eitaa logo
احمدحسین شریفی
7.1هزار دنبال‌کننده
419 عکس
431 ویدیو
29 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
◻️غیرت مردان یا عفت زنان؟ 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ این روزها وقتی کلیپ‌هایی از مناطق گردشگری و تفریحی کشور مشاهده می‌کنیم که عده‌ای (هر چند انگشت‌شمار) از زنان در حضور پدران و برادران و همسرانشان، در ملأ عام و در پیش چشم مردان نامحرم، به شکلی نیمه‌برهنه به رقص و پایکوبی می‌پردازند، بیش از همیشه متوجه می‌شویم که در مسأله حجاب وعفاف، مقصران اصلی «مردان‌» هستند و نه زنان. بیش از همیشه متوجه می‌شویم، که عفت و حیای زنان، به «غیرت» مردان گره خورده است. اگر مردان غیرت داشته باشند، محال است که زنان و دختران بتوانند چنین بی‌باکانه پرده عفت خود را بدرند و در مرأی و منظر نامحرمان چنین وضعیتی را ایجاد کنند. اینجاست که به حکمت روش فرهنگی علیه السلام بیش از پیش پی می‌بریم که وقتی به دنبال واقعه جمل، از مدینه به سوی کوفه آمدند و آنجا را مرکز حکمرانی خود قرار دادند و آنگاه که وضعیت جامعه آن روز کوفه را از نظر حجاب و عفاف مناسب با ارزش‌های اسلامی ندیدند، به جای آنکه با زنان برخورد کند، خطاب به مردم کوفه و عراق فرمود: «يَا أَهْلَ الْعِرَاقِ، نُبِّئْتُ أَنَّ نِسَاءَكُمْ يُدَافِعْنَ الرِّجَالَ فِي الطَّرِيقِ، أَمَا تَسْتَحْيُونَ؟؛  ای اهل عراق! به من خبر رسیده که زنانتان در گذرگاه‌ها با مردان برخورد می‌کنند آیا حیا نمی‌کنید؟!» یا بر اساس نقل دیگری چنین فرمود: «أَمَا تَسْتَحْيُونَ، وَلَا تَغَارُونَ نِسَاءَكُمْ يَخْرُجْنَ إِلَى الْأَسْوَاقِ ، وَيُزَاحِمْنَ الْعُلُوجَ؛  آیا شرم نمی‌کنید و غیرت نمی‌ورزید که زنانتان به بازارها می‌روند و با مردان برخورد می‌کنند.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
22.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️ احمدحسین شریفی 🔻بشنوید عمق معرفت و حکمت و ایمان نوادگان «اویس قرنی» و «مالک اشتر نخعی» و «حجر بن عدی» و «کمیل بن زیاد نخعی» و «هانی بن عروة» و «مقداد بن اسود کندی» را در این گفتگوی کوتاه. فراموش نکنیم که ۳۴ نفر از شهدای کربلا یمنی بودند. 🔸اين توصیف کوتاه و گویا از سبک زندگی «انسان مسلمان مجاهد یمنی» انسان را به تأمل بیشتر برای فهم لایه‌های عمیق‌تر این جمله مشهور و منقول از (ص) وامی‌دارد که: 🌹إنِّي لَأَجِدُ نَفَسَ الرَّحْمَنِ مِنْ جَانِبِ الْيَمَن‏ 🔸بی‌جهت نیست که بر اساس نقلی که در منابع روایی ذکر شده است، پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: مَنْ أَحَبَّ أَهْلَ‏ الْيَمَنِ‏ فَقَدْ أَحَبَّنِي وَ مَنْ أَبْغَضَهُمْ فَقَدْ أَبْغَضَنِی‏؛ هر که یمنی‌ها را دوست بدارد مرا دوست داشته و هر که با آنها دشمنی ورزد با من دشمنی کرده است. (كمال الدين و تمام النعمة، ج‏2، ص 541/ كنز الفوائد، ج‏2، ص154/ بحار الانوار ج 34، ص 333) خدایا تو شاهد باش من شیفته این مردم با معرفت و مقاوم و جهادی‌ام. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️دانشگاه و رسالت تحقق شعار سال 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹در نخستین ساعات سال جدید رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی فرمان همه‌جانبه سال جدید را با عنوان «سرمایه‌گذاری برای تولید» صادر کردند. همه آحاد ملت و همه بخش‌های حاکمیتی و غیرحاکمیتی موظف به تلاشی جهادی در جهت تحقق این فرمان حکیمانه و نجات‌بخش‌اند. 🔸در این میان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی برای تحقق این فرمان، رسالتی بی‌بدیل بر عهده دارند. فرمان امسال می‌تواند مبدأ و سرآغازی برای ورود عالمانه دانشگاهیان و دانشگاه‌های کشور در حوزه‌ فعالیت‌های عمومی، خدمات اجتماعی و مسئولیت‌های مدنی هم باشد. ♦️ازجمله مهم‌ترین اقداماتی که دانشگاه‌ها می‌توانند و می‌باید در این عرصه انجام دهند، عبارتند از: یک. تبیین مفهومی و نظری فرمان سال در قالب نشست‌های علمی و همایش‌های ملی و تدوین مقالات و کتاب‌های کاربردی و راهگشا؛ دو. شناسایی موانع قانونی و سخت‌افزاریِ تحقق «سرمایه‌گذاری برای تولید» و ارائه آنها به مراکز تصمیم‌گیر برای رفع موانع؛ سه. شناسایی و معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری‌های سودآور و مفید به بخش‌های دولتی و خصوصی؛ چهار. جهت‌دهی هزینه‌های تحقیقی و پژوهشی و حتی فرهنگی در راستای تولید «علم نافع»، «تولید فناوری‌های راهبردی و موردنیاز»، «تولید فرهنگ سرمایه‌گذاری‌های دانش‌بنیان»، «تربیت نیروهای انسانی کارآمد و تولیدگر» و ... پنج. حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ناظر به تحقیقات بنیادین، توسعه‌ای و کاربردیِ ناظر به «سرمایه‌گذاری برای تولید»؛ شش. سرمایه‌گذاری در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، به ویژه شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزارهای فرهنگی و نرم؛ هفت. برنامه‌ریزی و اقدام در جهت فرهنگ‌سازی در میان جامعه دانشگاهی (دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی) در حوزه سرمایه‌گذاری برای تولید؛ هشت. استفاده از ظرفیت مدارس فصلی و آموزش‌های آزاد با محوریت موضوعات و مسائل ناظر به سرمایه‌گذاری برای تولید در جهت آموزش متقاضیان و عامه مردم؛ نه. آموزش «سواد مالی» و «سواد سرمایه‌گذاری تولیدمحور» به دانشجویان و کارکنان و عامه مردم؛ ده. راه‌اندازی مراکز یا بخش‌هایی جهت تسهیل‌گری تجاری‌سازی دانش و تولید ثروت و سرمایه از دانش؛ @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️در محضر قرآن: 🔸شیاطین همزاد! 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ قرآن کریم می‌فرماید برخی از افراد به گونه‌ای مطیع و فرمانبردار شیاطین می‌شوند و در نتیجه غوطه‌ور در گناه و معصیت می‌شوند که رفیقان و دمسازان ثابتی از شیاطین پیدا می‌کنند! گویا شیطان دمساز و همزاد آنان می‌شود؛ در خواب و بیداری همراه با شیطان‌اند: «وَقَيَّضْنَا لَهُمْ قُرَنَاءَ». کار این دمسازان و همنشینان شیطانی چیست؟ کارشان این است که «هر کاری» را که آن فرد انجام می‌دهد یا می‌خواهد انجام دهد، در نظرش زیبا جلوه می‌دهند! پروای درستی یا نادرستی آن را ندارد. دنبال لذت‌های دنیوی و مادی خود و تأمین خواسته‌ها و امیال نفسانی خود هست و به هیچ چیز دیگری نمی‌اندیشد: «فَزَيَّنُوا لَهُمْ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ؛ (فصلت،‌۲۵) و آنچه در دسترس ايشان و آنچه در پى آنان بود در نظرشان زيبا جلوه دادند.» اما چطور می‌شود که کار انسان به اینجا برسد؟ یعنی چه زمانی شیطان، همزاد و دمساز آدمی می‌شود؟ قرآن می‌فرماید: غفلت از یاد خدا موجب می‌شود که شیاطین همنشین انسان شوند: «وَمَن يَعْشُ عَن ذِكْرِ الرَّحْمَنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ» کسانی که از یاد خدا اعراض کنند، به یاد خدا بی‌اعتنایی کنند، وقتی اسم خدا برده می‌شود خیلی توجه نمی‌کنند،‌ شیطان همزادی برای آنها تعیین می‌کنیم. بنابراین راه نجات از همزادان و همنشینیان شیطانی هم در همین آیه بیان شده است: «یاد خدا». إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّيْطانِ تَذَكَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ (اعراف، ۲۰۱) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️تکبر در برابر متکبران 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ [یک] یکی از بدترین رذایل اخلاقی، تکبر و خودبزرگ‌بینی است. شاید بتوان گفت نخستین رذیله اخلاقی ابرازشده در تاریخ شناخته شده بشر، همین رذیله بوده است؛ رذیله‌ای که سرنوشت بشر را تغییر داد! قرآن کریم در داستان خلقت آدم و دستور سجده ملائکه بر او می‌فرماید: «وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْليسَ أَبى‏ وَ اسْتَكْبَرَ وَ كانَ مِنَ الْكافِرين‏» (بقره، ۳۴) عامل اصلی سرپیچی ابلیس از فرمان الهی، همین رذیله بزرگ یعنی تکبر بود. به همین دلیل، در آموزه‌های اسلامی، تکبر و خودبزرگ‌بینی به عنوان اساس همه سرکشی‌ها و بنیان گناه و نافرمانی معرفی شده است. علیه السلام می‌فرماید: «احْذَرِ الْكِبْرَ فَإِنَّهُ رَأْسُ الطُّغْيَانِ وَ مَعْصِيَةِ الرَّحْمَنِ؛ از کبر پرهیز کن چرا که اساس سرکشی و نافرمانی علیه خدای متعال است.» [دو] با این همه، قبح تکبر مطلق نیست؛ گاهی رفتار متکبرانه، عین فضیلت و خوبی است. تکبر در برابر انسان‌های متکبر عبادت است. یعنی در برابر انسان‌های متکبر باید چنان رفتار کرد که بینی آنها به خاک مالیده شود. هرگونه تواضع عملی یا کوتاه آمدن در برابر افراد متکبر، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دنبال دارد. [سه] ضمناً باید توجه داشت که در اغلب موارد، تکبر ناشی از ضعف و کمبود است. افراد متکبر، در پشت صحنه رفتارشان، نوعی ترس و خواری وجود دارد. با تکبر و خودبزرگ‌بینی و زورگویی تلاش می‌کنند، آن ضعف و ترس را بپوشانند. در حدیثی از علیه السلام، عامل روان‌شناختی تکبر، همین ترس و خواری درونی دانسته شده است: «مَا مِنْ أَحَدٍ يَتِيهُ إِلَّا مِنْ ذِلَّةٍ يَجِدُهَا فِي نَفْسِهِ؛ هيچ كس نيست كه تكبّر ورزد، مگر بر اثر خوارى و حقارتى كه در خود می‌يابد.» «مَا مِنْ رَجُلٍ تَكَبَّرَ أَوْ تَجَبَّرَ إِلَّا لِذِلَّةٍ وَجَدَهَا فِي نَفْسِهِ؛ هيچ انسانی تكبّر يا گردن‌فرازى نكرد، مگر به سبب احساس خوارى و حقارتى كه در خود يافت.» از دیگر عوامل تکبر، فرومایگی و پستی شخصیت افراد متکبر است. «لَا يَتَكَبَّرُ إِلَّا وَضِيعٌ خَامِلٌ؛ تکبر نورزد، مگر شخص فرومایه و پست.» [چهار] افراد متکبر، همچون سگ‌های ولگردی می‌مانند که اگر در طرف مقابل کمترین ضعف و کرنشی ببینند، جری‌تر و جسورتر خواهند شد. راه مقابله با آنها این است که متکبرانه با آنها رفتار شود؛ به آنها بی‌اعتنایی شود؛ با قدرت و اقتدار با آنها برخورد شود. در حدیثی از (ص) چنین نقل شده است: «إِذَا رَأَیْتُمُ الْمُتَکَبِّرِینَ فَتَکَبَّرُوا عَلَیْهِمْ فَإِنَّ ذَلِکَ لَهُمْ مَذَلَّةٌ وَ صَغَار؛ هر گاه متکبران را دیدید، برخوردی مشابه با آنان داشته باشید؛ زیرا این کار سبب خواری و کوچک شدن آنان می‌شود.» امیرمؤمنان علیه السلام می‌فرماید: «التَّكَبُّرُ عَلَى المُتَكَبِّرِين هُو التَّواضُعُ بِعَينِهِ؛ تکبر در برابر متکبران، عین تواضع و فروتنی است» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️حساسیت مدیران نسبت به فساد اطرافیان 🔻رهبر فرزانه انقلاب: «نباید اجازه دهید که میکروب فساد در کالبد شما نفوذ بکند؛ چه در شخص خودتان، چه در نزدیکانتان؛ چه نزدیکان از لحاظ خویشاوندی و فامیلی، چه نزدیکان از لحاظ اداری و کاری؛ نباید بگذارید. ... اگر دیدید در دستگاهتان کسی تخلفی و خدای نکرده کار فاسدی انجام داد، هر کسی هست، بدون هیچ ملاحظه‌ای با او برخورد بکنید» (آیت‌الله خامنه‌ای، راه روشن مدیران، ص۳۵) 🔸مطالعه کتاب بسیار ارزشمند «راه روشن مدیران» را به همه مسؤولان و مدیران کشور توصیه می‌کنم. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🌹به مناسبت سالروز شهادت سیدمحمدباقر صدر؛ یکی از بزرگترین نوابغ جهان اسلام 🔶شهید سیدمحمدباقر صدر (۱۰/ اسفند/ ۱۳۱۳- ۱۹/ فروردین/ ۱۳۵۹) از نوابغ کم‌نظیر جهان اسلام بود. از شیفتگان انقلاب اسلامی بود که علیرغم آنکه خود یک مرجع تقلید بود اما خود را مقلد و تابع امام خمینی می‌دانست و می‌فرمود اگر به من دستور دهد در یکی از دورافتاده‌ترین روستاهای ایران به تبلیغ دین بپردازم با کمال میل و اشتیاق کرسی درس و بحث خود را رها کرده و به آن کار خواهم پرداخت. او در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ که انقلاب به پیروزی رسید، در نجف اشرف به شاگردان خود می‌گفت: الیوم تحقق حلم الانبیاء؛ امروز آرزوی همه انبیاء (برپایی حکومتی الهی) محقق شد. این شهید بزرگوار در همان ایام نامه‌ای به محضر امام خمینی نوشتند که بسیار خواندنی و قابل تأمل است.👇👇👇 بسمه تعالی حضرت آیت‌الله العظمی الامام المجاهد الخمینی دام‌ظله این نامه را به حضرتعالی در یکی از حساسترین لحظات تاریخ اسلام می‌نویسم تا بدینوسیله اعتماد اعتزاز بی‌نهایت خود را نسبت به پیروزی‌های غرورآفرین ملت مسلمان ایران اظهار کنم. پیروزی‌های پی در پی و چشمگیری که با رهبری خردمندانه آنحضرت صورت گرفت و برنامه نجات‌بخش اسلامی را به جای دو تمدن و ایدئولوژی مقابل شرق و غرب به بشریت عرضه داشت. پیروزی شکوهمندی که با همت عظیم ملت مسلمان ایران به رهبری حکیمانه آن حضرت تحقق پیدا کرد و این سرزمین اسلامی را از لوث شبح طاغوت روز پاک کرد و شرافت و کرامت ملت مسلمان ایران را که جریحه‌دار شده بود از نو احیاء و زنده کرد. پیروزی تاریخی بزرگی که با سعی و مجاهدت روحانیت بیدار و آزاد اسلام به رهبری آن حضرت صورت گرفت و با همبستگی و همفکری تمام نیروهای فکری و روحانی و عملی جامعه روحانیت به ثمر رسید که در باب خود در تاریخ مجاهدات روحانیت شیعه کم‌نظیر است و همین وحدت و یکپارچگی و همبستگی بود که این پیروزی بزرگ و اسلامی را برای جامعه مسلمان ایران تضمین نمود. و در این هنگام که ما با امیدواری فراوان از درگاه الهی چشم به راه مراحل بعدی پیروزی این نهضت عظیم اسلامی هستیم. همه وجود و امکانات خود را در خدمت آن وجود بزرگ و نهضت مقدس اسلامی می‌گذاریم. و از خداوند متعال خواستاریم که بر عمر و صحت آن حضرت بیافزاید و آرزوهای دیرین و بزرگ ما را در سایه مرجعیت و رهبری آنحضرت محقق بفرماید. ان شاالله تعالی النجف الاشرف محمد باقر صدر @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️احیای نهج‌البلاغه؛ وظیفه‌ای همگانی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ♦️بدون تردید یکی از کسانی که در پنجاه سال اخیر (از اوایل دهه پنجاه تا کنون) نقشی پررنگ در احیای نهج البلاغه و دعوت همگان به این کتاب بی‌نظیر اسلامی داشته است، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بوده است. 🔸چهل سال قبل در تاریخ ۱۹/ ۱۳۶۴ در یک سخنرانی می‌فرماید: «نهج البلاغه یقیناً تالی تلو قرآن است. ... احیای آن وظیفه‌ی همه مسلمانان است؛ همه مسلمانان به عنوان احیای یک میراث بی‌نظیر اسلامی باید نهج البلاغه را زنده کنند. و این احیا نه فقط به معنای کثرت چاپ، بلکه به معنای کارکردن و تحقیق کردن در زمینه آن است. همچنان که در زمینه قرآن کریم کار شده و تفسیرهای زیادی نوشته شده در علوم قرآنی کار شده، درباره نهج البلاغه هم باید این کارها انجام گیرد. همانطور که قرآن خوانده می‌شود نهج البلاغه هم باید خوانده شود. چون تالی قرآن است. دنباله قرآن است. همانطور که مسلمانها خودشان را موظف می‌دانند با قرآن انس پیدا کنند و ندانستن قرآن را برای خود نقص می‌شمارند ندانستن نهج البلاغه هم باید نقص به حساب بیاید.» (آیت‌الله خامنه‌ای، گنجینه‌ی بی‌پایان، ص۱۰۲-۱۰۳) افزون بر این، در ابتدای سال جاری (۱/ ۱/ ۱۴۰۴) در ضمن توصیه‌ و بلکه فرمانی کوتاه و گویا فرمودند: «من توصیه می‌کنم امسال فعالان عرصه فرهنگی به مطالعه نهج البلاغه و آموزش نهج البلاغه توجه ویژه‌ای داشته باشند» با مراجعه به کتاب‌های «منشور حکومت علوی»، «گنجینه بی‌پایان»، «نبوت‌ها» و «راه روشن مدیران» متوجه خواهیم شد که نهج البلاغه از نگاه آیت‌الله خامنه‌ای نه تنها نهج «فصاحت و بلاغت» که نهج «زهد و زندگی»، «حکمت و حکومت»، «عدالت و اخلاق»، «فروتنی و فرزانگی»، «دشمن‌شناسی و فتنه‌شناسی»، «آسیب‌شناسی اجتماعی و آسیب‌زدایی» و به طور کلی «گنجینه‌ای بی‌پایان» از معارف ناب انسان‌ساز اسلامی است که «نهج نجات امت» و «کلید طلایی تعالی جامعه اسلامی» در آن وجود دارد. 🔻امیدوارم فعالان فرهنگی جهان اسلام، به ویژه مراکز علمی و آموزشی ایران اسلامی، فرصت را مغتنم شمارده و امسال را به طور ویژه به بپردازند و با یک «برنامه معطوف به عمل و نتیجه»، تلاش کنند هم خود و هم دیگران را چند قدم به علی و فرهنگ علی‌پسند نزدیک‌تر کنند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🖊 احمدحسین شریفی 🔸 چهارده قرن بعد از «بیعت پابوسی» عبدالله بن عمر با حجاج بن یوسف ثقفی، «بیعت باسن‌بوسی» مسؤولان برخی از کشورها با دونالد ترامپ قمارباز آمریکایی نیز وارد ادبیات سیاسی ایران شد. 🔻مطمئن هستم هیچ ایرانی باشرافتی هرگز زیر بار چنین ننگی نخواهد رفت و الا خودش و خاندانش تا ابد منفور ملت خواهند بود. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️آموزش و پرورش و رسالت برزمین‌مانده‌ی بازگشت به نهج‌البلاغه! 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻رهبر فرزانه انقلاب قریب به چهل سال پیش، در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۶۵، در اجتماع دانش‌آموزان برگزیده مسابقات حفظ نهج البلاغه، خطاب به مسؤولان آموزش و پرورش گفتند: «من از برادران عزیزمان در وزارت آموزش و پرورش خواهش می‌کنم این راه را رها نکنید؛ دنبال این خط را بگیرید؛ نهج البلاغه را ببرید داخل مدرسه‌ها، ببرید داخل کلاسها تا همان متن عربی‌اش را یاد بگیرند؛ و بهترین نویسندگان و شیواگوترین هنرمندان را استخدام کنید و از آنها بخواهید که بیایند اینها را به زیبایی ترجمه کنند تا آن متن و ترجمه را بچه‌های ما حفظ کنند؛ این باید بیاید در کتاب‌های درسی ما.» (آیت‌الله خامنه‌ای، گنجینه بی‌پایان، ص۱۲۱) 🔸امیدوارم در سالی که رهبر حکیم انقلاب، تأکید و توصیه‌ای ویژه نسبت به ترویج مطالعه و آموزش نهج‌البلاغه داشته‌اند، مسؤولان محترم وزارت آموزش و پرورش نیز فرصت را مغتنم دانسته و دَین خود را نسبت به ادا نمایند. در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به راه اصلی بازگردند و حرکتی را که در دهه شصت آغاز کردند دوباره از سر گیرند و با استفاده از ظرافت‌های هنری و آموزشی و متناسب با سطح علمی دانش‌آموزان، ضمن آشناسازی آنان با حکمت‌ها و آموزه‌های علوی، به گونه‌ای علی‌پسند به تعلیم و تربیت‌ آنان بپردازند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹