📌فلاکت کشاورزی ایران
🔹مهدی سمیعی، رئیس کل بانک توسعه کشاورزی:
«ایران به واردات 31 میلیارد دلار مواد غذایی نیاز دارد.» (18 مرداد 1355)
🖋 در نتیجه سیاستهای موسوم به «اصلاحات ارضی» دهها هزار کشاورز بیکار و بدون زمین برای کاریابی به شهرها روی آوردند. در حالی که در اوایل دهه 1340 در حدود 30 درصد از جمعیت ایران در شهرها زندگی میکردند، در سال 1354 این رقم به 45 درصد رسید.
📗 روزنامه اطلاعات، 19 مرداد 1355، ش 15083، ص 19
🏠 مدرسه انقلاب👇👇
🆔 @darseenghelab
مراسم عظیم #نیمه_شعبان فوق العاده بود و مردم و نیروهای انتظاماتی گُل کاشتند. البته شهرداری #قم نمره خوبی نمیگیرد.
-فقدان سرویس های بهداشتی لازم (ثابت و سیار)
-بی نظمی و به هم ریختگی حمل و نقل با اتوبوس
-پارکینگ های غیراستاندارد پر از چاله و گِل
و...
🏠 مدرسه انقلاب👇👇
🆔 @darseenghelab
22.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍#چی_بودیم
🎥 تحقیر افسران ایرانی توسط مستشاران آمریکایی
🔺آمریکاییها ایران را ملک خصوصی خود میدانستند.
🔹بررسی ساختار مستشاری آمریکا در ایران از زبان شاداب عسگری، پژوهشگر تاریخ و دفاع مقدس:
🔺در دوران پهلوی، مستشاران آمریکایی نقش گستردهای در ساختار نظامی ایران ایفا میکردند. تعداد آنها به حدود ۴۵ هزار نفر میرسید و آن ۴۵ هزار نفر، حقوقبگیر دولت شاهنشاهی ایران بودند.
🔺حقوق مستشاران آمریکایی نسبت به نیروهای ایرانی، بسیار بالاتر بود.
📌 ایرانیکTV را دنبال کنید⚡️
🆔 @iranictv
📌 رضا پهلوی در مصاحبهای بیان میکند که کارتر از امامخمینی حمایت کرد!
🔹شواهد متعددی وجود دارد که نشان میدهد دولت کارتر نه تنها از امام حمایت نکرد، بلکه به شدت تلاش کرد تا از وقوع انقلاب جلوگیری کند و از رژیم پهلوی حمایت نمود. در ادامه به برخی از این شواهد اشاره میشود:
1. کارتر بارها از محمدرضا پهلوی حمایت کرد و ایران را به عنوان «جزیره ثبات» در منطقه توصیف نمود. او حتی در سال ۱۹۷۷ به تهران سفر کرد و از شاه تمجید کرد. کارتر در خاطرات خود نیز تأکید کرده که ایالات متحده باید از شاه حمایت کند، چرا که او متحد وفادار آمریکا بود.
2. دولت کارتر با اعزام ژنرال هایزر به ایران تلاش کرد تا ارتش ایران را برای سرکوب انقلاب و حفظ سلطنت پهلوی سازماندهی کند.
3. پس از پیروزی انقلاب، دولت کارتر تحریمهای گستردهای علیه ایران اعمال کرد، از جمله ممنوعیت واردات نفت از ایران، مسدود کردن داراییهای ایرانی در آمریکا، لغو قراردادهای نظامی و ...
4. کارتر دستور اجرای عملیات طبس (پنجه عقاب) را صادر کرد که هدف آن آزادی گروگانهای آمریکایی و احتمالاً براندازی حکومت جدید ایران بود.
5. اسناد منتشرشده نشان میدهد که دولت کارتر بهطور محرمانه با برخی گروههای مخالف انقلاب در ایران تماس داشت و کودتاهایی مانند کودتای نوژه طراحی کرد.
♦️نکته دیگر این است که غرب برای جلوگیری از گسترش کمونیسم، نه تنها از گسترش مذهب حمایت نکرد، بلکه موارد ضدمذهب مانند انقلاب جنسی را در دنیا گسترش داد.
💡 بنابراین صحبتهای رضا پهلوی درباره حمایت کارتر از امام، #شاخدار است.
🖌 دکتر فکت♦️ @alikhani_r ♦️ https://zil.ink/alikhani_r
سومین همایش تاریخنگاری انقلاب اسلامی، در کتابخانه مجلس برگزار شد
در این همایش رؤسای مراکز اسنادی و تاریخپژوهی از جمله کتابخان حضور داشتند.
بیانات دکتر حقانی و دکتر نجفی، فوق العاده بود بویژه آنکه نیاز سیاستمداران به تاریخ دانی را متذکر شدند.
حقیر هم درباره #روایت تاریخ در رسانه، سخنرانی کردم..
در پایان همایش از سه چهره تقدیر شد:
محمدقلی مجد
موسی نجفی
و هدایت الله بهبودی؛ که نقدهای مهمی در تحریف گری تاریخ پهلوی و امامین انقلاب متوجه ایشان بوده است.
🏠 مدرسه انقلاب👇👇
🆔 @darseenghelab
7.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا انقلاب کردید؟ 🤔
چون آمریکایی ها به واسطه قانون کاپیتولاسیون جنایت های زیادی در ایران می کردند و هیچ کس پاسخگو نبود!
🎥 این هم صحبت های یه شاهد زنده از جنایت های آمریکایی ها در ایران!
خاطرات خودتون رو یه صورت صوت یا تصویر برای ما ارسال کنید
👇👇👇👇👇👇👇👇
@Admin_tarikhdanim
❇️تاریخ دانیم
🗞 @tarikhdanim ⏳
https://eitaa.com/tarikhdanim 👈 کانال ایتا
📌در برابر اراذل رسانهای، مقاومت کنیم👌
🔹متاسفانه برخی از کانالهای نفرت پراکن علیه بچههای انقلابی، وارد فاز جدیدی از #وفاق شده و کانالهای انقلابی را ریپورت میکنند! ایتا هم طبق الگوریتم خود با کانالهای ریپورت شده، برخورد میکند.
🔻 طبیعتا انبوه مخاطبان غیور و انقلابی ایتا ساکت نخواهند نشست و شر این اراذل رسانهای را به خودشان باز می گردانند.
⛔️در صورت مشاهده مطالب نفرت پراکن علیه بچههای انقلابی، از بخش #گزارش ، خشونت رو ثبت کنید و همچنین در بخش #سایر نفرت پراکنی و نشر اکاذیب توسط آنها را یادآور شوید.
8.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺📺پهلویچ
▶️ خلیج فارس
🎬 پهلویچی ها ذره ای براشون خاک ایران ارزش نداره، اگه داشت انقدر راحت از فاجعه بحرین نمیگذشتن. فارس بودن خلیج فارس هم براشون مهم نیست. برای اونا فقط بخور بخور منافع ملت ایران مهم بود. معلوم نیست با فروش روزی ۶ میلیون بشکه نفت ایران چیکار میکردن که فلاکت مملکتو گرفته بود.
🛢🛢 در زمان پهلوی:
😎 گوشت میجوشید جای لپه در دیگ خورشت
🪂🪂 کاریپهلویتور کانال تخصصی درباره واقعیات دوران پهلویه که قراره با انیمیشن و کاریکاتور و محتوای طنز با دروغ و تاریکی بجنگه.
ما با همین آی دی توی تلگرام و اینستا و ایکس هم هستیم. از اینجا عضو بشید: 👇
https://eitaa.com/karipahlavitor
#حرف_حساب_باخنده
🍯کاری از گروه کاریپهلویتور
📌@karipahlavitor
مدرسه انقلاب ۱
سومین همایش تاریخنگاری انقلاب اسلامی، در کتابخانه مجلس برگزار شد در این همایش رؤسای مراکز اسنادی و
🔹سومین همایش تاریخنگاری انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۳ در کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
🔻اینجانب پس از بیان شش نکته مقدماتی، تحلیل خود را از وضعیت روایت تاریخ در رسانه ارائه کردم:
1️⃣ مساله حافظه تاریخی ملتها و شیوههای تاثیرگذاری بر آن، یک مساله مهم و مورد توجه در ادبیات بین المللی است هرچند در ایران ادبیات کمی تولید شده است.
2️⃣ رسانه و فضای مجازی به عنوان یکی از عناصر اصلی و موثر در حافظه تاریخی ایرانیان باید مورد توجه قرار بگیرد همچنین از جهت حضور جدی دشمن در رسانه، تاثیرگذاری تاریخ بر وجوه تربیتی جامعه و اهمیت انتقال تجارب تاریخی، توجه ویژهای نیاز است.
3️⃣ روایت تاریخ در رسانه، عمدتا توسط چهار جریان انقلابی، معاند، عامه پسند و جریان تحریف(نفاق) صورت میگیرد.
4️⃣ درتلگرام 77درصد از روایت تاریخ در دست جریانات معاند و عامه پسند است. در اینستاگرام نیز 83 درصد صفحات اما از جهت تعداد اعضای صفحات تاریخی، وضعیت وخیم تر است زیرا نسبت بین جریان انقلابی و سایر جریانات، یک به شانزده است!
5️⃣ بیشترین مسائل مورد توجه در روایت تاریخ عبارتند از: تطهیر پهلوی، ترویج باستان گرایی، تخریب انقلاب اسلامی، دین ستیزی، تطهیر لیبرالیسم و اطلاعات سرگرم کننده تاریخی
6️⃣وضعیت روایتگری در نشریات تاریخی نیز چندان تعریفی ندارد و تنها یک نشریه پژوهشی بر پایه تاریخنگاری انقلاب اسلامی در حوزه انقلاب اسلامی فعال است با اینحال درحوزه مستندسازی، جریان انقلابی بسیار قوی و دست پُر هستند.
ادامه دارد👇👇👇
مدرسه انقلاب ۱
🔹سومین همایش تاریخنگاری انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۳ در کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مج
ادامه از بالا☝️☝️☝️
🔻اینجانب بر پایه مطالعات پیمایشی و با اتکاء به مطالعات نظری پیرامون تاریخنگاری انقلاب اسلامی، چالشهای حوزه روایت تاریخ را اینگونه بر شمردم
چالشهای مرتبط با علم تاریخ
چالشهای حوزه روایت تاریخ در رسانه
چالشهای عمومی و غیرتاریخی
1️⃣ چالشهای مرتبط با علم تاریخ عبارتند از:
- غلبه رویکرد سکولار به علم تاریخ که به ارزش زدایی از این رشته و ارتباط نگرفتن با انقلاب اسلامی منجر شده است
- فقدان آموزشهای عمومی و گسترده جهت تربیت نیروهای توانمند
- ضعف در تدوین کتب درسیِ بصیرت افزا، جذاب و تاثیرگذار
2️⃣ چالشهای حوزه روایت تاریخ در رسانه
- فقدان انسجام در حوزههای مختلف روایتگری در عیان و رایان (نشریات، مستندها، سایتها و فضای مجازی)
- ضعف در دسترسی به اسناد فراوری شده
- کمبود نیروهای آگاه به مبانی تاریخنگاری انقلاب اسلامی
- سرمایه گذاری ضعیف
- فقدان استانداردهای خاص برای روایت تاریخ جهت پیشگیری از نفوذ دشمن
3️⃣ چالشهای عمومی و غیرتاریخی
- ضعف در زیرساختهای بومی که به از دست رفتن سرمایه ها منجر میشود.
- ضعف فعالین رسانهای در مبانی بنیادین معرفتشناختی و فلسفه تاریخی
- موانع روانشناختی در میان مخاطبان (غلبه رسانه و مسخشدگی)
- موانع میدانی مانند وجود مشکلات اقتصادی
—————————————-
🔻در ادامه راهکارهای اصلاح وضع موجود را در چهار سطح بیان کردم:
سطح مدیریت راهبُردی روایت تاریخ
سطح محتوای تولیدات رسانهای ـ تاریخی
سطح پژوهش
و سطح میدان (عیان).
🏠 مدرسه انقلاب👇👇
🆔 @darseenghelab