#پژوهشکده بین المللی امام رضا(ع) با همکاری مراکز#علمی برگزار میکند:
🔸#مدرسه_تابستانه
🔻بررسی اندیشه های نواخباری گری؛ رویکردها و روش های فهم حدیث
📌باحضور اساتیدکشوری
🔹ارزیابی مصادر حدیثی
🎙حجه الاسلام ربانی بیرجندی
🔹بررسی ادله نقلی حکومت اسلامی و ولایت فقیه
🎙حجه الاسلام باقری کیا
🔹بررسی و نقد ادله تحریف قرآن
🎙حجه الاسلام حسینی فقیه
🔹روش شناسی کشف معارف دینی
🎙حجه الاسلام دکتر سعیدی فاضل
🔹نقد و ارزیابی شبهات نواخباریون نسبت به مجتهدین
🎙حجت الاسلام دکتر نوروزی
🔹 بحارالانوار از زبان علامه مجلسی
🎙حجه الاسلام دکتر غفوری نژاد
🔹 جریان شناسی نو اخباری گری
🎙حجه الاسلام دکتر هوشیار
🔹نقش گرایش های گوناگون در گزینش حدیث و فهم و تبیین آن
🎙 دکتر الله اکبری
🔹 اشتراکات و افتراقات نص گرایان افراطی فریقین
🎙حجه الاسلام توحیدی
🔹 بررسی تاریخچه و نقد اندیشه انجمن حجتیه
🎙حجه الاسلام اکبری آهنگر
🔹تبارشناسی جریانهای نوپدید حدیثگرا
🎙حجه الاسلام شفیعیان
🔹رویکردها و روشهای مناقب نگاری
🎙دکترمحمد غفوری
🔹 بررسی منابع روایی نصیریه
🎙 دکترعلی عادل زاده
🔹نقش مطالعات نصیریه در اعتبارسنجی حدیث
🎙دکتر عمیدرضا اکبری
✔️به صورت #حضوری در#مشهدمقدس
⏰ تاریخ برگزاری دوره:۳شهریور لغایت ۱۳شهریور ۱۴۰۴
🔘مزایا؛
☑️ گواهی معتبر پایان دوره
☑️ارتقاء رتبه پژوهشی/تبلیغی(ویژه طلاب المصطفی)
☑️و...
🔻#مهلت ثبت نام: ۱مرداد لغایت ۲۰مردادماه ۱۴۰۴
🔺نحوه ثبت نام:ارسال #نامونامخانوادگی به همراه#کدتحصیلی یا#کدملی در پیام رسان ایتا به شماره 09127482090
یا به آی دی
@Baloor
💠 پژوهشکده بینالمللی امام رضا علیه السلام
21.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام رضا خیلی دوست دارم...
@ali_m_hoshyar
این عنوان قابلیت پژوهش دارد:
«همنگری مکاتب فقهی زنجان و نجف اشرف در دو سده اخیر»
آیا در طول دو سده اخیر، بین فقها و اندیشمندان فقهی در این دو مرکز علمی (زنجان و نجف اشرف) در مسائل فقهی، اصول استنباط، یا روشهای تحلیل و نتیجهگیری، اشتراک نظر یا تشابه رویکردی وجود داشته است؟
رویکردها و دیدگاههای آنها در فقه مضاف چگونه با یکدیگر مقایسه میشود و آیا نقاط اشتراک یا افتراقی در نگاه آنها به مسائل فقهی وجود دارد؟
و...
@ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
🚨مسابقه کتابخوانی 🚨درسنامه فرقه شناسی #رایگان #جایزه بلیط رفت و برگشت قطار 🚆 به مشهد مقدس از شهر مب
تا کنون ۱۵۰ نفر در مسابقه کتابخوانی شرکت کرده و پاسخ سوالات را ارسال کرده اند
هدایت شده از کانال | علی محمدی هوشیار
1401.05.08 - درسنامه.pdf
حجم:
3.46M
#چاپ_جدید
#ویراست_پنجم
#کتاب
💯درسنامه نقد و بررسی احمدالحسن
به همراه اضافات و اصلاحات
تعداد صفحات: ۴۳۱
@ali_m_hoshyar
طلب مغفرت برای زوّار امام حسین علیه السلام
معاویه بن وهب عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ قَالَ:
إنَّ فاطِمةَ بِنتَ مُحمّد صلی الله علیهما و آله تَحضُرُ لِزُوارِ قَبرُ اِبنَها الحُسينِ علیه السلام فَتَستَغفُر لَهِم ذُنُوبَهُم.
امام صادق علیهالسلام فرمود:
حضرت فاطمه سلام الله علیها دختر پیامبر گرامی اسلام، نزد زائرین فرزندش حسین علیه السلام حاضر می شود و از خدا می خواهد که گناهان بندگانش را ببخشد.
کامل الزیارات، ص۱۱۸.
@ali_m_hoshyar
عالم کیست؟
امام باقر علیه السلام فرمود:
لا يكونُ اَلعَبدُ عالِماً حَتّي لا يكونَ حاسِداً لِمَن فَوقَهُ و لا مُحَقِّراً لِمَن دُونَهُ.
عالم کسی است که به بالادست خود حسد نورزد و زیردست خود را خوار نشمارد. تحف العقول، ص ۲۹۳.
@ali_m_hoshyar
خرج کردن برای زیارت امام حسین علیه السلام
قُلْتُ فَمَا لِمَنْ يُجَهِّزَ إِلَيْهِ وَ لَمْ يَخْرُجْ لَعَلَّهُ تُصِيبُهُ [لِقِلَّةِ نَصِيبِهِ] قَالَ يُعْطِيهِ اللَّهُ بِكُلِّ دِرْهَمٍ أَنْفَقَهُ- مِثْلَ أُحُدٍ مِنَ الْحَسَنَاتِ وَ يُخْلِفُ عَلَيْهِ أَضْعَافَ مَا أَنْفَقَهُ وَ يُصْرَفُ عَنْهُ مِنَ الْبَلَاءِ مِمَّا قَدْ نَزَلَ لِيُصِيبَهُ وَ يُدْفَعُ عَنْهُ وَ يُحْفَظُ فِي مَالِه...
از امام صادق علیه السلام سوال شد: پاداش كسى كه خودش به دليل بيمارى (یا کم توفیقی) به زيارت امام حسين عليه السلام نمیرود، امّا ديگرى را به سوى کربلا راهی میكند، چيست؟
فرمود: خداوند، در برابر هر درهمى كه خرج میكند، مانند كوه احد، برايش نيكى مینويسد و چندين برابر آنچه هزينه كرده، در عوض به او میدهد و بلاهايى را كه فرود آمده تا به او برسد، از او دور میکند و مالش حفظ می شود. كامل الزيارات، ص 124.
@ali_m_hoshyar
نزد امام خود چگونه ای؟
عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ اَلْجَهْمِ قَالَ: سَأَلْتُ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ... قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَشْتَهِي أَنْ أَعْلَمَ كَيْفَ أَنَا عِنْدَكَ فَقَالَ اُنْظُرْ كَيْفَ أَنَا عِنْدَكَ .
حسن بن جهم گويد: از امام رضا عليه السّلام پرسيدم: فدايت شوم علاقه دارم بدانم من نزد تو چگونهام؟ حضرت فرمود: بنگر كه من پيش تو چگونهام. عيون أخبار الرضا عليه السلام ج ۲، ص ۴۹.
@ali_m_hoshyar