7.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شبهای_جمعه_روضه
السلام علیک یا اباعبدالله
• دنیا محلِ گذره
عزیزم حسین
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از چهارده معصوم "علیهمالسّلام"
#مهدویت
زندگی اصلی بشر از دوران ظهور آغاز میشود
بشریت دارد همینطور این راه را طى میکند تا به اتوبان برسد؛ این اتوبان، دورانِ مهدویت است، دوران ظهور حضرت مهدى (سلام الله علیه) است. اینجور نیست که وقتى به آنجا رسیدیم، یک حرکت دفعى انجام بگیرد و بعد هم تمام بشود؛ نه، آنجا یک مسیر است. در واقع باید گفت زندگى اصلى بشر و حیات مطلوب بشر از آنجا آغاز میشود و بشریت تازه مىافتد در راهى که این راه یک صراط مستقیم است و او را به مقصد آفرینش میرساند؛ «بشریت» را میرساند، نه آحادى از بشریت را، نه افراد را، مجموعهها را میرساند.
❇️بیانات در دیدار پژوهشگران و کارکنان مؤسسه «دارالحدیث» و پژوهشگاه «قرآن و حدیث»
۱۳۹۳/۰۳/۲۱
#سبک_زندگی
#سخن_ناب
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#عکسنوشت
چند «عکسنوشت» از سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضائیه
۱۴۰۱/۴/۷
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
«حمد» به معنای ستایش کردن از یک انسان یا یک موجود، بر عملی یا صفتی که از روی اختیار از او سر میزند. اگر خصوصیتی در کسی باشد که اختیاریِ او نباشد، آن را نمیگویند «حمد» کرد، گفته میشود «مدح» کرد، مثلاً زیبائی کسی را بخواهیم تعریف کنیم، در عربی گفته نمیشود: حمد شد یا حمد کرد زیبائی او را. اما شجاعت کسی را میشود حمد کرد، یا بخشندگی کسی را میشود حمد کرد. و یا صفتی را که او به اختیار خود در خود بوجود آورده است. بنابراین «حمد» با «مدح» متفاوت است. در فارسی کلمهای که حمد را به این معنا نشان بدهد ما پیدا نمیکنیم، من پیدا نکردم، ستایش میتواند معنای حمد باشد اما ستایش شامل معنای مدح هم هست در حالی که مدح با حمد متفاوت است... «الحمد» یعنی همۀ حمدها و ستایشها لله است، همۀ حمدها و ستایش متعلق است به خدا. آنچه که این جمله به ما میفهماند این است که همه نیکیها و همه زیبائیها متعلق به خداست از سوی خداست. ۱۳۶۹/۱۲/۲۲
▫️بیانات در جلسه دوم تفسیر سوره حمد
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
بِسمِ اللّٰهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیم
🔖موضوعاتی که در هفته جاری، در سه کانال #صوت، #ویدئو و #استیکر بصورت هماهنگ بارگزاری میشود.
🔻 #برنامه_هفته
🗓شنبه ۱۴۰۱/۴/۱۱
🔸 شهادت آیتالله صدوقی چهارمین شهید محراب به دست منافقین
🗓یکشنبه ۱۴۰۱/۴/۱۲
🔸 حرکت ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران ۱۳۶۷
🔸 بزرگداشت علامه امینی
🔸 روز افشای حقوق بشر آمریکایی
🗓دوشنبه ۱۴۰۱/۴/۱۳
♦️ رفع مشکلات معیشتی
🗓سهشنبه ۱۴۰۱/۴/۱۴
🔸 روز قلم
♦️ زبان و ادبیات فارسی
🗓چهارشنبه ۱۴۰۱/۴/۱۵
♦️ گفتمان انقلاب
🗓پنجشنبه ۱۴۰۱/۴/۱۶
🔹 شهادت امام محمدباقر(علیهالسلام)
🗓جمعه ۱۴۰۱/۴/۱۷
♦️ تحقق عدالت
@khamenei_voice
کانال #صوت
@video_khamenei
کانال #ویدیو
@stiker_tabyin
کانال #استیکر
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
مباحثی که افیون است! ایشان به یکی از مهمترین آسیبهای دینشناسی اشاره میکنند و میفرمایند: «مباحث
حوزۀ علمیهای که کلیسا میشود!
ایشان در ادامۀ آسیبشناسی از تحقیق و ارائۀ مباحث دینی و اسلامی میفرماید:
به علاوه چون عموماً بحثهای [اسلامی]، ذهنی و دور از حیطۀ تأثیر «عملی» و «عینی» و مخصوصاً «اجتماعی» انجام گرفته، [چیزی] بیش از معرفتِ ذهنی به بار نیاورده و نسبت به زندگی «جمعی» انسانها، علیالخصوص نسبت به تعیین «شکل و قوارۀ جامعه»، تعهّد و تکلیف و حتی نظریۀ روشن و مشخصی را ارائه نداده است.
این یکی از مهمترین آسیبهای دینشناسی است که آیتالله خامنهای در مقدمۀ کتاب طرح کلی بیان میفرماید.
دینی که مباحث و آموزههایش هیچ نسبتی با زندگی جمعی و اجتماعی و مسائل مهم و روزمرۀ مردم نداشته باشد، هیچگاه نخواهد توانست در متن زندگی مردم نقشِ خاصی ایفا کند. سرنوشت این دین، قطعاً محکوم به انزوا و قهراً محتوم به فناست. آنچه قلب را میفشارد و ذهن را سخت میآزارد این است که هنوز هم در پارهای از حوزههای علمیه و تحقیقات دینی و مباحث اسلامی، مشتی از مباحث خشک و بیأثرِ در زندگی اجتماعی، دیده میشود. باید بدانیم سرنوشت حوزۀ دینیای که گرههای زندگی اجتماعی انسانها را بدرستی با قوانین الهی، باز نکند، چیزی جز کلیسای مسیحیان رهبانی، نخواهد بود.
▫️گزیدهای از مباحث حجةالاسلام فخریان پیرامون کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری