌‌گران Treatment)، حتما متغیر ب به سطح دل‌خواه او خواهد رسید. مثلا اگر کسی ورزش کرد، حتما وزنش (از دید سوال‌کننده) نرمال می‌شود. در حالی‌که اثر هر عملی در دنیای واقع جزیی است و فقط متغیر هدف را از نقطه مرجع قبلی (که ما نمی‌دانیم کجا است) به وضعیتی که الان می‌بینیم جا به جا کرده است. 🔹جواب منطقی همه این سوالات این است که «از کجا می‌‌دانی که اگر این کار را نمی‌کردیم، الان کجا بودیم؟». مثلا می‌شود گفت از کجا می‌دانی که «اگر ورزش نمی‌کردم، وزنم الان چه قدر بود؟» یا «اگر این سیاست اجرا نشده بود، الان سطح مشکل X کجا بود؟» یا «اگر دکتر نرفته بودم، شاید الان از شدت تب مرده بودم» 🔹ما جواب این سوالات را هم نمی‌دانیم چون در دنیای موازی که اتفاقات به شکل دیگری پیش می‌رفت زندگی نمی‌کنیم، یعنی نمی‌‌توانیم بدانیم که اگر طرف ورزش نکرده بود یا دکتر نرفته بود چه می‌شد؟ ولی حداقل باید بر «نادانی» خودمان از واقعیت محقق‌شده آگاه باشیم و بدانیم که بدون دانستن واقعیت محقق‌نشده، نمی‌شود ارزیابی از میزان اثربخشی و تاثیر اقدامات انجام شده داشت. 🔹البته پاسخ این سوالات لزوما در جهت دل‌خواه و در راستای تایید مفید بودن اقدام نیست. مثلا اگر کسی پرسید که «چرا با وجود سیاست کنترل آلودگی، وضعیت آلودگی هوا این است»، نمی‌توان منطقا گفت که «ببین اگر این سیاست اجرا نشده بود وضع آلودگی کجا بود؟»، چرا که چه بسا وضع آلودگی همین قدر بود یا حتی بهتر از الان بود. مهم این است که «بدانیم که وضعیت محقق‌نشده را نمی‌دانیم!». 🔹برای دانستن وضعیت محقق‌‌نشده نیاز به تکنیک‌های علمی داریم تا بتوانند آن حالت محقق‌نشده را از داده‌ها استخراج و پیش‌بینی‌کنند. محققان علوم طبیعی، که امکان بررسی های آزمایش‌گاهی دارند، از قدیم با مفهوم «گروه کنترل و گروه آزمایش» در واقع همین کار را می‌کنند. محققان علوم اجتماعی چون دست‌رسی راحت به محیط مناسب آزمایش‌گاهی ندارند باید تکنیک‌هایی طراحی کنند که بتوانند از طریق داده‌های دنیای واقع، واقعیت محقق‌نشده را تخمین بزنند. اقتصاددانان شاید بیش‌تر از بقیه روی این موضوع حساس بوده‌اند و بخش مهمی از علم اقتصاد در دو سه دهه گذشته صرف توسعه انواع و اقسام تکنیک‌هایی شده که بتوانند بدون دست‌رسی به آزمایش‌گاه، تخمین قابل اعتمادی از «واقعیت محقق نشده» بدهند که تازه بشود اثر سیاست‌ها را در قیاس با آن ارزیابی و تحلیل کرد. 🔹آگاهی به معضل «ندانستن واقعیت محقق نشده» ظاهرا به طور طبیعی در ذهن ما وجود ندارد ولی می‌توان با تمرین و دقت کم‌کم آن را ملکه ذهن کرد و از خطاهای منطقی در تحلیل جلوگیری کرد. به قول دوستی، برای یاد آوردن این اصل در زندگی روزمره می‌شود به خاطر آورد که همه می‌گوییم «ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است» ولی این به این معنی نیست که «همه ضرر را جبران می‌کنیم.». در نتیجه اگر کسی/شرکتی/کشوری با وجود انجام کاری هم‌چنان در وضعیت ایده‌آل نیست، می‌توانیم به خودمان بگوییم که این احتمال را بدهیم که جلوی ضرر را از جایی گرفته است. 🔸منبع : کانال مدیران ایران کانال ارتباط موثر @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مایکل جردن گفته است : می توانید هشت ساعت در روز پرتاب توپ را تمرین کنید؛ اما اگر تکنیک‌تان غلط باشد، بعد از آن همه تمرین، استاد پرتاب‌های غلط می‌شوید . کتاب بالادست ، ص ۲۴۸ کانال ارتباط مؤثر @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ کدام جرم یزید بزرگتر است؟ در میان ما هنگامی که بخواهند از جُرم یزید سخن بگویند، بیشتر از «فسق و فجور» او می گویند، نه «ظلم و جور» او. بعضی به دلیل نداشتن بینش سیاسی فقط میمون بازی و سگبازی و میگساری یزید را می بینند و از میان جرم‌های او به همین موارد اکتفا می‌کنند. حال اینکه بدتر از فسق یزید، ظلم او بود. وی مخالفان را بر نمی تابید و آنان را مجبور می‌کرد تا بیعت کنند و یا تن به مرگ دهند. او به ابن زیاد دستور داده بود که به هر کس بدگمان شدی، زندانی‌اش کن، و هر که را متهم است بکش؛ وَاحْبِس عَلَی الظِّنَّةِ و اقْتُلْ عَلَی التُّهمةِ . همین شیوه استبدادی یزید بود که قاتل امام حسین علیه السلام شد و هزاران بار بدتر از میمون بازی و سگ‌بازی و شراب‌خواری بود . کتاب حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۵۴ کانال ارتباط مؤثر @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا