بازی فرقهها با هویت منتقدان
✍علی محمدی هوشیار
گاهی در دنیای فرقهها و جریانهای انحرافی مشاهده میکنیم که منتقدان و مخالفان، به شکلی عجیب، به همان فرقه یا به فرقههای دیگر نسبت داده میشوند.
این اقدام، یک تاکتیک هوشمندانه و البته رایج فرقه ای است که با اهداف مشخصی صورت میگیرد. هدف اصلی از این کار، کمرنگ کردن نقد اصلی و انحراف اذهان عمومی است.
از این رو، وقتی انتقادی مطرح میشود، به جای پاسخگویی مستقیم و شفاف، سعی بر آن دارند تا آن را به اختلافات درون گروهی یا رقابتهای فرقهای دیگر ربط دهند و بگویند که فلان منتقد قبلا از ما بود و به خاطر تهدید و تطمیع دشمنان از ما جدا شده یا اینکه در نقد ما دارای انگیزه فرقه ای است.
در این صورت، نقد سازنده منتقد به یک مسئلهی داخلی تقلیل یافته و از اهمیت آن کاسته میشود.
📌این تاکتیک، راهی برای سرپوش گذاشتن بر ضعفها و نقصهای خود فرقه است که به جای دفاع از باورها، به #تخریب شخصیت منتقد میپردازند تا از پاسخگویی شانه خالی کنند و با این روش در میان مخاطبان، نسبت به اعتبار و انگیزههای منتقد، تردید ایجاد می کنند.
علاوه بر این، این روش به حفظ انسجام درونی فرقه نیز کمک شایانی میکند. اعضای فرقه اینگونه تلقین میگیرند که هرگونه مخالفت یا صدای مخالفی، از سوی یک دشمن بیرونی یا عامل نفوذی است و نباید به آن اعتنا کرد.
@ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
بازی فرقهها با هویت منتقدان ✍علی محمدی هوشیار گاهی در دنیای فرقهها و جریانهای انحرافی مشاهده میک
خطر جدی زمانی است که این تاکتیک بر ذهن مسئولین و تصمیمگیران اثر بگذارد.
#پژوهشکده بین المللی امام رضا(ع) با همکاری مراکز#علمی برگزار میکند:
🔸#مدرسه_تابستانه
🔻بررسی اندیشه های نواخباری گری؛ رویکردها و روش های فهم حدیث
📌باحضور اساتیدکشوری
🔹ارزیابی مصادر حدیثی
🎙حجه الاسلام ربانی بیرجندی
🔹بررسی ادله نقلی حکومت اسلامی و ولایت فقیه
🎙حجه الاسلام باقری کیا
🔹بررسی و نقد ادله تحریف قرآن
🎙حجه الاسلام حسینی فقیه
🔹روش شناسی کشف معارف دینی
🎙حجه الاسلام دکتر سعیدی فاضل
🔹نقد و ارزیابی شبهات نواخباریون نسبت به مجتهدین
🎙حجت الاسلام دکتر نوروزی
🔹 بحارالانوار از زبان علامه مجلسی
🎙حجه الاسلام دکتر غفوری نژاد
🔹 جریان شناسی نو اخباری گری
🎙حجه الاسلام دکتر هوشیار
🔹نقش گرایش های گوناگون در گزینش حدیث و فهم و تبیین آن
🎙 دکتر الله اکبری
🔹 اشتراکات و افتراقات نص گرایان افراطی فریقین
🎙حجه الاسلام توحیدی
🔹 بررسی تاریخچه و نقد اندیشه انجمن حجتیه
🎙حجه الاسلام اکبری آهنگر
🔹تبارشناسی جریانهای نوپدید حدیثگرا
🎙حجه الاسلام شفیعیان
🔹رویکردها و روشهای مناقب نگاری
🎙دکترمحمد غفوری
🔹 بررسی منابع روایی نصیریه
🎙 دکترعلی عادل زاده
🔹نقش مطالعات نصیریه در اعتبارسنجی حدیث
🎙دکتر عمیدرضا اکبری
✔️به صورت #حضوری در#مشهدمقدس
⏰ تاریخ برگزاری دوره:۳شهریور لغایت ۱۳شهریور ۱۴۰۴
🔘مزایا؛
☑️ گواهی معتبر پایان دوره
☑️ارتقاء رتبه پژوهشی/تبلیغی(ویژه طلاب المصطفی)
☑️و...
🔻#مهلت ثبت نام: ۱مرداد لغایت ۲۰مردادماه ۱۴۰۴
🔺نحوه ثبت نام:ارسال #نامونامخانوادگی به همراه#کدتحصیلی یا#کدملی در پیام رسان ایتا به شماره 09127482090
یا به آی دی
@Baloor
💠 پژوهشکده بینالمللی امام رضا علیه السلام
21.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام رضا خیلی دوست دارم...
@ali_m_hoshyar
این عنوان قابلیت پژوهش دارد:
«همنگری مکاتب فقهی زنجان و نجف اشرف در دو سده اخیر»
آیا در طول دو سده اخیر، بین فقها و اندیشمندان فقهی در این دو مرکز علمی (زنجان و نجف اشرف) در مسائل فقهی، اصول استنباط، یا روشهای تحلیل و نتیجهگیری، اشتراک نظر یا تشابه رویکردی وجود داشته است؟
رویکردها و دیدگاههای آنها در فقه مضاف چگونه با یکدیگر مقایسه میشود و آیا نقاط اشتراک یا افتراقی در نگاه آنها به مسائل فقهی وجود دارد؟
و...
@ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
🚨مسابقه کتابخوانی 🚨درسنامه فرقه شناسی #رایگان #جایزه بلیط رفت و برگشت قطار 🚆 به مشهد مقدس از شهر مب
تا کنون ۱۵۰ نفر در مسابقه کتابخوانی شرکت کرده و پاسخ سوالات را ارسال کرده اند
هدایت شده از کانال | علی محمدی هوشیار
1401.05.08 - درسنامه.pdf
حجم:
3.46M
#چاپ_جدید
#ویراست_پنجم
#کتاب
💯درسنامه نقد و بررسی احمدالحسن
به همراه اضافات و اصلاحات
تعداد صفحات: ۴۳۱
@ali_m_hoshyar
طلب مغفرت برای زوّار امام حسین علیه السلام
معاویه بن وهب عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ قَالَ:
إنَّ فاطِمةَ بِنتَ مُحمّد صلی الله علیهما و آله تَحضُرُ لِزُوارِ قَبرُ اِبنَها الحُسينِ علیه السلام فَتَستَغفُر لَهِم ذُنُوبَهُم.
امام صادق علیهالسلام فرمود:
حضرت فاطمه سلام الله علیها دختر پیامبر گرامی اسلام، نزد زائرین فرزندش حسین علیه السلام حاضر می شود و از خدا می خواهد که گناهان بندگانش را ببخشد.
کامل الزیارات، ص۱۱۸.
@ali_m_hoshyar
عالم کیست؟
امام باقر علیه السلام فرمود:
لا يكونُ اَلعَبدُ عالِماً حَتّي لا يكونَ حاسِداً لِمَن فَوقَهُ و لا مُحَقِّراً لِمَن دُونَهُ.
عالم کسی است که به بالادست خود حسد نورزد و زیردست خود را خوار نشمارد. تحف العقول، ص ۲۹۳.
@ali_m_hoshyar