7.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻از «تنجیم طبی» تا «تحلیل مزاجی اذکار و ادعیه»!
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــ
بنده پیشتر در نقد این دیدگاهها، سخنان فراوانی گفتم و نوشتم و اخطارهای علمی خود را درباره تبعات معرفتی و دینی چنین سخنانی هم به خود این عزیزان و هم به مدیران حوزههای علمیه دادم. اما ....!
این گروه با نبضگیری و نبضشناسی و سپس با عنوان فریبنده طب اسلامی کار خود را شروع کردند! به «تنجیم طبی» و نقش ستارگان و کُرات آسمانی در بیماری و درمان رسیدند و اکنون به تحلیل مزاجی اذکار و ادعیه و مناجاتها رسیدهاند! و دیری نمیپاید که به تحلیل مزاجی واجبات و محرمات خواهند رسید. به عنوان یک فرقهشناس میگویم که شک نکنید فرجام چنین افرادی به شریعتستیزی و دینستیزی و ایجاد فرقهها و ادیان جدید خواهد انجامید.
این مسیری است که همه افراد بیمبنا و سطحی و تکبعدی در تاریخ اسلام طی کردهاند. صبر کنید تا سرانجام تحلیل مزاجی ادعیه و مناجاتها، را در تحلیل مزاجی واجبات و محرمات ببینید. فاصله میان کثرتگرایی در اذکار و ادعیه، تا کثرتگرایی در واجبات و محرمات و کثرتگرایی در شریعت و نهایتاً کثرتگرایی مزاجی در دینداری و بیدینی فاصله خیلی زیادی نیست. سرعت رسیدن به چنین نقطهای بستگی به حماقت و جهالت مریدان و مستعد بودن فضای فرهنگی و اجتماعی دارد!
#تنجیم
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
توضیحاتی درباره تحلیل مزاجی اذکار و ادعیه .mp3
زمان:
حجم:
12.53M
🎤احمدحسین شریفی
🔻توضیحاتی درباره مستندات حدیثی تحلیل مزاجی اذکار و ادعیه
ــــــــــــــــــــــ
▫️آیا حدیثی داریم که ذکر تسبیحات اربعه باید متناسب با مزاجهای گوناگون باشد؟
▫️آیا حدیثی داریم که گفته باشد ادعیه و مناجاتهای مختلف هر کدام مربوط به مزاجهای مختلفاند؟
▫️آیا حدیثی داریم که گفته باشد زیاد گفتن ذکر لا اله الا الله موجب فقر میشود؟
#تنجیم
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔻پستتر از رضاخان پهلوی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــ
در ماجرای کشف حجاب، رضاخان پهلوی آنقدر مردانگی داشت که در راه باور باطل خود، ابتدا دختران خود و زنان و دختران رجال سیاسی مملکت را برهنه و در مرآی و منظر عمومی حاضر کرد و بعد آرام آرام و با زور حجاب را از سر زنان و دختران مردم برگرفت.
اما اکنون، با کمال تأسف، در جمهوری اسلامی ایران، ما با برخی حاکمان و مدیران و مسؤولان مواجههایم که زنان و دختران خود را در پوشش کامل نگه میدارند، اما با گفتار و رفتار خود، نه تنها در حال عادیسازی برهنگی و بیحجابیاند، بلکه در حال بیعفت کردن زنان و دختران مردم هستند. اینان با پیش گرفتن سیاستهای شیطانی و ماکیاولیستی تلاش میکنند با سرگرم کردن مردم به رفتارها و سخنان مبتذل، بر بیکفایتیهای مدیریتی خود سرپوش بگذارند.
معتقدم چنین افرادی از رضاخان پهلوی هم پستترند.
دغدغهمندان اسلام و انقلاب باید مواظب باشند در دام چنین سیاستبازانی گرفتار نشوند. باید همواره آرمانهای اسلام و انقلاب را بر روی دست گرفته و از قانونگذاران و مجریان تحقق آنها را مطالبه کرد.
#حجاب
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🖊احمدحسین شریفی
توفیقی حاصل شد که دیداری با خانواده شهید عارف معارفوند، از شهدای جنگ تحمیلی دوازده روزه، داشته باشیم.
شهیدی از جنس معرفت و عرفان. چه نام بامسمایی داشته است این شهید عارف ما!
از مهمترین ویژگیهای این شهید:
یک. چشمپاک بود و به نامحرم نگاه نمیکرد؛
دو. التزام به نماز اول وقت داشت؛ حتی در مسافرتها و تفریحات؛
سه. التزام به صله ارحام داشت. برنامهریزی کرده بود که اقوام را در مناسبتهای مذهبی و با هیئت خانگی دور هم جمع کند؛
چهار. خود را وقف خدمت به نیازمندان و دستگیری از مستمندان کرده بود. وسائل طبخ غذا تهیه کرده بود و به هر مناسبتی غذا میپخت و بستهبندی میکرد و در میان نیازمندان توزیع میکرد؛
پنج. از جمله کارهای عجیبی که نشان دهنده روح بزرگ این مرد خدا است و نمونه آن را در عارفان بزرگی همچون قاضی طباطبائی شنیدهایم این بود که وقتی دید پیرمردی با جمعآوری ضایعات محله، امرار معاش میکند، آدرس خانهاش را گرفت و به او گفت من خودم ضایعات فامیل را جمع میکنم و برایت میآورم! و از آن پس به صورت مرتب و هفتگی همین کار را میکرد! برادرش میگفت، روزی به او گفتم: «این کار را نکن، برایت خوب نیست.» اما او با لبخندی گفت، چه اشکالی دارد! با حرف مردم چکار داریم! ما برای خدا به آن پیرمرد کمک میکنیم؛
شش. زیستی عارفانه و مرگی عاشقانه داشت. او برای دفاع از حرم جمهوری اسلامی در روز عید غدیر و در حالی که چندین شلیک موفق به سرزمینهای اشغالی داشت، هدف حمله موشکهای اسرائیلی قرار گرفت و به خواستهای که همواره در قنوت نمازش تکرار میکرد، رسید: «شهادت در راه خدا»
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
دینداری و سنخهای روانی ج۱.mp3
زمان:
حجم:
12.43M
🎤احمدحسین شریفی
🔻دینداری و سنخهای روانی؛ جلسه اول
🔸تاریخ ارائه: ۲۶ مهر ۱۳۹۹
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
دینداری و سنخهای روانی ج۲.mp3
زمان:
حجم:
17.07M
🎤احمدحسین شریفی
🔻دینداری و سنخهای روانی؛ جلسه دوم
🔸تاریخ ارائه: ۲۶ مهر ۱۳۹۹
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
دینداری و سنخهای روانی ج۳.mp3
زمان:
حجم:
12.13M
🎤احمدحسین شریفی
🔻دینداری و سنخهای روانی؛ جلسه سوم
🔸تاریخ ارائه: ۲۶ مهر ۱۳۹۹
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
به دنبال تقاضای مکرر عدهای از کاربران کانال استاد شریفی نسبت به بارگزاری مجدد سخنرانیهای استاد شریفی در موضوع دینداری و سنخهای روانی، این سخنرانیها مجدداً بارگزاری شد. استاد شریفی در این سخنرانیها ضمن تحلیل مسأله «سنخهای روانی» و «تیپهای شخصیتی» در روانشناسی جدید و همچنین در انسانشناسی قدما، به نقد دیدگاه برخی از روشنفکران درباره نسبت دینداری با تیپهای شخصیتی و سنخهای روانی پرداخته است.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
نجوم احکامی در ترازوی عقل و نقل و تجربه.mp3
زمان:
حجم:
32.01M
🎤احمدحسین شریفی
🔴تنجیم طبی در ترازوی عقل و نقل و تجربه
⭕️توضیحات استاد شریفی درباره مدعای قائلین به تنجیم طبی؛
🔲توجه: نامطلوبی کیفیت صوت به این دلیل است که استاد شریفی این صوت را در پاسخ مطالبه برخی از دوستان به هنگام پیادهروی و کوهنوردی ضبط کردهاند.
#تنجیم
#تنجیم_طبی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
احمدحسین شریفی
🎤احمدحسین شریفی 🔴تنجیم طبی در ترازوی عقل و نقل و تجربه ⭕️توضیحات استاد شریفی درباره مدعای قائلین به
این صوت مربوط به مهر سال ۱۴۰۰ است که به دنبال مطالبه برخی از مخاطبان مجدداً بارگزاری میشود.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔻کنترل اختیارات مدیران نالایق، از نگاه مولوی
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
مولوی در پرالتهابترین دوران عالم اسلام زندگی میکرد: دوران حمله مغول به عالم اسلام و خرابیها و قتل عامهای بیسابقه. یکی از نقدهای جدی بر وی به عنوان یکی از فقیهان و عالمان و عارفان بزرگ آن روز جهان اسلام، این است که نه تنها به این موضوع توجهی نداشته است؛ بلکه خود به طور جد با حاکمان مغول همکاری میکرده و نامههای متعددی به آنها مینوشته و شوربختانه محتوای اغلب آن نامهها هم درخواست کمک مالی یا استخدام فرزند و داماد و نزدیکان خود در دستگاه دیوانی بوده است!
اما صرف نظر از «رفتار و عمل سیاسی» مولوی، در حوزه «اندیشه سیاسی» نیز آنگونه که انتظار میرود، به موضوع حکومت و سیاست نپرداخته است؛ به تعبیر دیگر، جنبههای سیاسی و مدیریتی و اجتماعی در عرفان مولوی، بسیار کمرنگ است. در عین حال، در لابلای سخنان او نکاتی ناب و ارزشمند درباب مدیریت و سیاست یافت میشود.
از جمله، در دفتر چهارم مثنوی (ابیات ۱۴۳۴-۱۴۳۵) درباره لزوم کنترل اختیارات مدیریتی افراد نادان و نالایق، میگوید:
واسِتـان از دسـتِ دیـوانـه سِــلاح
تا ز تو راضـی شـود عـدل و صَـلاح
چون سلاحش هست و عقلش نه، ببند
دسـتِ او را ورنـه آرَد صـد گزند
اگر فردی کمخرد و نادان، به قدرت دست یابد یا مسؤولیتی به او واگذار شود، چاره کار آن است که او را از قدرت به زیر آورند. سلاح را از دست او بستانند؛ زیرا چنین فردی چون قدرت دارد اما از عقل و خرد بیبهره است، ممکن است صدها گزند و آسیب به خود، سازمان مربوطه و یا جامعه وارد کند.
#مدیریت
#سیاست
@Ahmadhosseinsharifi
🌹
🔻«حوزه پیشرو» و «علوم انسانی»
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــ
رهبر فرزانه انقلاب در بخشی از بیانیه حوزه پیشرو و سرآمد میفرماید: «امروز با تشکیل نظام سیاسی اسلام، سؤال اصلی، چگونگی نگاه کلان شارع به ابعاد فردی و اجتماعی زندگی بشر و پایههای اصولی آن است؛ از نگاه به انسان و جایگاه انسانی و هدفهای زندگی او، تا نگاه به شکل مطلوب جامعهی بشری، و نگاه به سیاست و قدرت و روابط اجتماعی و خانواده و جنسیّت و عدالت و دیگر ابعاد زندگی. فتوای فقیه در هر مسئله باید نشاندهندهی بخشی از این نگاه کلان باشد.»
خود وی در ادامه دو الزام مهم برای دستیافتن به چنین فقه و چنین فقیهی را اینگونه بیان میکند:
«اوّلاً، آشنایی فقیه با همهی ابعاد و معارف دینی در همهی زمینهها»
«و ثانیاً، آشنایی مناسب با یافتههای امروز بشر در عرصهی علوم انسانی و دانشهای مرتبط با زندگی انسان است.»
روشن است که برنامه درسی حوزههای علمیه در حال حاضر به گونهای نیست که این الزامات را تأمین کند و ابزارها و مقدمات علمی لازم برای چنان نگاه کلانی به نظام معرفتی اسلام را در اختیار طلاب قرار دهد.
در برنامه درسی حوزههای علمیه تقریباً هیچ آشنایی با یافتههای جدید بشر در عرصههای علوم انسانی ایجاد نمیشود. تقریباً هیچ بحث مدون و مشخصی درباره آشناسازی طلاب با نگاه کلان اسلام درباره «انسان»، «جایگاه انسان در نظام هستی»، «ابعاد فردی و اجتماعی زندگی بشر»، «سیاست»، «قدرت»، «عدالت»، «جنسیت»، «روابط بین الملل»، «فرهنگ عمومی» و امثال آن وجود ندارد. به همین دلیل، نمیتوان انتظار داشت که فتاوا و نظرات فارغ التحصیلان این برنامه درسی «نشان دهندهی بخشی از این نگاه کلان باشد.» اساساً در همه دورههای آموزشی حوزههای علمیه حتی به میزان دو واحد درسی، انسانشناسی از نگاه اسلام و قرآن آموزش داده نمیشود! چه رسد به علوم انسانی و عدالت اجتماعی و خانواده و جامعه اسلامپسند و امثال آن.
همه دلسوزان و دغدغهمندان در انتظار واکنش عملی مدیران دلسوز و روشنبین حوزههای علمیه به منشور حوزه پیشرو و سرآمد هستند.
#حوزه_علمیه
@Ahmadhoseinsharifi
🌹