🔻حکمرانی علوی؛ جدیت در برخورد با تخلفات مدیران و اطرافیان
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸امیرمؤمنان علیه السلام در بخشی از حکم حکومتی خود خطاب به مالک اشتر درباره اطرافیاتن و مدیران نزدیک او میفرماید:
وَ تَحَفَّظْ مِنَ الْأَعْوَانِ؛ و خود را از كاركنانت واپاى.
فَإِنْ أَحَدٌ مِنْهُمْ بَسَطَ يَدَهُ إِلَى خِيَانَةٍ اجْتَمَعَتْ بِهَا عَلَيْهِ عِنْدَكَ أَخْبَارُ عُيُونِكَ اكْتَفَيْتَ بِذَلِكَ شَاهِداً فَبَسَطْتَ عَلَيْهِ الْعُقُوبَةَ فِي بَدَنِهِ وَ أَخَذْتَهُ بِمَا أَصَابَ مِنْ عَمَلِهِ ثُمَّ نَصَبْتَهُ بِمَقَامِ الْمَذَلَّةِ وَ وَسَمْتَهُ بِالْخِيَانَةِ وَ قَلَّدْتَهُ عَارَ التُّهَمَةِ؛ اگر يكى از آنان دست به خيانتى گشود و مأموران مخفیات متفقاً نزد تو بر ضد او گزارش دهند، به همين مقدار به عنوان گواه و شاهد قناعت کن؛ بدين گواه بسنده كن، و كيفر او را با تنبيه بدنى بدو برسان و آنچه بدست آورده بستان. سپس او را خوار بدار، و خيانتكار شمار و طوق بدنامى را در گردنش در آر.
🔸بیان چند نکته:
یک. «وَ تَحَفَّظْ مِنَ الْأَعْوَانِ»، به زبان ساده یعنی اختیار خودت را در اختیار اعوان و انصار و دور و بریهایت قرار نده. بلکه نسبت به آنها متحفظ باش. هر چند آنان را از افراد مورد اطمینان خود انتخاب کردهای اما زمام امور را در اختیار آنها قرار نده. چنان نباشد که هر چه خواسته اطرافیان تو باشد، همان را عمل کنی. بلکه باید استقلال رأی خود را حفظ کنی.
دو. مدیران ارشد در نظام اسلامی نباید زودباور و دهنبین باشند؛ نباید بلافاصله به هر گزارشی علیه کارگزاران خود ترتیب اثر بدهند؛ بلکه باید از مراجع مختلف نظارتی گزارشها را تجمیع کنند و در صورت اطمینان به خیانت یا ناکارآمدی، آنگاه برخورد کنند. به همین دلیل حضرت میفرماید در جایی که مأموران مخفیات بالاتفاق علیه یکی از مدیران و نزدیکانت گزارشی را تأیید کردند، آنگاه به آن ترتیب اثر بده.
سه. مدیران ارشد لازم است به گزارشهای دستگاههای نظارتی و بازرسی ترتیب اثر بدهند. بعد از اثبات خیانت یک کارگزار، حتی اگر از بهترین یاران و نزدیکترین دوستان هم باشد، بدون هیچ ملاحظه و مماشاتی به شدت با او برخورد کنند.
چهار. برخورد با کارگزاران متخلف، باید برخوردی علنی و بازدارنده باشند؛ برخورد باید به گونهای باشد که برای دیگران عبرتآموز باشد.
#سیاست
#حکومت
#نهجالبلاغه
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
توصیه یک کاربر رسانه به اصحاب رسانه .mp3
زمان:
حجم:
12.73M
🔻توصیهای به عنوان کاربر رسانه، به اصحاب رسانه
🎤احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــ
توضیحی درباره این توصیه حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب به مسؤولان و صاحبان قلم و بیان:
«مسئولان و صاحبان قلم و بیان راویان قدرت و قوت باشند نه راوی ضعفها» (۱۴۰۴/۶/۱۶)
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️تکثیر «پاورقی»
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸معتقدم برنامه مختصر و کوتاه «پاورقی» با اجرای مجری جوان، اندیشمند و خردمندی همچون جناب آقای محمدرضا شهبازی، یکی از موفقترین برنامههای سالهای اخیر صدا و سیمای جمهوری اسلامی در زمینه جهاد تبیین بوده است. این برنامه یک پادزهر مستند و بسیار اثرگذار علیه زهرِ کشنده «سفیدنمایی مطلق» کشورهای اروپایی و آمریکایی و ... و سیاهنمایی وضعیت ایران اسلامی است.
♦️در عین حال، میدانیم که ما در میانه یک «جنگ نرم همه جانبه» و یک «جنگ شناختی بسیار پیچیده» قرار داریم. و مهمترین سلاح در این جنگ، روشنگری و تبیین است. در میان هجمه صدها برنامه دشمنان خارجی و منافقان داخلی علیه ذهن و ضمیر آحاد ملت ایران، هرگز نباید به یک یا چند برنامه اینچنینی اکتفا کرد. ما نیازمند تکثیر برنامه پاورقی هستیم. دستکم یک برنامه دیگر در همین قالب و با همین سطح از فرهیختگی در راستای خنثیسازی «ناامیدسازی» نوجوانان و جوانان و رسواسازی «سیاهنمایان» وضعیت داخلی کشور هستیم. برنامهای که بتواند ظرفیتها، توانمندیها، ارادهها و همتهای بلند و تحققیافته نوجوانان و جوانان کشور را به صورتی هنرمندانه، جذاب و تأثیرگذار به نمایش بگذارد.
#تبیین
#امید
#هنر
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔻آسيبشناسی به عنوان وسیله و نه هدف
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
هر چند آسيبشناسی و توصيف ضعفها و بیان نقصها و کمبودها فی نفسه اشکالی ندارد؛ اما زمانی ارزشمند و حکیمانه و عاقلانه است که مقدمه و ابزاری برای ارائه راهکار و اقدام در جهت رفع آسیب و جبران کمبود و نقص باشد و الا ذکر دائمی نقصها و آسیبها، بدون ارائهی راه درمان و تلاش در جهت رفع نقص، ثمرهای جز القاء روحیهی خودکمبينی و خودباختگی نخواهد داشت.
نبايد به گونهای باشيم که به تعبير مولوی، نيم عمرمان در پريشانی و دست و پنجه نرم کردن با آسيبها و نقصها بگذرد و نيم ديگر در حسرت و پشيمانی از اينکه چرا کاری نکرديم:
نيم عمرت در پريشانی رود
نيم ديگر در پشيمانی رود
آسيبشناسی بايد پلی براي آسیبزدایی باشد:
ترک اين فکر و پشيمانی بگو
حال و يار و کار نيکوتر بجو
ور نداری کار نيکوتر به دست
پس پشيمانيت بر فوت چه است
گر همی دانی، ره نيکو پرست
ور ندانی چون بدانی کاين بد است
بد ندانی تا ندانی نيک را
ضد را از ضد توان ديد ای فتی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔻رابطه بیغیرتی مردان و بیعفتی زنان؛ در کلام شهید مطهری
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«اگر زنى آلوده شد، مردْ ديگر نمىتواند ادعاى شرافت كند، ... زن در جهات عفتى، ناموس مرد است ... يعنى اگر زنى- العياذ باللَّه- در مسائل عفت آلودگى داشته باشد دامن مرد آلوده مىشود، ... قرآن مىگويد: «خبيثات مال خبيثين است». زنهاى ناپاك مال مردان ناپاك است و زنان پاك، مال مردان پاك است، اين ناظر به پاكى ناموسى است؛ يعنى مردِ ناپاك است كه غيرت را از دست مىدهد و زن ناپاك را مىپذيرد و ناراحت نيست كه زنش ناپاك باشد، ولى مرد پاك امكان ندارد كه زن ناپاك را بپذيرد. اين است كه طبعاً يك نوع انتخاب صورت مىگيرد.
اين بيانِ حكم شرعى نيست، بلكه قرآن يك قانون طبيعى را بيان مىكند: طبعاً اين طور است كه پاكها سراغ پاكها مىروند و ناپاكها سراغ ناپاكها. شما ببينيد جوانان پاك دنبال دخترهايى مىروند كه پاك باشند و دخترهاى پاك هم شوهر پاك را مىپسندند، اما يك جوان آلوده و كثيف هيچ اهميت نمىدهد كه با دخترى ازدواج كند كه دهها جوان ديگر- به اصطلاح خودشان- او را «تجربه» كردهاند. روح كثيف يك مرد كثيف، يك زن كثيف را مىپسندد و روح كثيف يك زن كثيف، يك مرد كثيف را مىپسندد، ولى روح پاك يك مرد پاك، زن پاك را براى خود انتخاب مىكند و روح پاك يك زن پاك، مرد پاك را انتخاب مىكند.» (مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج۲۶، ص۴۳۲-۴۳۳)
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️دروغگویی و حقارت شخصیت
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دروغگویی نشانه حقارت و ضعف شخصیت است.
افراد ضعیف النفس، حتی اگر در بالاترین مدارج اجتماعی و علمی هم باشند، نمیتوانند خود را از این رذیله نجات دهند. چنان افرادی، علیرغم موقعیت اجتماعی بالایی که دارند، اما بعضاً به راحتی و بدون هیچ شرمساری، دروغ میگویند و بر دیگران افترا میبندند!
برای ریشهکنی این رذیله، راهی جز «آزادگی روح» و «عزت نفس» نمیشناسم؛
و این امور با فلسفهخوانی و حقوقدانی و فقهگویی حاصل نمیشود. «خودشناسی» میخواهد و «خداشناسی».
#شخصیت
#دروغ
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🌹
🔻غایتها و قبلههای متفاوت
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
مولوی در دفتر ششم مثنوی معنوی، (ابیات ۱۸۹۶-۱۹۰۱) در ضمن داستان فقیر مفلسی که بدون سعی و تلاش میخواست به نان و نوایی برسد، نکات بسیار ارزشمند و مهمی را بیان میکند.
از جمله، با ظرافتی مثالزدنی به بیان مسأله سنخیت در عالم انسانی میپردازد. سنخیت «هویت» و «هدف»؛ سنخیت «سبک زندگی» و «آرمان و هدف متعالی زندگی. تفاوت افراد در غایت مطلوب را به زیبایی تشریح میکند و میگوید افراد هر کدام قبلهها و مطلوبها و خواستههای متفاوتی دارند، و این تفاوت ریشه در تفاوتهای آنها در سبک زندگی و رفتارها و شخصیت آنها دارد. کمال هر کسی همسنخ خود اوست. غایت مطلوب هر کسی با هویت و کیفیت وجودی او سنخیت و سازگاری دارد.
هر کسی را جُفت کرده عدلِ حق
پیل را با پیل و بَق را جنسِ بَق
عدل الهی هر کسی را همتای کسی مثل خود کرده است. فیل را همتای فیل و پشه [بق] را همتای پشه.
مونسِ احمد به مجلس، چاریار
مونسِ بوجهل، عُتبه و ذُوالخِمار
این بیت، در واقع بیان نمونهای برای مدعای طرح شده در بیت پیشین است: همانطور که چهار صحابی خوب را همدم و همراز و همنشین پیامبر اکرم(ص) کرد؛ اما همدم و همنشین ابوجهل افرادی مثل عُتبه بن ربیعه از سران کفر وشرک و مخالفان سرسخت پیامبر اکرم که در جنگ بدر کشته شد، و ذوالخِمار، کسی که صورت خود را با شال یا روسری میپوشد، یعنی سُبَیَع بن حارث بن مالک ثَقَفی که از مشهورترین گردنکشان عصر جاهلیت بود و در جنگ حنین به درک واصل شد.
کعبۀ جبریل و جانها، سدرهای
قبلۀ عَبدُ البُطون شد سفرهای
قبلهگاه و کعبه مقصود و غایت مطلوب جبرئیل و جانهای پاک و انسانهای والا، وصول به بالاترین مرتبه معنوی و روحانی (سدرة المنتهی) است؛ اما غایت القصوای شکمبارگان، سفرههای رنگانگ و چرب دنیا است؛ مطلوب نهایی و خواسته دل شکمپرستان، سفرههای نرم طعامهای لذیذ و خوشمزه دنیا است. اگر به آن برسند هیچ مطلوب و خواستهای ندارند. برای دستیابی به آن حاضرند همه شرافت و اعتبار انسانی خود را هم قربانی کنند.
قبله عارف بود نور وصال
قبله عقل مفلسف شد خیال
مطلوب نهایی عارفان و کعبه آمال و آرزوهای آنان، بهرهمندی از نور وصال است؛ یک عارف جز با وصال به حضرت حق آرام نمیشود. اما قبلهگاه و مطلوب نهایی عقل فلسفی، که مولوی آن را عقل جزوی میداند، در مقایسه با حقایق عرفانی، خیالات و اوهام است. فیلسوف به خیالات خوش است اما عارف به وصال حضرت حق و معدن همه حقایق.
قبله زاهد بود یزدان بَرّ
قبله مُطمِع بود همیان زر
قبلهگاه و کعبه مقصود زاهدان و پارسایان، وصول به خدای نیکوکار و خیرخواه است؛ اما قبله افراد طمعکار و آزمند و حریص، کیسههای زر و سیم؛ به هر میزان که حسابهای بانکی او پر باشند به همان میزان احساس شخصیت و هویت میکند! هستی او به همیان سیم و زر گره خورده است. قدرت و نفوذ و هنر او وابسته به پول و حساب بانکی اوست.
قبله معنیوران صبر و درنگ
قبله صورتپرستان نقش سنگ
مطلوب و خواسته اهل معنا، صبر و بردباری و درنگ و تأمل است؛ اما مطلوب و خواسته ظاهرگرایان و صورتپرستان، نقشهای روی سنگ.
قبله باطننشینان ذوالمنن
قبله ظاهرپرستان روی زن
قبله و مطلوب اهل باطن و اهل معنی، خدای منّان است؛ هیچ لذتی برای آنان جایگزین لذت انس با خدا و مناجات و گفتگوی با او نمیشود. تا جایی که بعضاً اظهار کردهاند که بهشت بدون ملاقات با خدا را جهنم میدانند؛ اما در مقابل قبله ظاهرپرستان و ظاهرگرایان، چهره و صورت زنان؛ معنای زندگی را در ارضای بیحساب و کتاب شهوات جسمی و جنسی و مادی و حیوانی میجویند. یعنی به هر میزان که زندگی حیوانیتری داشته باشند به همان میزان خود را کامیابتر و موفقتر مییابند! اینان به مقام انسانیت بار نیافتهاند. هنوز در موقعیت حیوانیاند. هیچ فهمی از لذتهای انسانی و روحی و ملکوتی ندارند.
همچنین برمیشمر تازه و کَهُن
ور ملولی رو تو کار خویش کن
به همین ترتیب میتوانی نمونههایی از خوبان و بدان یا افراد باصفا و افراد افسرده را برشماری؛ و اگر حوصله این کار را نداری، به کار خود بپرداز.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔸به بهانه برگزاری همایش ملی «مقاومت: دلهرهها و امیدها در ادبیات معاصر» در دانشگاه قم
🔻نظریه مقاومت: «از مردان میدان» تا «مردان اندیشه»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
[یک] از مهمترین دستورهای خدای متعال به پیامبر اکرم(ص) دستور به مقاومت و پایداری است: «فَاسْتَقِمْ كَما أُمِرْتَ». افزون بر این، به همه پیامبریان و پیروان پیامبر اکرم(ص) هم همین دستور را میدهد: «وَ مَنْ تابَ مَعَك».
[دو] ادبیات قرآنی مقاومت، صرفاً بیان یک دستور و هنجار دینی نیست؛ بلکه کارکردها و فواید عینی و خارجی مقاومت را هم بیان میکند. به تعبیر دیگر، ادبیات قرآنی مقاومت، ادبیات امید و بشارت است. ادبیات شرف و کرامت است. ادبیات نشاط و زندگی است. ادبیات ترسزدایی و دلهرهزدایی است. ترس و دلهره اگر به جان ملتی بیفتد، قطعاً بیچاره خواهد شد. ثمره مقاومت آن است که این دو بیماری را برطرف میکند:
إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ (فصلت، ۳۰)
[سه] قرآن کریم میفرماید، مقاومت موجب خنثیسازی نقشههای دشمنان علیه جامعه مؤمنان خواهد شد. در سایه صبر و مقاومت، حیلهها و کیدهای دشمنان بیاثر میشود:
وَإِن تَصبِروا وَتَتَّقوا لا يَضُرُّكُم كَيدُهُم شَيئًا إِنَّ اللَّهَ بِما يَعمَلونَ مُحيطٌ(آلعمران،۱۲۰) اگر (در برابرشان) استقامت و پرهیزگاری پیشه کنید، نقشههای (خائنانه) آنان، به شما زیانی نمیرساند؛ خداوند به آنچه انجام میدهند، احاطه دارد.
[چهار] تجربه زیسته ۴۷ ساله ما ایرانیان در دوران انقلاب اسلامی، نشان میدهد که همه پیروزیها و پیشرفتهای ما، در عرصههای مختلف علمی، صنعتی، فناوری، اقتصادی، سیاسی، دفاعی، نظامی و امثال آن، فقط و فقط در سایه مقاومت و ایستادگی دربرابر خواستههای دشمنان، حاصل شده است.
[پنج] در عین حال، مقاومت و پایداری هم بُعد عملی و میدانی و سختافزاری دارد و هم بُعد علمی و نظری و نرمافزاری. رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۹۷ در دیدار جمعی از دانشآموزان و دانشجویان فرمودند:
«نظریّهی مقاومت در مقابلِ دشمنِ قویپنجه را تبلیغ کنید، ترویج کنید. ... نظریّهی مقاومت، یک نظریّهی اصیل و درست است؛ هم در مقام نظر، هم در مقام عمل؛ از لحاظ نظری و از لحاظ عملی -از هر دو جهت- باید [ترویج شود].»
مردان میدان، علیرغم فراز و فرودهای فراوان، وظایف و تکالیف خود را به خوبی انجام میدهند. اما مع الاسف بُعد اندیشه و نظر و دانش، هنوز مردان خود را پیدا نکرده است! هنوز آنگونه که شایسته است، اهمیت آن برای ارباب فکر و نظر شناخته نشده است! نه در حوزههای علمیه و نه در دانشگاههای کشور هیچ تلاش معتنابه و قابل ذکری در تبیین و تشریح ابعاد مختلف نظریه مقاومت انجام نگرفته است. هنوز هم موضوعاتی مثل «فقه مقاومت»، «فلسفه مقاومت»، «اخلاق مقاومت»، «جامعهشناسی مقاومت»، «روانشناسی مقاومت»، «ادبیات و فرهنگ مقاومت» از موضوعات تازه و نیازهای جدی جبهه جهانی مقاومت است.
ای کاش فقها و علمای عظام در حوزههای علمیه و فیلسوفان و دانشمندان علوم انسانی کشور وظیفه علمی و نظری خود را در این عرصه به خوبی بشناسند و عمل کنند. دست کم به جای برخی از درسهای تکراری فقه طهارات و نجاسات، فقه صوم و صلاة و امثال آنها، چند درس در حوزههای مرتبط با مقاومت ارائه دهند. و ای کاش به جای ....
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
این یعنی
قطعا سننتصر...
میخواستند حزب الله را در جنوب زمینگیر کنند، اما در تمام سرزمین فراگیر شد...
صخره روشه، مکانی خاص در غرب بیروت است. تا پیش از این مشهور بود که عاشقان زمینی به یادبود عشقشان به این صخره می روند و در افواه بود که در این صخره برای عشقشان جان می دادند!
اما امروز معنای صخره روشه هم دگرگون شد. جان می دهند اما برای عشقی الهی.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
🔻ابنسینا و استعدادیابی و شاگردپروری
ـــــــــــــــــــ
شهید مطهری درباره استعدادیابی و شاگردپروری ابنسینا میگوید:
«بو على سينا شاگرد مبرّزى دارد به نام بهمنيار آذربايجانى كه آذربايجانى هم هست. او ابتدا زردشتى بود ولى اواخر مسلمان شد. مىگويند بوعلى اين شاگرد را كشف كرد. روزى بوعلى در دكان نانوايى بود. بهمنيار كه بچه كوچكى بود آمد به نانوا گفت: كمى آتش احتياج داريم براى آتشگيره. يك ذره آتش بده مىخواهم ببرم خانهمان. نانوا گفت: آتش را كه اين جور نمىشود برد، برو ظرفى بياور. فوراً اين بچه مشتش را پر از خاكستر كرد و گفت: آتش را اينجا بگذار. بوعلى كشف كرد كه اين بچه باهوشى است. رفت سراغ پدر و مادرش، گفت: حيف است كه اين بچه از بين برود، او را در اختيار من قرار بدهيد، در آينده مرد فاضلى خواهد شد.»
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔻چرایی رواج رذیله حسادت در میان دانشمندان از نگاه فیض کاشانی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
از مرحوم ملامحسن فیض کاشانی رسالههای کوتاه و پراکندهای به زبان فارسی برجای مانده است که برخی از آنها به همت جناب آقای رسول جعفریان، در کتابی با عنوان ده رساله گردآوری شدهاند. در نخستین رساله از این مجموعه با عنوان «شرح صدر» مرحوم فیض کاشانی در پاسخ این پرسش که «چرا حسد و بَغضا در اهل علم بيشتر از اهل ساير حرف و صناعات است؟» سه دلیل را ذکر میکند:
یک. همانطور که خوراکیهای طیّب، غذای جسمهای طیّب و سالماند و در بدنهای ناسالم و بیمار و مریض ممکن است موجب تشدید بیماری و حتی مرگ بیمار شوند، علم نیز غذای روحهای پاک و سالم است؛ و برای روحهای ناسالم و آلوده نه تنها فایدهای ندارد؛ بلکه ممکن است بیماری و آلودگی آنها را تشدید کرده و موجبات هلاکت روحی را فراهم کند. پس غذای علم زمانی موجب تغذیه و ترقی میشود، که مظروف آن یعنی روح، پاک و منقح و طاهر باشد. به همین دلیل است که عالمان اخلاق، تزکیه را شرط فایدهبخشی تعلیم دانستهاند:
شستوشوئى كن و آنگه به خرامات خرام
تا نگردد ز تو اين خانهی پاك، آلوده
دو. بیشتر مدعیان علم و دانایی، فیالواقع عالم به اصطلاحاتاند و نه عالم به حقایق؛ عالم اسمیاند و نه عالم حقیقی. و الا عالمان راستین از حسد و سایر رذایل نفسانی مبرا هستند: «پس فى الحقيقة حسد در اين قوم [یعنی اهل علم] نيست؛ بلكه در متشبهان به ايشان است. «يَعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ هُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غافِلُونَ» (روم،۷)
سه. علم، از شریفترین و عزیزترین امور است. افراد فراوانی دوست دارند که به آن دست یابند. اما رغبت و میل باید به اندازه شرافت و فضیلت کالایی باشد که آن را میخواهیم. در عین حال، عدهای، علیرغم میل و رغبت، چون به اندازه شرافت و فضیلت علم، برای دستیابی به آن تلاش نکردهاند، وقتی کسانی را مییابند که به قله علم رسیدهاند و یا بهره بیشتری از آن دارند، به آنها حسادت میکنند. بنابراین، همه دانشمندان مبتلا به رذیله حسادت نیستند؛ بلکه فقط کسانی گرفتار این رذیلهاند که علیرغم میل و رغبتشان، نتوانستهاند به شکلی شایسته از آن بهرهمند شوند.
#دانشگاه
#استاد
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
بسمه تعالی
به اطلاع علاقمندان میرساند که درس نهایة الحکمة استاد شریفی، در کانال درسهای استاد به صورت روزانه بارگذاری میشود.👇👇👇
https://eitaa.com/Ostad_sharifi
🌹🌹🌹