شفاخانه طب تمدن اسلامی استاد نادری 🇵🇸 قم شیراز بوشهر کازرون خشت قایمیه نورآباد
سند2030 اجرای یکی از مهم ترین بندهای آن یعنی الزام #آموزش_جنسی به کودکان بالای ۴ سال با ترجمه و چا
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ خوب به این کلیپ دقت کنید!
اینکه در آخر بخندید یا گریه کنید بستگی به خودتان دارد اما بهتر است بدانید:
♦️ آموزش حرفهای خلبانی هواپیمای مسافربری از صفر تا همه مراحل نظری، عملی، آزمون و در نهایت گرفتن مدرک رسمی و بین المللی خلبانی کمتر از هزار ساعت زمان میبرد! حتی در ایران خودمان. آموزش ملوانی و بسیاری از مشاغل مهم ... حتی زمان کمتری میخواهد!
♦️ در نهایت به این سوال پاسخ دهید که ۱۲ سال تحصیل در مدرسه و سالهای دانشگاه دقیقا چه حاصلی برای ما داشت و چه ثمری برای فرزندان و نسل آینده ما دارد؟
♦️ نسلی که پس از سالها حتی از انجام امور عادی خود عاجز است و آنها را فرا نگرفته است و درک صحیحی از بدیهیات زندگی فردی و اجتماعی ندارد!
♦️ تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور یک ضرورت است.
✨شفاخانه طب و تمدن اسلامی استاد نادری
@tebeaemeh
✅ بررسی مزاج سودا 1
🔸 أَنَّ أَسْفَلَ اَلْبَطْنِ مِنَ اَلْمِرَّةِ اَلسَّوْدَاءِ
بخش زیرین شکم از مره سودا تشکیل شده است
📚 بحار الانوار، ج 59، ص 316.
#سودا
#مزاجشناسیاسلامی
✨شفاخانه طب و تمدن اسلامی استاد نادری
@tebeaemeh
.
✅ بررسی مزاج سودا 2
🔸يَنْفُذُ مَا يَخْرُجُ مِنْهُ مِنَ اَلْخَبَثِ وَ اَلْفُضُولِ إِلَى مَفَايِضَ قَدْ أُعِدَّتْ لِذَلِكَ
مواد زائد و آلوده در ظرف های خاص خود قرار می گیرد،
🔸فَمَا كَانَ مِنْهُ مِنْ جِنْسِ اَلْمِرَّةِ اَلصَّفْرَاءِ جَرَى إِلَى اَلْمَرَارَةِ وَ مَا كَانَ مِنْ جِنْسِ اَلسَّوْدَاءِ جَرَى إِلَى اَلطِّحَالِ وَ مَا كَانَ مِنَ اَلْبِلَّةِ وَ اَلرُّطُوبَةِ جَرَى إِلَى اَلْمَثَانَةِ
▫مازاد صفرا به 👈 کیسه صفرا،
▫مازاد سودا به 👈 طحال،
▫هر چه از رطوبت است به 👈 مثانه
📚 توحید المفضل، ص 20.
#سودا
#مزاجشناسیاسلامی
✨شفاخانه طب و تمدن اسلامی استاد نادری
@tebeaemeh
شفاخانه طب تمدن اسلامی استاد نادری 🇵🇸 قم شیراز بوشهر کازرون خشت قایمیه نورآباد
✅ بررسی مزاج سودا 3
🔻 از عوارض سودا ایجاد #یبوست است.
فَيُبُوسَةُ كُلِّ جَسَدٍ مِنْ قِبَلِ اَلتُّرَابِ، وَ رُطُوبَتُهُ مِنْ قِبَلِ اَلْمَاءِ، وَ حَرَارَتُهُ مِنْ قِبَلِ اَلنَّفْسِ، وَ بُرُودَتُهُ مِنْ قِبَلِ اَلرُّوحِ. ثُمَّ جَعَلْتُ فِي اَلْجَسَدِ بَعْدَ هَذِهِ اَلْخَلْقِ اَلْأَرْبَعَةِ أَرْبَعَةَ أَنْوَاعٍ وَ هُنَّ مِلاَكُ اَلْجَسَدِ وَ قِوَامُهُ بِإِذْنِي لاَ يَقُومُ اَلْجَسَدُ إِلاَّ بِهِنَّ، وَ لاَ تَقُومُ مِنْهُنَّ وَاحِدَةٌ إِلاَّ بِالْأُخْرَى: مِنْهَا اَلْمِرَّةُ اَلسَّوْدَاءُ، وَ اَلْمِرَّةُ اَلصَّفْرَاءُ، وَ اَلدَّمُ، وَ اَلْبَلْغَمُ. ثُمَّ أَسْكَنْتُ بَعْضَ هَذَا اَلْخَلْقِ مَسْكَنَ بَعْضٍ، فَجَعَلْتُ مَسْكَنَ اَلْيُبُوسَةِ فِي اَلْمِرَّةِ اَلسَّوْدَاءِ، وَ مَسْكَنَ اَلرُّطُوبَةِ فِي اَلْمِرَّةِ اَلصَّفْرَاءِ،
«آن چهار چیز رطوبت، خشکی، گرمی و سردی است و این چنین آدم را از خاک، آب و نفس آفریدم و در او روح را قرار دادم.
خشکی هر جسمی از خاک،
رطوبتش از آب،
گرمی آن از نفس،
سردی اشت از روح است،
پس از خلقت اولیه چهار طبیعت را در بدنش مقرر داشتم که ملاک و قوام جسد به آن وابسته است و جسم قوامی ندارد مگر به اذن من و بدن استقامت و توانایی ندارد مگر با آن چهار طبیعت و هر یک از این ها به دیگری مربوط و محتاج است و بدون دیگری نمی تواند کار کند (به وظیفه خود عمل نماید) و آن چهار طبیعت سودا، صفرا، خون و بلغم است که هر یک از آن چهار چیز را در این طبیعت ها قرار دادم، همچنین جایگاه یبوست و خشکی در سودا و رطوبت در صفرا است.»
📚 الفصول المهمه، ج 3، ص 245.
#سودا
#مزاجشناسیاسلامی
✨شفاخانه طب و تمدن اسلامی استاد نادری
@tebeaemeh
شفاخانه طب تمدن اسلامی استاد نادری 🇵🇸 قم شیراز بوشهر کازرون خشت قایمیه نورآباد
✅ بررسی مزاج سودا 4
🔻 دوران غلبه سودا چهل تا شصت سالگی است.
🔸 أَنَّ أَحْوَالَ اَلْإِنْسَانِ اَلَّتِي بَنَاهُ اَللَّهُ تَعَالَى عَلَيْهَا وَ جَعَلَهُ مُتَصَرِّفاً بِهَا فَإِنَّهَا أَرْبَعَةُ أَحْوَالٍ
خداوند حالاتی که آدمی با آن ساخته شده و در حیات و زندگی به آنها متصرف است را چهار بخش قرار داده:
🔸اَلْحَالَةُ اَلْأُولَى لِخَمْسَ عَشْرَةَ سَنَةً وَ فِيهَا شَبَابُهُ وَ حُسْنُهُ وَ بَهَاؤُهُ وَ سُلْطَانُ اَلدَّمِ فِي جِسْمِهِ.
حالت اول: 15 سال است که جوانی، خوبی و طراوت انسان را در بر می گیرد.
در این دوران خون بر سایر اخلاط غالب است.
🔸ثُمَّ اَلْحَالَةُ اَلثَّانِيَةُ مِنْ خَمْسٍ وَ عِشْرِينَ سَنَةً إِلَى خَمْسٍ وَ ثَلاَثِينَ سَنَةً وَ فِيهَا سُلْطَانُ اَلْمِرَّةِ اَلصَّفْرَاءِ وَ قُوَّةُ غَلَبَتِهَا عَلَى اَلشَّخْصِ وَ هِيَ أَقْوَى مَا يَكُونُ وَ لاَ يَزَالُ كَذَلِكَ حَتَّى يَسْتَوْفِيَ اَلْمُدَّةَ اَلْمَذْكُورَةَ وَ هِيَ خَمْسٌ وَ ثَلاَثُونَ سَنَةً.
حالت دوم: 15 تا 35 سالگی است که صفرا غالب می شود و به نهایت شدت و قوت خود می رسد و به همین حالت تداوم می یابد تا این دوره سپری شود و به حالت سوم برسد.
🔸ثُمَّ يَدْخُلُ فِي اَلْحَالَةِ اَلثَّالِثَةِ إِلَى أَنْ تَتَكَامَلَ مُدَّةُ اَلْعُمُرِ سِتِّينَ سَنَةً فَيَكُونُ فِي سُلْطَانِ اَلْمِرَّةِ اَلسَّوْدَاءِ وَ هِيَ سِنُّ اَلْحِكْمَةِ وَ اَلْمَوْعِظَةِ وَ اَلْمَعْرِفَةِ وَ اَلدِّرَايَةِ وَ اِنْتِظَامِ اَلْأُمُورِ وَ صِحَّةِ اَلنَّظَرِ فِي اَلْعَوَاقِبِ وَ صِدْقِ اَلرَّأْيِ وَ ثَبَاتِ اَلْجَأْشِ فِي اَلتَّصَرُّفَاتِ.
حالت سوم: 35 تا 60 سالگی است. حکمت، پند و اندرز، معرفت، عبرت، نظم در امور، صحت نظر در عواقب امور و دوراندیشی است. در این دوران نظرات انسان صادق و دلش محکم و ثابت است و تصرفات زندگی او را دگرگون نمی سازد.
📚 بحارالانوار، ج 59، ص 313.
#سودا
#مزاجشناسیاسلامی
✨شفاخانه طب و تمدن اسلامی استاد نادری
@tebeaemeh
✅ عوارض غلبه مزاج سودا 1
🔻 #یبوست و #خشکی
🔸فَجَعَلْتُ مَسْكَنَ اَلْيُبُوسَةِ
جایگاه یبوست را در سودا قرار دادم.
📚شیخ حر عاملی، محمد بن حسن، الجواهر السنیه فی الأحادیث القدسیه، ص 65.
#سودا
#مزاجشناسیاسلامی
✨شفاخانه طب و تمدن اسلامی استاد نادری
@tebeaemeh
✅ عوارض غلبه مزاج سودا 2
🔸فَإِنْ مَالَتْ بِهِ اَلْيُبُوسَةُ كَانَ عَزْمُهُ اَلْقَسْوَةَ
اگر یبوست بر شخص غالب شود، عزم به قساوت تبدیل می شود.
📚 ابن بابویه، محمدبن علی، علل الشرائع، ج 1، ص 111، ح 9.
#سودا
#مزاجشناسیاسلامی
✨شفاخانه طب و تمدن اسلامی استاد نادری
@tebeaemeh
✅ عوامل غلبه مزاج سودا 1
🔻 نگاه به زن زشت یا بد اخلاق
اَلْمَرْأَةُ اَلْجَمِيلَةُ، تَقْطَعُ اَلْبَلْغَمَ وَ اَلْمَرْأَةُ اَلسَّوْدَاءُ، تُهَيِّجُ اَلْمِرَّةَ اَلسَّوْدَاءَ.
زن زیبا بلغم را قطع می کند (منظور زن محرم زیبا و نیکوچهره است) و نگاه به زن بدروی و بدخوی خلط سودا را بر می انگیزد.
📚کافی، ج 5، ص 336، ح 1.
#سودا
#مزاجشناسیاسلامی
✨شفاخانه طب و تمدن اسلامی استاد نادری
@tebeaemeh
✅ عوامل غلبه مزاج سودا 2
🔻 مصرف #ریشه_چغندر
🔸اطْعِمُوا مَرْضَاكُمُ اَلسِّلْقَ، يَعْنِي وَرَقَهُ، فَإِنَّ فِيهِ شِفَاءً وَ لاَ دَاءَ مَعَهُ وَ لاَ غَائِلَةَ لَهُ وَ يُهَدِّئُ نَوْمَ اَلْمَرِيضِ وَ اِجْتَنِبُوا أَصْلَهُ فَإِنَّهُ يُهَيِّجُ اَلسَّوْدَاءَ.
به بیمارانتان چغندر دهید- منظور #برگ_چغندر آن است- زیرا درمان است و بیماری ندارد و خواب بیمار را آرام می کند، اما از مصرف ریشه اش پرهیز کنید، زیرا سودا را برمی انگیزد.
📚 کافی، ج 6، ص 369، ح 4.
#سودا
#مزاجشناسیاسلامی
#چغندر
✨شفاخانه طب و تمدن اسلامی استاد نادری
@tebeaemeh
شفاخانه طب تمدن اسلامی استاد نادری 🇵🇸 قم شیراز بوشهر کازرون خشت قایمیه نورآباد
✅ عوامل غلبه مزاج سودا 2 🔻 مصرف #ریشه_چغندر 🔸اطْعِمُوا مَرْضَاكُمُ اَلسِّلْقَ، يَعْنِي وَرَقَهُ،
🔻 مصرف ریشه چغندر
🔸 إِنَّ اَللَّهَ رَفَعَ عَنِ اَلْيَهُودِ اَلْجُذَامَ بِأَكْلِهِمُ اَلسِّلْقَ وَ قَلْعِهِمُ اَلْعُرُوقَ.
خداوند جذام را با خوردن برگ چغندر و رگ زدن از یهود برداشت.
📚 کافی، ج 6، ص 369، ح 4.
✨شفاخانه طب و تمدن اسلامی استاد نادری
@tebeaemeh