eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.1هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
2.3هزار ویدیو
429 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
📌کارگاه آموزشی «غرب‌شناسی کاربردی» در اندیشهٔ آیت‌الله خامنه‌ای 🔅مدرس: حجة‌الاسلام و المسلمین فخریان (با محوریت کتاب «توسعه و مبانی تمدن غرب») 📍پنج‌شنبه و جمعه، ۲۲ و ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ (به مدت ۸ ساعت آموزشی، پنج‌شنبه صبح و بعدازظهر و جمعه صبح) 📍، خیابان نواب، مجتمع ادارات قزوین، سازمان اوقاف شهرستان قزوین، سالن اجتماعات 🔹همراه با اعطای گواهینامه 🔸این کارگاه فقط به‌صورت حضوری برگزار می‌گردد 🔹مهلت ثبت‌نام: تا ۲۰ خرداد 🔸برادران و خواهران ➖اسکان برای برادران و خواهرانی که خارج از شهرستان قزوین ثبت‌نام کنند فراهم است. ➖مهدکودک برای نگهداری فرزندان خردسال فراهم است. ➖راه ارتباطی جهت پاسخ به سؤالات و هماهنگی جهت اسکان(ایتا): @Mohyedin555 🌐 ثبت‌نام از طریق پیوند زیر: https://www.tabyinmanzome.ir/courses/gharb-shenasi4 [واحد روابط عمومی و اطلاع‌رسانی مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری] @t_manzome_f_r
بِسمِ اللّٰهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیم 🔖 موضوعاتی که در هفته جاری، در سه کانال صوت، ویدئو و استیکر به‌صورت هماهنگ بارگزاری می‌شود. 🔻 🗓شنبه ۱۴۰۴/۰۲/۲۷ ✔️ روز ارتباطات و روابط عمومی 🗓یکشنبه ۱۴۰۴/۰۲/۲۸ ✔️ روز جهانی موزه و میراث فرهنگی ✔️ امتحانات الهی 🗓دوشنبه ۱۴۰۴/۰۲/۲۹ ✔️ دولت سیزدهم و شهید آیت‌الله رئیسی 🗓سه‌شنبه ۱۴۰۴/۰۲/۳۰ ✔️ روز ملی جمعیت ✔️ روز شهدای خدمت(سالروز شهادت آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه) 🗓چهارشنبه ۱۴۰۴/۰۲/۳۱ ✔️‌ شهادت امام رضا(علیه‌السلام) 🗓پنجشنبه ۱۴۰۴/۰۳/۰۱ ✔️ روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف 🗓جمعه ۱۴۰۴/۰۳/۰۲ ✔️ روز دحوالارض ✔️ نصرت الهی 🔻 کانال @khamenei_voice 🔻 کانال @video_khamenei 🔻 کانال @stiker_tabyin @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⊰ خصوصیات برجسته شهید جمهور از نگاه رهبر انقلاب اسلامی⊱ 🖇 کارآمد 🖇 عالم مجاهد 🖇 جامع الاطراف 🖇 فدایی مردم 🖇 خادم الرضا 🖇 خدمت‌گزار 🖇 مظهر شعارهای انقلاب @t_manzome_f_r ▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
7.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 هم‌اکنون؛ ورود رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی(ره) و آغاز دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور. ۱۴۰۴/۰۲/۲۷ @t_manzome_f_r ▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ تقدیر رهبر انقلاب از اهتمام ویژه رئیس جمهور به مسائل آموزش و پرورش/ هرچه برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم، هزینه نیست، ایجاد یک زمینه برای سودِ چند برابر است 🔻رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان: 🔹باید شکرگزار باشیم که در این دوره، به‌خصوص رئیس جمهور محترم به مسائل آموزش و پرورش اهتمام ویژه‌ای ابراز می‌کنند. بنده بارها تکرار کردم که ما هرچه برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم این در واقع سرمایه‌گذاری‌ست، هزینه نیست؛ مثل ایجاد یک زمینه برای سودِ چند برابر است. 🔸خوشبختانه رئیس جمهور محترم به این معنا معتقدند. وزیر محترم هم، جزو مدیران برجسته آموزش و پرورش هستند ایشان هم، کاملا با مسائل آموزش پرورش آشنا هستند؛ این‌ها فرصت است. امیدواریم از این فرصت‌ها استفاده بشود. ۱۴۰۴/۰۲/۲۷ @t_manzome_f_r ▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
تأکید رهبر انقلاب بر لزوم انجام کارهای رسانه‌ای و هنری برای چهره‌نگاری شایسته‌، جذاب، با نشاط و دوست‌داشتنی از معلم 🔻رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان: 🔹معلم یک چهره‌ی زیبای بانشاطِ دوست‌داشتنی در چشم آحاد مردم باشد به‌طوری که اگر به کسی، به جوانی، گفتند که «در این فهرست شغل ها کدام را انتخاب می‌کنی؟»، نگذارد معلم را رده آخر؛ گاهی این‌جوری است، وقتی جاذبه نداشت، آن کسی که دنبال شغل است به فکر معلمی اصلاً نمی‌افتد، مگر اینکه مجبور بشود. ما باید به‌عکس کنیم؛ باید این گرامی‌داشت به‌نحوی باشد که در افکار عمومی علاقه‌ی به معلم و چهره‌نگاری معلم آن‌چنان باشد که جذاب باشد. معلم را مردم به‌صورت یک موجود فعال، پرتلاش، بانشاط، موفق، باافتخار، سرافراز، ببینند. 🔸البته راه دارد اینها؛ اینها کارهایی است که با گفتن و تذکر دادن حل نمی‌شود. اهلِ فن‌ آن باید بنشینند، کار رسانه‌ای لازم دارد، کار هنری لازم دارد؛ فیلم بسازند، کتاب تولید کنند، همچنانی که ما درباره مثلاً یک شهید یک کتاب تولید می‌کنیم، انسان می‌خواند عاشق آن شهید می‌شود. کتاب درباره‌ی رفتار یک معلم، به صورت رمان مثلاً، تولید کنیم که وقتی انسان آن کتاب را خواند، عاشق معلم بشود. 🔹پویانمایی، فیلم، سریال، کارهای گوناگونی از این قبیل، کارهای رسانه‌ای؛ اینها بر عهده‌ی دستگاه‌های دولتی، صداوسیما، دستگاه‌های هنری، وزارت ارشاد و امثال اینهاست؛ اینها باید بشود. چه کسی دنبال کند؟ آموزش و پرورش؛ آموزش و پروش یکی از کارهایش این است که این را دنبال کند؛ هدف هم چهره‌نگاریِ شایسته‌ی معلم باشد. ۱۴۰۴/۰۲/۲۷ @t_manzome_f_r ▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
15.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 آموزش و پرورش یک نهاد حکومتی است و دولت اسلامی موظف است جوان و نوجوان را تا مقطعی پرورش بدهد / اینکه در گوشه و کنار زمزمه‌ای بوجود بیاید که بخش‌هایی از آموزش و پرورش را از دولت جدا کند، این اصلا معنی ندارد 🔻رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان: 🔹آموزش و پرورش یک نهاد حکومتی است، وظیفه‌ی دولت اسلامی است که جوان و نوجوان را تا یک مقطعی، مثلاً لااقل تا آخر دبیرستان، با علم، با فن، با حرفه، با معارف، با ایمان، بالا بیاورد. این وظیفه است. 🔸این‌که در گوشه و کناری، حتی در خود آموزش و پرورش ـ آن‌طور که من از قبل در ذهنم هست ـ زمزمه‌هایی به وجود می‌آید که بخش‌هایی از آموزش و پرورش را بسپاریم به این و آن، یعنی یک ملوک‌الطوایفی درست کنیم در آموزش و پرورش، این اصلاً معنی ندارد. ۱۴۰۴/۰۲/۲۷ @t_manzome_f_r ▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
18.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان: 🔸این دو عنصر در کنار هم، معلم و کتاب درسی، در واقع همه‌کاره‌ی آموزش و پرورش‌اند. کتاب درسی خیلی مهم است. بنده در باب کتاب درسی چندین بار تا حالا، هم به‌طور عمومی در این جلسات معلمان و آموزش‌وپرورشی‌ها، هم در جلسات خصوصی با مسئولین آموزش و پرورشِ گذشته، توصیه کرده‌ام، تأکید کرده‌ام. یک کارهایی هم کرده‌اند. 🔹حالا فرض کنید مثلاً اسم یک دانشمند اسلامی را در کتاب اضافه کنند، من باب مثال، یا چند برگ اسناد لانه‌ی جاسوسی را، که ما تذکر دادیم، مثلاً بیاورند. این‌ها کافی نیست؛ این‌ها لازم است، اما کافی نیست. بایستی کتاب بتواند دانش‌آموز را پرورش بدهد، بار بیاورد. 🔸اولاً کتاب باید جذاب باشد. شما الان اگر مراجعه کنید به جوان و نوجوانِ دانش‌آموز، چه در دبستان چه در دبیرستان، می‌بینید کتاب درسی برایش یک چیز شیرین و جذاب نیست. هم محتوا باید جذاب باشد، یعنی سنگین‌ترین مباحث علمی را می‌شود با شیرین‌ترین بیان منعکس کرد. این‌جوری است دیگر، خب، ما عمرمان سال‌ها در کار درس و گفتن و شنفتن و این‌ها گذشته. سنگین‌ترین مباحث علمی را می‌توان با زبان‌های ساده، شیرین، مطلوبِ مستمع بیان کرد. این یک، در مورد محتوا. 🔹بعد، شکل ظاهر، قالب کتاب، شکل ظاهر کتاب؛ باسلیقه، باابتکار، زیبا، مطابق با اصول زیباشناسی باشد که الان این‌جور نیست. الان شکل و قالب کتاب‌های درسی ما شکل جذابی ندارد. 🔸بنابراین، یکی از موضوعات مهم، مسئله‌ی کتاب درسی است. ۱۴۰۴/۰۲/۲۷ @t_manzome_f_r ▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری