📌 زورگویی مستشاران به فرماندهان ایرانی❗️
💥«[سیکورد(رئیس مستشاری آمریکا)] قرارداد موشک هاگ را آورد دفتر من. ربیعی هم نبود. گفت: این قرارداد باید امضا بشود. گفت اگر امضا نشود، پنجاه درصد می آید روی قیمت. گفت کمپانی گفته اگر امروز این را امضا نکنی، پنجاه درصد می رود روی قیمت.
🔰گفتم صددرصد هم برود روی قیمت، مادامی که مطالعه نشود، امضایش نمی کنیم. نه من امضا می کنم و نه هیچ کس دیگر. برگشت گفت که اگر امضا نمی کنی، من بروم آن اتاق امضا بگیرم. خیلی وقیح بود این افسر…»
📗 فرماندهی و نافرمانی، خاطرات سپهبد خلبان شاپور آذربرزین
🏛 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
371.4K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 موقعیت
🔹داری کنار جوی آب خیابون ولیعصر ظرف میشوری و خبر نداری ۵۰ سال دیگه، نوه هات تو همون خیابون با ماشین هاشون دور دور میکنن و معتقدن که زمان شاه وضعیت بهتر بود و پیشرفته تر بودیم
👈 کانال #بزک_پهلوی 🤥👇
🔸 https://eitaa.com/bazack
گفتگوی پرماجرای محمدرضاشاه با محمدحسین لنکرانی.pdf
حجم:
416.8K
#ویژه و #خیلی_مهم
💥شب پرماجرا؛
گفتگو چالشیِ محمدرضا شاه پهلوی در منزل شیخ حسین لنکرانی!⚡️
🏛 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
این عکس از آفریقا نیست؛
ایران است!!
زمانی که به دلیل سیاست های تحمیلی استعمار انگلیس حدود ۹میلیون ایرانی هلاک شدند!
🏛 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از آنسوتَر | سید محمدرضا رضی
حالا که وقاحت را از سر گذراندهاند و بیخیال نمیشوند، به عزت و جلال خداوند بزرگ قسم میخورم همه توان، مال، جان و حتی آبروی خود را برای مبارزه با شبکه نوشین هاشمی ملعونه، آمریکاییهای رذل و راکفلرهای صهیونیست در اقتصاد ایران اسلامی به کار ببندم و با وزیر اقتصاد شدن کسی که بورسیه آنهاست و خرج تحصیلش را دادهاند، چه خودش بداند و چه نداند، بجنگم.
اقسم بالله
اقسم بالله
اقسم بالله
#مدنی_زاده
سید محمدرضا رضی بهابادی، از بچههای پابرهنه حضرت روح الله
🇮🇷آنسوتَر
@seyedrazy
4.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پنجاه ثانیه کلاس سواد سیاسی درباره تاریخ و سیاست ۱۵۰ سال گذشته تا حال
مهران رجبی: به انداز جانماز ولی فقیه خاک ندادیم، این اگه مال زعامت یه بزرگتر نیست مال چیه؟!
🏛 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
مدیونی فکر کنی یه طناز معاند داره امام خمینی رو مسخره میکنه
ایشون باصلاح نوه امام هستند که متاسفانه و بخلاف سیره امام، شدن مالک بیت امام و بودجه عظیمی رو برای ترویج اندیشه های امام میگیرن اما...
🏛 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📌 به نام امام به کام لیبرالیسم
#اختصاصی
🔹 نسبت به فعالیت های موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) انتقادات زیادی وارد است اما در این یادداشت تنها به یکی از محصولات این موسسه و پژوهشکده تحت امر آن خواهیم پرداخت.
🔻 نشریه «علمی تخصصی «تاریخنامه انقلاب»» به صاحبامتیازی، پژوهشکدة امام خمینی(ره) درباره مسائل مختلف تاریخ انقلاب اسلامی فعالیت میکند. در سایت رسمی این پژوهشکده آمده است: «پژوهشكده امام خميني(س) و انقلاب اسلامی، وابسته به مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينی(س) با هدف:
پژوهش در جوانب مختلف حيات و انديشه امام
و معرفی ديدگاه های ايشان
و انقلاب اسلامی ايران در مجامع علمي داخل و خارج از كشور
و همچنين تربيت محقق در اين زمينه
در سال ۱۳۷۵، بر اساس موافقت قطعی شورای گسترش وزارت علوم، تحقيقات و فناوری آغاز به كار كرد و اساسنامه آن به تصويب اين وزارتخانه رسيده است.»
بر اساس اساسنامه فوق، رسالت اصلی این مرکز، معرفی امام خمینی(ره) و دیدگاههای ایشان است.
💥 با اینهمه، نشریه فوق مقالاتی را منتشر کرده که نه تنها در معرفی امام نبودهاند و تاریخ انقلاب را با محوریت نهضت امام خمینی(ره) روایت نکردهاند، بلکه در روایت اندکی که از اندیشههای امام خمینی(ره) داشتهاند اولا به نقد و تحریف امام و ثانیا به بدیل سازی برای امام پرداختهاند. به حدی که اگر از انتساب این نشریه به مرکزی که وظیفه آن «معرفی امام خمینی(ره)» است، اطلاع نداشته باشیم، تصور میکنیم که این نشریه متعلق به یکی از گروههای علمی زیر نظر احسان یارشاطر و احسان نراقی است!
💢 به عنوان نمونه مقالاتی مانند «برساختن انقلاب توسط امام نقد جمهوری اسلامی» در دوره1 ش3 و4، «کاپیتولاسیون و نقض حاکمیت ملی» در دوره1 ش3 و4، و«صلح و همزیستی در بازآفرینی حرکت اسلامی اندیشههای امام خمینی(ره)» در دوره3 ش8 و9، مقاله «مطالعه کشف الاسرار» در دوره2 ش2و3، همگی بهرههایی از تحریف اندیشه امام خمینی(ره) دارند. مقاله اخیر بر مبنای ادبیات صلح و تحمیل نظریات برجامیان بر امام نگاشته شده است.
🔅 در مقاله «کاپیتولاسیون و نقض حاکمیت ملی» در دوره1 ش3 و4، تلاش میشود تا سیره امام در مقابله با کاپیتولاسیون به سیره دکتر مصدق و امیرکبیر تشبیه شده و راهکار هر سه شخصیت، «حفظ آزادی و استقلال مملکت» بیان شود. به نظر نویسنده، واکنش عملی امام به احیای کاپیتولاسیون به این دلیل بود که کاپیتولاسیون را بردگی ملت مسلمان و «قطع نفوذ روحانیت» میدانست. با مروری بر بیانات امام درباره کاپیتولاسیون مشخص میشود که دغدغه اصلی امام در این مساله، واکنش در برابر تحقیر و وابستگی ایران بوده است نه قطع نفوذ روحانیت! گرچه از دکتر مصدق کتابی تحت عنوان «کاپیتولاسیون و ایران» منتشر شده اما تاریخ نشان میدهد که وی در زمان کاپیتولاسیون آمریکایی در ایران (1343)، موضع خاصی اتخاذ نکرده است و مشخص نیست که چرا باید امام به چنین شخصیتی تشبیه شود!
🔻 خطرناک تر آنکه، بخشی از مقالات این نشریه در تطهیر جریانات روشنفکری مانند نهضت آزادی قلمفرسایی کردهاند، مقالاتی مانند «سیاست خارجی نهضت آزادی» در دوره2 ش1و2، «روشنفکران ملی- مذهبی در پهلوی دوم» در دوره2 ش1و2، و «مصدق و توسعه سیاسی در ایران» دوره3 ش1-4، و «جنگ ایران و عراق از منظر نهضت آزادی» در دوره3 ش10. نویسنده مقاله اخیر نوشته است: «نهضت آزادی به دنبال انتقاد از جنگ، انحصارطلبی جناح حاکم و شعارهای آرمانگرایانه و تند آنها و تلاش جهت صدور انقلاب و ضعف دستگاه دیپلماسی کشور را در استفاده از فرصتها، از موانع اصلی خاتمه جنگ دانسته، سیاست انتقادی خود را حتی پس از خاتمه جنگ نیز ادامه داد» فارغ از صحت یا نادرستی مدعیات نویسنده محترم، تمرکز بر مواضع نهضت آزادی و آراء این جریان منحط سیاسی در دوران دفاع مقدس در نشریه منتسب به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) توجیه ندارد.
💠 در مقاله «تاثیرات انقلاب الجزایر بر انقلاب اسلامی» (دوره1 ش3 و4)، تاریخ انقلاب تحریف شده و تاثیرات انقلاب الجزایر بر گروههایی مانند سازمان مجاهدین، چریکهای فدایی خلق و حزب ملل اسلامی را بر کل انقلاب اسلامی تعمیم داده است حال آنکه نهضت امام خمینی(ره) بر مبنای اندیشه حکومت اسلامی و با مبارزات مردمی و مذهبی (نه چریکی) شکل گرفت.
🔅 بطور کلی مقالات این نشریه بر مسائلی مانند طبقات متوسط، شعر و ادبیات انقلاب، بازاریان، جریان مذهبی و نقد منابع تاریخنگاری محلی انقلاب اسلامی و تاریخنگاری چینی تمرکز داشتهاند و اندک توجهی به معرفی چهره امام نشده و جای این سوال باقی است که آیا ما با موسسه تنظیم و نشر امام مواجهیم یا تنظیم و نشر آثار لیبرالیسم؟
💥مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
📌 به نام امام به کام لیبرالیسم #اختصاصی 🔹 نسبت به فعالیت های موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)
در حوزه تاریخ انقلاب و مخصوصا مدیریت امام خمینی دهها و صدها کارِ نشده داریم که غالبا به بهانه بودجه رها شده اند آنوقت سید حسن مصطفوی سالانه صدها میلیارد بودجه میگیرد تا سایتی مانند جماران، نشریه ای مانند «تاریخنامه انقلاب»» را منتشر کند و درباره امام، فکاهی بگوید!
مجموعه تنظیم و نشر آثار امام نشان داده است که کمترین صلاحیت برای معرفی امام به نسل جدید را ندارد. نسلی که در میانه شبهات ویرانگر علیه خمینی کبیر، نیازمند تولیدات هنری و رسانه ای موثر و فاخر درباره امام هستند اما باید فکاهی بشنوند و فکاهی بگویند!!
🏛 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
به برکت قیام #خمینی_کبیر ،عزاداری از ممنوعیت خارج شد.
و وضعیت علما از کتک خوردن امثال آیت الله بافقی به تولیت داریِ امثال علوی کرجی رسید
و علمای اخلاق تریبون دار شدند اما...
💥اما همینها اِبا دارند که در ایام رحلت #امام_خمینی (ره)، اسمی از ارتحال امام ببرند.
انتظار هم دارند که جامعه اصلاح شود..
#شیعه_سکولار
🏛 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
📍بازدید منوچهر آزمون، وزیر کار دولت هویدا
سوار اهالی محله "بند امیر" شده تا گلی نشه
🏛 مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab