🔻نفت سرگردان روی آب ایران حداقل ۶ برابر شد/ یک خسارت ۳ میلیارد دلاری/ حواستان باشد به حساب مکانیسم ماشه فاکتور نکنند!
طبق آمار موسسه کپلر، نفت سرگردان ایران روی آبهای مالزی از ابتدای دولت چهاردهم تاکنون حداقل ۶ برابر شده.
ابتدای دولت تنها ۵ میلیون بشکه بود، در جولای به ۳۰ میلیون و در آگوست به ۵۰ میلیون بشکه رسید.
حداکثر نفت لازم برای عملیات STS و پاسخ به تقاضای بازار ۲۰ میلیون بشکه است.
یعنی اگر نفت سرگردان ایران بیش از ۲۰ میلیون بشکه شود، مشکل در صادرات نفت ایجاد میشود.
این فاجعه ۳ میلیارد دلاری نه به دلیل مکانیسم ماشه، تحریم آمریکا یا عدم تمایل چین، بلکه ناشی از تغییر بیدلیل ساختار فروش نفت از شرکت نیکو به امور بینالملل نفت است.
🔰 عبور از خطوط قرمز رهبری راز شکست برجام!
👤 #دکتر_ابراهیم_کارخانهای
🔸چند روزی از توافق برجام نگذشته بود که کمیسیون امنیت ملی با دعوت از آقای عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکرهکننده، تشکیل جلسه داد تا به بررسی مفاد برجام بپردازد. اعضای حاضر در جلسه بر اساس وقت تعیینشده سؤالات و نظرات خود را مطرح میکردند.
🔸اینجانب اشکالی امنیتی مطرح کردم که به آن پرداخته نشده بود و آن اینکه:
🔻«در همه جای برجام - کمیسیون مشترک بر اساس اجماع تصمیمگیری میکند - یعنی موافقت تمامی اعضای کمیسیون مشترک، متشکل از کشورهای 5+1 بهاضافۀ نمایندۀ عالی اتحادیه اروپا و ایران - لیکن بر اساس بندهای ۷۴ الی ۷۸ برجام، دسترسی به اماکنِ اعلامنشده ازجمله اماکن نظامی؛ از رأیگیری بر اساس اجماع مستثنی شده است و تنها به ۵ رأی از مجموع ۸ رأی که همواره حاصل است (آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، نماینده عالی اتحادیه اروپا ) اکتفا شده است!
🔸این در حالی است که مقام معظم رهبری ورود به اماکن نظامی را «مطلقاً ممنوع» اعلام فرمودهاند، اما بر اساس بندهای مذکور، طی فرآیندی ۲۴روزه به آژانس اجازه داده میشود از اماکن اعلامنشده بازدید بهعمل آورد. پذیرش این بند در مغایرت صریح با نظر رهبری است!»
🔸آقای عراقچی در پاسخ اینجانب در کمال ناباوری فرمودند: «اگر آن را نمیپذیرفتیم توافقی صورت نمیگرفت»!!
🔸در حالی که مقام معظم رهبری بارها تأکید فرموده بودند که «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» متأسفانه سیاست دولت وقت - انجام توافق به هر شکل ممکن - که آقای عراقچی مجری آن بود باعث شد که خواستههای آمریکا و اروپا در انجام توافق بهطور کامل تأمین شود و در مقابل، لغو تحریمها که هدف اصلی جمهوری اسلامی ايران از برجام بود محقق نشود و حتی محدودیتهایی پذیرفته شود که مقام معظم رهبری با صراحت بر ردّ آنها به عنوان خط قرمز مذاکرات تأکید فرموده بودند و تیم مذاکرهکننده و تصمیمگیرندگان برجام و در راس آنها رئیسجمهور وقت نیز همواره در مصاحبههای خود عنوان میکردند که در چارچوب نظرات رهبری عمل میکنند و حتی جزئیات را هم با رهبری هماهنگ میکنند، اما آنچه در عمل اتفاق افتاد با آنچه که مدعی آن بودند متفاوت بود....
🔸 اجرای کامل و یک جای تعهدات ایران در روی زمین (با اجرای تعهدات طرف مقابل در روی کاغذ! ) ورود مطلقا ممنوع بازرسان آژانس به اماکن نظامی و امنیتی (با ورود بازرسان طبق فرآیندی ۲۴ روزه! ) اخذ تضمین قوی (با مکانیسم فاجعهبار ماشه! ) توقف برجام در صورت اولین عهدشکنی طرف مقابل (با عدم پایبندی آمریکا به تعهدات و خروج از برجام!) توجیه و تفسیر شد!
🔸اکنون پس از سالها توطئه و تحریم محرز شده است که مواردی که منجر به شکست و خسارت محض در برجام گردید دقیقا عبور از خطوط قرمزی بود که رهبری هوشمند و حکیم انقلاب بر رعایت آنها تاکید فرموده بودند!! تحلیل حوادث پیچیده چند دهه گذشته و مهمتر از همه مدیریت مدبرانه و بینظیر دفاع مقدس ۱۲ روزه در برابر تهاجمی که با هدف براندازی جمهوری اسلامي ايران طراحی شده بود نشان میدهد که راه اقتدار، استقلال، امنیت و سربلندی ایران اسلامی از مسیری میگذرد که رهبری بصیر انقلاب حضرت امام خامنهای بر آن تاکید فرمودهاند...
🔴 اجلاس بیحاصل دوحه؛ توسعه وارداتی و برجهای شیشهای منهای استقلال و امنیت!
🔹اجلاس پرطمطراق کشورهای عربی ـ اسلامی در دوحه، که قرار بود پاسخی «قاطع» به جنایات و تجاوزات اسرائیل باشد، بی آنکه نتیجه به همراه داشته باشد، حتی یک برگ تحریم روی میز بگذارد یا روابط را اندکی کاهش دهد، بهطرزی شرمآور به پایان رسید. نتیجهاش؟ تقریباً هیچ؛ یا شاید دقیقتر بگوییم: تسکینبخش صهیونیستها.
🔸این همایش باشکوه اما توخالی، بیش از آنکه اسرائیل را مهار کند، برای تلآویو چراغ سبز بود تا پروژه «اسرائیل بزرگ» را با جسارت بیشتری پیش ببرد.
🔹از آغاز هم روشن بود که میزبانان و مهمانان این نمایش، اختیار واقعی حتی برای دفاع از سرزمینهای خویش ندارند. نفوذ واشنگتن در پایتختهای عربی چنان عمیق است که دستان آنها را نهتنها برای اقدام نظامی، بلکه حتی برای یک موضعگیری جدی بسته است.
🔸دهههاست بیشتر این کشورها، در حالی که زیر سایه امنیت آمریکا و درآمدهای دلاری کلان و طرحهای سرمایهگذاران غربی نفس میکشند، بزرگترین سرمایه ملیشان یعنی استقلال و امنیت را به بهایی سنگین معامله کردهاند. این همان توسعه وابسته است که چنددهه است برخی جریانات سیاسی و روشنفکری برای ایران ما نیز تجویز کردهاند!
🔹محمود سریع القلم صریح میگوید استقلال معنا ندارد و بجای طرح «توسعه وابسته» که واکنش منفی مردم را بدنبال خواهد داشت از طرح وابستگی متقابل میگوید حال آنکه غرب اساساً دنبال سلطه بر ایران است و اینها در فانتزیهای خود غرقند!
🔸حالا به دولتهای عربی و اسلامی حاشیه خلیج فارس نگاه کنید. این معامله نابرابر شاید امروز در لفافه «دیپلماسی» و «منافع اقتصادی» پیچیده شده باشد، اما تاریخ سرد و بیرحم، دیر یا زود قضاوت خواهد کرد: «آیا توسعه وارداتی و برجهای شیشهای، ارزش از دست دادن اختیار و عزت را داشت؟»
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔻معاونت وزارت اقتصاد متن CFT را غلط ترجمه کرد
🔹مرکز اطلاعات مالی اخیرا گزارشی منتشر کرده که در آن ترجمه و تفاسیر غلطی از مواد CFT شده است. موضوعی که نشاندهندهٔ تسلط کافی نداشتن این مرکز بر متون حقوق بینالملل و نداشتن مطالعهٔ دقیق متن CFT است.
در قسمتی از متن گزارش آمده:
تقریباً CFT هیچ تعهدی مازاد بر قطعنامههای الزامآور شورای امنیت سازمان ملل مثل قطعنامهٔ ۱۳۷۳ ندارد و ایران در اجرای تعهدات مرتبط با این قطعنامههای الزامآور، فعال و سالانه به شورای امنیت گزارش میدهد.
🔹با توجه به متن بالا مشخص است که مرکز اطلاعات مالی با ادبیات قطعنامهنویسی آشنایی ندارد و نمیداند هر قطعنامهای که شورای امنیت صادر کند الزامآور نبوده و یا حداقل همه بندهای آن الزامآور نیست. به عنوان مثال در مورد قطعنامه ۱۳۷۳ در حوزه همکاری در مورد مسائل تروریستی از لفظ « Calls upon all States» استفاده کرده که معنای آن دعوت به انجام کاری است و الزامآور نیست.
🔹اما در معاهده CFT بیشتر از لفظ «shall» استفاده شده که لغتی الزامآور و به معنای «باید» است. بنابراین بدیهی است که در بعضی موارد مانند کنوانسیون CFT، یک معاهده میتواند از قطعنامه شورای امنیت، الزامآوری بیشتری داشته باشد.
در جای دیگری از گزارش آمده که:
ماده ۴ کنوانسیون بهصراحت بیان میکند که کشورها در صورت نیاز میتوانند جرم تأمین مالی تروریسم را در چارچوب قوانین داخلی خود تعریف کنند.
🔹این ترجمه تحتالفظی کاملا اشتباه است. در ادبیات حقوقی «as may necessary» به معنای آن است که دولتها قوانین داخلی را باید طوری که لازم است تا هدف تامین شود، تصویب کنند. بنابراین مرکز اطلاعات مالی نمیتواند به استناد این ماده، بندهای معاهده را هرطور که صلاح دید اجرا کند و معاهده را نادیده بگیرد.
🔹سایر اشتباهات گزارش مرکز اطلاعات مالی را اینجا بخوانید
🔻این بیانیه آژانس را گستاختر میکند!
✍حسین شریعتمداری
🔹۱- مصوبه تیرماه مجلس شورای اسلامی که در آن تعامل ایران با آژانس به حالت تعلیق درآمده و پس از تصویب به دولت ابلاغ شده، راهکار هوشمندانهای برای پیشگیری از قانونشکنیهای آژانس و رافائل گروسی، مدیرکل آن بود که اسناد غیرقابل انکاری از وابستگی او به موساد حکایت میکند. ولی روز یکشنبه هفته جاری، کمیته هستهای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیهای، توافق برادر عزیزمان آقای عراقچی و گروسی در قاهره را تأیید کرد و نشان داد که توافق یاد شده کار کمیته هستهای دبیرخانه بوده است. دراینباره گفتیهایی هست؛
🔹۲- در بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی آمده است: «ترتیبات امضا شده میان وزیر محترم امور خارجه و مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی در مورد نحوه تعامل فیمابین ایران و آژانس در شرایط جدید» مورد تأیید است و تاکید شده: «آنچه به امضا رسیده، در مجموع همان چیزی است که مصوب این کمیته بوده است».
🔹۳- توافق امضا شده میان آقای عراقچی، وزیر خارجه کشورمان و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس با مصوبه تیرماه مجلس شورای اسلامی، یعنی «قانون الزام دولت به تعلیق همکاری با آژانس» همخوانی ندارد. در مصوبه مجلس انجام مذاکرات با آژانس و یا تأیید مذاکرات انجام شده برعهده شورای عالی امنیت ملی گذارده نشده است. آنچه بر عهده این شوراست، حصول اطمینان از تحقق گزارشهای آژانس درباره خواستههای جمهوری اسلامی ایران است. بخوانید!
🔹۴- در مصوبه مجلس آمده است: «دولت مکلف است بلافاصله پس از تصویب این قانون هرگونه همکاری با سازمان (آژانس) بینالمللی انرژی هستهای (اتمی) را تا حصول شروط زیر به حالت تعلیق درآورد». اما این دو شرط چیست؟
🔹مصوبه مجلس در این خصوص تاکید کرده است: « اول- حصول اطمینان از رعایت کامل حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه تأمین امنیت مراکز و دانشمندان هستهای به تشخیص شورای عالی امنیت ملی.
🔹دوم- حصول اطمینان از رعایت کامل حقوق ذاتی جمهوری اسلامی ایران در بهرهمندی از کلیه حقوق مصرح در ماده (۴) معاهده منع گسترش سلاحهای هستهای به ویژه غنیسازی اورانیوم به تشخیص شورای عالی امنیت ملی».
🔹۵- همانگونه که در مصوبه مجلس تصریح شده است. ابتدا باید آژانس دو شرط یاد شده را بپذیرد و در این خصوص به جمهوری اسلامی ایران گزارش بدهد و سپس نوبت به شورای عالی امنیت ملی میرسد که انجام تعهدات مورد اشاره از جانب آژانس را تأیید کند و یا انطباق آن با مصوبه را رد کرده و نپذیرد.
🔹به بیان دیگر، وظیفه شورای عالی امنیت ملی تایید مذاکرات و یا توافقها نیست بلکه مطابق نص صریح قانون مجلس، وظیفه این شورا تایید یا رد گزارش آژانس درباره انجام تعهداتی است که در مصوبه مجلس بر انجام آن از سوی آژانس تاکید شده است و اما، آژانس تاکنون در این زمینه گزارشی نداده است که شورای عالی امنیت ملی درستی و یا نادرستی آن را تأیید و یا رد کند.
🔹۶- البته این بخش از بیانیه شورا (شعام) که در آن تاکید شده: «متن این ترتیبات در کمیته هستهای شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفته و آنچه به امضا رسیده، در مجموع همان چیزی است که مصوب این کمیته بوده است» ساز و کار پذیرفتهای است ولی ربطی به مصوبه مجلس ندارد و با این مصوبه در تعارض است. کاش دبیرخانه محترم مواضع مقتدرانهای نظیر سخنان دیروز آقای اسلامی، ریاست محترم سازمان انرژی اتمی کشورمان در مقر آژانس اتخاذ میکرد.
🔹۷- و کوتاه سخن، آن که مسئولان محترم بر اساس نص صریح مصوبه مجلس، باید از آژانس بخواهند که به دو شرط تاکید شده در مصوبه مجلس عمل کند و رسماً متعهد به انجام آن شود که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداده است!
12.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مقایسه عملکرد فدراسیون کشتی زیرنظر خادم و زیرنظر دبیر در مسابقات جهانی کشتی آزاد
7.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️یه معلم تاریخ رفته پیش گودرزی درحین پیادهروی بسوی مقبره کوروش!
📌فقط وقتی صحبت از منبع و کتاب و مطالعه شد، استاد! گودرزی به قلعهنویی تبدیل شد و گفت میسپارمت دست بچهها😳
📌درجواب سوال برای معرفی کتاب، استاد منبر مفصلی رفت و از قول کوروش خیلی توصیهها داشت اما یه کلمه جواب نداد! 😇
🖋 #محمد_جوانی
🔴 @CWarfare
12.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 هاستل گیت ۵۳
🔹 هدف توریست از سفر، لذت بردن از سه چیز است؛
✅ اول طبیعت و دیدن آثار باستانی کشور هدف،
✅ دوم چشیدن مزه غذاهای آن کشور
✅ سوم هم آغوشی زنان آن سرزمین است.
🔹 بعد از دفاع مقدس ۱۲ روزه، جهان ایران را به شیرمردانی شناخت که جرٱت پیدا کردند تا دربرابر سگ دست آموز شیطان بزرگ بایستد. این شیرمردان در رحم پاک شیرزنان این سرزمین که دامانشان معراج مردان است، بزرگ شدند و به مردی رسیدند.
🔹 اما چندی بعد از این محبوبیت جهانی سرزمینم، فیلمهایی توسط جاسوس ولاگر پاکستانی بارگزاری میشود که به بهانه گزارش از جشنهای ایرانی، از تصویر رختخواب زن ایرانی گرفته تا ساق و سرسینه لخت او را به نمایش میگذارد. حالا باید حواس جهانیان از زنانی که قوت قلب پسرانشان شدند تا در برابر شیطان بزرگ بایستند؛ پرت گشته و بجای آن، تصویر زنان هرزه که آغوششان جاده ترانزیت مردان هیز چشم خارجی است؛ بنشیند.
#جاسوس_ولاگر
#نفوذ
#زن_هرزگی_آزادی
☢ ایران و آژانس (۱)
درباره توافق قاهره:
۱. بنابر تجربه برجام، ادعاهای خارج از متن عراقچی، مطلقا قابل اعتماد نیست.
۲. در متن به هیچ عنوان به ترجمه فارسی وزارت خارجه اکتفا نکنید.
۳. متن توافق پیش از امضا، توسط گروسی برای تایید در اختیار آمریکا و اسرائیل قرار گرفته. محرمانگی داخلی صرفا با هدف از نقد مصون داشتن آن است.
احمد قدیری
۱۴۰۴/۶/۲۴
@GhadiriNetwork
☢ ایران و آژانس (۲)
۴. عراقچی به دلیل آنکه شریک جرم برجام و تعبیه ماشه است، از سیاست «تعویق ماشه به هر قیمتی» پیروی میکند و در ساحت تعارض منافع، صالح به توافق در این حوزه نیست.
۵. ادعای «تضمین عدم چکاندن ماشه در ازای بازرسی»، به اذعان نمایندگان، مفقود در متن و گواه دیگری بر عدم صداقت عراقچی است.
احمد قدیری
۱۴۰۴/۶/۲۴
@GhadiriNetwork
☢ ایران و آژانس (۳)
۶. نفس خرید زمان برای ایران و زائل کردن نقطه اتکای اسرائیل برای حمله، میتواند امری مقبول باشد، اما تصور «حتمیت تعویق حمله با تعلیق ماشه» خطای راهبردی شورا عالی و کمیسیون امنیت ملی است.
۷. با این توافق، کشور بیش از پیش به ورطه انفعال میافتد و گزینه حمله پیشدستانه به محاق میرود.
احمد قدیری
۱۴۰۴/۶/۲۴
@GhadiriNetwork