eitaa logo
باور
6.7هزار دنبال‌کننده
820 عکس
108 ویدیو
10 فایل
🌱 باور ما این است که اسلام، مکتبی کامل و پاسخگوی تمام نیازهای تربیتی است. 🏠 اینجا خانه‌ای است برای تمام کنشگران تربیت اسلامی. 🔴 لطفا مطالب را با ذکر منبع انتشار دهید. ◽️باور در صفحات مجازی: https://zil.ink/bavar_tarbiat ◾️ارتباط با ما: @adminbavar
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🧩 «دلاور» مجموعه ای از ۱۵ بازی رومیزی مختلف با محوریت ۶۵ قهرمان شهید است. داستان این بازی ها برگرفته از زندگی قهرمانان ملی بوده و مخاطب در حین بازی و همچنین استفاده از واقعیت افزوده، با نام و تصاویر شهدای ایران اسلامی از دوره قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا شهدای مدافع حرم و دلاوری‌ها و رشادت‌هایشان آشنا می‌شود. 🙍‍♂ مناسب برای همه سنین 🏷 تعداد مخاطب: ۲ تا ۱۰ نفر 🛒 برای اطلاعات بیشتر از نحوه بازی‌ها و خرید این محصول به سایت اختصاصی این بازی مراجعه فرمایید. 🧩 1⃣ 🩸 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
9.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ⭕️ ما در جنگ، ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پر بار اسلامی مان را محکم کردیم. ما در جنگ حس برادری و وطن دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم. 🔻 ما در جنگ...نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد. | پیام به مراجع، روحانیون، ائمۀ جمعه و جماعات، ۱۳۶۷/۱۲/۳ 🏷 7⃣ 🩸 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🌸 میلاد امام حسن عسکری(ع) مبارک‌باد. 🏷 قال الاِْمامُ الْعَسْكَرى عليه‌السلام: لاتُـمارِ فَيـَذْهَبَ بَهاءُكَ وَ لاتُمازِحْ فَيُجْتَرَءَ عَلَيْكَ. امام عسكرى عليه‌السلام فرمود: ستيزه و جدال نكن كه آبرويت مى‌رود، و شوخى نكن كه بر تو گستاخ شوند. 📚 بحارالانوار، جلد ۷۸، صفحه ۳۷۰. 🔻جدل و شوخی کردن بیش از اندازه، جایگاه مربی را خدشه‌دار می‌کند. 📜 5⃣6⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 📕 «آتشگاه» 💠 «حبیب» نوجوانی است که با خانواده‌اش در منطقه بلوطک زندگی می‌کند. خانواده او مانند دیگران، از آزار و اذیت‌های خان در امان نیستند. «ایوب‌خان» پدر حبیب را به بهانه‌ای در قلعه زندانی می‌کند. حببیب تصمیم می‌گیرد پدرش را از قلعه نجات دهد. این اتفاق‌ها هم‌زمان می‌شود با حمله شوروی‌ها به منطقه‌شان. اهالی روستا تصمیم می‌گیرند با امکانات کمی که دارند در مقابل نیروهای شوروی مقاومت کنند. درنهایت آن‌ها با همکاری همدیگر موفق می‌شوند. ✍ نویسنده: احمد مدقق 📚 ناشر: نشر صاد 📄 تعداد صفحات: ۱۱۲ صفحه 🙍‍♂ مخاطب: نوجوانان بالای ۱۳ سال و جوانان ✅ ویژگی‌ها 1⃣ اثر شایسته تقدیر در بیستمین جشنواره کتاب رشد 2⃣ پرداختن به یک موضوع نو و بدیع 🪴 اثرات تربیتی 1⃣ تقویت خودباوری 2⃣ تقویت روحیه ظلم‌ستیزی 3⃣ تقویت روحیه دفاع از وطن در مقابل تجاوز بیگانگان 4⃣ تقویت روحیه همکاری 🛒 برای تهیه‌ی نسخه کاغذی و الکترونیک کتاب به اينجا مراجعه فرمایید. 📖 0⃣4⃣ 📚 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🟢 «ابرک و دختر دانا» 📗 داستان درباره‌ی ابر کوچکی به اسم ابرک است که می‌خواهد بداند داناترین دختر شهر چه کسی است. ابرک با هدایت مامان‌ابر، به سمت خانه امام کاظم(ع) می‌رود و آن‌جا حضرت معصومه(س) را می‌بیند که یک دختربچه کوچک هستند و به سوالات علمی شیعیانی که به دیدن امام کاظم(ع) آمده‌اند جواب می‌دهند. ✍ نویسنده: سیده نرگس میرفیضی 📚 ناشر: زائر رضوی 📄 تعداد صفحات: ۱۷ص. 🙍‍♂ مخاطب: رده سنی ۶ تا ۸ سال ✅ ویژگی‌ها 1⃣ بیان داستانی کوتاه از حضرت معصومه(س) به زبانی کودکانه 2⃣ تصویرگری مناسب و جذاب 🪴 اثرات تربیتی 1⃣ ایجاد احساس محبت نسبت به حضرت معصومه(س) 2⃣ آگاهی‌بخشی درباره جایگاه علمی حضرت معصومه(س) 📔 📚 1⃣6⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
باور
. 🟢 «ابرک و دختر دانا» 📗 داستان درباره‌ی ابر کوچکی به اسم ابرک است که می‌خواهد بداند داناترین دختر
ابرک و دختر دانا.pdf
حجم: 3.23M
. آستان قدس رضوی نسخه الکترونیک کتاب "ابرک و دختر دانا" را به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار داده است. امروز فرصت مناسبی است که با استفاده از این کتاب، کودکان خود را بیشتر با حضرت معصومه(س) آشنا کنید. 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔸 انبیاء می‌خواهند «مسئله حل کن» درست کنند، نه «قضیه حفظ کن». 🔹 با آن کسی که می‌خواهد مسئله حل کند، چطور باید برخورد کرد؟ باید به او مسئله بدهی و رهایش کنی؛ ربع ساعت که گذشت و خسته شد و گفت: کمکم کن، کمکش نکن و بگذارش به حال خودش تا به خودش فشار بیاورد و فکر کند و مسئله را حل کند. وقتی که دو سه تا مسئله حل کرد، برای حل مسئله‌های دیگر آماده‌تر می‌شود و هر بار مسئله‌های مشکل‌تر از قبل به او بده. این روش تربیت است که خودش با حل مسائل رشد کند، نه اینکه به او قضیه بدهی و بگویی: حفظ کن. 🔹 این انقلاب را ببینید؛ شما دائماً دعا می‌کنید که خدایا! به انقلاب کمک کن، خدایا! نصرتش کن؛ از آن طرف، می‌بینید اینجا بمباران می‌شود، آنجا تلفات دارد، در جبهه‌ها مشکلات پیش می‌آید! این‌ها «مسئله» است. 🔸 شما می‌خواهید خدا مسئله را حلّ کند؛ اما خدا می‌گوید: اگر من برایت حل کنم که می‌شود قضیه. اگر قضیه را به تو بدهم و تو آن را حفظ کنی که رشد نمی‌کنی. کمک به تو این است که قدرت حل مسئله را پیدا کنی. 🔹 شما می‌بینید بعد از انقلاب، اول در گنبد که شورش و درگیری پیش آمد، برای مردم خیلی بزرگ بود و می‌گفتند: چطور این مسئله حل می‌شود؟ مسئلۀ گنبد که تمام شد، مسئلۀ کردستان پیش آمد. مسئلۀ کردستان تمام نشده بود که جنگ شروع شد و هر مسئله از مسئلۀ قبلی، بزرگ‌تر و سخت‌تر بود. این روش تربیتی خدایی است که می‌خواهد انسان خودش «جوشش» داشته باشد. | راه رشد، ج ۱، ص ۱۸۳ و ۱۸۴ 🏷 8⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
‌. 🔸لمّا نَزَلتْ«یا أیُّها الّذینَ آمَنوا قُوا انفسَکُم و أهلیکُم نارا» قالَ النّاسُ:«کیفَ نَقِی أنفسَنا وَ أهلِینا؟» وقتی این آیه نازل شد، مردم به رسول خدا (ص) عرض کردند: که چگونه خود و خانواده‌هایشان را از آتش حفظ کنیم؟ 🔹پیغمبر اکرم(ص) در جواب به این سؤال فرمودند:«اِعْلَمُوا الْخَیْرَ وَ ذَکِّروا بِه اهلیکُمْ وَ اَدِّبُوهُمْ عَلی طاعةِ اللّه» کارهای نیک انجام دهید و این مطلب را به خانواده‌های خود نیز یادآور شوید و آن‌ها را بر بندگی خدا ادب نمایید...حضرت در این روایت از عبارت «به آن‌ها یاد بده» استفاده نکردند؛ بلکه فرمودند:«به یادشان بیاور» این نکته بسیار ظریفی است. 🔸«به یادآوردن» با «یاد دادن» خیلی تفاوت دارد. زمانی که انسان مطلبی را می‌دانسته ولی الان فراموش کرده است، از تعبیر «به یادآوردن» و یا «تذکر دادن» استفاده می‌شود، درحالی‌که «یاد دادن» مخصوص زمانی است که اصلاً او هیچ نمی‌داند. 🔹فرزند انسان در فطرت خود بسیاری از این امور الهی و انسانی را می‌داند و تنها نیازی به یادآوری و تذکر دارد. هم بذر خیرهای انسانی در او است و هم بذر خیرهای الهی. وظیفه والدین این است که آبیاری‌اش کنند تا شکوفا شود. 🔸به تعبیر دیگر، خیر را یادآوری کنند...نیازی نیست آموزشش بدهی. این خیر را خدا در وجودش به ودیعه گذاشته است؛ در فطرتش هست، فقط کافی است به او یادآوری کنی. از سوی دیگر، با اعمال خودت باعث فراموشی این خیرهای نهفته در وجودش نشوی. ✍ | تربیت فرزند، صفحات۵۰_۵۴ 📜 6⃣6⃣ 🛎 1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🟠 «کره‌الاغ چوبی داری؟» 📙 داستان درباره‌ی کره الاغی چوبی است که توسط پسر بچه‌ای ساخته شده است و هر جمعه به بازار می‌رود، اما کسی او را نمی‌خرد. کره‌الاغ که از این اتفاق ناراحت است، تصمیم می‌گیرد با ایجاد تغییراتی در خود، مورد توجه بچه‌ها قرار بگیرد. اما درنهایت قیافه‌ای عجیب و غریب پیدا می‌کند و وقتی یک دختربچه برای خریدن کره الاغی چوبی می‌آید، پسربچه کره الاغ را که حسابی تغییر کرده، پیدا نمی‌کند. ✍ نویسنده: زینب ایمان‌طلب 📚 ناشر: نشر براق 📄 تعداد صفحات: ۲۴ص. 🙍‍♂ مخاطب: رده سنی ۷ تا ۱۰ سال. ✅ ویژگی‌ها 1⃣ پایان باز و ایجاد زمینه برای گفت و گو با کودک 2⃣ قابلیت جمع‌خوانی 🪴 اثرات تربیتی 1⃣ تقویت تفکر 2⃣ تقویت عزت نفس 3⃣ تقویت روحیه پذیرش خود 🛒 برای تهیه‌ی نسخه کاغذی کتاب به اينجا مراجعه فرمایید. 📔 📚 2⃣6⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. ⚖ محاکمه شخصیت! 🔸برای این فعالیت ابتدا باید مربی کتابی با شخصیت‌های پیچیده و دارای تصمیم‌گیری‌های مهم انتخاب نماید و به متربیان برای مطالعه بدهد. 🔹پس از مطالعه کتاب توسط متربیان، یک متربی (به صورت داوطلب یا انتخابی) به عنوان شخصیت داستان روی یک صندلی در مقابل بقیه می‌نشیند. بقیه متربیان نقش خبرنگار، وکیل یا منتقد را ایفا کرده و سوالات خود را از شخصیتی که روی صندلی داغ نشسته است، می‌پرسند. متربی که در نقش شخصیت قرار دارد، باید با استناد به متن کتاب و تحلیل خود از انگیزه کاراکتر، پاسخ دهد. 🔸مربی نقش قاضی را ایفا کرده و نظم جلسه و عمق‌بخشی به سوالات را مدیریت می‌کند. در انتها، بحثی درباره انتخاب‌های شخصیت و میزان درک متربیِ ایفاگر نقش از آن شخصیت، انجام می‌شود. 📍 لوازم مورد نیاز 📗 انتخاب کتاب مناسب با شخصیت‌های دارای لایه‌های مختلف 🪑 یک صندلی متمایز 🔎 اثرات تربیتی 1️⃣ پرورش مهارت‌های کلامی و فن بیان 2️⃣ تقویت روحیه و مهارت تفکر و تحلیل انگیزه‌ها 3⃣ تقویت همدلی و درک دیدگاه‌های متفاوت 4⃣ افزایش اعتماد به نفس در جمع 🟠 نکات: 1⃣ شخصیتی که انتخاب می‌شود، شخصیتی خاکستری (نه کاملاً خوب و نه کاملاً بد) باشد تا بحث بیشتری ایجاد کند. 2⃣ قوانین جلسه همچون رعایت احترام و نقد سازنده باید قبل از شروع به وضوح بیان شوند. 3⃣ می‌توان نقش وکیل مدافع و وکیل منتقد را بین متربیان تقسیم کرد تا بحث عادلانه‌تر پیش برود. 4⃣ برای این فعالیت، به ۱ ساعت زمان احتیاج است. 👥 رده سنی: مناسب برای نوجوانان ۱۱ تا ۱۷ سال. 📚🎮 1⃣1⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat
. 🔸تذکر مراتب دارد و انسان نباید از مرتبهٔ لطیف به مرتبهٔ خشن منتقل بشود، مگر به دلیلی و به جهتی...پس اگر با کسی که با تذکر لطیفی متنبه می‌شود به شکل خشن برخورد کنی، این سازنده نیست، بلکه ویرانگر است؛ چون او به لطیف‌تر از آن متنبه می‌شد. 🔹یعنی مؤمن باید کلامش ذومراتب و پیچیده باشد، صراحت و اشاره و کنایه و رمز و ایما داشته باشد. از ایما به صراحت منتقل نشود، مگر بعد از مأیوس‌شدن از تأثیر ایما. ✍ | مربی و تربیت، صفحه ۲۱۱ 🛎 2⃣ 🔰 باور؛ خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی. 🆔 @Bavar_tarbiat